Xbox Game Pass - December

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - December

Då var det dags igen, ny månad och nya spel till Xbox Game Pass! Även den här månaden blir likt den förra lite special med fler spel som läggs till efter hand under månadens gång. Ryktas om att en del utannonseras på The Game Awards i.o.m The Winter of Arcade (Ashen?). En synnerligen stabil månad att vänta återigen alltså, med Mutant Year Zero på releasedagen som min personliga favorit.
Största surprise-tillägget från förra månaden är nog PUBG som utannonserades på X018. Listar de övriga som lagts till sedan förra posten längst ner!

Nya spel i december (fler utannonseras under månaden):

The Gardens Between (29 nov, Xbox-release)

Mutant Year Zero (4 dec, Xbox-release)

Strange Brigade (6 dec)

Ori and the Blind Forest

Hellblade: Senua's Sacrifice

Kingdom: Two Crowns (Xbox-release)

Spel som tillkommit extra i november:

Thief of Thieves

Player Unknowns Battlegrounds, PUBG

Agents of Mayhem

MXGP3

Thomas was Alone


signatur

Jump in.

Medlem

Ori är grymt, väntar med spänning på uppföljaren. Ska bli kul att testa Mutant också.

Tråddemonen
Testpilot

Ori och Hellblade är riktigt bra spel!

Redaktör
Ponny

Åh, fina grejer! Mutant ska jag ladda ner på studs nästa vecka. Och kanske dags att spela om Ori igen? Japp. Och Hellblade? Japp, på det också.


signatur

En Bamseponny av folket

Ambassadör
Xbox

Ja det är en riktigt fin skörd den här månaden! Roligt också att allt fler nya spel väljer att ha release på Xbox Game Pass.
Ett spel som Mutant Year Zero kommer nå ut till en miljonpublik som de kanske hade haft svårt att nå annars som mindre spel/studio.

Ori har jag faktiskt inte spelat så det blir till att ta tag i det! Will of the Wisps blev ju bekräftat att det kommer till Xbox Game Pass direkt vid release också, mycket trevligt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ett spel som Mutant Year Zero kommer nå ut till en miljonpublik som de kanske hade haft svårt att nå annars som mindre spel/studio.

Det är ett väldigt smart drag av dom. Det kommer genom det sprida sig genom word of mouth och ge många extra köp.

Medlem

Som gammal rollspelsräv är ju Mutant ett måste, så detta välkomnas varmt, tack MS!
Klarade precis Hellblade, vilken kort men grym resa... in på topp 10 av spelupplevelser i mitt liv.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Olidion:

Som gammal rollspelsräv är ju Mutant ett måste, så detta välkomnas varmt, tack MS!
Klarade precis Hellblade, vilken kort men grym resa... in på topp 10 av spelupplevelser i mitt liv.

Ja Mutant och även år noll har man spelat genom åren. Hellblade var ruskigt bra. De tillsammans med Life is strange och Mass effect ligger på min top 3


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

jbx
Medlem

Känns bra att jag slog till på ett år GamePass för 599kr på BlackFriday!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Hur kompenserar Microsoft utvecklare bakom spel som läggs upp på passet (och som inte tillhör Microsoft, såklart)?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Sillgam:

Hur kompenserar Microsoft utvecklare bakom spel som läggs upp på passet (och som inte tillhör Microsoft, såklart)?

Det är ingen som vet exakt förutom de inblandade. Men det fungerar säkert något liknande som Games with Gold, eller PS+.

Det intressanta är att tydligen så ökar försäljningen av ett spel som hamnar på Game Pass. Det plus den bredare exponeringen och ökade försäljningen av DLC och liknande bidrar säkert till att utvecklare är villiga att ha med sina spel.


signatur

Jump in.

Medlem

Mutant!

Har för övrigt upptäckt att det finns många "Xcom"-spel som går under radarn för många. Phantom Doctrine och Phoenix point tex

1
Skriv svar