Recension – Pokémon: Let’s Go Pikachu / Let’s Go Eevee

Robot
Recension – Pokémon: Let’s Go Pikachu / Let’s Go Eevee

Inte tekniskt tungt, inte nyskapande – men förbaskat roligt.

#nintendo, #pokemon, #pokémon-lets-go-eevee, #pokémon-lets-go-pikachu, #switch


Medlem

Jag skulle säga att spelet är betydligt roligare än vad jag trodde.

Jag anser att spelet är värt att köpas och det stremas mycket på Twitch.


signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Inaktiv

Är ganska pessimistisk mot detta jämfört med tidigare titlar men ska kika lite mer klipp på tuben så får vi se. Känns som en hybrid mellan GO och klassiska titlar men verkar tyvärr luta mer åt GO.

Medlem
Lucas Jones
Skrivet av anon_119148:

Är ganska pessimistisk mot detta jämfört med tidigare titlar men ska kika lite mer klipp på tuben så får vi se. Känns som en hybrid mellan GO och klassiska titlar men verkar tyvärr luta mer åt GO.

Visst är det en hybrid, men likheterna med Go är inte speciellt stora frånsett fångstmekanikerna. Känns fortfarande som ett klassiskt Pokemon-spel, om än väldigt förenklat.

Medlem
Lucas Jones
Skrivet av tokar86a:

Jag skulle säga att spelet är betydligt roligare än vad jag trodde.

Jag anser att spelet är värt att köpas och det stremas mycket på Twitch.

Då är vi eniga!

Medlem

Versionsexklusiva Pokemon och Mew låst till pokebollen.

Greedy fucks Nintendo.

Inaktiv

@fleante: Okej det är lite betryggade även om det känns lite trist att man fångar dom som i GO men jag ska inte döma ut spelet i förväg.

Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Versionsexklusiva Pokemon och Mew låst till pokebollen.

Greedy fucks Nintendo.

Går att få tag i alla utan att spendera en krona mer än själva spelet (precis som tidigare).

Medlem

Största besvikelsen och anledningen att jag inte köper är att co-op Verkar så fruktansvärt obalanserat..

Medlem
Lucas Jones
Skrivet av aholman:

Största besvikelsen och anledningen att jag inte köper är att co-op Verkar så fruktansvärt obalanserat..

Det är det verkligen. Och tråkigt för den som hoppar in dessutom.

Medlem

Jag blev förvånad hur dåligt spelet flyter på i handhållet, på sina ställen är det uppenbara fps-drops.

Ang fördummade spelmekaniken med att fånga pokemon.
Jag vet att Nintendo har i förväg marknadsfört spelet för nya pokemon-spelare som inte riktigt kommit in i pokemon och för yngre generation i förväg. Däremot är redan Original Yellow är redan ett jätte bra spel för barn och nya spelare att komma in i spelet. Därför förstår jag inte varför de behöver fördumma spelet. Däremot tror jag det handlar om att locka spelare från pokemon go baka ihop upplevelsen och stärka den serien ytterligare. Vilket är synd men jag förstår beslutet.

Artworken i spelet avskyr jag, skuggorna som man ser i ansiktet och kroppen på alla pokemon ser mer ut som gradient från photoshop, som om spelet är gjort i tidigare version av adobe flash. Alla pokemon upplevs lite som de är lite glowing. Jag hade viljat se bättre skugga och texturer. Animationerna är kassa, och mycket roligare i på x, y, sun and moon

I handhållet är kontrollerna helt ok. Däremot förstår jag inte varför varför meny knappen ska ligga på X. Jag hade viljat ha den på plus som alla andra spel. Antingen att det är en direkt knapp till settings eller att ha menyn där. De hade kunnat vara så mycket mer kreativa med kontrollerna och ha direktknappar till olika menyer om de hade viljat. Sen att spelet inte har stöd för Pro Controller är bortom all vetenskap.

I dockat /tablet spelläge kan man bara spela med en joycon i en hand. För mig är det jätte dålig layout. Då man håller i den med en hand endast blir det knepigt med oss som har stora händer att få rätt hand. Håller jag höger så hamnar knapparna för lågt, Håller jag vänster så hamnar styrspaken för lågt. Hur jag än håller blir det alltså dåligt. Sen i handhållet kan du trycka a för kasta boll men i tablet/dockat är man tvungen att använda den dåliga throw mekaniken som beskrivs i recensionen.

Sen att handhållet inte har vibration men i tablet/dockat får joycon vibration är också dåligt. Sen att man bara kan få MEW via pokebollen var sjukt dåligt beslut.

Jag gillar att man kan rida pokemon, ha pokemon springade med sig och att se alla pokemon man vill fånga, de är ändå inte helt enkelt att undvika. Sen alla andra småroliga funktioner som klappa eevee eller pikachu, byta kläder på huvudpokemon skulle vara kul kunna göra på alla. Sånna saker skulle sätta mer djup i spelet där man frivilligt kan bytta kläder.

Jag gillar coop ideén men den är slarvigt genomförd.

Däremot tycker jag dessa saker inte är tillräckligt för att spelet skulle rekommenderas eller anses bra. Game Freaks har misslyckats med att göra remake på ett spel som redan fungerade. Pokemon Let´s go var kul i början bara för vissa nya element som alla pokemon gick runt ute, men så fort man lagt märke till alla brister i spelet svalnade intresset. Fruktansvärt dåligt gjort spel.

Moderator | Testpilot

Tycker det är så tråkigt när man gör ett halvdant coop-läge istället för att göra det ordentligt istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Går att få tag i alla utan att spendera en krona mer än själva spelet (precis som tidigare).

Vad jag vet så kan du bara få Mew via Pokeball Plus.


signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Medlem
Lucas Jones
Skrivet av tokar86a:

Vad jag vet så kan du bara få Mew via Pokeball Plus.

Stämmer!

Medlem

Jag har suttit och kört med polaren och vi båda tycker det är skit kul, fin nostalgi tripp. Visst att coop är slarvigt gjort. Men jag tycker det är riktigt mysigt.

Medlem

Det här är det första pokemon spel jag spelar, nu har jag fastnat för det, bättre sent än aldrig antar jag, älskar spelet:D

1
Skriv svar