The Elder Scrolls: Blades försenas till 2019

Robot
The Elder Scrolls: Blades försenas till 2019

Då hinner ni kanske köpa mobiltelefoner, ni som inte har!

#bethesda, #elder-scrolls-blades, #mobil


MEG
Medlem

Nej tack, inget för mig.


signatur

Death is only the beginning

Obe
Medlem

Tackar vänligt men bestämt nej till denna utgåva.

Inaktiv

Vet någon om det kommer att kosta något? Är det gratis kommer jag att prova men tyvärr är nästan alla gratisspel utformade på ett sätt att om man inte betalar så blirupplevelsen lidande

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Vet någon om det kommer att kosta något? Är det gratis kommer jag att prova men tyvärr är nästan alla gratisspel utformade på ett sätt att om man inte betalar så blirupplevelsen lidande

Jag tror det är högst rimligt att titta på Bethesdas förra mobilspel, Fallout Shelter, för att se hur dom tänker kring intäktsgenerering. Det spelet går utmärkt att spela utan att betala en enda krona, upplevelsen blir densamma.
Om jag får gissa så lägger dom kosmetiska prylar och tidsbesparande funktioner bakom lootlådor, men det är bara min spekulation.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Tjänar de verkligen så mycket på mobilspel så de tycker det är värt att låta de som vill ha en "riktig" uppföljare i en bra spelserie? Uppenbarligen är inte jag målgruppen då jag inte har och kommer inte att spela på min mobiltelefon någonsin, men blir ändå lite besviken.
Tycker de kunde tagit budgeten från detta och slängt på den på The Elder Scrolls VI istället, så kanske vi inte behöver vänta 15 år på en uppföljare.

Gen
Medlem
Skrivet av Fiddi:

Tjänar de verkligen så mycket på mobilspel så de tycker det är värt att låta de som vill ha en "riktig" uppföljare i en bra spelserie? Uppenbarligen är inte jag målgruppen då jag inte har och kommer inte att spela på min mobiltelefon någonsin, men blir ändå lite besviken.
Tycker de kunde tagit budgeten från detta och slängt på den på The Elder Scrolls VI istället, så kanske vi inte behöver vänta 15 år på en uppföljare.

Med tanke på den enorma mängden F2P spel som finns därute kan man gissa att utvecklingen av ett spel kontra vad det drar in i mikrotransaktioner är tämligen lönsam.

Medlem

Lol@underrubriken!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

@StrongBad: Jag håller med om att Fallout Shelter går väldigt bra att spela utan att spendera en enstaka krona men det är just "tidsbesparande funktioner" i spel som jag ibland blir skeptisk mot. Nu har jag inte spelat Shadow of Mordor 2 men var det inte snack att det var mycket grind om man inte betalade? Just sånna saker att man inte behöver betala (pengar) men då får man istället betala med sin tid för att driva spelaren till att hosta upp några kronor.

eld
Medlem
Skrivet av Fiddi:

Tjänar de verkligen så mycket på mobilspel så de tycker det är värt att låta de som vill ha en "riktig" uppföljare i en bra spelserie? Uppenbarligen är inte jag målgruppen då jag inte har och kommer inte att spela på min mobiltelefon någonsin, men blir ändå lite besviken.
Tycker de kunde tagit budgeten från detta och slängt på den på The Elder Scrolls VI istället, så kanske vi inte behöver vänta 15 år på en uppföljare.

Som att slå ihop två mammor så man inte behöver vänta 9 månader på en bebis.

Medlem

@eld: Tack för den fantastiskt målande liknelsen! Dagens asgarv (behövdes en grå dag som denna!)

Medlem

Måste testas när det kommer till PC.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Lol@underrubriken!

Som att resa tillbaka till 90-talet igen

Medlem

@Fiddi: Mobil är den största plattformen för spel, antagligen större än PC och konsolerna tillsammans. Inte bara i antal spelare utan i omsättning också.

Medlem

Det bästa är att man får ett svärd i smitt stål om man skriver upp sig för early access...


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Skrivet av Pijt:

@Fiddi: Mobil är den största plattformen för spel, antagligen större än PC och konsolerna tillsammans. Inte bara i antal spelare utan i omsättning också.

Så vitt jag vet har PC toppat ligan vad det gäller omsättning följt av konsolerna dom senaste åren.
Kan tyvärr inte ge någon källa för jag kommer fasen inte ihåg var jag läste det (inte igår). =P
Mobilspel kostar ingenting och mikrotransaktioner hittas även i spel på PC och konsol.
Att utveckla ett mobilspel är också jämförelsevis billigt så omsättningen blir klart lägre även där.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Barak:

Så vitt jag vet har PC toppat ligan vad det gäller omsättning följt av konsolerna dom senaste åren.
Kan tyvärr inte ge någon källa för jag kommer fasen inte ihåg var jag läste det (inte igår). =P
Mobilspel kostar ingenting och mikrotransaktioner hittas även i spel på PC och konsol.
Att utveckla ett mobilspel är också jämförelsevis billigt så omsättningen blir klart lägre även där.

Måste ha varit ett par år sedan du läste det.

https://newzoo.com/insights/articles/global-games-market-reac...

Mobil är helt klart störst.

eld
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Måste ha varit ett par år sedan du läste det.

https://newzoo.com/insights/articles/global-games-market-reac...

Mobil är helt klart störst.

Det är.. komplicerat.

Det finns fortfarande anledningar till varför till exempel: rockstar slänger miljarder på att utveckla superdyra konsol-spel även om mobilmarknaden på papper är en otroligt mycket större både i användning och inkomst.

Medlem
Skrivet av eld:

Det är.. komplicerat.

Det finns fortfarande anledningar till varför till exempel: rockstar slänger miljarder på att utveckla superdyra konsol-spel även om mobilmarknaden på papper är en otroligt mycket större både i användning och inkomst.

Är det verkligen så komplicerat? Rockstar kanske är nöjd med det de tjänar på sina produkter och marknad och inte strävar efter att maximera profit sålänge det går bra? Det må låta overkligt i dagens samhälle men vissa kanske är nöjda med "mycket" istället för "mest"?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

@Soulless: Sen att det fortfarande finns studios som vill skapa spel och inte enbart en inkomst som vissa av de jävla mobilspelen som man ser 100 kloner av varje dag.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Tjänar de verkligen så mycket på mobilspel så de tycker det är värt att låta de som vill ha en "riktig" uppföljare i en bra spelserie? Uppenbarligen är inte jag målgruppen då jag inte har och kommer inte att spela på min mobiltelefon någonsin, men blir ändå lite besviken.
Tycker de kunde tagit budgeten från detta och slängt på den på The Elder Scrolls VI istället, så kanske vi inte behöver vänta 15 år på en uppföljare.

Fallout Shelter har genererat nästan en miljard senast jag kollade, säkert mer nu. Inte dåligt och klart attraktivt för en utgivare/utvecklare, speciellt om man ser till utvecklingskostnaden samt utvecklingstiden.

Har svårt att se att dessa projekt tar faktisk tid från deras övriga utveckling.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Måste ha varit ett par år sedan du läste det.

https://newzoo.com/insights/articles/global-games-market-reac...

Mobil är helt klart störst.

Kan säkert vara flera år sedan ja. Min tidsuppfattning är inte vad den än gång var.
Där ser man.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

1
Skriv svar