Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

jag har inte upplevt det än då jag sparat min hamnpromenad till passande tid, ser jag fjortisarna spöar jag dom direkt då ist

Stötte på dem inne i St Denis tidigare i spelet...

.. Sprang efter dem för att lära dem en läxa.. Hamnade på en bakgård där flera av deras vänner väntade. Aj! Rånmördad.. Kollar efter dem varje gång jag är i den staden. Hämnden kommer. Om jag så skall spela om spelet.

Medlem
Skrivet av Leon_:

Stötte på dem inne i St Denis tidigare i spelet...

.. Sprang efter dem för att lära dem en läxa.. Hamnade på en bakgård där flera av deras vänner väntade. Aj! Rånmördad.. Kollar efter dem varje gång jag är i den staden. Hämnden kommer. Om jag så skall spela om spelet.

haha jag fick tag i en jävel som rånade mig med lassot, men självklart skedde det mitt framför en snut, så kunde varken loota lr ta tillbaka stålarna, fick släppa honom och låta honom springa ist. sur jag blev. fick tvångsråna ett antal ställen och folk för att förlåta mig själv efter det kastkniv i benet funkar också bra!

nu när man faktiskt har flera tusen på sig är det lite nojigt, tömmer dom alltid hela kontot när man surrendar och har bounty lr tar dom bara det dom ska ha?


signatur

//monster

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Leon_:

Stötte på dem inne i St Denis tidigare i spelet...

.. Sprang efter dem för att lära dem en läxa.. Hamnade på en bakgård där flera av deras vänner väntade. Aj! Rånmördad.. Kollar efter dem varje gång jag är i den staden. Hämnden kommer. Om jag så skall spela om spelet.

Gjorde samma sak, men "råkade" använda hagelbössa och allt kan ha ballat ur... Tydligen övervåld.

Skrivet av monsterbenke:

nu när man faktiskt har flera tusen på sig är det lite nojigt, tömmer dom alltid hela kontot när man surrendar och har bounty lr tar dom bara det dom ska ha?

De tar ALLT förutom din hatt.

Nä då, den enda gången jag har gjort det så har de tagit bountyn i värde. Men jag hade inte förskräckligt mycket pengar heller iofs.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Leon_:

Stötte på dem inne i St Denis tidigare i spelet...

.. Sprang efter dem för att lära dem en läxa.. Hamnade på en bakgård där flera av deras vänner väntade. Aj! Rånmördad.. Kollar efter dem varje gång jag är i den staden. Hämnden kommer. Om jag så skall spela om spelet.

Dessa stötte jag nog på i min förra genomspelning men jag sköt ner alla. Fick en bounty på mig förståss, det som är lite dumt med spelet. När man blir rånad så borde man ju få försvara sig utan att få en bounty på dig.

Lemoynes eller vad dom heter ambushade mig i nya genomspelningen igår men halsade medicin och sköt därefter ner alla. Ta alltid medicin när du blir påhoppad.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

På tal om han som är i källaren i Valentine så kunde jag göra den även fast man inte får använda vapen i Rhodes. Man måste bara trigga igång den och det gör man på sidan av huset när han ber om hjälp genom fönstret. Sen är det bara att gå in och då kan du dra vapen, sköt dessutom ihjäl ägaren efter jag befriat killen och fick ingen bounty. Sen kan man ta pengarna ur kassan med utan problem.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Var en väldigt bra historia förövrigt, gör den om ni kan.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

Gjorde klart Rock Carvings-collecting-missionet igår, Geology for beginners.

Varning! Ending-spoiler för det:

Det var ett väldigt mystiskt och oväntat slut... Francis var en bebis? Hmm. Att döma av ristningarnas motiv så hade det med framtid och dåtid att göra...Var Francis tidsresenär? Mycket sjukt och jag fattar inget Hursomhelst kul när man blir överraskad! Någon som har en teori?


signatur

Jump in.

Medlem

när du har bounty lr snuten kommer och man ger upp, så tar dom bara exakt den summan dom ska ha från kontot. vet jag nu efter säkert 50 timmar av skräck att få kontot rensat


signatur

//monster

Ambassadör
Xbox
Skrivet av monsterbenke:

när du har bounty lr snuten kommer och man ger upp, så tar dom bara exakt den summan dom ska ha från kontot. vet jag nu efter säkert 50 timmar av skräck att få kontot rensat

Hehe, skönt att veta!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Gjorde klart Rock Carvings-collecting-missionet igår, Geology for beginners.

Varning! Ending-spoiler för det:

Det var ett väldigt mystiskt och oväntat slut... Francis var en bebis? Hmm. Att döma av ristningarnas motiv så hade det med framtid och dåtid att göra...Var Francis tidsresenär? Mycket sjukt och jag fattar inget Hursomhelst kul när man blir överraskad! Någon som har en teori?

Japp finns teorier om att Gavin är en tidsresonär med och att han finns i en annan tid just nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

@breahl:

Haha, det hade inte förvånat mig... Som jag har letat efter denne Gavin. Hade lite hopp om att det var han som var inlåst i källaren i Rhodes men så var det ju icke. Det är kul med mysterier dock!


signatur

Jump in.

Medlem

Tusen inlägg i en tråd! Det om något visar hur bra och populärt det är.

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Tusen inlägg i en tråd! Det om något visar hur bra och populärt det är.

Ja ta mig tusan 😀

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

när du har bounty lr snuten kommer och man ger upp, så tar dom bara exakt den summan dom ska ha från kontot. vet jag nu efter säkert 50 timmar av skräck att få kontot rensat

Ja jag har tänkt likadant. Ha,ha.

En fråga bara när man dör försvinner ju "skins" från hästen. Men när man ger upp har man kvar dem då ? Har liksom inte tänkt på det eftersom jag aldrig velat bli tagen av lagen. Är de kvar kommer jag alltid ge upp och inte bråka. Pengar är ju ingen bristvara efter ett tag. Men skinn kan man ju jobbat mycket för ett speciellt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jokobib_Bob:

Tusen inlägg i en tråd! Det om något visar hur bra och populärt det är.

Hehe ja, det är ett exceptionellt bra spel. Det var ett tag sedan jag var så engagerad i ett spel så länge. Jag är inte ens klar med storyn än, är i kap4, och har passerat 100h. Då har jag inte ens rört online-delen heller.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@breahl:

Haha, det hade inte förvånat mig... Som jag har letat efter denne Gavin. Hade lite hopp om att det var han som var inlåst i källaren i Rhodes men så var det ju icke. Det är kul med mysterier dock!

Jag hade en teori att det är mannen som "heter" Margret från uppdraget som heter (tror jag) Of course he was an Englishman. Han uppträder ju som kvinna och kanske inte vill visa sin kompis. Men han har ju dock sin dotter med.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Jag hade en teori att det är mannen som "heter" Margret från uppdraget som heter (tror jag) Of course he was an Englishman. Han uppträder ju som kvinna och kanske inte vill visa sin kompis. Men han har ju dock sin dotter med.

Hm ja det är lite skumt med just en engelsman till i typ samma område...Intressant tanke.


signatur

Jump in.

Medlem

Sådär, nu har jag sett eftertexterna. Ett par tankar om slutet:

På slutet av kapitel 6, när man räddat Abigail i Van Horn och skickar iväg Sadie och Abigail, när man ska återvända till lägret och konfrontera Micah, den scenen är fantastisk. Stämningen och musiken är magisk. Tyvärr är den efterföljande epilogen med Marston alldeles för lång och blir lite av ett antiklimax.. De bygger upp en alldeles makalös final med svek, action och drama i ett tempo som passar, och jag får ett värdigt farväl till både hästen och karaktären jag lärt känna i många timmar. Och sen börjar man om från scratch med en långsam introduktion till John Marston som bonde, där man lagar stängsel och mjölkar kor.

Det är nog det enda klagomålet jag har på storyn, att de inte kan avsluta med Arthurs berättelse, utan vill ge oss ett halvt intro till. Avslutet på Marstons epilog blir ju så mycket mindre känsloladdat eftersom vi inte delat hela resan med honom på samma sätt som Arthur.

Men fortfarande en helt makalös berättelse.

Medlem

Det som är bra med den här tråden är det inte är flashback som kan få fem-sex nya sidor på en dag, det står en del intressant där med men här verkar det vara mer avslappnat, därför tror jag att tråden är populär ^^ Och att spelet är superbra.

Förresten hur hittar jag rock-carving-uppdrag? Försökte hitta ett sånt när jag använde interaktiva kartan men lyckades inte, letade säkert lite fel.

Det är intressant med teorierna om Gavin, hans vän letade efter honom mitt i St Denis, men jag undrar om jag har fått en bugg eller så för jag går alltid till en person jag tror ropar efter honom men så hör jag rösten igen en bit ifrån men hittar inte han som letar. Skitskumt!

Medlem
Skrivet av Bennii:

Sådär, nu har jag sett eftertexterna. Ett par tankar om slutet:

På slutet av kapitel 6, när man räddat Abigail i Van Horn och skickar iväg Sadie och Abigail, när man ska återvända till lägret och konfrontera Micah, den scenen är fantastisk. Stämningen och musiken är magisk. Tyvärr är den efterföljande epilogen med Marston alldeles för lång och blir lite av ett antiklimax.. De bygger upp en alldeles makalös final med svek, action och drama i ett tempo som passar, och jag får ett värdigt farväl till både hästen och karaktären jag lärt känna i många timmar. Och sen börjar man om från scratch med en långsam introduktion till John Marston som bonde, där man lagar stängsel och mjölkar kor.

Det är nog det enda klagomålet jag har på storyn, att de inte kan avsluta med Arthurs berättelse, utan vill ge oss ett halvt intro till. Avslutet på Marstons epilog blir ju så mycket mindre känsloladdat eftersom vi inte delat hela resan med honom på samma sätt som Arthur.

Men fortfarande en helt makalös berättelse.

Jag tyckte faktiskt epilogerna var bra, framförallt efter att ha spelat genom kap5 och kap6 som var jävligt dryga egentligen enligt mig, ska man njuta av spelet med Arthur så ska man dra på kap4 imo. Men John Martson som karaktär tycker jag inte så mycket om, jag gillade Arthur mer, men John Martson känns blekare och tyckte även att det blev lite klyschig familjedrama eftersom Abigail gick från att vara rövare till en gnällig fru som i vilken amerikanskt film som helst osv. Men John är inte bonde, han blev cowboy i ordets rätta bemärkelse (ungefär).

Medlem

@Nemo: Jag råkade också ut för dom där, tror det kan ha varit samma gäng som Arthur fick jaga i ett uppdrag! Jag ville faktiskt skjuta ned dom men gjorde det inte ... (råkade ut för dom efter storyn)

Medlem
Skrivet av Över45:

Ja jag har tänkt likadant. Ha,ha.

En fråga bara när man dör försvinner ju "skins" från hästen. Men när man ger upp har man kvar dem då ? Har liksom inte tänkt på det eftersom jag aldrig velat bli tagen av lagen. Är de kvar kommer jag alltid ge upp och inte bråka. Pengar är ju ingen bristvara efter ett tag. Men skinn kan man ju jobbat mycket för ett speciellt.

riktigt bra fråga, har aldrig tänkt på det men tror dom blir kvar sålänge man inte dör. har en krypande aning om att jag kommer få veta den hårda vägen rätt snart

och ja långt över 100 timmar spelat, täckt 60% av spelets innehåll (antar jag, ser ju i compendium), men inte ens kollat nedre delen av kartan eller annesburg-delen. 100 grejer att göra mellan varje ställe man ska åka till, helt oändligt. tog mig idag 2 tim från valentine till watsons cabin saven säger 50.2% nu och precis nyss börjat chapter 4. by far bästa spelet någonsin. sedan patchen flyter det bra överallt också, innan var st denis lite segt.

Noll buggar har jag stött på, och det enda minuset jag kan komma på öht är att jag tycker ens camp är slarvigt och segt att knalla igenom, min skit längst bort jämt osv. en liten ring av vagnar runt en brasa hade räckt. palla gå skitsakta runt och kolla allt. ja och biten med hur lätt man sumpar skins, spec om man måste ocd-inskaffa exakt allt som existerar. många dagar har sista saven inte skett förrän efter 05 på morgonen, och jag ska upp kl 9 jämt

100/100 for sure. ska spela sönder det tills jag absolut inte orkar mer. sen köpa igen på pc och köra en 100%, boom.


signatur

//monster

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zontos:

Förresten hur hittar jag rock-carving-uppdrag? Försökte hitta ett sånt när jag använde interaktiva kartan men lyckades inte, letade säkert lite fel.

Du startar dem genom att hitta Strangern som ger uppdraget, Francis Sinclair, han bor i en stuga strax nordväst om Strawberry. Geology for Beginners heter det missionet.

Om du har det aktivt så är det bara att leta bland klippor Hittade ungefär hälften på egen hand, sen kollade jag på en karta. Vill du bara ha en hint så

De finns i ett "bälte" i norra delen av kartan, från Lake Oweija till Annesburg typ, så inget söderut.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Du startar dem genom att hitta Strangern som ger uppdraget, Francis Sinclair, han bor i en stuga strax nordväst om Strawberry. Geology for Beginners heter det missionet.

Hade ingen aning om att det finns rock carving i spelet. Bra, då har jag snart ännu mer att göra. Har i och för sig ingen brist på andra aktiviteter direkt!

Såg förresten en man som vaskade guld vid floden i Roanoke Valley, nordväst om Annesburg. Vet inte om spelare också kan göra det men det kunde vara skoj att prova på om det gick.

Avstängd
Skrivet av Bennii:

Sådär, nu har jag sett eftertexterna. Ett par tankar om slutet:

På slutet av kapitel 6, när man räddat Abigail i Van Horn och skickar iväg Sadie och Abigail, när man ska återvända till lägret och konfrontera Micah, den scenen är fantastisk. Stämningen och musiken är magisk. Tyvärr är den efterföljande epilogen med Marston alldeles för lång och blir lite av ett antiklimax.. De bygger upp en alldeles makalös final med svek, action och drama i ett tempo som passar, och jag får ett värdigt farväl till både hästen och karaktären jag lärt känna i många timmar. Och sen börjar man om från scratch med en långsam introduktion till John Marston som bonde, där man lagar stängsel och mjölkar kor.

Det är nog det enda klagomålet jag har på storyn, att de inte kan avsluta med Arthurs berättelse, utan vill ge oss ett halvt intro till. Avslutet på Marstons epilog blir ju så mycket mindre känsloladdat eftersom vi inte delat hela resan med honom på samma sätt som Arthur.

Men fortfarande en helt makalös berättelse.

Ja alltså jag vill gärna ha en expansion där man får fortsätta som John i denna underbara spelvärld. Eller en remake på red dead 1 fast i denna värld om ni förstår vad jag menar. Jag tror förövrigt att om det kommer ett red dead 3 kommer man spela som Jack, alltså Johns son med tanke på vad som händer i red dead 1. Men det är många år dit med tanke på hur länge Rockstar tar på sig med sina spel. Vi kan nog inte förvänta oss någon singleplayer expansion heller då dom lär satsa allt på online.

Och förresten, om ni drar dit igen där Micah dog så kan man hämta hans pistol, det är den bästa i spelet.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Eremit i ett träd.
Satt igår och kollade lite när en kompis spelade och uppe i nordöstra hörnet (ungefär där legendariska älgen finns) så stötte han på en eremit som bor uppe i ett träd, oförskämd jäkel var han också.

Är det nån som hittat han och vet om ifall det finns nått speciellt att gör med honom? Typ nått litet mission eller nått unikt vapen/utrustning att loota från honom?

Avstängd
Skrivet av Wolfkin:

Eremit i ett träd.
Satt igår och kollade lite när en kompis spelade och uppe i nordöstra hörnet (ungefär där legendariska älgen finns) så stötte han på en eremit som bor uppe i ett träd, oförskämd jäkel var han också.

Är det nån som hittat han och vet om ifall det finns nått speciellt att gör med honom? Typ nått litet mission eller nått unikt vapen/utrustning att loota från honom?

Jo hittade honom med men är tydligen bara ett easter egg. Har sökt på youtube ifall han fyllde någon funktion men icke.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Ok tack, då behöver jag inte fundera mer på om jag missat nått.

Medlem

Jag antar att onlineläget inte ens är att fundera på om man bara vill spela sidogrejer solo och ta det lugnt? Antar att det inte finns legendarydjur/-fiskar i det? Finns challenges? Har man incitament att jaga skinn, kadaver, fjädrar, sällsynta blommor etc? Kan spelare se varann på kartan och således planera välplacerade ryggskott när man är mitt ute i skogen och jagar?

Medlem
RDO

Gav RDO 2-3 försök men känner nog som de flesta här, Coop hade varit mycket roligare.
I många andra spel kan ju välja Friends only/public osv.

Jag går nog tillbaka till SP och gör klart allt jag missat.
10/10 till Rockstar iallafall.

Skriv svar