Skyward Sword kan vara på väg till Switch, enligt Zelda-seriens starke man

Robot
Skyward Sword kan vara på väg till Switch, enligt Zelda-seriens starke man

Eiji Aonuma hintar om comeback för Wii-äventyret.

#nintendo, #switch, #the-legend-of-zelda, #zelda-skyward-sword


Medlem

Har inte fått chansen att spela det så detta vore något för mig!

Medlem

Ja tack! Känns som om de flesta kritiserade SS främst för två saker. Motionkontrollerna och den lätta svårighetsgraden. Båda går att göra något åt vid en eventuell portning. Spelar gärna om SS handhållet.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Ja tack! Känns som om de flesta kritiserade SS främst för två saker. Motionkontrollerna och den lätta svårighetsgraden. Båda går att göra något åt vid en eventuell portning. Spelar gärna om SS handhållet.

Med tanke på att Skyward sword var bara spelbart med motionkontroller så tvekar jag på att porten till switch kommer vara annorlunda med tanke på att switchkontrollerna är också motionkontroller

Men skulle vara nice med traditionella kontrollers, grannarna undrade vad jag höll på med när jag viftade runt med armarna när jag satt på soffan


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Kontot avslutas

Skyward Sword har varit ett spel som fans har hoppats på att få se till Nintendo Switch ända sedan Switch släpptes känns det som.

Det är inte bland mina topp fem Zelda spel men jag gillade ändå spelet ganska mycket, trots att jag ibland blev lite väl irriterad när det kändes som att Link inte svingade eller slog med skölden så som jag gjorde.
Jag hoppas att detta skulle bli bättre med Joy-Con kontrollerna istället ifall Skyward Sword kommer till Switch.


signatur

ゼルダの城

Inaktiv

Hoppas mest på ett tillkännagivande av Wind Waker till Switch inom en snar framtid annars spelar jag det på Wii U emulator på PC.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Med tanke på att Skyward sword var bara spelbart med motionkontroller så tvekar jag på att porten till switch kommer vara annorlunda med tanke på att switchkontrollerna är också motionkontroller

Men skulle vara nice med traditionella kontrollers, grannarna undrade vad jag höll på med när jag viftade runt med armarna när jag satt på soffan

De kommer ju knappast tvinga dig att vifta med hela konsolen om du ska spela bärbart, så ett läge utan motionkontroller är mer eller mindre ett måste på Switch. Så har de behandlat alla andra Wii och Wii U-titlar på konsolen.

Kontot avslutas
Skrivet av Vamp:

De kommer ju knappast tvinga dig att vifta med hela konsolen om du ska spela bärbart, så ett läge utan motionkontroller är mer eller mindre ett måste på Switch. Så har de behandlat alla andra Wii och Wii U-titlar på konsolen.

Är inte exempelvis Super Mario Party ett spel där man måste använda Joy-Cons separat?
Har hört att Nintendo typ är de enda på Switch som gör spel som man inte kan spela både som en bärbar konsol och som en stationär.
Så då skulle det förvåna mig om det fanns med något sådant läge där man inte behöver vifta med sina Joy-Cons.
Men jag skulle gilla om Nintendo gjorde så att man kunde spela igenom hela spelet som ett vanligt Zelda spel.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Är inte exempelvis Super Mario Party ett spel där man måste använda Joy-Cons separat?
Har hört att Nintendo typ är de enda på Switch som gör spel som man inte kan spela både som en bärbar konsol och som en stationär.
Så då skulle det förvåna mig om det fanns med något sådant läge där man inte behöver vifta med sina Joy-Cons.
Men jag skulle gilla om Nintendo gjorde så att man kunde spela igenom hela spelet som ett vanligt Zelda spel.

Det går ju inte att jämföra Mario Party som är själva definitionen av ett gimmick-spel för flera spelare med ett äventyrsspel för en spelare. Att släppa ett Zelda till Switch som inte går att spela handhållet är helt uteslutet i min värld.

Nintendo ändrar ju hela kontrollschemat på New Super Mario Bros. t.ex av just det skälet. Att du ska slippa skaka hela konsolen i bärbart läge. Nu trycker du bara på A istället.

Medlem
Skrivet av Vamp:

De kommer ju knappast tvinga dig att vifta med hela konsolen om du ska spela bärbart, så ett läge utan motionkontroller är mer eller mindre ett måste på Switch. Så har de behandlat alla andra Wii och Wii U-titlar på konsolen.

Om dom inte gör om hela spelet för vanliga kontroller, så kommer dom troligen blockera att du kan spela spelet portabelt på något sätt


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Om dom inte gör om hela spelet för vanliga kontroller, så kommer dom troligen blockera att du kan spela spelet portabelt på något sätt

Skulle Nintendo blockera ett spel från sin mest framgångsrika serie från att köras bärbart på deras egen hybridkonsol som primärt är en bärbar konsol? Låter inte särskilt troligt.

Den enda kontrollpromt som behöver fixas är väl förövrigt att ersätta just svärdviftandet och bombkastandet/-rullandet med ett knapptryck.

Tråddemonen
Testpilot

Detta är nog den enda Zelda titeln som jag har missat, vore kul om det släpptes på Switchen.

Kontot avslutas
Skrivet av Vamp:

Skulle Nintendo blockera ett spel från sin mest framgångsrika serie från att köras bärbart på deras egen hybridkonsol som primärt är en bärbar konsol? Låter inte särskilt troligt.

Den enda kontrollpromt som behöver fixas är väl förövrigt att ersätta just svärdviftandet och bombkastandet/-rullandet med ett knapptryck.

Jag tror ju inte att de blockerar det bärbara läget, man kan ju ställa upp skärmen på ett bord när man spelar bärbart.
Men jag tror fortfarande inte att Nintendo skulle göra så som du tror att de skulle göra, även att det skulle vara väldigt bra om det blev så.
Sen är nog Skyward Sword ett ganska svårt spel att göra så med eftersom man måste hugga eller sticka vissa saker ganska exakt. Eller så måste man höja svärdet upp i luften, saker som kräver rörelsekänsliga kontroller.


signatur

ゼルダの城

eld
Medlem
Skrivet av Vamp:

Skulle Nintendo blockera ett spel från sin mest framgångsrika serie från att köras bärbart på deras egen hybridkonsol som primärt är en bärbar konsol? Låter inte särskilt troligt.

Den enda kontrollpromt som behöver fixas är väl förövrigt att ersätta just svärdviftandet och bombkastandet/-rullandet med ett knapptryck.

Fast byggde inte mycket av skyward sword på att du måste välja rätt vinkel att slå med svärdet?

Medlem

Herre.. det här är den märkligaste diskussion jag haft. Folk klarar Dark Souls med bananer och ni tror att det är omöjligt att ändra ett kontrollschema på ett Wii-spel.

Metal Gear Rising bygger också på att du skär vertikalt, diagonalt och horisontelt med svärd och det går alldeles utmärkt att spela både med handkontroll och mus + tangentbord.

Medlem

Skulle vara drömmen för min del då detta är det ända Zelda jag inte har spelat ännu.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Inaktiv
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag tror ju inte att de blockerar det bärbara läget, man kan ju ställa upp skärmen på ett bord när man spelar bärbart.

Tekniskt sett är det inte riktigt bärbart iom att du tagit lös kontrollerna från switchen så behandlar spelet kontrollerna som om den är dockad.

Ingenting är omöjligt men känns lite ologiskt för mig att Nintendo skulle ”ogöra” så mycket av sina mekaniker då mycket av spelet verkar handla just om att hugga i olika vinklar med mera. Men går säkert göra så att man trycker på A och drar spaken i en viss vinkel

Medlem

Nice, har inte spelat detta. Men jag hade även trippeldippat för ett Windwaker. Skulle även önska Zelda 4-Swords Remake för 4 spelare.

Medlem
Skrivet av GOLGO13:

Nice, har inte spelat detta. Men jag hade även trippeldippat för ett Windwaker. Skulle även önska Zelda 4-Swords Remake för 4 spelare.

Windwaker kommer nog garanterat komma till Switchen
och sen när det kommer till Four Swords så fungerar väll gamecube versionen fortfarande suveränt, spelade det nyligen på ett lan med ett par polare


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det är det jag säger Switchen borde fan få namnet Retro vision jag ser fan 3 gånger så mer återsläpp av gamla spel än något nytt sure vi får en nytt smash och nytt pokemon. Men mest är det återsläppt Skyrim,dark souls,Skyward Sword, snart wind waker förmodligen, snart call of duty 1,2,3. Varför inte mer nya titlar som ingen har haft i 3-7 år. Plus skyrim utan mods seriöst kunde funkat när skyrim var nytt men idag 7 år senare har folk spelat vanilla så mö det enda som gör Skyrim kul idag är mods, inte ens att kunna spela det handheld hjälper. Jag fattar inte för Switchen kan vara så popis eller så älskar folk att köpa spel för andra eller tredje eller fjärde gången.

1
Skriv svar