Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av breahl:

Nu menade jag i överlag. Nämn 5 spel som exklusiva till Xbox så ska jag nämna 5 som är bättre till Playstation.

nämn 10 som är exklusiva till konsoller öht, så nämner jag 999 st som är exklusiva till pc ;D


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Heh ja. Jag har fortfarande dåligt samvete efter mitt överfall på den oskyldige getherden och hans stackars hund som jag sparkade ihjäl... Det var inte meningen!

och jag för att jag omedelbart mördade tanten i watsons cabin med hagelgevär hon började käfta och tänkte tjalla så blev tvungen. men det kändes fel, haha


signatur

//monster

Tråddemonen
Testpilot

Streamen är igång!

Edit: runt 9:30 har ljudet fixats någolunda, så ni slipper titta på en stream som var av till en rough start så att säga.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Får kolla i efterhand imorgon, lite kul stt man kan skapa sin egna rövare!

Tråddemonen
Testpilot

@Zontos: Gör så, jag hade lite problem med ljudet ibörjan men det funkade ganska bra efter en hel del inställningar, sen hade jag även ett headset som var nära till att pensionera sig. Ska beställa nytt headset imorgon om det är så att ni vill se mer streams. All kritik är välkommen, är ej van att sitta och prata flera timmar isträck när jag spelar. Men lovar att öva på det

Ambassadör
Xbox

Det var kul att se lite mer från online-läget!


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Haha var jag en dålig streamer?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zimpan:

@Mortaigne: Haha var jag en dålig streamer?

Absolut inte, funkade ju skitbra! Lite ljudproblem, men det är ju FZ så att... Fick se allt möjligt och varierat.

Dessutom med silvertejpad katt på golvet som bonus!


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Haha kul att höra. Dags för sängen för min del, kul att du höll mig sällskap inatt!

Avstängd
Skrivet av Zimpan:

Grymt! Ikväll är jag med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Har också ett par gånger lyckats ta stryptag på främlingar som står för nära min häst när jag ska sitta upp. 😀

Jag råkade göra det senast igår mitt inne i Saint Denis.

Jag stod och borstade av hästen på en smal gata och precis när jag skulle sitta upp på hästen så trängde sig en dam förbi. Istället för att sitta upp på hästen så råkade jag ta stryptag på damen. Hon började skrika samtidigt som flera vittnen sprang iväg och ropade efter polis.

Det slutade med att jag fick fly hals över huvud ur stan med polisen hack i häl medan kulorna visslade förbi.

Medlem

Tja! är de nån som kan starta red dead online beta än som köpte standard edition?

Tråddemonen
Testpilot

@Flugsaft: @Tomas Helenius skrev en informativ text om vilka spelare som får tillgång till betan och när de får tillgång. In och läs så besvarar det din fråga.

https://www.fz.se/nyhet/278427-red-dead-online-betan-borjar-i...

Medlem

Om ni står högst upp på fyrtornet i Van Dorn, gör inte som jag och tryck på fel knapp.
Visst, det kan se kul ut när Arthur tar ett skutt över räcket och skrikande tar snabba vägen ner men marken är helt klart hårdare än du.

Medlem
Skrivet av Över45:

Det finns ett häststall norr om Saint Denis.
Han har getter. Så jag löste getskinnsproblemet lättare där. Ställde mig i några buskar och dödade de bästa getterna med pilbåge. Hämtade skinnen, gick till hästen och lade upp dem. Sedan red jag in till stallet och fick hästen tip top och handlade av ägaren. Ingen hund eller ilsken ägare. 😁

Bara ett litet förtydligande. Stallet ligger lite mer än nord om Saint Denis, ligger precis nord om Van Dorn, vilket man kommer till om man följer kusten nordöver från Saint Denis.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Bara ett litet förtydligande. Stallet ligger lite mer än nord om Saint Denis, ligger precis nord om Van Dorn, vilket man kommer till om man följer kusten nordöver från Saint Denis.

Tack! Jag får F i kartläsning. 😉

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Tack! Jag får F i kartläsning. 😉

"Stockholm? -Ja det ligger norr om Rom"

- @Över45 ger vägbeskrivningar.


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: "Rid förbi ett träd och sväng höger"

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

"Stockholm? -Ja det ligger norr om Rom"

- @Över45 ger vägbeskrivningar.

Ha, ha, ha. Det här blev ju riktigt lyckat. Har liten "anekdot" från verkligheten. Hade en arbetskamrat i Karlskoga (Värmland). Han skulle semestra på Öland. Frågade honom vilken väg skall ni köra? Förbi Degerfors (Grannkommunen!!). Helt allvarlig var han.😂 Värmlänningar är så hemkära sådant som att det finns andra Länder förutom VärmLAND går inte in. Jag får väl döpa om alla orter i RDR2 till värmländska lättförståeliga namn så kan ju han också spela.

Ambassadör
Xbox

@Över45: Haha, fantastiskt!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Över45:

Ha, ha, ha. Det här blev ju riktigt lyckat. Har liten "anekdot" från verkligheten. Hade en arbetskamrat i Karlskoga (Värmland). Han skulle semestra på Öland. Frågade honom vilken väg skall ni köra? Förbi Degerfors (Grannkommunen!!). Helt allvarlig var han.😂 Värmlänningar är så hemkära sådant som att det finns andra Länder förutom VärmLAND går inte in. Jag får väl döpa om alla orter i RDR2 till värmländska lättförståeliga namn så kan ju han också spela.

Vägbeskrivning klassiker av Värmlänningen Gustaf Fröding.

Å i åa ä e ö. Jag kanske får översätta för Stockholmare.
På svenska "Och i ån är det en ö". E dä ,kanske på Stockholmska. 😜

Medlem

@Över45: Folk söder om Norrland tror ofta att Norrland är mindre än vad det är, typ som när en jag känner från Sundsvall pratade med en från sthlm så frågade han: "Ah Sundsvall, är det nära till Piteå därifrån?" (vad det nu var) en rätt klassiskt grej apropå geografiskt kunnande.

Vissa tror även att det är superlångt mellan Gävle och sthlm också, hallå..

Medlem
Skrivet av Zontos:

@Över45: Folk söder om Norrland tror ofta att Norrland är mindre än vad det är, typ som när en jag känner från Sundsvall pratade med en från sthlm så frågade han: "Ah Sundsvall, är det nära till Piteå därifrån?" (vad det nu var) en rätt klassiskt grej apropå geografiskt kunnande.

Vissa tror även att det är superlångt mellan Gävle och sthlm också, hallå..

Ha,ha jag förstår precis. Har kört bil mycket i Norrland. Bilade till Nordkap en semester. Tog fem dygn tur och retur tillbaka till Värmland. Med lite sömnpaus. "äsch det är ju bara 25 mil till nästa ställe" Då behöver vi väl inte stanna än?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

"Stockholm? -Ja det ligger norr om Rom"

- @Över45 ger vägbeskrivningar.

Bara en sista geografisk grej. Sedan blir det spel.

Som av en händelse vet jag var Rom och andra Italienska orter ligger.
Jag är gift och min frus pappa är Italienare. 😃

Medlem

@Över45: Haha det är ju så långt norrut man kan komma i skandinavien ^^

Ambassadör
Xbox

I min fortsatta karriär som Mördare av Tamboskap har jag nu bytt fokus till oxar! Tydligen ett väldigt ovanligt djur, endast enstaka exemplar siktades på diverse rancher. Rancher som då innebär folk som vaktar...

En enkel jakt förvandlades således till ett mer James Bond-inspirerat företag. Nattetid innebär mindre trafik, läs:vittnen, så det innebar att själva dådet fick ske i månsken. Tydligen är ranchägare medvetna om att det smyger runt diverse boskapstjuvar i buskarna så patrullerande vakter innebar ett problem också.
Till slut involverade planen en smygande approach, efter studerande av vakters patrullmönster, beväpnad med pilbåge.

Smög in i en hage där en mäkta fet oxe låg och sov i gräset... Lyckades smyga ända fram till den, drog min båge och siktade mot huvudet. Allt såg lugnt ut. Kom då att tänka på den här tråden, getherdens hund och fick lite samvetskval där jag stod med pil riktad mot en sovande, fridfull oxe... Den tvekan ledde naturligtvis till att jag blev upptäckt och kalabalik uppstod! En bonddräng börjar gapa för full hals, och fler ranchfolk kommer springande, nu börjar det skjutas med hagelbössor och annat jävelskap! Mitt i alllt vaknar oxen naturligtvis till liv och skrämmer skiten ur mig, den var stor... Sänkte den med pilen och hivade fram geväret och besvarade ranchfolkets eld. Inser att jag inte vill tappa massa honor, så panik-skinnar oxen med kulorna vinande över huvudet och springer med pälsen till min häst, som naturligtvis har lite panik och har sprungit iväg. Så där springer jag iväg, hivar upp pälsen och rider iväg i månskenet; Boskapsmördaren har slagit till igen.


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

Har precis kommit hem och lirar lite mer Red Dead Online. Är det någon som vill ha en stream? Annars kör jag bara själv och kollar lite

Btw hitta ett nytt headset här hemma som förhoppningsvis funkar bättre än det den jag hade igår.

Ambassadör
Xbox

@Zimpan: Oh, hade varit trevligt men jag hinner inte kolla nu

Du har inte silvertejpat det gamla headsetet då à la McGyver?


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Haha du måste inte kolla, men jag streamar bara om andra vill se, annars kör jag på som vanligt

Haha nää, jag kom på att jag köpte ett headset till PSVR som funkar bättre.

Medlem
Skrivet av Zontos:

@Över45: Haha det är ju så långt norrut man kan komma i skandinavien ^^

Nordkap är Europas landmassas nordligaste punkt, alltså utan öarna norr om. Den nordligaste punkt man kan köra bil till utan färja. Sverige tar ju faktiskt slut men Finland och främst Norge har nordligare delar.

Kargt, trädlöst, blåsigt men mycket fascinerande.

Skriv svar