Carmageddon köps av (du gissade helt rätt) THQ Nordic

Robot
Carmageddon köps av (du gissade helt rätt) THQ Nordic

THQ Nordic är spelvärldens största shopaholic.

#carmageddon, #thq-nordic


Medlem

Min favorit är enda carmageddon 2 med sina 3d figurer till pedestrians.
Idag kanske mer som lego-gubbar men då var det kul
3an var inte alls samma och reincarnation har jag inte spelat.
Ser roligt ut men många säger det är dåligt.
Nån som kan beskriva på vilket sätt?
Ser ganska "gammalt" ut dvs dom har inte.förnyat speciellt och det kanske är ett måste idag.
Hoppas THQ kan göra nått helhjärtat av serien


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming

Älskar Carmageddon 2. Va på så sätt jag fick min kärlek till Iron Maiden då mer än halva soundtracket är Iron Maiden låtar ^^

Medlem

Köpte de inte Coffestain koncernen typ förra veckan?

Skribent

Ungefär så här glada var jag och min kompis när vi spelade första Carmageddon och körde över fotgängare:

Mycket på grund av att vi var typ 13 år och lyckades köpa spelet i butik ändå (låg åldersgränsen på 15 eller 18 år, nån som minns?).


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

"I WAS IN THE WAAAAAR!"


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag har alla. Även det senaste Reincarnation var jag också med och kickstartade, som kom för några år sedan, men som tyvärr blev en besvikelse.
Det blev för segt och var svårt att styra. Och det var helt enkelt inte roligt, som de tidigare.
Lite snyggare grafik, annars inget nytt.


signatur

autograph

Medlem

Det kommer komma en punkt då THQ också måste leverera för allt dom köper Vad dom skulle ha Coffee Stain till vet jag inte... ?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag laddade ner Carmageddon över modem. Det tog två nätter och kostade typ 100 kr, men det var ju fortfarande billigare...

Sen var jag med och kickstartade Reincarnation och har aldrig spelat det, så det går väl jämt upp..

Medlem

Är det 35 mobilspel de har hemliga månntro?


signatur

Burn in the light.

Medlem

Carmageddon 1. Första riktiga jobbet, alla interntelefoner sammankopplade och jäklar vad kul vi hade med att spela (hum... läs slakta varandras bilar). Good times.

De övriga spelen var aldrig riktigt lika roliga, med 3:an som botten och även om jag var med och kickstartade reincarnation så testade jag nog bara betan. Nops, kom inte hela vägen det heller tyvärr.

Medlem

Hoppas dom släpper carmageddon 2
*Gärna remaster ...

Medlem

Det känns ju rent spontant som att de spenderar betydligt mer pengar än de får in?

Medlem
Skrivet av Margy:

Det känns ju rent spontant som att de spenderar betydligt mer pengar än de får in?

Vettefan asså. Det är ju gamla goda Nordic Games (2011) som står bakom THQ Nordic. Det mesta har de ju köpt upp från diverse olika konkursbon och rekonstruktioner. Till exempel namnet
Samt fyndat spelserier av olika företag på dekis.
Tror det går rätt bra för dem. De släpper ju rätt bra spel helt enkelt. Nästa spelköp för mig blir helt klart ELEX som utges av THQ Nordic.
EBIT gick upp 278% Q3, til 90,9 miljoner SEK. Så visst fan tjänar de deg.
Ett plus är ju att företaget är svenskt !

Medlem

Den gamla demoversionen av Carmageddon 2 från sensommaren 1998 var det första spelet med ragdollfysik någonsin. Trasdockorna har alltså redan fyllt 20 år.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

1
Skriv svar