Battlefield 5, kritik, funderingar och allmänt gnäll!

Medlem
Battlefield 5, kritik, funderingar och allmänt gnäll!

Då var vi här igen med ett virrvarr deluxe i menyer, precis som när de släppte BF3.
Kan tänka mig att mycket ligger i stoltheten för designen i spelet då det är snyggt men totalt opraktiskt, den har de ju försvarat förr (fblue tint i BF3..).
Förslag är ett alternativ i options för "slim menus" då det är alldeles för många "sidbyten" varje gång man klickar på något.

Varför är det inte samma förvalda vapen på klasserna om jag byter mellan nationerna?
Eftersom båda nationerna ändå börjar med exakt samma vapen och inte som i BF2 där nationen i sig hade en egen uppsättning vapen, då saknar det ju syfte!

Varför skulle jag vilja ha en perk där jag byter vapen snabbare om jag nu ändå kan avfyra pistolen så fort jag väljer den?
Alltså direkt, långt innan animationen ens börjat.

Varför kan jag inte ha en och samma karaktär oavsett vilken klass jag väljer? Så att valen faktiskt blir något personligt.
Och helst av allt ett alternativ för att stänga av det kosmetiska helt och hållet och endast ha standardiserade karaktärer.

Gör det möjligt:
Att avbryta återupplivningen av en kamrat.
Att välja vilken stridsvagn du vill åka innan du trycker på deploy i stridsvagn, behöver inte ens en submeny.
Att luta runt hörn manuellt.

Sätt minst 70 som standard i FoV så man slipper springa runt med 31 blinda höns.

I övrigt bästa Battlefield de släppt sen 3 och förvånansvärt bra polerat vid release jämfört med föregående spelen!
Kan se den framtida potentialen med sjöstrider eller stora pansarslag på Kursk och liknande.
Hade gärna sett att man fläskade på lite med det dynamiska vädret och varför inte en riktig dag och natt-cykel?
Tjatat om det i över 10 år och det kommer lite mer för varje spel som släpps men till en minimal mängd.
Aerodrome är nog enda banan jag sett lite regn på och jag har varit med om en sandstorm på Hamada (om det nu inte var en grafikbugg..) under 27h speltid.

/End rant, för nu iaf..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Jag kör med Origins PREMIUM-modell. Har spelat BFV i kanske tre timmar. Är inte alls sugen på att starta upp. Det känns som ett tomt skal bara. Svårt att förklara.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av dotque:

Varför kan jag inte ha en och samma karaktär oavsett vilken klass jag väljer? Så att valen faktiskt blir något personligt.

Det kan du, de byter bara namn mellan sidorna Engelska Adam är Kurt på Tyska sidan, enda anledning jag vet detta är för jag har han på alla mina klasser.

Medlem

@Hator:
Förtydligande, jag vill inte behöva ställa in samma sak 8 gånger bara för att gubben ska se likadan ut oavsett klass eller nation
Hade man haft en karaktär med en mängd olika inställningar så hade man ju faktiskt skapat sig något som är personligt som även andra skulle kunna känna igen.
Som jag ser det nu så finns det ingen anledning till det kosmetiska eftersom alla kommer se i princip likadana ut ändå på servern.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

@dotque: Sant, det är så jävla mäkigt att få det likadant på båda sidor . Få la hoppas de tar tag i det. 🙂

Medlem

Jag körde betan och det var tillräckligt för mig. Spelet är inget för mig. Känns oerhört tomt, precis som Walter är inne på.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Håller med om det mesta. Men "Gör det möjligt: Att avbryta återupplivningen av en kamrat." behövs inte för det finns redan, tryck E (eller knappen du har bundit till) igen så avbryts det. Dock så måste man trycka väldigt bestämt på E ibland.


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem

Passa er för trädgårdstomten på Arras, skjuter ni den kommer den hemsöka dig resten av matchen

Medlem
Skrivet av cbird:

Håller med om det mesta. Men "Gör det möjligt: Att avbryta återupplivningen av en kamrat." behövs inte för det finns redan, tryck E (eller knappen du har bundit till) igen så avbryts det. Dock så måste man trycka väldigt bestämt på E ibland.

Ja har fått för mig det också, det behöver dock finslipas ordentligt! Det verkar som att det släpar och därför jag trott att det inte fungerat utan snarare varit väldigt buggat


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

Ja har fått för mig det också, det behöver dock finslipas ordentligt! Det verkar som att det släpar och därför jag trott att det inte fungerat utan snarare varit väldigt buggat

Jepp håller med Tror de flesta av eftersläpningarna man känner av är pga hur allting väntar på animeringarna ska bli klara. Var förbannat irriterande att vara medic i alphan/betan pga av detta (man stod helt stilla 1sec efter revive) och även när man hoppade ut ur fönster och rullade runt på marken.


signatur

Tack för visat intresse!

1
Skriv svar