Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

På tal om red dead online så tycker jag det verkar skit. Jag gjorde inledningen och hittade "skatten" men sen då? Inget sa vad jag skulle göra då.

Det verkar onekligen grindigt...Allt är väldigt dyrt, och det är snålt med inkomster. Har man, som jag, "bara" grundutgåvan av spelet så får man inte heller några bonusprylar (Väääldigt dyr häst, vapen, kläder mm) och uppförsbacken är ganska rejäl. Sätter ett fett "Tveksamt" på online-delen än så länge. Aja, det är bara en bonusdel av spelet för min del.

Skrivet av Nemo:

Jag fick också tag på receptet, hittade det hos en fence.

Rambopilar! Hade inte trott att jag skulle hitta såna i vilda västern. Undrar om man kan få såna pilar i lägret också, efter att man skaffat receptet.

Hehe ja, rambo-style. Vore trevligt om de dök upp i lägret ja!


signatur

Jump in.

Medlem

Har ni varit på föreställningarna i Saint Denis? Det är imponerande många olika shower!

Apropå det, idag fick jag storstryk mitt i en föreställning...

Bäst att lägga till en liten spoilervarning. Men det är en rätt harmlös spoiler.

Det var Hortensia som uppträdde, "world's strongest woman".

Hortensia började med att flexa sina muskler och visa upp sig. Sedan utmanade hon publiken:

"Is there any man in this audience who thinks he can take me on? I will make you the laughing stock of this town!"

Det verkade inte finnas någon i publiken som vågade ställa upp. Alla fegade ur.

"Hur svårt kan det vara?" tänkte jag och hoppade upp.

Matchen körde igång och det tog bara ett par sekunder, sedan öste Hortensia på med slag efter slag mot kropp och huvud. Hon var som en bulldozer.

Jag försökte slå tillbaka men Hortensia var sjukt bra på att ducka och blockera så jag fick knappt in några träffar. Åkte istället på rejält med däng.

Men så lyckades jag äntligen parera några av hennes slag och kontrade med ett par käftsmällar. Hortensia trillade omkull och jag fick in några sparkar när hon låg ned (ja, vad tusan det här var kamp på liv och död ). Tänkte att det här är lugnt, det fixar sig.

Men då hoppade Hortensia plötsligt upp och vevade på som en galning. Hon köttade på och fick in träff efter träff. Jag hade inte chans utan det var tack och hej leverpastej.

Jag vaknade upp i en gränd bakom teatern, mörbultad och hade minimalt med hälsa kvar. Drack en flaska health cure och staplade därifrån.

1 - 0 till Hortensia. Jag får kolla om hon har fler shower senare...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Har ni varit på föreställningarna i Saint Denis? Det är imponerande många olika shower!

Apropå det, idag fick jag storstryk mitt i en föreställning...

Bäst att lägga till en liten spoilervarning. Men det är en rätt harmlös spoiler.

Det var Hortensia som uppträdde, "world's strongest woman".

https://vignette.wikia.nocookie.net/reddeadredemption/images/...

Hortensia började med att flexa sina muskler och visa upp sig. Sedan utmanade hon publiken:

"Is there any man in this audience who thinks he can take me on? I will make you the laughing stock of this town!"

Det verkade inte finnas någon i publiken som vågade ställa upp. Alla fegade ur.

"Hur svårt kan det vara?" tänkte jag och hoppade upp.

Matchen körde igång och det tog bara ett par sekunder, sedan öste Hortensia på med slag efter slag mot kropp och huvud. Hon var som en bulldozer.

Jag försökte slå tillbaka men Hortensia var sjukt bra på att ducka och blockera så jag fick knappt in några träffar. Åkte istället på rejält med däng.

Men så lyckades jag äntligen parera några av hennes slag och kontrade med ett par käftsmällar. Hortensia trillade omkull och jag fick in några sparkar när hon låg ned (ja, vad tusan det här var kamp på liv och död ). Tänkte att det här är lugnt, det fixar sig.

Men då hoppade Hortensia plötsligt upp och vevade på som en galning. Hon köttade på och fick in träff efter träff. Jag hade inte chans utan det var tack och hej leverpastej.

Jag vaknade upp i en gränd bakom teatern, mörbultad och hade minimalt med hälsa kvar. Drack en flaska health cure och staplade därifrån.

1 - 0 till Hortensia. Jag får kolla om hon har fler shower senare...

Haha, jag har bara varit på en än så länge: Mission-spoiler-alert

Sido-missionet när man hjälper Mary med hennes odugling till farsa, valde att gå på en show efteråt med henne. Väldigt välgjort, Rockstar har lagt sjukt många timmar på valfria grejer. Måste helt klart gå och se Hortensia också, haha.


signatur

Jump in.

Medlem

Det är skoj att man kan visa uppskattning eller dissa artisterna under föreställningarna.

Jag brukar bua åt det mesta. Artisterna kanske inte bryr sig så mycket, de är så upptagna med sina nummer, men jag tycker det är sjukt roligt när Arthur släpper alla spärrar och sitter och ropar saker som "Boooo! Go Home! This is the worst show I've ever seen!" 😄

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Det verkar onekligen grindigt...Allt är väldigt dyrt, och det är snålt med inkomster. Har man, som jag, "bara" grundutgåvan av spelet så får man inte heller några bonusprylar (Väääldigt dyr häst, vapen, kläder mm) och uppförsbacken är ganska rejäl. Sätter ett fett "Tveksamt" på online-delen än så länge. Aja, det är bara en bonusdel av spelet för min del.

Hehe ja, rambo-style. Vore trevligt om de dök upp i lägret ja!

Ja precis, jag har bara standardutgåvan med och allt verkar väldigt dyrt.

Angående shower så var jag på någon där man skulle skjuta på någon så han fångade kulan mellan tänderna. Han lyckades för fick till ett bra skott. Sikta bra när ni gör det så ni inte skjuter av honom huvudet.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Angående shower så var jag på någon där man skulle skjuta på någon så han fångade kulan mellan tänderna. Han lyckades för fick till ett bra skott. Sikta bra när ni gör det så ni inte skjuter av honom huvudet.

Hehe, jo den minns jag väl, det var den första showen jag såg i Saint Denis.

Jag ställde också upp som skytt men jag slarvade och råkade skjuta kulfångaren i bröstet, så det numret fick ett abrupt slut.

Publiken reagerade med blandade reaktioner, allt från chock till upphetsade rop. Jag har ingen aning om kulfångaren överlevde men de bar hursomhelst ut honom och publiken lugnade ned sig. Sedan presenterade de nästa nummer.

Avstängd

Om ni vill veta lite hemligheter i red dead så föreslår jag denna video, bland annat hur du får en pirat hatt och svärd. Eller varför inte en vikinga yxa och hjälm?

https://www.youtube.com/watch?v=86auSPG-_kY


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Över45:

Nu är jag ganska säker på att man kan få "special ammo" i lägrets vapenförråd. Upptäckte att jag hade lite Repeater cartridges-High velocity när jag var i lägret senast. Jag har använt dessa ganska mycket vid eldstrider. Så uppgradera lagret till max och kolla lite då och då så kommer nog din favoritammunition dyka upp. Jag tror det kostar 20$ att fylla upp lagret igen.

Jag har nu tillgång till eldflaskor, eldpilar, giftpilar, kastknivar (som lätt kan göras om till giftknivar) plus lite ovanligare ammunition och all vanlig ammo i lägerlagret 😀.
Det ger ju lite mer valfrihet för t ex Stealth. Knivar och pilar går också utmärkt att återanvända, gå bara till det du träffat så är de där. Har även skaffat ett sådant ammunitionsbälte man bär runt överkroppen. Kan bära mer ammunition då. Så är aldrig någon brist på ammunition men specialgrejerna kan ju sina. Dynamit har jag bara prövat lite grann.

@monsterbenke Tack! Oleander sage är giftväxten. Skaffa även massor med djurfett till eldsaker.

Ehm.. Nu ska jag beskriva lite otäcka saker så känsliga läsare som får dåligt samvete när de dödat människor och tamboskap får blunda.

Med pilbåge gift och eld gick jag ut på lite på stealthmassaker. Eldpilar gör helt enkelt att djur och människor tar eld och dör brinnande. Jag eldade upp en stor alligator ute i träsket med EN eldpil. Inget skinn att ha men mat.
Sköt tidigare en KO med giftpil, hon skrek ögonen stirrade, sedan föll hon ihop. Där lyckades även skinnet bli bra men man behöver träffa i huvudet.

Ett giftmord på en människa, han stapplade en bit bort sedan dog han. Mitt smygande med pilbågen gjorde att vittnen bara såg att ett mord hade skett men inte att det var jag.
Prövade även explosiva kulor sköt lite fåglar, en i luften den small till och föll från skyn blev lite fjädrar och mat. En peking anka hade även lite fett som jag behöll.

Nästa projekt bör väl bli att testa lite åt pyromanhållet och se vad som brinner bra, har funderat lite på den där olje och tjär fabriken 🤔.

Lycka till med alla projekt.

ja jag har fixat dynamitpilar å grejer nu, inte ens tänkt på oljefältet! fan vilken bra ide, max eld å bomber och raka vägen dit blir det nu

steker bara egen mat också, så man konstant har guldcores. man slipper bli fet bara man undviker att använda hästen precis hela tiden precis kommit till chapter 4 nu. enda jag inte gillar med spelet är att man måste göra alla challenges i ordning. det orkar jag inte hålla på med fan i mig.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det fungerar i kapitel 4, jag gjorde källarbesöket igår! Hahaha, sjukt.

Vad de gäller rånet i Valentine så gäller det att vara snabb, fly med bytet. Jag har haft större lycka vid olagligheter sedan jag började använda min rånarutstyrsel, blir inte igenkänd direkt. Är fortfarande osäker på exakt hur wanted-systemet fungerar, men blir man inte identifierad så blir det ingen bounty.

Råna gunsmith i St Denis har jag inte vågar mig på, det kryllar ju av poliser i den stan. Krävs nog lite mer planering...

det mesta är okej så länge ingen lawman ser dig på nära håll. bara då får man knas och bounty tror jag. ev också av att döda oskyldiga bland vittnen. men ja, det är extremt viktigt att byta klädsel, jag har 3 olika för varmt väder och 1 för kallt. allt i olika färger och skit, det hjälper brutalt, kan rida iväg en bit, byta allt helt. sen lugnt glida in i stan igen om man gjort det korrekt.

men mål nr 1, aldrig bli spottad av en lawman.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ja jag har fixat dynamitpilar å grejer nu, inte ens tänkt på oljefältet! fan vilken bra ide, max eld å bomber och raka vägen dit blir det nu

steker bara egen mat också, så man konstant har guldcores. man slipper bli fet bara man undviker att använda hästen precis hela tiden precis kommit till chapter 4 nu. enda jag inte gillar med spelet är att man måste göra alla challenges i ordning. det orkar jag inte hålla på med fan i mig.

Ja jag är förvånad att ingen tänkt på det med oljefältet. Lycka till!! Hoppas det går att få till något rejält "fyrverkeri" 💥
Hinner inte spela så mycket för tillfället 😢. Men får väl kika in här och se hur det går. Är också på 4e kapitlet. Skyndar myyycket långsamt. Hoppas också på dynamitpilarna.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

enda jag inte gillar med spelet är att man måste göra alla challenges i ordning. det orkar jag inte hålla på med fan i mig.

Jag brukar glömma bort vilka challenges jag har kvar, men häromdan kom jag på att jag fortfarande inte fixat "Lasso drag for 3300 feet."

Jag funderade på vilket offer jag skulle välja och just då såg jag ett gäng fångar en bit bort som grävde ett dike vid en väg. Ett par poliser stod bredvid och vaktade gänget.

När jag red närmare så attackerade fångarna plötsligt de två poliserna och slog ned dem. Medan fångarna plockade upp polisernas vapen så red jag fram, kastade lasso på en av dem och red iväg och drog fången längs marken. De andra fångarna stod kvar och svor och sköt några skott på måfå.

Sedan var det bara att rida på. Fången slutade skrika efter en stund. När Lasso drag challenge var avklarat så sa Arthur "I guess you had it coming."

Ambassadör
Xbox

Hehe, det verkar finnas många shower i St Denis, jag har inte sett någon av dem ni refererar. Fränt.

Vad det gäller challenges så håller jag med om att det är lite jobbigt att man måste göra dem i ordning, har säkert gjort massor egentligen som dock inte är aktiva än då det är steg före. Hade föredragit om de var aktiva allihop. Men det är kanske något man kan roa sig med mer post-end game.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det verkar onekligen grindigt...Allt är väldigt dyrt, och det är snålt med inkomster. Har man, som jag, "bara" grundutgåvan av spelet så får man inte heller några bonusprylar (Väääldigt dyr häst, vapen, kläder mm) och uppförsbacken är ganska rejäl. Sätter ett fett "Tveksamt" på online-delen än så länge. Aja, det är bara en bonusdel av spelet för min del.

Hehe ja, rambo-style. Vore trevligt om de dök upp i lägret ja!

Nej onlinedelen med "dyra" saker och grinding. Det får allt vänta. Fy fan vad jag får Destinyvibbar när jag hör talas om sånt. Jag har varit ilsken på online sedan det spelet. Tyvärr!

Jippi för dynamitpilar! Borde gå enklare att döda "legendery"djur tack vare dessa. Som idee' alltså. 😉

Ambassadör
Xbox

@Över45: Ja online-delen får vänta. Framförallt eftersom jag inte vet om ens framsteg sparas från betan. Om de wipar karaktärerna när det går live så finns det inte en chans att jag skulle börja om igen.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Över45:

Jippi för dynamitpilar! Borde gå enklare att döda "legendery"djur tack vare dessa. Som idee' alltså. 😉

Äh bara att brassa på med semi-auto shotgun laddat med kula.
Har inte stött på nån legendary som det inte funkar på, men har inte provat alligator eller bison än.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hehe, det verkar finnas många shower i St Denis, jag har inte sett någon av dem ni refererar. Fränt.

Vad det gäller challenges så håller jag med om att det är lite jobbigt att man måste göra dem i ordning, har säkert gjort massor egentligen som dock inte är aktiva än då det är steg före. Hade föredragit om de var aktiva allihop. Men det är kanske något man kan roa sig med mer post-end game.

Showerna har jag missat. Så nu finns det ännu mer att upptäcka! Det här spelet slutar aldrig att överraska.

Mary uppdraget i St. Denis har jag iofs gjort. Men tänkte inte på att det fanns mer varite'.

Flaskor med Old pirate rum som man hittar vid enstaka fall känns ju ibland överflödiga när man redan har uppnått högsta nivå. Tråkigt! Alltså de ökar ju ens hälso, stamina eller dead eye nivå

Challenges har jag nästan skippat. Belöning för man klarat dem är lite dålig. Hade inte ens tänkt på att de skall göras i viss ordning.

Medlem

Det låter som att online-delen är som jag befarade, men trist att det är så.

Showerna har jag inte gått på så många av men satt och buade mest jag med under en show, förutom när något typ av jazzband (jazz fanns inte 1899, eller har jag fel?) som var dålig men valde att jubla istället. Man avbryter artisterna lite genom att bua, de blir tysta en sekund om de pratar.

Ambassadör
Xbox

@Över45: Master hunter challenge låser upp Legendary Panther på lvl 10, så det är väl en jag kommer göra först kanske utav challenges.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Äh bara att brassa på med semi-auto shotgun laddat med kula.
Har inte stött på nån legendary som det inte funkar på, men har inte provat alligator eller bison än.

Okej! Bra tips. Jag har inte använt shotgun nog mycket kanske! Så mycket att pröva och lite tid. Julhelgen blir lång i år! Slänger fram julklappar tar med skinkan och låser in mig!

Medlem
Skrivet av Zontos:

Det låter som att online-delen är som jag befarade, men trist att det är så.

Showerna har jag inte gått på så många av men satt och buade mest jag med under en show, förutom när något typ av jazzband (jazz fanns inte 1899, eller har jag fel?) som var dålig men valde att jubla istället. Man avbryter artisterna lite genom att bua, de blir tysta en sekund om de pratar.

Du har nog rätt om jazzen.

Tråddemonen
Testpilot

Idag kan jag spela ostört och tänkte lira lite RDO på PS4. De som vill får gärna hänga med på västernäventyr i en grupp och hitta på dumheter!

Medlem
Skrivet av Över45:

Okej! Bra tips. Jag har inte använt shotgun nog mycket kanske! Så mycket att pröva och lite tid. Julhelgen blir lång i år! Slänger fram julklappar tar med skinkan och låser in mig!

Hahaha bra jul-plan, blir nog till att kopiera.

Semi-auto shotgun är klart mitt favoritvapen när det gäller att bara ha död på nånting. Inte det absolut kraftigaste men det är snabbsjutande och snabb reload (alternativt in och ut i dead-eye snabbt för gratis reload) och har 5 patroner, bara att sikta in lite grovt och brassa iväg alla 5.

Avstängd

Älskar att man inte behöver köra story hela tiden. Jag var nyss t.ex och körde lite poker och drack whiskey på saloonen i Valentine, det är ju fredag.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Vore kul om man kunde spela online utan att spela online om ni förstår.

Att t.ex jag connectade till @mortaigne och sedan var vi bara ute och jagade, drack whiskey och hade kul hela kvällen utan att bli störda av andra spelare.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Vore kul om man kunde spela online utan att spela online om ni förstår.

Att t.ex jag connectade till @mortaigne och sedan var vi bara ute och jagade, drack whiskey och hade kul hela kvällen utan att bli störda av andra spelare.

Ja det hade varit perfekt. Ett co-op-läge eller privat server typ. Hade jag kunnat sänka många timmar i!


signatur

Jump in.

Medlem

Apropå St Denis, jag var nere vid hamnen en sväng för att ta en titt på båtarna och omgivningen.

Där stötte jag på några dryga tonåringar på en brygga. En av dem sa "You look like an old guy who pretends to be a cowboy". Det var så oväntat så jag stod bara och skrattade. Sedan drog de vidare.

Jag kanske skulle ha knuffat grabben i vattnet och se om han fortfarande var lika dryg efter det. Men antagligen hade jag fått en fet bounty på mig då och blivit jagad av halva poliskåren.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Ja det hade varit perfekt. Ett co-op-läge eller privat server typ. Hade jag kunnat sänka många timmar i!

Ja precis, vi tänker likadant. Men Rockstar vill bara tjäna pengar på mikrotransaktioner känns det som.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Apropå St Denis, jag var nere vid hamnen en sväng för att ta en titt på båtarna och omgivningen.

Där stötte jag på några dryga tonåringar på en brygga. En av dem sa "You look like an old guy who pretends to be a cowboy". Det var så oväntat så jag stod bara och skrattade. Sedan drog de vidare.

Jag kanske skulle ha knuffat grabben i vattnet och se om han fortfarande var lika dryg efter det. Men antagligen hade jag fått en fet bounty på mig då och blivit jagad av halva poliskåren.

Haha jo hade ju varit kul att vad som händer om man knuffat ner dem i vattnet.
Stött på två tonåringar i rikemansdelen av staden (nordvästra delen söder om huvudvägen) och de sa nått liknande, blev så förvånad att jag inte kom mig för att göra nånting. Får se om man stöter på dem igen och kan hitta på nått kul, Arthur kan ju vara ganska uppkäftig själv när han känner för det.

Tråddemonen
Testpilot

RDO kraschade två gånger för mig igår

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Haha jo hade ju varit kul att vad som händer om man knuffat ner dem i vattnet.
Stött på två tonåringar i rikemansdelen av staden (nordvästra delen söder om huvudvägen) och de sa nått liknande, blev så förvånad att jag inte kom mig för att göra nånting. Får se om man stöter på dem igen och kan hitta på nått kul, Arthur kan ju vara ganska uppkäftig själv när han känner för det.

jag har inte upplevt det än då jag sparat min hamnpromenad till passande tid, ser jag fjortisarna spöar jag dom direkt då ist


signatur

//monster

Skriv svar