Skrivare världen över kräver att du prenumererar på PewDiePie

Robot
Skrivare världen över kräver att du prenumererar på PewDiePie

Flera rapporter om utskriften.

#pewdiepie


Medlem

Någon med för mycket fritid...

Medlem

"Skrivmaskiner"?

Medlem

Jag blev förvirrad först, "inte visste jag att skrivmaskiner är uppkopplade till internet?"

Sen kopplade det att han menade skrivare.

Medlem
Skrivet av Ecodot:

Någon med för mycket fritid...

Vet inte om jag kan räkna 30 min som "för mycket fritid"..

För övrigt, tufft sätt att påpeka säkerhetshål.
Skrivare är satan i sig och inte nog med det kan de skicka reklam nu också.. Fan, skynet nästa.

Avstängd

Faktiskt riktigt schysst av hackaren att uppmärksamma i förtid så att inte känsliga dokument som skall skrivas ut fångas upp innan av andra hackare. Jag säger en eloge till den etiska hackaren. PewDiePie? Njae... :'D

Medlem

@jajjee:

Hade min skrivmaskin på egen hand börjat uppmana mig till att penumerera på Pewdiepie, så hade jag gjort det. Den saken är säker.

FM-guru
F.d. Sisyr

Vilken kanal är det ni menar har 64 miljoner? T-Series är uppe på 72,4 miljoner och Pewdiepie har 72,5 miljoner.

Borde väl för övrigt vara tämligen ointressant även för de som bryr sig om sånt här vilken av kanalerna det är som har mest följare med tanke på att T-Series inte är en youtuber utan ett indiskt skivbolag som därmed representerar en lång rad olika artister, bara att man samlat alla under samma youtubekanal istället för vad man gjort i västerländska skivbolag (som annars hade haft långt fler subs än både T-Series och Pewdiepie).

Releasehästryttare

@Sisyr: Ja , men det är den första kanalen som inte ägs av Youtube som kommer gå om Pewdiepie.
Om jag förstått det hela rätt så om du är indisk och skapar ett Youtube konto så blir du uppsignad till t-series automatiskt vilket suger för Pewdiepie.

Skribent
Skrivet av jajjee:

"Skrivmaskiner"?

"Hjärnsläpp"


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Fint med lite ascii art iaf

Medlem
Skrivet av Ecodot:

Någon med för mycket fritid...

30 minuter fritid iaf...

Medlem
Skrivet av jajjee:

"Skrivmaskiner"?

Tja, det är ju en maskin som skriver, så rent tekniskt sett så.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@conthox: Så en dator är en skrivmaskin ?

Medlem
Skrivet av Steinerjr:

@conthox: Så en dator är en skrivmaskin ?

Nej, den skriver inte. Du skriver på/med den. Skrivaren skriver ju på pappret, precis som en skrivmaskin gör.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har aldrig hört talas om T-series.

Medlem

@conthox: fast du kan ju inte skriva ut något utan dator...

Medlem
Skrivet av Steinerjr:

@conthox: fast du kan ju inte skriva ut något utan dator...

Jo, kan skriva ut från mobilen, surfplattan eller annan kompatibel enhet.

// edit: för att förtydliga lite

"Från" syftar på "via" inte "med". Det är alltså inte mobilen/etc som skriver ut, utan skrivaren.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

@jajjee: https://78.media.tumblr.com/tumblr_mdp8inwif41qiavcao1_400.gi...

Hade min skrivmaskin på egen hand börjat uppmana mig till att penumerera på Pewdiepie, så hade jag gjort det. Den saken är säker.

Jag hade kastat skrivaren på tippen:P

ELF
Medlem

@Fiddi: Har sållt min skäl till honom så jag ska kunna styra över skrivarna och inte tvärt om, men inte har det gjort någon skillnad. Måste ha missat det finstilta i kontrakten. Skrev säkert bara på för en skrivare


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

@Fiddi: Har sållt min skäl till honom så jag ska kunna styra över skrivarna och inte tvärt om, men inte har det gjort någon skillnad. Måste ha missat det finstilta i kontrakten. Skrev säkert bara på för en skrivare

Eller så är det så att inte ens djävulen själv kan få dessa onda varelser att lyda. De enda de vill är att sprida propaganda med deras, så kallade, testsidor.

Vilket trevligt initiativ (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Alltså kunde han inte kopierat in texten till Never Gonna Give You Up eller något istället för någon löjlig uppmaning att prenumerera på PDP bara för att han riskerar att förlora platsen som mest subbade på Youtube?

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Har aldrig hört talas om T-series.

Du är nog inte tillräckligt indisk


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ecodot:

Någon med för mycket fritid...

Säger killen som sitter på FZ och skriver dumma kommentarer. Istället för lära sig något nytt och utveckla sina kunskaper som killen i artikeln har gjort. Man kan ju fråga sig vem som har för mycket fritid.

Medlem

Det är egentligen helt sjukt hur många nya prenumeranter pewdiepie har fått dom senaste veckorna. Nästan 3 miljoner på ungefär tre veckor.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Vänta nu, menar ni att det finns skrivare som fungerar där ute i världen?

Gnällkuk
Skrivet av toern:

Vänta nu, menar ni att det finns skrivare som fungerar där ute i världen?

Fortfarande relevant, 2018 :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

När jag portscanna back in the days så hitta man väääääääldigt många skrivare som stöd öppna direkt ut mot internet.
Så är inte värst förvånad, bruka själv fylla minnet på dom och scanna vidare.

Inaktiv
Skrivet av delli:

När jag portscanna back in the days så hitta man väääääääldigt många skrivare som stöd öppna direkt ut mot internet.
Så är inte värst förvånad, bruka själv fylla minnet på dom och scanna vidare.

Själv kapade jag alla skrivare på det AMU-center jag gick nätverksteknik på...dom stackarna hade glömt att sätta admin-password, men sen kom killen som chefade över nätverksutbildningen, han var stationerad på annan ort, och hade med sig en kompis till mig som bodde där (jag kände bägge 2), och sa åt mig, inför hela klassen, att låsa upp dom...hade tydligen blivit problem för dom på kontoret, och restaurangutbildningen..
Hör till saken att jag nån vecka tidigare hade pingat ner hela den killens AMU, på den ort han var stationerad på...
Så dom var 99% säker på att det var jag, hahaha.

12
Skriv svar