Analytiker spår att Nintendo säljer flest konsoler under 2019

Robot
Analytiker spår att Nintendo säljer flest konsoler under 2019

När Sony och Microsoft varvar ned för nästa generation ångar Nintendo på.

#microsoft, #nintendo, #sony


Medlem

Jag tror även att nintendo släpper en Switch PRO under nästa år med en bättre skärm och som klarar av att köra spel i bärbart läge med samma upplösning och prestanda som nuvarande dockat läge.

Fragtjuv

@Lasrod: Hmm..hoppar även Nintendo på tåget med att uppdateera en konsol alltså. Är det något som efterfrågas av många att skärmen borde vara bättre?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

@Lasrod: Hmm..hoppar även Nintendo på tåget med att uppdateera en konsol alltså. Är det något som efterfrågas av många att skärmen borde vara bättre?

Nintendo har många gånger släppt nya versioner av sina konsoler speciellt bärbara. Ex new 3ds. Wii mini. Gameboy advance sp. N64 kunde man uppgradera ram minnet till.
Bättre skärm(gärna reptåligt glas) , batteritid, ergonomi skulle jag uppskatta om jag köpte en switch igen.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Lasrod:

Jag tror även att nintendo släpper en Switch PRO under nästa år med en bättre skärm och som klarar av att köra spel i bärbart läge med samma upplösning och prestanda som nuvarande dockat läge.

Skrivet av joelthor100:

@Lasrod: Hmm..hoppar även Nintendo på tåget med att uppdateera en konsol alltså. Är det något som efterfrågas av många att skärmen borde vara bättre?

Skrivet av jOnÄTÄn:

Nintendo har många gånger släppt nya versioner av sina konsoler speciellt bärbara. Ex new 3ds. Wii mini. Gameboy advance sp. N64 kunde man uppgradera ram minnet till.
Bättre skärm, batteritid, ergonomi skulle jag uppskatta om jag köpte en switch igen.

Kom på att vi skrev om detta tidigare i år:

https://www.fz.se/nyhet/277966-rykte-nintendo-slapper-en-uppg...


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Vilka storspel har Sony kvar som är exklusiva? The last of us 2 sen tar det slut för mig.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Vilka storspel har Sony kvar som är exklusiva? The last of us 2 sen tar det slut för mig.

Horizon zero dawn, uncharted, spiderman, god of war är la dom senaste exlusiva storspel jag spelat som med största sannolikhet får uppföljare på ett eller annat sätt

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av jehuty:

Vilka storspel har Sony kvar som är exklusiva? The last of us 2 sen tar det slut för mig.

Till nästa år? The Last of Us Part II, Death Stranding, förmodligen Ghost of Tsushima och (inget storspel kanske, men) Days Gone.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Nu när Super Smash lanseras inom kort och senaste Pokemon Lets Go så kommer försäljningen ta fart, det börjar ju finnas ett hyfsat grundutbud till Switch nu.

Hoppas det kommer en Pro version inom kort.

Medlem

Smash släpps på fredag. Har preloadat
Känner inget behov av switch pro.
Spelen jag spelar på switch fungera ypperligt både stationärt och bärbart.
Zelda kanske fick lite kämpigt bärbart vissa platser men inget gamebreaking.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är sugen på en Switch men tror jag väntar tills man vet om det kommer en Pro-version. Har en backlog till Ps4 att ta hand om. Sen släpps ju Resident Evil 2 remaken i januari. Lyxproblem..


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag tror även att nintendo släpper en Switch PRO under nästa år med en bättre skärm och som klarar av att köra spel i bärbart läge med samma upplösning och prestanda som nuvarande dockat läge.

Helt onödigt att köra 1080p på en så pass liten skärm som det är bärbart. Det kommer bara kosta onödigt mycket batterikraft utan att ge något. Ett exempel är Hyrule Warriors. Det renderas i 1080p bärbart, helt i onödan, då man inte ser någon skillnad på 720p och 1080p på en sådan liten skärm. Det till en kostnad av sämre fps och batteritid.

Hoppas på en Pro som har bättre batteri och prestanda, där prestanda == bättre och stabilare fps både bärbärt och dockat, vilket ger möjlighet att släppa fler multiformats titlar till konsolen. Samt att det kan korta ner laddningstider vilket är ett störande moment i vissa spel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Smash släpps på fredag. Har preloadat
Känner inget behov av switch pro.
Spelen jag spelar på switch fungera ypperligt både stationärt och bärbart.
Zelda kanske fick lite kämpigt bärbart vissa platser men inget gamebreaking.

Upplevde tvärtom med Zelda. Fps tar stryk i ex Kakariko village dockat, men flyter i bärbart läge.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Upplevde tvärtom med Zelda. Fps tar stryk i ex Kakariko village dockat, men flyter i bärbart läge.

Ja det kan nog stämma nu när du säger det.
Ett underbart spel imo oavsett, både dockat.och bärbart


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Freakon:

Helt onödigt att köra 1080p på en så pass liten skärm som det är bärbart. Det kommer bara kosta onödigt mycket batterikraft utan att ge något. Ett exempel är Hyrule Warriors. Det renderas i 1080p bärbart, helt i onödan, då man inte ser någon skillnad på 720p och 1080p på en sådan liten skärm. Det till en kostnad av sämre fps och batteritid.

Hoppas på en Pro som har bättre batteri och prestanda, där prestanda == bättre och stabilare fps både bärbärt och dockat, vilket ger möjlighet att släppa fler multiformats titlar till konsolen. Samt att det kan korta ner laddningstider vilket är ett störande moment i vissa spel.

Håller inte med där. Min skärm på mobilen som har betydligt högre upplösning ger en mycket bättre bild än skärmen på switch och mobilens skärm är till och med mindre. Mobilen klarar av att hålla både bra prestanda och batteritid (även i spel). Jag tror absolut att det är möjligt att få bättre skärm till en ny version av switch och samtidigt få bättre prestanda och längre batteritid. Håller tummarna.

1
Skriv svar