Steam till Mac är släppt

Robot
Inaktiv
Steam till Mac är släppt

Kör fortfarande gamla Steam. Skiter i att restarta steam för uppdateringar! (y)

Funkar skit bra.

1. Starta Steam utan internetuppkoppling ( Offline Mode )
2. Stoppa in internetkabeln
3. Logga in på ditt Steam konto
4. Uppdatera inte!
5. Kör gamla steam!

Går endast om du aldrig har uppdaterat det.

Medlem
Citat:

Funktionen Steam Play innebär att när du köper ett spel som finns till flera plattformar kan du spela det på samtliga, utan merkostnad.

Gillar tanken där. Den dagen man skaffar sig en Mac så kan man alltså fortfarande få spela en del trots att man har alla spel köpta till PC ursprungligen.

/ LordDaimos

Medlem

ett steg till att apple tar över dator marknaden helt
I LIKE IT

Medlem

jag har Steam på Mac. Väldigt trevligt. Var dock inte med i betan så ja kunde ju inte göra nåt men men. Idag ska ja pröva spela nåt ska bli skoj. Väldigt intressant hur Mac gör ett större intryck i spelvärlden.

Medlem

Yay, Mac får nu chansen att spela de spel vi PC spelare har suttit och haft kul med de senaste....4-5...åren? Såååå, ingenting nytt på Mac fronten med andra ord? Allt är som vanligt, vi PC spelare får ett kul spel och Mac får det 3 år senare.
Nä, men, kul att se utvecklare göra ett lite engagerat steg mot Mac användarna. Kommer fortfarande inte skaffa en Mac själv, ser fortfarande PCn som "The Supreme One!", men det är bra för de som gör det.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Superbt, Torchlight till Mac blir ju underbart!

Medlem

Så det var därför de gjorde det nya flashiga UIet! Det var för att Macanvändare ska vilja använda det!

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Citat:

Funktionen Steam Play innebär att när du köper ett spel som finns till flera plattformar kan du spela det på samtliga, utan merkostnad.

Gillar tanken där. Den dagen man skaffar sig en Mac så kan man alltså fortfarande få spela en del trots att man har alla spel köpta till PC ursprungligen.

/ LordDaimos

Precis min tanke. Nu ser jag inte längre några orsaker att inte köpa en MacBook Pro, då jag utan tvekan spelar Team Fortress 2 mest av alla mina köpta titlar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Avstängd

min spontana fundering är om man köpt ett spel via steam för PC får man även det spelet i Mac version om man loggar in på kontot på en Mac?

Medlem
Skrivet av jiwn:

min spontana fundering är om man köpt ett spel via steam för PC får man även det spelet i Mac version om man loggar in på kontot på en Mac?

"Funktionen Steam Play innebär att när du köper ett spel som finns till flera plattformar kan du spela det på samtliga, utan merkostnad."
lättare att fråga igen

Air
Medlem

ööh, vart tankar man detta?
Hittar inget på Valves hemsida

Medlem

shit va nice

blir till att tanka då ^^

någon som vet ifall Company of Heroes kommer fungera på mac i framtiden? (utan att boota med windows då)


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Hur får man tag i sin Steam-nyckel? Jag har ju köpt en del spel till PCn så dem vill jag kunna komma åt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Hur får man tag i sin Steam-nyckel? Jag har ju köpt en del spel till PCn så dem vill jag kunna komma åt.

det är vanlig inoggning, username och pw. som många andra tjänster idag.

Medlem

:heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Kanske det kan komma en linux version om några år då så man slipper Windows på sin PC.

Medlem
Skrivet av nanders:

Kanske det kan komma en linux version om några år då så man slipper Windows på sin PC.

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=valve_stea...

Medlem

ska bli intressant att se om det ökar försäljningen över huvud taget.
Tycker att det enda man hört från utgivare är pirater, pirater, pirater!

Det ska i alla fall bli intressant att se om det är tillräckligt för att fler ska ge sig på att utveckla spel till osx och speciellt om dom då väljer att använda sig av steam play eller om dom ger ut 2 separata utgåvor med en för mac och en för win.

Spännande.

Medlem

Galet bra!
Jag har spelat igenom Modern Warfare för Mac ett antal gånger på veteran nu, längtar efter lite nya spel. Kommer säkerligen spela igenom alla spel jag har köpt tidigare på min gamla Windows spelburk som numera är pensionerad.

Det som lockar är dock Battlefield Bad Company 2, Modern Warfare 2 och något schysst bilspel!

Tur det är 4 dagar långhelg!

jkw
Medlem

Skönt för de som kör Mac. Dags att fixa en Linux klient nu?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kör fortfarande gamla Steam. Skiter i att restarta steam för uppdateringar! (y)

Funkar skit bra.

1. Starta Steam utan internetuppkoppling ( Offline Mode )
2. Stoppa in internetkabeln
3. Logga in på ditt Steam konto
4. Uppdatera inte!
5. Kör gamla steam!

Går endast om du aldrig har uppdaterat det.

Du känner att det är värt allt detta för att köra en äldre och sämre version av steam?


signatur
Medlem
Skrivet av Massy:
Skrivet av showerguy:

Kör fortfarande gamla Steam. Skiter i att restarta steam för uppdateringar! (y)

Funkar skit bra.

1. Starta Steam utan internetuppkoppling ( Offline Mode )
2. Stoppa in internetkabeln
3. Logga in på ditt Steam konto
4. Uppdatera inte!
5. Kör gamla steam!

Går endast om du aldrig har uppdaterat det.

Du känner att det är värt allt detta för att köra en äldre och sämre version av steam?

Precis.
Det "funkar skit"
Bra! :S


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

CX
Medlem

Gratis Portal? Trevligt.
Tipsa alla slöa jävlar som inte spelat det ännu!

Medlem

Går helt sjukt långsamt och verkar väldigt dåligt optimerat... tagit mig snart 30 min nu och jag är inte förbi "skapa konto" delen av uppstarten.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Portal är helt gratis tills 24 eller nåt. Ingen begränsad speltid, ett gratis exemplar

Medlem
Skrivet av wild-one:

Galet bra!
Jag har spelat igenom Modern Warfare för Mac ett antal gånger på veteran nu, längtar efter lite nya spel. Kommer säkerligen spela igenom alla spel jag har köpt tidigare på min gamla Windows spelburk som numera är pensionerad.

Det som lockar är dock Battlefield Bad Company 2, Modern Warfare 2 och något schysst bilspel!

Tur det är 4 dagar långhelg!

Jag antar att du inte är medveten om att 99,99% av alla spel som görs inte kommer till Mac, bland annat dom två du just nämnde.

Jag förstår inte hur Mac användare tänker när dom betalar 30% mer för en bärbar dator med ett äpple (Mac datorer ser sjukt snygga ut, det håller jag med om.) och innehåller ett operativsystem som 75% av världens mjukvara inte stöder.

Dem alla hatar också Windows och säger att det kraschar men det är trejde part programmen som kraschar, inte Windows. Sedan måste dom ändå installera Windows för att köra dom spel (Mac är inte en speldator) och program som inte finns för Mac vilket är massor, för att inte tala om den begränsade supporten Mac lider av på nätet som vi PC användare har massor av (syftar på forum).

Så varför inte spara 30% av pengarna och köpa en lite fulare dator men precis samma prestanda om inte bättre, med bättre support, fler program och sedan installera Mac (det går) och använda det dem vill från Mac så istället.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Redaktör
Skrivet av Scr33d:

Jag förstår inte hur Mac användare tänker när dom betalar 30% mer för en bärbar dator med ett äpple (Mac datorer ser sjukt snygga ut, det håller jag med om.) och innehåller ett operativsystem som 75% av världens mjukvara inte stöder. [...]

Användbarheten - OS X är äckligt lättanvänt. Jag installerade nyss Steam - nedladdningen borträknad tog det typ tio sekunder från installationsstart till inloggning.

I mina ögon är Macens tveklöst största brist Apples idiotiska filosofi att peta i två eller tre generationer gamla grafikchip, också i svindyra modeller. Jag går gladeligen över till Mac på heltid i samma ögonblick som de levererar en dator med hyfsad grafik och anständigt pris. Allt annat, t.ex. programutbudet, är bara en fråga om intresse och ett par timmars googlande.


signatur
Medlem

Ja mac är väl pc-världens konsoll... så att säga... Nästa steg är väl att leverera mac med en tumstyrningsmojäng.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tur att Apple motarbetar grafik i andra dimensioner än 2D, att de överprisar med ~300% för färgen vit samt att det är svårt att binda MOUSE2 när det bara hittas MOUSE1.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar