Demon's Souls lever vidare – spelare samlas på privat server under två veckor

Robot
Demon's Souls lever vidare – spelare samlas på privat server under två veckor

Är du redo att återvända till Boletaria?

#dark-souls, #demons-souls, #from-software


Medlem
Medlem

Häftigt, dessvärre så gjorde mitt demon souls beroende att jag kom till new game + 8, och blev trött på alla souls spel. Bra spel, men jag spelade för mycket.

Medlem

Jag minns att det var total skräck när världen laddades om för att det kom en riktigt spelare som blev Old monk.

Kanske dags att försöka ta sin andra platinum trophy nu då.

Medlem

From Software skulle ta o remastra detta spel och porta det till pc i stället för Dark souls Men man får inte alltid som man önskar.

Medlem
Skrivet av ThePeon:

From Software skulle ta o remastra detta spel och porta det till pc i stället för Dark souls Men man får inte alltid som man önskar.

Som jag har förstått det så äger inte From Soft rättigheterna till Demon's Soul, så det är helt upp till Sony
Och vi vet att Sony kommer inte släppa det spelet från sin exklusivitet lista


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese: Alltid trevligt det där hej jag skapa spelet min jag äger det inte längre. Det borde göras om det där att skapar du skiten så äger du rättigheterna till din skapels tills du dör även om ett annat bolag hjälper dig och släppa produkten.

Medlem
Skrivet av ThePeon:

@Godofcheese: Alltid trevligt det där hej jag skapa spelet min jag äger det inte längre. Det borde göras om det där att skapar du skiten så äger du rättigheterna till din skapels tills du dör även om ett annat bolag hjälper dig och släppa produkten.

Det är rätt vanligt att utgivarna äger rättigheterna, om dom har lagt ner pengar på projektet själva
Sen är det ju alltid efter vad för kontrakt dom har skrivit.

Det är också super vanligt inom musikindustrin, att utgivarna äger rättigheterna till artisternas masters i ett par år, eller för evigt.
Äger du masterna, så får du all royalties pretty much


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@ThePeon: Så man ska inte få sälja rättigheter man äger? Sony fick dem ju inte genom något juridiskt trick utan något i utbyte, de betalade för utvecklingen och gav ut spelet.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

@ThePeon: Så man ska inte få sälja rättigheter man äger? Sony fick dem ju inte genom något juridiskt trick utan något i utbyte, de betalade för utvecklingen och gav ut spelet.

Inte om man säljer det till idioter som typ skaparna av castlevania gjorde till idioterna Konami. Borde snarare vara du får låna rättigheterna tills jag vet du inte ska ta dö på min skapels för du inte vill skapa spel längre.

Medlem

Utan tvekan ett av de bästa spelen någonsin, jag köpte det på ren chans och brist på spel när det släpptes. Hade inte en aning om vad för sorts spel det egentligen var, och visste inte heller då att min syn på spel efter det skulle ändras totalt.

1
Skriv svar