Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Eremit i ett träd.
Satt igår och kollade lite när en kompis spelade och uppe i nordöstra hörnet (ungefär där legendariska älgen finns) så stötte han på en eremit som bor uppe i ett träd, oförskämd jäkel var han också.

Åh, fan då var det nog honom jag hörde.

Jag var i samma område när jag hörde någon gnällpelle som ropade någonstans, men jag lyckades aldrig hitta honom. Sedan fick jag plötsligt syn på legendary-älgen så jag struntade i gaphalsen och satte igång jakten istället (riktig pansarälg, det krävdes tre skott med rolling block rifle innan den stupade! ).

Ambassadör
Xbox
Skrivet av togge:

Gav RDO 2-3 försök men känner nog som de flesta här, Coop hade varit mycket roligare.
I många andra spel kan ju välja Friends only/public osv.

Jag går nog tillbaka till SP och gör klart allt jag missat.
10/10 till Rockstar iallafall.

Det känns nästan som om singleplayer och Online är gjorda av helt olika teams för helt olika konsumenter/typer av spelare?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av togge:

Gav RDO 2-3 försök men känner nog som de flesta här, Coop hade varit mycket roligare.
I många andra spel kan ju välja Friends only/public osv.

Jag går nog tillbaka till SP och gör klart allt jag missat.
10/10 till Rockstar iallafall.

Samma här. Jag provade free roam igår och tänkte att det kunnat vara roligt att rida och upptäcka saker tillsammans med någon.
Jag hittade en spelare som höll på att tälja skinnet av en hjort och gick fram obeväpnad. Det slutade med att jag fick en kula mellan ögonen, senare så kom jag till några andra spelare och då var det deathmatch som gällde.

Avstängd

Blir inget online för min del. Jag har alltid gillat spel där man får göra allt i sin egen takt, det är sällan man får göra det i online.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det känns nästan som om singleplayer och Online är gjorda av helt olika teams för helt olika konsumenter/typer av spelare?

SP för vuxna och online för barn? Spontan känsla

Skrivet av Loranga:

Samma här. Jag provade free roam igår och tänkte att det kunnat vara roligt att rida och upptäcka saker tillsammans med någon.
Jag hittade en spelare som höll på att tälja skinnet av en hjort och gick fram obeväpnad. Det slutade med att jag fick en kula mellan ögonen, senare så kom jag till några andra spelare och då var det deathmatch som gällde.

Hahaha, det låter ju som the-typical-online-experience.
Själv råkade jag springa in i någons häst utanför en bar, slutade med att hans Posse avrättade hela staden.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av togge:

SP för vuxna och online för barn? Spontan känsla


signatur

Jump in.

Medlem

Svårt med online i såna här spel för min del. Som sas ovan så är jag också en sån som vill ta mig tid, kolla alla cutscenes och inte tok-galoppera genom kartan utan hålla det i ett "trovärdigt" tempo, leva mig in i spelet och världen helt enkelt. Krävs då för det första att man har eller hittar kompisar att spela med som har samma tankesätt så inte en del vill ta det lugnt och nån annan vill skynda vidare eller skippa cutscenes osv, och då är det bara på en coop-nivå. Lägg sen till free roam med otaliga andra random spelare som då också helst skulle vara på samma nivå eller iaf respektera vår... Not gonna happen.

De enda spel som jag egentligen kan komma på har haft ett fungerande open world med free-for-all pvp är Ultima Online, iaf de tidiga versionerna innan EA köpte Origin och förstörde allt genom att dela upp pvp och pve i var sin "shard", samt StarWars Galaxies. Men sen var det nog också en annan tid då majoriteten av spelarna faktiskt ville leva sig in i spelet och inte som nu bara lol'a runt och griefa andra. Den tiden är nog tyvärr förbi och kommer aldrig tillbaka är jag rädd.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Avstängd

Känns som att singleplayer är mycket roligare i detta spel och jag hoppas flest folk tycker så med. Då kommer inte rockstar tjäna kulor på online och det kanske får dom att släppa en singleplayer expansion.

Det finns otroligt mycket hemligheter och easter eggs om man spelar spelet grundligt vilket många i denna tråd verkar göra.

Har ni t.ex sett trädet det växer guld på?


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

@breahl: Vi tänker nog likadant där. Det finns ju flera alternativ på online som hade varit roligare än det som Rockstar erbjuder nu:

-Co-op. Free roaming och missions med trevligt folk på enskild server.
-Enbart PvE i Free roaming och särskilda områden/missions/modes för PvP
-Separata servers för miffon och vanligt folk

Det som jag tycker är lite trist är att RDR Online är så väldigt annorlunda i stämning mot huvudspelet. Missar ju helt storheten med RDR; Inlevelse och atmosfär framförallt.
Känns påklistrat och det passar inte in. Jag är definitivt inte målgruppen, och jag kan inte tänka mig att de som springer runt som "barn med utmaningar" i MP kan ha uppskattat huvudspelet?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Åh, fan då var det nog honom jag hörde.

Jag var i samma område när jag hörde någon gnällpelle som ropade någonstans, men jag lyckades aldrig hitta honom. Sedan fick jag plötsligt syn på legendary-älgen så jag struntade i gaphalsen och satte igång jakten istället (riktig pansarälg, det krävdes tre skott med rolling block rifle innan den stupade! ).

Haha jo inte var det upp i trädet man letade först när man hörde nån gapa och hålla på.
Ja den älgen tål en del stryk helt klart.

Medlem

https://youtu.be/_rbHKCy2kcE en kille som visar 20 olika easter eggs, dom ger inget utöver upplevelser ifall man inte hittar själv genom utforskning. kollade hela och insåg att jag redan av mig själv hittat minst 12. bla en skitstor orm som hänger i ett träd, ett witches hut med boiling pot okänd medel man kan dricka, och mer jag inte kan säga utan att spoila om man vill bli imponerad på egen hand. men värd att scrolla igenom om man vill se lite extra häftigt


signatur

//monster

Ambassadör
Xbox

Vill man ha en myskväll så ska man besöka Aberdeen Pig farm. Dagens tips!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

https://youtu.be/_rbHKCy2kcE en kille som visar 20 olika easter eggs, dom ger inget utöver upplevelser ifall man inte hittar själv genom utforskning. kollade hela och insåg att jag redan av mig själv hittat minst 12. bla en skitstor orm som hänger i ett träd, ett witches hut med boiling pot okänd medel man kan dricka, och mer jag inte kan säga utan att spoila om man vill bli imponerad på egen hand. men värd att scrolla igenom om man vill se lite extra häftigt

Den där stora döda ormen. Försökte och försökte få ner den "fint skinn" tänker man ju. Sen glömde jag den tills nu 😀. Har provsmakat drycken också.
Nu har jag inte kollat youtube, men det finns ju otroligt många små hus i vildmarken där tragiska händelser uppenbarligen skett. Man måste kolla alla små hörn, bergstoppar, skogsdungar m.m i den här låtsasvärlden. Man kanske inte hittar något värdefullt alltid men man får en ny historia att tänka på. Cigarettkorten finns även på de mest underliga platser. Tänker på ett speciellt som hade en tragisk historia inblandad också. En konståkare. Mer säger jag inte. 😉

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Haha jo inte var det upp i trädet man letade först när man hörde nån gapa och hålla på.
Ja den älgen tål en del stryk helt klart.

Pansarälgen!! Jag använde då repeatergevär, skurna kulor och deadeye. Satt massor med kryss i huvudet på den. Möööö sen stöp den i alla fall. 😁

Medlem

@breahl: Då låter det som att jag ska spela online hos min online-besatta kompis för att se hur soft det verkligen är, vägrar betala 49kr/mån för något jag inte kommer att använda mer än en gång. Jag vet att jag har free trail men ändå.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Pansarälgen!! Jag använde då repeatergevär, skurna kulor och deadeye. Satt massor med kryss i huvudet på den. Möööö sen stöp den i alla fall. 😁

Haha, det hade varit lite skoj om man kunde "låna" en sådan där vagn med Gatling-gun på som dyker upp lite då och då.

Rullar fram på en skogsstig... "Vart ska du med den där pjäsen?" -Jag ska jaga älg!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@breahl: Vi tänker nog likadant där. Det finns ju flera alternativ på online som hade varit roligare än det som Rockstar erbjuder nu:

-Co-op. Free roaming och missions med trevligt folk på enskild server.
-Enbart PvE i Free roaming och särskilda områden/missions/modes för PvP
-Separata servers för miffon och vanligt folk

Det som jag tycker är lite trist är att RDR Online är så väldigt annorlunda i stämning mot huvudspelet. Missar ju helt storheten med RDR; Inlevelse och atmosfär framförallt.
Känns påklistrat och det passar inte in. Jag är definitivt inte målgruppen, och jag kan inte tänka mig att de som springer runt som "barn med utmaningar" i MP kan ha uppskattat huvudspelet?

Jag hoppas verkligen att det bara är "föräldrarna" som köper spelet och spelar det. Finns nog med onlinespel för "barnen" i alla fall. Så kanske Rockstar släpper den tanken snabbt och tänker på den mognare målgruppen.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Haha, det hade varit lite skoj om man kunde "låna" en sådan där vagn med Gatling-gun på som dyker upp lite då och då.

Rullar fram på en skogsstig... "Vart ska du med den där pjäsen?" -Jag ska jaga älg!

Utmärkt 😂

Tråddemonen
Testpilot

Hahaha denna är guld!

Medlem

@Zimpan: haha, störtskönt klipp!

Avstängd

På tal om guldtackan i braithwaites nedbrända hus så märkte jag att när man far dit för tidigt så är det folk som börjar skjuta på en. Men gick bra ändå. Det finns även en diamant brosch på kvinnans nedbrända lik.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

hittat hel del referenser till gamla rdr och ja som någon sa, småskit och hus å grejer i varenda hörn å på varenda bergstopp, skit överallt. det är så oändligt med tanke på att bara missions so far är lätt över 65 st så måste ju separata händelser vara 1200 st lr nåt (chansar totalt) men extremt mkt mer innehåll än väntat. varje spelomgång hinner jag fan inte långt ifrån där jag börjar


signatur

//monster

Avstängd

Jag hittade någon kyrka, eller det var ruiner av en kyrka nedanför Rhodes. Var ett banditgäng där inne så sköt ihjäl dom och sedan ritade Arthur av kyrkan och sen hittade jag en påse med juveler där inne med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Finns det några större hus man kan göra inbrott i? Man kan bara göra inbrott i stugor (vissa dagtid och snö öl) och bondgårdar. Jag har försökt med många villor men det har slutat med att jag fått råna dom utanför istället och riskera bountys.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Finns det några större hus man kan göra inbrott i? Man kan bara göra inbrott i stugor (vissa dagtid och snö öl) och bondgårdar. Jag har försökt med många villor men det har slutat med att jag fått råna dom utanför istället och riskera bountys.

Jag vet inte faktiskt, har inte gjort så mycket inbrott. Min Arthur är en goodguy.

Förresten krokodiler. Vart ska man skjuta dom för att få bäst skin och med vilket vapen?


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Jag vet inte faktiskt, har inte gjort så mycket inbrott. Min Arthur är en goodguy.

Förresten krokodiler. Vart ska man skjuta dom för att få bäst skin och med vilket vapen?

Jag har haft framgång med huvudskott, med mitt kraftigaste Rifle.


signatur

Jump in.

Avstängd

Ok jag tappade min arab nyss, den jag hämtade gratis vid sjön. Lemoyne raiders tog den av mig när dom lyckades döda mig. Som tur var hade jag mycket pengar så for och köpte mig en fox trotter i stället.

När jag blivit dödad så spawnade jag en bit bort och en av mina reservhästar var där i stället, sen fick jag fara och hämta sadeln där jag blivit dödad. Detta hände aldrig i min förra genomspelning men hade å andra sidan ingen arab då. Folk berömmer ju en hela tiden vilken häst man har då man är i en stad, det är samma nu med fox trottern så tappar väl den med inom kort!

Men tråkigt ändå, måste bonda med en ny och vi hade varit med om mycket!


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

@breahl: Surt, den måste ha dött då. Stackars hästkrake

Om jag har möjlighet så brukar jag alltid ge min häst potions som gör den starkare innan strid, men det är ju inte alltid man hinner med det.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

@breahl: Surt, den måste ha dött då. Stackars hästkrake

Om jag har möjlighet så brukar jag alltid ge min häst potions som gör den starkare innan strid, men det är ju inte alltid man hinner med det.

Det där gick overkligt fort, jag brukar ju dra en potion men hann inte ens med det. Dog på ett skott typ.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Det finns ett ställe förresten utanför saint denis där randomhästar kan spawna. Ska se om jag kan hitta någon ny arab där för vill ha en sådan i mitt stall.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar