Xbox Games with Gold - December

Ambassadör
Xbox
Xbox Games with Gold - December

Ny månad, nya spel som ingår i Xbox Live Gold-prenumerationen:

Xbox One:

Q.U.B.E 2 (1-31 Dec)
Never Alone (16 Dec - 15 Jan)

Xbox 360:

Dragon Age 2 (1-15 Dec)

OG Xbox:

Mercenaries: Playground of Destruction (16-31 Dec)

Never Alone kan jag rekommendera att spela i co-op med kids, trevligt och lärorikt litet spel! Dragon Age 2 är väl lite av det svarta fåret i DA-familjen men jag anser nog att det är lite underskattat, trots repetitiva miljöer och andra gameplayproblem så är det en intressant story där bakom trots allt. Mercenaries markerar första gången som ett original-Xbox-spel dyker upp som GwG! Blandad kompott den här månaden alltså!
Alla spel som erbjuds via GwG är bakåtkompatibla till Xbox One, ja även OG Xbox-spel ;), så precis som vanligt så är det fyra spel att plocka hem för Xbox One-spelare.


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

Never Alone kan jag varmt rekommendera. Ett underbart spel som kan spelas med två spelare.

Medlem

Som nybliven XBOX-ägare (tack RDR2) så är jag lite osäker på vad Game Pass & Live Gold (finns det fler varianter?) innebär. Kan någon vänlig själ bekräfta nedan?

  • Game Pass verkar vara en prenumerationstjänst som är ett "Netflix för spel". Vissa spel ingår i prenumerationen, andra har rabatterat pris. Inget av spelen får man behålla om man avslutar prenumerationen. Korrekt?

  • Live Gold är också en prenumerationstjänst där det ingår spel. Är det samma villkor som för Game Pass (att man inte kan spela dem efter att man slutat prenumerera)? Verkar skumt eftersom t.ex. spelen ovan är väldigt tidsbegränsade.
    Vidare krävs Gold om man skall spela online.

Medlem

@Leon_: Det du skriver stämmer. Den korta tidsramen är den tid du har på dig att "köpa" games with gold titlarna.
Du behåller dem så länge du betalar för xbox live guld. (xbox 360 titlarna får man behålla även fast man avslutar abonnemanget).
Mer info:
Xbox Gold FAQ


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Medlem

Åh, mercenaries. Som jag och brorsan nötte det när det kom. Aah, minnen. <3 Nu är skivan för repig så det funkar inte längre.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av kendo:

@Leon_: Det du skriver stämmer. Den korta tidsramen är den tid du har på dig att "köpa" games with gold titlarna.
Du behåller dem så länge du betalar för xbox live guld. (xbox 360 titlarna får man behålla även fast man avslutar abonnemanget).
Mer info:
Xbox Gold FAQ

Stort tack, @kendo

Medlem
Skrivet av Leon_:

Sen behöver du ha Gold för att kunna spela online. Gold är mer eller mindre ett krav för att kunna göra de.

Medlem

@Instant: Inte mer eller mindre, det är ett krav.

Konsolltjänsterna är geniala.

Steg 1, få dem att betala för spelet.
Steg 2, få dem att betala för att få spela spelet.

Genialt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

@Instant: Inte mer eller mindre, det är ett krav.

Konsolltjänsterna är geniala.

Steg 1, få dem att betala för spelet.
Steg 2, få dem att betala för att få spela spelet.

Genialt.

Helt rätt. Orkade inte köra en edit.

Tycker det är väldigt sniket. Tror man måste ha gold för att tom kunna använda netflix, youtube och liknande också väl?

KoP
Medlem
Skrivet av Instant:

Helt rätt. Orkade inte köra en edit.

Tycker det är väldigt sniket. Tror man måste ha gold för att tom kunna använda netflix, youtube och liknande också väl?

Förr var det så. Nu behövet du inte ha gold för att kolla på YouTube, Netflix m.m

Medlem

@Instant: De har tagit bort gold kravet (såvitt jag vet) för Netflix men ja, det fanns det innan. Otroligt sniket.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av KoP:

Förr var det så. Nu behövet du inte ha gold för att kolla på YouTube, Netflix m.m

Skrivet av Mirage:

@Instant: De har tagit bort gold kravet (såvitt jag vet) för Netflix men ja, det fanns det innan. Otroligt sniket.

Okej se där, kanske ska ta bort mitt gold då i så fall...
Tack för infon

Medlem

Tycker det där var en helt ok månad!

Spontan tanke kring Dragon Age är väl att det är snygga trailers (fighten på berget var sjukt snygg) och tvivelaktig grafik i slutprodukten. Konstigt nog är inte Mass Effect så.

1
Skriv svar