Bethesda om Fallout 76: "Miljoner av er spelar det och spelar också mycket"

Robot
Bethesda om Fallout 76: "Miljoner av er spelar det och spelar också mycket"

Tror att spelet kommer leva ett långt och lyckligt liv.

#bethesda, #fallout-76


Medlem

Ja den som lever får se. Det skulle inte förvåna mig om spelet går F2P framöver. För att finansiera övergången till F2P skulle de såklart vara tvungna att införa nya former av mikrotransaktioner, exempelvis försäljning av de där paketen med skill-kort. Det är ju inte direkt någon hög-oddsare att det där systemet har mikrotransaktioner som utgångspunkt.

Medlem

Det är som att dom säger
"Många spelar det! det betyder att de klagomål som spelet får är irrelevant och vi kommer inte fixa det."

Spelet har buggar som fallout 4 hade, och dom har inte patchat ut det än.
Det var något som mod communityn gjorde med mods, därför dom inte kände behovet att fixa det....
Men kan en drös moddare fixa problemet så är det nog garanterat att bethesda själva kan det.
Men faktumet är att dom inte bryr sig.
Eller så är det att dom som leder och styr bethesdas studios nu består av inkompetenta personer som har fått sin position av tidigare positioner men som kanske inte är längre relevant och meriterande för den positionen han har nu.
Tror det kallas för "Peter principle"

Bethesda har iaf inte kompetens för att skapa ett multiplayer spel, och vad som krävs för att det ska lyckas.
Och det syns i fallout 76.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det är väl moddarna som fixar deras spel?


signatur

IDKFA

Ambassadör
Xbox

Jag börjar fundera på om de inte helt enkelt är dåliga på att göra spel. Det är ju synd att säga, men det känns som om så många andra spelföretag gör det väldigt mycket bättre och kanske har tiden sprungit ifrån Bethesda.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Det är väl moddarna som fixar deras spel?

Moddarna fixar spelen ja.
Och Fallout 76 är inget undantag, även om det är inofficellt af nu men många bra mods har börjat komma
Är väll en tidsfråga innan Bethesda bannar spelare

https://www.nexusmods.com/fallout76


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag börjar fundera på om de inte helt enkelt är dåliga på att göra spel. Det är ju synd att säga, men det känns som om så många andra spelföretag gör det väldigt mycket bättre och kanske har tiden sprungit ifrån Bethesda.

Tror inte de har några riktiga kodare kvar. Bara quest-scriptare. Därför det aldrig någonsin händer något mekaniskt.

Medlem

We’re confident, with your support, we can dig a grave for Fallout 76 and move on to make FallOut 5 an incredible experience for years to come.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Gen
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag börjar fundera på om de inte helt enkelt är dåliga på att göra spel. Det är ju synd att säga, men det känns som om så många andra spelföretag gör det väldigt mycket bättre och kanske har tiden sprungit ifrån Bethesda.

Jag tycker att de har känslan kvar men exekverar den dåligt.

Medlem

Nej tyvärr


signatur

Meep!

Jag tror på många sätt Bethesda som spelstudio har fastnat det förflutna. Förr var dom på många sätt ze benchmark för openworld, men då dom är obstinata och lever i det förflutna så har många andra utvecklare kommit ikapp och gått om. Ubisoft, CD Project Red, Avalanche etc släpper spel som är betydligt bättre och mindre trasiga.

Medlem

Jag har väldigt roligt i spelet, men det har stora brister. Jag tror Bethesda tar utmaningen på rätt sätt och kommer styra upp det, men det kommer ta tid. På samma sätt som Hello Games gjorde med No Man's Sky, genom hårt arbete och passion.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av StrongBad:

Jag har väldigt roligt i spelet, men det har stora brister. Jag tror Bethesda tar utmaningen på rätt sätt och kommer styra upp det, men det kommer ta tid. På samma sätt som Hello Games gjorde med No Man's Sky, genom hårt arbete och passion.

En tanke kan ju vara att man i stället lägger ner hårt arbete och passion under spelutvecklingen innan release.


signatur

Jump in.

eld
Medlem

"Wow! So many of you playing!"

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag har väldigt roligt i spelet, men det har stora brister. Jag tror Bethesda tar utmaningen på rätt sätt och kommer styra upp det, men det kommer ta tid. På samma sätt som Hello Games gjorde med No Man's Sky, genom hårt arbete och passion.

Har också väldigt roligt, och kommer spela det länge till. Dock har de ett STORT problem med alla exploits som redan utnyttjats till max.

Exempel: Oändligt xp spam (lvl 20-50 på under 30 min), oändlig bärförmåga (bära med dig 1700 granater? Inga problem!), oändligt med caps (om du orkar ladda in och ut kan du tjäna 10-30.000 caps i timmen tydligen) osv osv.

Antingen måste de fixa dessa och ta bort de karaktärer som redan utnyttjat det, eller fixa dessa och starta om hela spelet från noll. Om inget görs så blir hela "överlevnads" grejen meningslös. något jag personligen inte har något emot visserligen, jag spelar för att ha roligt, inte spendera 2 timmar per kväll på att sortera min ryggsäck, men det verkar ju tveklöst vara en av grundbultarna i spelet.

Medlem

Bethesda:


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

eld
Medlem
Skrivet av Faith101:

Har också väldigt roligt, och kommer spela det länge till. Dock har de ett STORT problem med alla exploits som redan utnyttjats till max.

Exempel: Oändligt xp spam (lvl 20-50 på under 30 min), oändlig bärförmåga (bära med dig 1700 granater? Inga problem!), oändligt med caps (om du orkar ladda in och ut kan du tjäna 10-30.000 caps i timmen tydligen) osv osv.

Antingen måste de fixa dessa och ta bort de karaktärer som redan utnyttjat det, eller fixa dessa och starta om hela spelet från noll. Om inget görs så blir hela "överlevnads" grejen meningslös. något jag personligen inte har något emot visserligen, jag spelar för att ha roligt, inte spendera 2 timmar per kväll på att sortera min ryggsäck, men det verkar ju tveklöst vara en av grundbultarna i spelet.

Det är därför all slags pvp mekanik eller scenarion där spelare kan påverka andra existerar minimalt, de kan inte garantera ett spel utan exploits och de kommer aldrig göra rollbacks.

Medlem
Skrivet av eld:

Det är därför all slags pvp mekanik eller scenarion där spelare kan påverka andra existerar minimalt, de kan inte garantera ett spel utan exploits och de kommer aldrig göra rollbacks.

Helt ärligt kan de för min del helt skippa "PvP" i detta spel. Fallout har aldrig handlat om PvP med tanke på de klumpiga system som spelet har. Det är helt meningslöst.

Jag gillar att utforska världen de skapat, lyssna på holotapes, läsa terminaler och skicka kärnvapen mot nya mål

Medlem

Lite som att säga "Woooooooooow, vi har SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ många spelare!!! - ni som inte köpt än missar något jättestort som alla utom DU är med på, LOVAR!"

Medlem

Det är oerhört ovanligt att ett spel någonsin återhämtar sig efter en dålig lansering. Rainbow Six: Siege är det enda jag kan komma på såhär på rak arm, och då var Siege vid lansering långt ifrån så katastrofalt uselt som Fallout 76 är.

Fallout 76 är redan ett dött spel, Bethesda vet bara inte om det ännu. Om det spelas av mer än en liten skara trogna fallout fans om ett halvår så kommer jag bli väldigt förvånad.

Medlem
Skrivet av Cirdane:

Det är oerhört ovanligt att ett spel någonsin återhämtar sig efter en dålig lansering. Rainbow Six: Siege är det enda jag kan komma på såhär på rak arm, och då var Siege vid lansering långt ifrån så katastrofalt uselt som Fallout 76 är.

Fallout 76 är redan ett dött spel, Bethesda vet bara inte om det ännu. Om det spelas av mer än en liten skara trogna fallout fans om ett halvår så kommer jag bli väldigt förvånad.

Du glömmer den prestige B har investerat i detta. De kommer göra vad de kan för att rädda det. B har ingen erfarenhet av att misslyckas....

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Moddarna fixar spelen ja.
Och Fallout 76 är inget undantag, även om det är inofficellt af nu men många bra mods har börjat komma
Är väll en tidsfråga innan Bethesda bannar spelare

https://www.nexusmods.com/fallout76

Har varit lite sugen på Fallout 76 men Bethesdas UI designers måste vara halvblinda, inventoryt i de flesta Bethesda spel har varit värdelösa. Bara att se en sorteringsmod till Fallout 76 låter bra. Jag avvaktar dock och ser vad de tar sig för. Om de bannar folk som kör client side mods eller om de gör nåt så att client side mods inte funkar alls då blir det inget köp.

Medlem

Röstade tveksamt på omröstningen. Fast jag tror att dom kan rädda det. Men jag tror inte att dom kommer göra det.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Har varit lite sugen på Fallout 76 men Bethesdas UI designers måste vara halvblinda, inventoryt i de flesta Bethesda spel har varit värdelösa. Bara att se en sorteringsmod till Fallout 76 låter bra. Jag avvaktar dock och ser vad de tar sig för. Om de bannar folk som kör client side mods eller om de gör nåt så att client side mods inte funkar alls då blir det inget köp.

Skulle dom blockera Client Side mods så skulle det vara den sista spiken i kistan.
Nexus har också sett till att ta bort fusk mods och annat dylikt som ändrar gameplay, which is good.
Mods som t.ex. Lockpickingbar *Man kunde se sweetspotsen för lockpicking*, och sen var det ett hacking mod, som gjorde att det bara fanns ett alternativ vid hacking
Uppenbara fusk mods, och dom var direkta portningar från Fallout 4


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Bethesda som TV-kock: Vaddå äckligt? 100 tals miljoner asiater äter både insekter och kräldjur! Spindlar - mums! Så det är bara att gå ut med håven och jaga. Lite vitlök och ned i fritösen ett par minuter så är dom krispiga och goda. Gillar ni inte receptet? Här, ta denna gratis påse med engångsgafflar. Ännu inte nöjda? Lung, det kommer till mobil snart. Ni har väl mobiler?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Såg denna videon med Steve Jobs för ett tag sedan, varje gång jag läser om sånt här så tänker på jag det han säger, kan tänka mig att det händer för många stora företag. Även i spelbranchen

Medlem

Med tanke på att Beth.. har 2 nya spel i pipelinen som använder samma motor skulle jag säga att de har väldigt stora ekonomiska incitament att fixa FO76. De har liksom gått all in...

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Har varit lite sugen på Fallout 76 men Bethesdas UI designers måste vara halvblinda, inventoryt i de flesta Bethesda spel har varit värdelösa. Bara att se en sorteringsmod till Fallout 76 låter bra. Jag avvaktar dock och ser vad de tar sig för. Om de bannar folk som kör client side mods eller om de gör nåt så att client side mods inte funkar alls då blir det inget köp.

Håller helt med angående UI. Alla Bethesda spel har haft ett UI som inte är utav denna värld å jag förstår inte varför de fortsätter med samma skit. De måste ju för fan ha (PC) gamers, som har lirat sjuttioelva tusen spel likt en själv å inse att en lång lista för armors, en lång lista för weapons och en lång lista för consumables verkligen inte är modernt eller the way to go 2018 (inte ens post 2000). Det är ju bara att copy+paste:a diablo 1/2/3 UI för inventory så har man löst det (om än kanske inte perfekt eller lämpat för konsoll, men det är ändå tusen gånger bättre). Eller WoW eller vad som. But nooo.

Medlem

Jag är helt säker på att de kan fixa problemen, men jag är osäker på om de kommer lägga tillräckligt med resurser på det.
Jag gissar på att det mest kommer poleras på ytan, och att mer innehåll kommer läggas till.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar