Star Citizen 2948 Anniversary Expo

Medlem
Star Citizen 2948 Anniversary Expo

Expo Anvil

Expo RSI

Expo Origin

Expo Aegis

Expo Drake

Expo Exotics and Alien Imports

Expo MISC

Spela med en stor svensk organisation / guild i Star Citizen

Vi i den Svenska Star Citizen organisationen / guilden ASGARD, ser mycket fram emot den kommande spelet Star Citizen och kommer att spela flitigt när den släpps. Precis som vi gör idag! Om du är nyfiken på Star Citizen och vill ha några att spela med, kom med och spela med oss på Onsdag och Lördag kvällar!

asgardgaming.se
robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
discord.asgardgaming.se
facebook.com/starcitizensverige/


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Medlem

Så här deltar du i Free Flight eventet där du under veckans gång kan testa alla 80 färdigställda skepp utan begränsningar. Nu med de prestandaförbättringar som OCS (Object Container Streaming) teknologin de just implementerat har fört med sig.

https://support.robertsspaceindustries.com/hc/en-us/articles/...-

Dessa dagar läggs fler tillverkares skepp till:

FM-guru
F.d. Sisyr

Kanske blir första gången jag installerar SC sedan jag backade det 2013 (eller 2012 eller vad det var). Se hur lång man kommit. Hur mycket plats tar det på hårddisken? Funderar på om jag ska göra plats på en SSD.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Hur mycket plats tar det på hårddisken? Funderar på om jag ska göra plats på en SSD.

Tar upp lika mycket som en day-one patch till Fallout 76, runt 45 gigabyte.

Ni som tänker skapa ett konto och testa, glöm inte att använda en refferal kod. Ger dig lite extra pengar i spelet och du gör en spelare glad.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av RuneClaw:

Tar upp lika mycket som en day-one patch till Fallout 76, runt 45 gigabyte.

Men dåså, då kör vi på SSD. Tackar.

Medlem

@Sisyr:

Vissa servrar verkar ha en bug som gör att skeppen i expo hallen inte spawnas. Om man råkar ut för detta testa byta server region (USA, EU, AUS)

Medlem

Ouf, fortfarande buggigt som fan:

-Först så crashade spelet för mig vid karaktärskapandet
-Sen så testade jag att koppla in xbox dosan och det gav mig alla sorts problem, automatiska inzoomningar och knappar som slutade fungera.
-Spelade med 1080 kort och klarade inte ens stabila FPS på High Settings och FullHD.
-När jag väl kom ut och var på väg mot Hurston så blev jag plötsligt placerad i kö och försvann ut ur spelet...

Nah, jag väntar till full releasen nästa sekel.

Medlem

https://www.facebook.com/starcitizensverige/


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Medlem

@B-itta: Ja det är fortfarande ett teknikdemo, men jag har själv varit en enorm skeptiker till spelet, men först idag så börjar jag se potentialen i det. Bara känslan av storlek i spelet, alla detaljer på skeppen, känslan av att se ut över en stad... så ja visst, det är buggigt som f_n och laggar, men det har varit mycket mycket sämre, och de är långt ifrån ens en beta.

För mig flöt det på mycket bättre än det gjort förut. Upplevde fortfarande krascher, och än så länge så kan bara 50st pers ansluta per serverinstans, och det är inte problemfritt att ansluta. Här har de mycket att jobba på och förenkla. Men du kan redan nu röra dig fritt mellan alla planeter (som finns) i solsystemet, du kan testa skepp, göra missions, köra dogfights och bara utforska. Så det börjar röra på sig om än så sakta.

Körde det själv på en 2080Ti, 3440x1440, allt maxat. Spelet är inte speciellt bra på att ta vara på varken CPU eller GPU, men det höll sig mellan 40-100fps (låst på 100fps), dock så är det fullt med mikrolagg.

Jag hoppas dock de börjar fokusera mer på spelet och tekniken än att bara kräma ut nya skepp för de välbeställda. Inte så stor mening att prutta runt med ett 2000kr-skepp om man ändå inte kan göra nåt.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Ja det är fortfarande ett teknikdemo-

Med tanke på hur länge det har varit igång och hur mycket betalt de tar så hade jag hoppats på mer...

Synd, för atmosfären finns verkligen där.
Ser fram emot slutprodukt!

Medlem

Tycker ändå spelet har utvecklats bra under det senaste året! Fortfarande krascher emellanåt men mycket bättre framerates sedan Object Container Streaming (OCS), sen behöver OCS utvecklas mer ändå, men på det stora hela går det framåt. Sen skall man inte sticka under stol med att spelet är väldigt snyggt och gillar man ögongodis så...

Är man sugen att testa under freefly veckan så kan man använda länken nedan. Du får 5000 UEC (läs ingame pengar).
https://robertsspaceindustries.com/enlist?referral=STAR-36Y7-...

Medlem

Den främsta orsaken till att spelet inte är redo att släppas ännu är för att det fattas fortfarande tre core components. Utöver content som de lägger till löpande.

Främsta av dessa är Server Meshing samt Full Persistence. Q1 2019 så implementeras "Paralell network jobs". Det kommer hjälpa servern att hantera trafiken bättre. Det är där det flaskar i dagsläget när servern är under hög belastning som på en free flight helg, samt att det kommer tillåta större instanser. Men Server Meshing tar detta till en ny nivå. Då kommer de dela in spelets areal i ett gigantiskt nätverk av server noder som är sammanlänkade med varandra och därmed dynamiskt kan stötta varandra där det behövs. Möjliggörs av att spelets server ligger som en del av Amazons datacenter, så det är lätt att spinna upp fler noder för spelet efter behov. Antalet spelare i samma instans kommer då öka markant.

Full persistence kommer möjliggöra att spelvärlden kommer ihåg förändringar som görs i den. Riktiga konsekvenser för handlingar, lämnar du saker eller skepp så kommer de ligga där tills någon hittar dem, trots att det är på en gigantisk proceduralt uppritad planet. Gör du förändringar i landskapet så kommer dessa förändringar finnas där för alla.

Star citizens roadmap för online delen hittas här: https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz.... I december kommer Roadmap för single player delen Squadron 42 att finnas på samma länk.

Medlem

Vad är det här för spel? Jag laddade ner det och sprang runt lite på måfå i någon slags FPS-view och tröttnade efter 5 minuter. Jag måste nog missförstått hela konceptet 😄. Jag behöver någon som tar min hand och leder mig runt och förklarar.

Medlem

@cyprus: Om du vill ha några att spela med kan vi i ASGARD hjälpa dig. Vi är en stor svensk grupp

https://discordapp.com/invite/3kc4vje
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

VAD ÄR STAR CITIZEN?


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Medlem
Skrivet av zemion:

@cyprus: Om du vill ha några att spela med kan vi i ASGARD hjälpa dig. Vi är en stor svensk grupp

https://discordapp.com/invite/3kc4vje
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

VAD ÄR STAR CITIZEN?
https://www.youtube.com/watch?v=HaJx4TdshFA

Jag får nog försöka sätta mig in i det lite mer. Jag har läst lite om Squadron 42, som verkar vara en singleplayer del, men hela Star Citizen känns lite överväldigande och verkar kräva en stor insats i både tid och pengar. Jag får kolla vidare i veckan som kommer.

Medlem

Kul, jag skall lägga Asgard i mina bokmärken till framtiden. Jag har inte kört det än fast jag backade det från början. Jag ser personligen mest framemot Squardon 42, men jag kommer självklart köra Star Citizen också när det blir mer polerat

Medlem

Testa flyga runt till några närliggande planeter, var förvånansvärt enkelt att köra rätt in i en med quantum-drive eller vad det heter:) Ingen autobroms där inte

Medlem

Jag håller fortfarande tummarna för att SC blir riktigt bra, men tänker inte köra det innan release. Klart man blir frestad att testa när de kör gratis demo vecka. Men jag kan vänta.

Medlem

Undrar när detta spel är klart 2024 ? 6 år alpha 6 år beta och sedan launch ?

Medlem

@ThePeon: Dom kommer göra en soft launch för att korta ner tiden tills vi får full persistens, dvs. inga fler wipes mellan patcher. https://youtu.be/hqxmonfCwvM

Medlem
Skrivet av cyprus:

Vad är det här för spel? Jag laddade ner det och sprang runt lite på måfå i någon slags FPS-view och tröttnade efter 5 minuter. Jag måste nog missförstått hela konceptet 😄. Jag behöver någon som tar min hand och leder mig runt och förklarar.

Låter som en kort version av min första upplevelse av spelet... De första 10 minuter tillbringade jag i en rymdbarack utan någon aning vad jag skulle göra. Sedan hittade jag en maskin som spawnade ett skepp åt mig på en landningsbana.
De följande 15 minuterna tillbringade jag att försöka hitta skeppet, varav fem tillbringades i en tunnel HELT utan ljus (bug?) och två tillfällen föll genom golvet in i någon slags limbo innan spelet flyttade tillbaka mig till spelbanan.
Efter att jag hittat skeppet så försökte jag lista ut hur jag tog mig in i det, hittade två dörrar på sidorna jag lyckades öppna, men hur klättrade jag upp? Fick till slut kolla upp på en video, och tydligen fanns det en dörr till på baksidan helt utan synliga markeringar att man kunde öppna något där...
Sen blev det flera minuter till att försöka läsa vad som stog på intrumentbrädan, mest förgäves, min datorskärm är nog för liten, innan jag till slut hittade knappen för att starta motorn. Knappen var helt omöjlig att se om man inte höll musen just där, i kanten av vart man kunde flytta kameran. Sen tillbringade jag ca 5 minuter i rymden utan någon som helst aning vad jag skulle göra som nästa steg innan jag konstaterade att spelet var helt värdelöst för mig i dagsläget och avinstallerade det.

Jag provar igen om 20 år, med den takt det har gått framåt så kanske spelet går att spela då...

Medlem

signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Medlem

@ompalompa:
Lite så verkar det vara, helt utelämnad till att utforska allting på helt egen hand, samtidigt som det är det spel som är öppen om allting. Med tanke på att Port Olisar funnits med ett tag och att ens lilla uppvaknings rum inte utrustats med en monitor där man kan se videos på tutorials på enkla tips är under all kritik, när det fanns videos i den första hangaren. Skulle inte förvåna mig om det finns skärmar och alla möjliga finesser i de där pyttesmå kinesiska hotellrummen, där man kan googla på saker, men 2948 i rymden är ett steg bakåt.

@Aletheides:

https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/9zylnj/port_oli...
Jag såg denna bild och undrar om du vet hur det kommer sig att ett skepp som Herald som enda syfte att ta sig fram snabbt och säkert ligger nästan sämst till i hastighet i quantum drive, ser ju lite märkligt ut. Iofs finns det några synpunkter på reddit men Herald är ju som en motor med en förarhytt, med ett enda syfte att komma fram fort och säkert.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Full persistence kommer möjliggöra att spelvärlden kommer ihåg förändringar som görs i den. Riktiga konsekvenser för handlingar, lämnar du saker eller skepp så kommer de ligga där tills någon hittar dem, trots att det är på en gigantisk proceduralt uppritad planet. Gör du förändringar i landskapet så kommer dessa förändringar finnas där för alla.

Tyvärr är det detta som kommer döda spelet. Det kommer griefas och sabbas så in i h-vete vilket gör att folk tröttnar. Och de som är seriösa kommer lägga ner såvida man inte kan styra upp det. Sedan måste det finnas några som helst spärrar, kastas jag ut ur spelet genom en krasch eller nåt så vill jag ju inte att min 20mil-skepp ska pangas sönder eller stjälas av andra osv... så de måste verkligen tänka igenom hur exakt persistent saker ska vara. Och de har ju inte ens börjat adressera det här med att bygga eget osv, där så har spelet lång väg att gå då texturer och hitboxes glitchar som bara den och spelet tappar hela segment av texturer som gör att man måste ladda om spelet osv. Flera uppdrag var omöjliga att göra just pga detta då allt glitchar och buggar ur, saker försvinner framför ögonen på dig och flyttas runt.

Man ska aldrig underskatta folks kapacitet till att jävlas med alla andra och försöka förstöra så mycket som det bara går.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Tyvärr är det detta som kommer döda spelet. Det kommer griefas och sabbas så in i h-vete vilket gör att folk tröttnar. Och de som är seriösa kommer lägga ner såvida man inte kan styra upp det. Sedan måste det finnas några som helst spärrar, kastas jag ut ur spelet genom en krasch eller nåt så vill jag ju inte att min 20mil-skepp ska pangas sönder eller stjälas av andra osv... så de måste verkligen tänka igenom hur exakt persistent saker ska vara. Och de har ju inte ens börjat adressera det här med att bygga eget osv, där så har spelet lång väg att gå då texturer och hitboxes glitchar som bara den och spelet tappar hela segment av texturer som gör att man måste ladda om spelet osv. Flera uppdrag var omöjliga att göra just pga detta då allt glitchar och buggar ur, saker försvinner framför ögonen på dig och flyttas runt.

Man ska aldrig underskatta folks kapacitet till att jävlas med alla andra och försöka förstöra så mycket som det bara går.

Det här har ju varit målet ända sedan idén till spelet kläcktes och är därmed grundligt genomtänkt av ganska många människor som jobbar med spelet, om du känner så starkt emot något som är ett grundkoncept är det kanske inte ett spel för dig helt enkelt?
Om spelet tillåter full PvP så är det inte griefing om någon spränger ditt skepp i bitar men detta är inte ett problem i andra framgångsrika rymdsimulatorer så varför skulle det vara ett problem i SC?
Att spelet inte är färdigt vet alla redan, du kan inte förvänta dig att inkomplett alfakod ska bete sig som en releaseversion.

Skribent
Skrivet av mrpijey:

Tyvärr är det detta som kommer döda spelet. Det kommer griefas och sabbas så in i h-vete vilket gör att folk tröttnar. Och de som är seriösa kommer lägga ner såvida man inte kan styra upp det. Sedan måste det finnas några som helst spärrar, kastas jag ut ur spelet genom en krasch eller nåt så vill jag ju inte att min 20mil-skepp ska pangas sönder eller stjälas av andra osv... så de måste verkligen tänka igenom hur exakt persistent saker ska vara. Och de har ju inte ens börjat adressera det här med att bygga eget osv, där så har spelet lång väg att gå då texturer och hitboxes glitchar som bara den och spelet tappar hela segment av texturer som gör att man måste ladda om spelet osv. Flera uppdrag var omöjliga att göra just pga detta då allt glitchar och buggar ur, saker försvinner framför ögonen på dig och flyttas runt.

Man ska aldrig underskatta folks kapacitet till att jävlas med alla andra och försöka förstöra så mycket som det bara går.

Lugn nu. Griefing och lättvindigt dödande sker i dagsläget för att det inte finns något "reputation-system" eller "poliser" än – alltså finns det inga konsekvenser.

Folk som åker runt och dödar andra till höger och vänster kommer inte kunna vistas i den "civiliserade rymden" när reputation-systemet implementerats, och de kommer därtill få prisjägare efter sig. Regelrätta griefers kommer (om jag inte missminner mig) dessutom att flyttas till sina egna instanser tillsammans med andra griefers, så att de enbart kan griefa varandra.

Medlem

@hajfena: Nej jag har inte djupdykt i Quantum drive velocities. Främst för att stats som man enkelt kan ändra genom att fippla om ett nummer i en databas är något som kommer balanseras löpande. Senaste balance pass de körde var när de i senaste updaten ändrade flight modellen. Men då var det hastigheter och manöverduglighet utanför quantum som de fipplat med då de är direkt kopplade till flight modellen. De professions som många skepp är inriktade mot är inte alls/fullt implementerade ännu så det kommer förmodligen ske en översyn av inforunners efter detta är fullt implementerat.

Medlem

Spelet har fungerat felfritt för mig sedan 3.5. Inte en enda krasch och deliveryuppdrag fungerar också.


signatur

Burn in the light.

Medlem

@Aletheides:
Tack för svaret
Börjar bli en hel del skepp att hålla reda på märker jag.
Själv kan jag tycka att det verkar lite märkligt att balansera quantum travel tiden med flera minuters skillnad... Man vill ju inte sitta i en 315p när man ska åka långt.

Medlem

signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

12
Skriv svar