Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

I min fortsatta karriär som Mördare av Tamboskap har jag nu bytt fokus till oxar! Tydligen ett väldigt ovanligt djur, endast enstaka exemplar siktades på diverse rancher. Rancher som då innebär folk som vaktar...

En enkel jakt förvandlades således till ett mer James Bond-inspirerat företag. Nattetid innebär mindre trafik, läs:vittnen, så det innebar att själva dådet fick ske i månsken. Tydligen är ranchägare medvetna om att det smyger runt diverse boskapstjuvar i buskarna så patrullerande vakter innebar ett problem också.
Till slut involverade planen en smygande approach, efter studerande av vakters patrullmönster, beväpnad med pilbåge.

Smög in i en hage där en mäkta fet oxe låg och sov i gräset... Lyckades smyga ända fram till den, drog min båge och siktade mot huvudet. Allt såg lugnt ut. Kom då att tänka på den här tråden, getherdens hund och fick lite samvetskval där jag stod med pil riktad mot en sovande, fridfull oxe... Den tvekan ledde naturligtvis till att jag blev upptäckt och kalabalik uppstod! En bonddräng börjar gapa för full hals, och fler ranchfolk kommer springande, nu börjar det skjutas med hagelbössor och annat jävelskap! Mitt i alllt vaknar oxen naturligtvis till liv och skrämmer skiten ur mig, den var stor... Sänkte den med pilen och hivade fram geväret och besvarade ranchfolkets eld. Inser att jag inte vill tappa massa honor, så panik-skinnar oxen med kulorna vinande över huvudet och springer med pälsen till min häst, som naturligtvis har lite panik och har sprungit iväg. Så där springer jag iväg, hivar upp pälsen och rider iväg i månskenet; Boskapsmördaren har slagit till igen.

Ha,ha,ha du är en riktig historieberättare. Men åter igen till alla prova giftpilar. Om ni inte behöver köttet. Mycket roligt med dessa.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Ha,ha,ha du är en riktig historieberättare. Men åter igen till alla prova giftpilar. Om ni inte behöver köttet. Mycket roligt med dessa.

Hehe, det vet jag inte...men spelet är ju fullt med sådana här "Red Dead Moments" (för att parafrasera Battlefield) som bara uppstår, oftast när allt går åt h-e.

Ja, giftpilar har jag kollat in lite nu! Måste bara hitta den där blomman... Sen skall det craftas! Giftmördare är ju också ett fint epitet...


signatur

Jump in.

Medlem

@Över45: Det låter som en häftig plats ändå.

Till topic, gick förbi gunsmith i Rhodes idag... Någon är i källaren där.

Ambassadör
Xbox

@Zontos: Ooh... Gavin? Detta måste undersökas.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Nä men spoilermarkerar svaret ifall folk i tråden vill upptäcka det utan att själva veta om det innan.

Gunsmith där har stängt in en kille i källaren och klätt honom i sjömanskostym och låtsas som att han är sonen till vapenhandlaren, kanske mer än så... Man kan sno ett vapen och lite pengar också samt rädda den unge mannen. Plus döda vapensmeden.

Ambassadör
Xbox

@Zontos: Jag får ta en sväng förbi där ikväll helt enkelt!


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Glöm inte att gå och kolla runt huset innan du går in, annars aktiveras det inte om du inte pratat med personen.

Avstängd

Är på kapitel 3 nu och var upp till Nordkap och hämtade araben idag. Passade även på att skjuta Legendary white bison när jag ändå hade vägarna förbi. Har även fixat Penny Dreadfull tidningarna till Jack, det gjorde jag aldrig i min förra save.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

@breahl: Haha, Nordkap Tog du till höger vid granen?

Det är fint där uppåt!


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zontos:

@Mortaigne: Glöm inte att gå och kolla runt huset innan du går in, annars aktiveras det inte om du inte pratat med personen.

Aight, fint tips!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

@breahl: Haha, Nordkap Tog du till höger vid granen?

Det är fint där uppåt!

Japp tog höger.

Ja det är otroligt fint, ser så fint ut när man pulsar genom snön också eller rider.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hehe, det vet jag inte...men spelet är ju fullt med sådana här "Red Dead Moments" (för att parafrasera Battlefield) som bara uppstår, oftast när allt går åt h-e.

Ja, giftpilar har jag kollat in lite nu! Måste bara hitta den där blomman... Sen skall det craftas! Giftmördare är ju också ett fint epitet...

Du kanske vet detta men som info till alla.

Om man går ikring lite i lägret, gå förbi mästerjägaren "indianen" alltså.
Vid några tillfällen ber han dig leta efter lite extramaterial, både till eldpilar och giftpilar. När du hittat vad han vill ha lämnar han några åt dig vid din sovplats. Man får ofta rida ut ur lägret och tillbaka för att trigga igång händelserna. Tiden måste gå så att säga.

Det bästa dock är att om ditt/lägrets ammunitionsförråd är fullt uppgraderat kommer det tillslut när du lärt dig göra pilar finnas färdigjorda att ta med bara man betalar för påfyllning i ledgern, alltså markeringen för ammo blir gul.

Mycket jobb kanske. Men det känns helt klart värt det när man kan hämta ammo när som helst. Jag är inte säker men jag tror att annan "special" ammunition blir tillgänglig om man använder den ofta.

Spelet håller ju koll på vilket som är ditt favoritvapen t ex.

Ambassadör
Xbox

@Över45: Nä det visste jag inte, har gjort något med honom för länge sedan. Men jag har inte uppgraderat ammo-stashen fullt ut, det får jag se till att göra då!
Brukar aldrig ha någon ammo-brist så det är sällan jag fyller på i lägret. Kan man plocka upp special-ammo utan att behöva crafta så vore det ju nice.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Över45: Nä det visste jag inte, har gjort något med honom för länge sedan. Men jag har inte uppgraderat ammo-stashen fullt ut, det får jag se till att göra då!
Brukar aldrig ha någon ammo-brist så det är sällan jag fyller på i lägret. Kan man plocka upp special-ammo utan att behöva crafta så vore det ju nice.

Ja jag hoppas att det är så med all ammo. Det var bara nyligen som jag upptäckte det med pilarna. För de har inte funnits färdiga i lagret tidigare. Men det verkade som jag använt nog många specialpilar för att få dem gjorda "automatiskt". Standard eller skuren ammo är ju hur lätt som helst att få tag på/göra. Sen finns ju det med exploderande kulor.

Det är bara att fortsätta spela så får vi se. Hoppas, hoppas🙂 . Jag skriver naturligtvis om jag upptäcker hur det funkar. Det har ju tagit lång tid till denna upptäckt. 🏹 🔫 😊

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hehe, det vet jag inte...men spelet är ju fullt med sådana här "Red Dead Moments" (för att parafrasera Battlefield) som bara uppstår, oftast när allt går åt h-e.

Ja, giftpilar har jag kollat in lite nu! Måste bara hitta den där blomman... Sen skall det craftas! Giftmördare är ju också ett fint epitet...

oleander sage, den finns överallt runt swamp ovanför st denis /hunter gatherer Bengt


signatur

//monster

Avstängd
Skrivet av Zontos:

@Mortaigne: Nä men spoilermarkerar svaret ifall folk i tråden vill upptäcka det utan att själva veta om det innan.

Gunsmith där har stängt in en kille i källaren och klätt honom i sjömanskostym och låtsas som att han är sonen till vapenhandlaren, kanske mer än så... Man kan sno ett vapen och lite pengar också samt rädda den unge mannen. Plus döda vapensmeden.

Intressant, detta måste göras.

Fast jag har ju nyss påbörjat kapitel 3 igen. Dutch säger åt en då att man ska ta det lugnt i Rhodes, så kanske måste vänta lite.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Intressant, detta måste göras.

Fast jag har ju nyss påbörjat kapitel 3 igen. Dutch säger åt en då att man ska ta det lugnt i Rhodes, så kanske måste vänta lite.

Samma läge här, mitt i kapitel 3 så kan inte leka med vapensmeden eftersom jag inte kan använda vapen i Rhodes.

Medlem

@Wolfkin: Frågan är om det är aktiverat när det är kap3 för vissa saker kommer senare. Spelet slutar några år efter 1899 så det är nog en riktig stackare som fått sitta där i några år innan någon ser att han blivit instängd av snusksmeden.

Jag försökte även råna doktorn i Valentine men scheriffen var för snabb Så har jag förstått att man kan råna vapenhandlare i St Denis också.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

@Wolfkin: Frågan är om det är aktiverat när det är kap3 för vissa saker kommer senare. Spelet slutar några år efter 1899 så det är nog en riktig stackare som fått sitta där i några år innan någon ser att han blivit instängd av snusksmeden.

Jag försökte även råna doktorn i Valentine men scheriffen var för snabb Så har jag förstått att man kan råna vapenhandlare i St Denis också.

Jag försökte råna doktorn med men slutade med att jag fick en bounty på $110.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Zontos:

@Wolfkin: Frågan är om det är aktiverat när det är kap3 för vissa saker kommer senare. Spelet slutar några år efter 1899 så det är nog en riktig stackare som fått sitta där i några år innan någon ser att han blivit instängd av snusksmeden.

Jag försökte även råna doktorn i Valentine men scheriffen var för snabb Så har jag förstått att man kan råna vapenhandlare i St Denis också.

Kommit så långt att jag hittat och pratat med killen i källaren men sen är det stopp eftersom jag inte kan dra nått vapen, varken utanför eller inne i butiken, spelar ingen roll om jag har mask på eller inte.

Mycket möjligt att det inte är fullt aktiverat i kapitel 3 så det får vänta för min del tills jag kan använda vapen i Rhodes igen, det är ju inte som om det är brist på annat att hitta på i spelet.

Jo du har läkaren i Valentine, diversehandeln i Strawberry, vapenhandlarn i Rhodes och vapenhandeln i Saint Denis, tror det är alla. Har inte försökt mig på Saint Denis än.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zontos:

@Wolfkin: Frågan är om det är aktiverat när det är kap3 för vissa saker kommer senare. Spelet slutar några år efter 1899 så det är nog en riktig stackare som fått sitta där i några år innan någon ser att han blivit instängd av snusksmeden.

Jag försökte även råna doktorn i Valentine men scheriffen var för snabb Så har jag förstått att man kan råna vapenhandlare i St Denis också.

Skrivet av breahl:

Jag försökte råna doktorn med men slutade med att jag fick en bounty på $110.

Det fungerar i kapitel 4, jag gjorde källarbesöket igår! Hahaha, sjukt.

Vad de gäller rånet i Valentine så gäller det att vara snabb, fly med bytet. Jag har haft större lycka vid olagligheter sedan jag började använda min rånarutstyrsel, blir inte igenkänd direkt. Är fortfarande osäker på exakt hur wanted-systemet fungerar, men blir man inte identifierad så blir det ingen bounty.

Råna gunsmith i St Denis har jag inte vågar mig på, det kryllar ju av poliser i den stan. Krävs nog lite mer planering...


signatur

Jump in.

Medlem

Nu är jag ganska säker på att man kan få "special ammo" i lägrets vapenförråd. Upptäckte att jag hade lite Repeater cartridges-High velocity när jag var i lägret senast. Jag har använt dessa ganska mycket vid eldstrider. Så uppgradera lagret till max och kolla lite då och då så kommer nog din favoritammunition dyka upp. Jag tror det kostar 20$ att fylla upp lagret igen.

Jag har nu tillgång till eldflaskor, eldpilar, giftpilar, kastknivar (som lätt kan göras om till giftknivar) plus lite ovanligare ammunition och all vanlig ammo i lägerlagret 😀.
Det ger ju lite mer valfrihet för t ex Stealth. Knivar och pilar går också utmärkt att återanvända, gå bara till det du träffat så är de där. Har även skaffat ett sådant ammunitionsbälte man bär runt överkroppen. Kan bära mer ammunition då. Så är aldrig någon brist på ammunition men specialgrejerna kan ju sina. Dynamit har jag bara prövat lite grann.

@monsterbenke Tack! Oleander sage är giftväxten. Skaffa även massor med djurfett till eldsaker.

Ehm.. Nu ska jag beskriva lite otäcka saker så känsliga läsare som får dåligt samvete när de dödat människor och tamboskap får blunda.

Med pilbåge gift och eld gick jag ut på lite på stealthmassaker. Eldpilar gör helt enkelt att djur och människor tar eld och dör brinnande. Jag eldade upp en stor alligator ute i träsket med EN eldpil. Inget skinn att ha men mat.
Sköt tidigare en KO med giftpil, hon skrek ögonen stirrade, sedan föll hon ihop. Där lyckades även skinnet bli bra men man behöver träffa i huvudet.

Ett giftmord på en människa, han stapplade en bit bort sedan dog han. Mitt smygande med pilbågen gjorde att vittnen bara såg att ett mord hade skett men inte att det var jag.
Prövade även explosiva kulor sköt lite fåglar, en i luften den small till och föll från skyn blev lite fjädrar och mat. En peking anka hade även lite fett som jag behöll.

Nästa projekt bör väl bli att testa lite åt pyromanhållet och se vad som brinner bra, har funderat lite på den där olje och tjär fabriken 🤔.

Lycka till med alla projekt.

Ambassadör
Xbox

@Över45: Fränt att spelet lär sig vad man använder och stockar upp det i ammo-förrådet! Jag uppgraderade till max i campet igår så jag får se vad som dyker upp nu! Finfint tips.

"...så känsliga läsare som får dåligt samvete när de dödat människor och tamboskap får blunda." Haha, fantastiskt roligt. Stackars ko...

jag har funderat på att experimentera lite med dynamit-pilar...Det låter som en kul grej. Hittade recept på det igår.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Det fungerar i kapitel 4, jag gjorde källarbesöket igår! Hahaha, sjukt.

Vad de gäller rånet i Valentine så gäller det att vara snabb, fly med bytet. Jag har haft större lycka vid olagligheter sedan jag började använda min rånarutstyrsel, blir inte igenkänd direkt. Är fortfarande osäker på exakt hur wanted-systemet fungerar, men blir man inte identifierad så blir det ingen bounty.

Råna gunsmith i St Denis har jag inte vågar mig på, det kryllar ju av poliser i den stan. Krävs nog lite mer planering...

Jag gjorde nyss rånet i Valentine och fick bara en bounty på $7,50. Drack en health potion och sprang ut till min snabba arab och red därifrån.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

@Över45: Fränt att spelet lär sig vad man använder och stockar upp det i ammo-förrådet! Jag uppgraderade till max i campet igår så jag får se vad som dyker upp nu! Finfint tips.

"...så känsliga läsare som får dåligt samvete när de dödat människor och tamboskap får blunda." Haha, fantastiskt roligt. Stackars ko...

jag har funderat på att experimentera lite med dynamit-pilar...Det låter som en kul grej. Hittade recept på det igår.

Max i campet fick jag redan i kapitel två för fan

Om man gör Poisinous trail treasure maps så får man $2000 av 4 guldtackor. Det var bland det första jag gjorde när jag kom nu till kapitel 2 igen på omspelningen. Därför det oftast är roligare att spela om spel, man vet vad man ska göra andra gången.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Jag gjorde nyss rånet i Valentine och fick bara en bounty på $7,50. Drack en health potion och sprang ut till min snabba arab och red därifrån.

Gött! Snabba ryck är det som gäller.

Skrivet av breahl:

Max i campet fick jag redan i kapitel två för fan

Om man gör Poisinous trail treasure maps så får man $2000 av 4 guldtackor. Det var bland det första jag gjorde när jag kom nu till kapitel 2 igen på omspelningen. Därför det oftast är roligare att spela om spel, man vet vad man ska göra andra gången.

Haha ja, det var väl det enda jag inte hade uppgraderat då jag inte direkt lider av ammo-brist. Jag visste dock inte att det fylldes på med ovanligare ammo. Ja, man har bra mycket bättre koll när man kör om spel, hehe.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Gött! Snabba ryck är det som gäller.

Haha ja, det var väl det enda jag inte hade uppgraderat då jag inte direkt lider av ammo-brist. Jag visste dock inte att det fylldes på med ovanligare ammo. Ja, man har bra mycket bättre koll när man kör om spel, hehe.

Ja alltså första gången när jag fick en bounty på $110 så stod jag kvar där inne och sköt ner alla som kom in. Lawmen verkar dock spawna helt random inom det röda området så kunde stått där i flera timmar. Det blev lockdown i Valentine med men red till Rhodes och betalade bort bountyn då.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

@breahl: Hehe ja, det verkar finnas gott om lawmen... Bättre fly än länge fäkta som de säger...


signatur

Jump in.

Avstängd

På tal om red dead online så tycker jag det verkar skit. Jag gjorde inledningen och hittade "skatten" men sen då? Inget sa vad jag skulle göra då.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

jag har funderat på att experimentera lite med dynamit-pilar...Det låter som en kul grej. Hittade recept på det igår.

Jag fick också tag på receptet, hittade det hos en fence.

Rambopilar! Hade inte trott att jag skulle hitta såna i vilda västern. Undrar om man kan få såna pilar i lägret också, efter att man skaffat receptet.

Skriv svar