Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag hittade någon kyrka, eller det var ruiner av en kyrka nedanför Rhodes. Var ett banditgäng där inne så sköt ihjäl dom och sedan ritade Arthur av kyrkan och sen hittade jag en påse med juveler där inne med.

Japp det har jag gjort. På tal om kyrkor. Har ni hittat minikyrkan i träskområdet. Är väl easteregg kan jag tänka. Arthur konstaterar att det här är en kyrka för "little people" iaf. Kanske finns det älvor i området? 😉

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Little people?

Avstängd

På tal om mini hittade jag ett hus som såg ut som husen i sagan om ringen osv, där hobbitarna bor. Det var i min förra genomspelning men tror aldrig jag postat det här.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ok jag tappade min arab nyss, den jag hämtade gratis vid sjön. Lemoyne raiders tog den av mig när dom lyckades döda mig. Som tur var hade jag mycket pengar så for och köpte mig en fox trotter i stället.

När jag blivit dödad så spawnade jag en bit bort och en av mina reservhästar var där i stället, sen fick jag fara och hämta sadeln där jag blivit dödad. Detta hände aldrig i min förra genomspelning men hade å andra sidan ingen arab då. Folk berömmer ju en hela tiden vilken häst man har då man är i en stad, det är samma nu med fox trottern så tappar väl den med inom kort!

Men tråkigt ändå, måste bonda med en ny och vi hade varit med om mycket!

Tråkigt! Samma sak hände mig för ett tag sedan. Så vakta araben. Jag hade dock den turen att jag hade sparat ganska nära inpå. Så jag accepterade inte rånet. Laddade om sparfilen och tog det mycket försiktigt efter det.

Medlem
Skrivet av breahl:

På tal om mini hittade jag ett hus som såg ut som husen i sagan om ringen osv, där hobbitarna bor. Det var i min förra genomspelning men tror aldrig jag postat det här.

https://i.imgur.com/5ThtC71.jpg

Ja!! Jordkule huset. Det är mycket sådant Arthur tecknar av i "dagboken". Så blir lite roligt att titta i den.

Medlem

har nu uppfattat det som att random attacker ute i det vilda blir värre ju längre in i spelet man kommer, förut var det några raiders lr så som dök upp i skogen och skulle döda, nu sist var det mer 10-15 man. har dock vant mig vid att hålla alla cores etc på max Alltid bara ifall. alla rätt vapen equipped osv. utöver det sparar jag ofta, och har nu slaktat varenda överfall som gjorts på mig och det är många.


signatur

//monster

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

På tal om mini hittade jag ett hus som såg ut som husen i sagan om ringen osv, där hobbitarna bor. Det var i min förra genomspelning men tror aldrig jag postat det här.

https://i.imgur.com/5ThtC71.jpg

Skrivet av Över45:

Ja!! Jordkule huset. Det är mycket sådant Arthur tecknar av i "dagboken". Så blir lite roligt att titta i den.

Oh det har jag inte hittat. Ja Arthurs teckningar och notes är ett riktigt trevligt inslag i spelet!

Nu får jag lust att ge mig ut och bara utforska igen...men jag har gjort en push med storyn nu och har precis hamnat i kap 6. Känns inte riktigt läge just nu om man säger så...


signatur

Jump in.

Medlem

för alla som inte ännu kört "för långt" rekommenderar jag att ta alla vita missions först, gula sist. samt all hunting och det innan man når chapter 6 om möjligt. helst via utforskning utan lilla kartan i hörnet och utan fru i huset för bästa upplevelse. det finns så brutalt mkt random skit att uppleva, aldrig varit med om något liknande.

återigen vill jag varken spoila lr säga vilken del som vore spoil, men från chapter 4 lr upp, gå manuellt genom hela st denis, kolla alla ställen, alla gränder, ALLT, så kommer ni uppleva massor med skum skit ni aldrig väntat er! spec nattetid.

sen även veta att mkt av spelets extrainnehåll bara är tillgängliga vissa tider på dygnet. jag har tex sett och ridit igenom ett spöktåg (mellan st denis och valentine kan jag avslöja, på nattetid), och alla rånen inne i stan är livsfarliga, följ simpelt nog aldrig efter folk in i gränder för har aldrig slutat bra för mig so far, man kan heller inte bara spara innan sen va beredd å döda alla på plats då det är designat att man SKA bli rånad lr dödad/våldtagen/drogad osv. så tror inte det går att undvika (utan bounty), kanske eventuellt bara göra det när man inte har stålar. men dom har även baxat mina satchels, hästen och allt möjligt. tror du det kan ske, så kommer det förmodligen ske, var rädd lita på ingen, döda hellre först eller var beredd att sumpa uppåt 500 dollar (högsta enstaka summan någon jävel lyckades ta och dra med för mig) och även delar av inventory vill jag tro, men inte 100% säker på det.

så länge man inte slaktar mkt snutar och det så blir bounty aldrig hög nog för att vara betydlig, iaf inte om man som mig har plockat 6 treasures redan, och ändå nu är nere på 100 dollar igen. äger allt av allt max allt etc iofs, men ändå! döda dom man ska sen tagga fort som fan är billigast.

rekommenderar även för fantaster att via youtube lr egen forskning hitta dom minst 20-30+ easter eggs lr special happenings, vilket kräver att man verkligen utforskar brutalt överallt och vid alla tider på dygnet. jag vägrar köra klart ens chapter 4 nu förrän jag klippt allt annat som finns, alla vita missions, all hunting, allt. det gör verkligen skillnad när man kommer till dom missions som kan vara lite svåra. som när man ensam plötsligt möter 20 man.


signatur

//monster

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Oh det har jag inte hittat. Ja Arthurs teckningar och notes är ett riktigt trevligt inslag i spelet!

Nu får jag lust att ge mig ut och bara utforska igen...men jag har gjort en push med storyn nu och har precis hamnat i kap 6. Känns inte riktigt läge just nu om man säger så...

Nä det är kört då. Men efteråt kan du ju utforska, eller ladda en gammal save.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

viktigt special för alla, mkt sidoskit försvinner om man bara plöjer storyn snabbt. så några story missions, sen 10 timmar annat innan nästa är min rekommendation om man vill uppleva bäst!

och helst rensa Allt utom story i senast chapter 4 för att vara säker på att man får med det. gula missions förblir, vita försvinner förr lr senare som sagt. och utan duktig utforskning av hela kartan missar man lätt hundratals/tusentals grejer man gärna är med om innan det är över! (tror att vid varje nytt chapter försvinner en mängd möjligheter och sidequests som bara kan hittas randomly före man avslutar detta chapter.)


signatur

//monster

Tråddemonen
Testpilot
Medlem

spam spam spam jag vet, men är ivrig. ville också säga till dom som inte ännu vet att man kan tackla folk med lassot framme för att utföra en omedelbar hogtie.


signatur

//monster

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Nä det är kört då. Men efteråt kan du ju utforska, eller ladda en gammal save.

Ja, det är planen att göra det efteråt på ett eller annat sätt. Är alldeles för investerad i storyn nu, det är så jäkla bra.

Skrivet av monsterbenke:

viktigt special för alla, mkt sidoskit försvinner om man bara plöjer storyn snabbt. så några story missions, sen 10 timmar annat innan nästa är min rekommendation om man vill uppleva bäst!

och helst rensa Allt utom story i senast chapter 4 för att vara säker på att man får med det. gula missions förblir, vita försvinner förr lr senare som sagt. och utan duktig utforskning av hela kartan missar man lätt hundratals/tusentals grejer man gärna är med om innan det är över! (tror att vid varje nytt chapter försvinner en mängd möjligheter och sidequests som bara kan hittas randomly före man avslutar detta chapter.)

Ja jag gjorde allt jag kunde hitta innan jag sparkade liv i storyn igen i kap 4, men har ändå missat massor säkert. Det var någon lååångt bak i tråden som tipsade om att göra så och det är jag väldigt tacksam för! Storyn kickar iväg h-e halvvägs in i kap 4 och framåt.
Jag har gjort allt "vitt" jag kunnat hitta hela tiden, så jag har fått i mig mycket sidocontent. Men jag har säkert missat något. Men det handlar ju också om känslan, det passar liksom bäst att ströva runt i de första kapitlen.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av monsterbenke:

spam spam spam jag vet, men är ivrig. ville också säga till dom som inte ännu vet att man kan tackla folk med lassot framme för att utföra en omedelbar hogtie.

Veckans tips!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja, det är planen att göra det efteråt på ett eller annat sätt. Är alldeles för investerad i storyn nu, det är så jäkla bra.

Ja jag gjorde allt jag kunde hitta innan jag sparkade liv i storyn igen i kap 4, men har ändå missat massor säkert. Det var någon lååångt bak i tråden som tipsade om att göra så och det är jag väldigt tacksam för! Storyn kickar iväg h-e halvvägs in i kap 4 och framåt.
Jag har gjort allt "vitt" jag kunnat hitta hela tiden, så jag har fått i mig mycket sidocontent. Men jag har säkert missat något. Men det handlar ju också om känslan, det passar liksom bäst att ströva runt i de första kapitlen.

Jag är fortfarande i kapitel 4! Så det känns ju efter all info som jag kommer att vara kvar i tiden så att säga. Jag drar iväg långt, långt bort ibland är väl vid "Nordkap" (för alla gamla läsare 😉) ungefär för tillfället.

Har upptäckt att man ibland tröttnar på ett område ibland. Då känns det skönt att bara dra iväg och det går ju i detta spel. Sedan återkommer man och gillar stället igen. ☺

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Jag är fortfarande i kapitel 4! Så det känns ju efter all info som jag kommer att vara kvar i tiden så att säga. Jag drar iväg långt, långt bort ibland är väl vid "Nordkap" (för alla gamla läsare 😉) ungefär för tillfället.

Har upptäckt att man ibland tröttnar på ett område ibland. Då känns det skönt att bara dra iväg och det går ju i detta spel. Sedan återkommer man och gillar stället igen. ☺

Nordkap...haha. Vet precis vad du menar.

Känner likadant med att "återupptäcka" områden, det är riktigt bra variation på områdena och det finns så pass mycket att se att det alltid finns platser som känns fräscha. Vissa platser har man ju bara besökt i samband med missions eller liknande och känns annorlunda när man är där och bara strövar runt.

Bara det att man måste byta kläder efter klimat gör mycket för inlevelsen.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Nordkap...haha. Vet precis vad du menar.

Känner likadant med att "återupptäcka" områden, det är riktigt bra variation på områdena och det finns så pass mycket att se att det alltid finns platser som känns fräscha. Vissa platser har man ju bara besökt i samband med missions eller liknande och känns annorlunda när man är där och bara strövar runt.

Bara det att man måste byta kläder efter klimat gör mycket för inlevelsen.

När man spelat ut spelet känns det väldigt tomt. Helst dom nya områdena vid tumbleweed och där nere mot Mexico. Det finns några nya djur där nere och några bountys men inte mer än så. Jag föredrar spelet mycket mer nu i kapitel 4 kan jag säga men hade varit kul om man kunnat fara ner dit nu med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Veckans tips!

tackar, inte illa för en tråd med över tusen inlägg


signatur

//monster

Avstängd

Fantastiskt klipp från Red dead online där han räddar livet på en annan spelare haha

https://twitter.com/BRGaming/status/1070045075495825408


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Fantastiskt klipp från Red dead online där han räddar livet på en annan spelare haha

https://twitter.com/BRGaming/status/1070045075495825408

Hehe, det är ju sånt där jag vill se mer av i online-läget!

Har sett andra klipp där det bara varit en massa miffon som förstör spelet för andra. De rider fram till folk som är ute och jagar och skjuter dem bakifrån, kastar lasso på dem, osv. Såg skittråkigt ut. Men det här klippet är mycket roligare!

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

helst rensa Allt utom story i senast chapter 4 för att vara säker på att man får med det.

Bra tips. Jag körde massor av vita missions, jakt och annat i chapter 4. Sedan fortsatte jag storyn och har nyss kommit till chapter 5. Det börjar hända grejer om man säger så, men jag ska nog ändå ta en paus igen från gänget och sticka iväg till några ställen där jag inte varit ännu. Finns ju en hel del outforskat kvar på kartan när jag tänker efter.

Medlem

När jag red in i Valentine igår så såg jag en cowboy som precis skjutit en annan cowboy i en duell. Han stod sedan och utmanade folk på nya dueller. Det är klart man ställer upp.

Jag drog snabbast och sköt två snabba skott som träffade. Sedan råkade jag skjuta ett till skott men det passerade strax ovanför huvudet på cowboyen som redan börjat falla och träffade en åskådare i bröstet som stod 20 meter bakom.

Vem tusan ställer sig skottlinjen när två cowboys ska duellera?

Det fanns gott om ögonvittnen förstås så jag blev snart jagad av sheriffen och hans polare. Typisk dag i Vilda västern!

Avstängd
Skrivet av Nemo:

När jag red in i Valentine igår så såg jag en cowboy som precis skjutit en annan cowboy i en duell. Han stod sedan och utmanade folk på nya dueller. Det är klart man ställer upp.

Jag drog snabbast och sköt två snabba skott som träffade. Sedan råkade jag skjuta ett till skott men det passerade strax ovanför huvudet på cowboyen som redan börjat falla och träffade en åskådare i bröstet som stod 20 meter bakom.

Vem tusan ställer sig skottlinjen när två cowboys ska duellera?

Det fanns gott om ögonvittnen förstås så jag blev snart jagad av sheriffen och hans polare. Typisk dag i Vilda västern!

Jag kan tyvärr aldrig göra dueller eftersom min R2 knapp inte funkar som den ska, är tydligen vanligt på PS4-kontroller. Det har varit väldigt irriterande då man ska göra en hel del dueller genom sidouppdrag och story men jag får helt enkelt förlora tre gånger och sedan trycka skip mission. Då får man det avklarat i alla fall som tur är.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag kan tyvärr aldrig göra dueller eftersom min R2 knapp inte funkar som den ska, är tydligen vanligt på PS4-kontroller. Det har varit väldigt irriterande då man ska göra en hel del dueller genom sidouppdrag och story men jag får helt enkelt förlora tre gånger och sedan trycka skip mission. Då får man det avklarat i alla fall som tur är.

Jag har samma problem på min kontroller. Men L2 funkar än så länge bra, så vid duellerna pausar jag och byter tillfälligt inställning till southpaw.

Inte optimalt men det funkar. Har än så länge inte förlorat några dueller.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Jag har samma problem på min kontroller. Men L2 funkar än så länge bra, så vid duellerna pausar jag och byter tillfälligt inställning till southpaw.

Inte optimalt men det funkar. Har än så länge inte förlorat några dueller.

Aha man kan göra så, då ska jag testa det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Spana gärna in "Red dead online swe" på PS mötesplatser/communities

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

viktigt special för alla, mkt sidoskit försvinner om man bara plöjer storyn snabbt. så några story missions, sen 10 timmar annat innan nästa är min rekommendation om man vill uppleva bäst!

och helst rensa Allt utom story i senast chapter 4 för att vara säker på att man får med det. gula missions förblir, vita försvinner förr lr senare som sagt. och utan duktig utforskning av hela kartan missar man lätt hundratals/tusentals grejer man gärna är med om innan det är över! (tror att vid varje nytt chapter försvinner en mängd möjligheter och sidequests som bara kan hittas randomly före man avslutar detta chapter.)

Stort tack för att du/ni verkligen poängterar detta. Är i kapitel 4 och är sugen på att fortsätta framåt i Storyn, men tar nu istället en paus för att först och främst knalla runt ordentligt i St Denis

Medlem
Skrivet av Nemo:

När jag red in i Valentine igår så såg jag en cowboy som precis skjutit en annan cowboy i en duell. Han stod sedan och utmanade folk på nya dueller. Det är klart man ställer upp.

Jag drog snabbast och sköt två snabba skott som träffade. Sedan råkade jag skjuta ett till skott men det passerade strax ovanför huvudet på cowboyen som redan börjat falla och träffade en åskådare i bröstet som stod 20 meter bakom.

Vem tusan ställer sig skottlinjen när två cowboys ska duellera?

Det fanns gott om ögonvittnen förstås så jag blev snart jagad av sheriffen och hans polare. Typisk dag i Vilda västern!

Ungefär samma sak hände mig i Van Horn. Drog iväg nått skott för mycket vilket tydligen irriterade folket och eftersom de inte har nån sheriff i Van Horn så tog varenda invånare lagen i egen hand och började skuta på mig, blev ett litet blodbad där kan man säga och betydligt färre invånare i Van Horn.

Gen
Medlem

@monsterbenke: Du verkar vara en expert så jag frågar dig - har kört väldigt lite pga PS4 Pro blur problemet men eftersom de inte kommer att lösa det kan jag lika gärna fortsätta lira. Nu till min fråga angående pluppar på kartan. Jag är på CH2 och när jag löst en plupp så dyker det max upp en eller två nya. Ska det vara så? Sen var jag i ett main story mission där man skulle skjuta sönder en hel stad. Nu har jag "Dead or alive" bounty på mig, betyder det att jag aldrig någonsin kommer kunna återvända till den delen av kartan?

Avstängd
Skrivet av Gen:

@monsterbenke: Du verkar vara en expert så jag frågar dig - har kört väldigt lite pga PS4 Pro blur problemet men eftersom de inte kommer att lösa det kan jag lika gärna fortsätta lira. Nu till min fråga angående pluppar på kartan. Jag är på CH2 och när jag löst en plupp så dyker det max upp en eller två nya. Ska det vara så? Sen var jag i ett main story mission där man skulle skjuta sönder en hel stad. Nu har jag "Dead or alive" bounty på mig, betyder det att jag aldrig någonsin kommer kunna återvända till den delen av kartan?

Kan gissa vart du är och du kommer kunna återvända dit sen.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar