Tävling – Vinn en Playstation Classic!

Robot
Tävling – Vinn en Playstation Classic!

Tävla hem ett stycke 90-talskonsol.

#playstation-classic


NuZ
Testpilot

Playstation var den första konsol jag själv köpte efter mycket sparande av veckopeng som barn. Så konsolen och de spelen är en påminnelse om en lycklig barndom.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Tråddemonen
Testpilot

Minns första gången jag introducerades till PS1 hos grannen, vi spelade Rayman och julen samma år fick jag Rayman i en julklapp men vart besviken, öpnnade nästa som innehöll PS1!

Medlem

PS1 hade Resident Evil 1 - 'nuff said.


signatur

I drank what?

Medlem

PlayStationen var min för mig min första spelkosol. kommer ihåg att man lät konsolen vara på hela natten för man inte hade ett minneskort. Minneskort är inget jag saknar idag.

Medlem

Konsollen är en sloppy cash grab som använder sig av en open source emulator :>
Den lider av dålig framerate och till och med PAL spelen som är med körs i 50hz liksom.

Folk har också lyckats fått tillgång till options menyn med hjälp av ett tangentbord,
Det inkluderar saker som cheats och savestates

Det enda som man skulle vilja ha från den här är själva skalet, så man kunde ploppa in en pie.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Minns när jag i lågstadiet var hemma hos en kompis och kom i kontakt med Playstation. Vi spelade då Tekken 2 på en demoskiva varje dag efter skolan. Läste sedan om ett kommande spel som hette Final Fantasy 7 i SuperPlay. Köpte sedan konsolen. Resten är historia! Favoritminne med konsolen: spela lådgubbe i Metal Gear Solid.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Playstation blev min introduktion till Final Fantasy, en spelserie och genre som intresset svalnat för idag, men som ändå är det första jag tänker på när jag hör Playstation nämnas.

Medlem

Minns tydligt vintern 1997 i snöigt Borås, hur inköpet av Final Fantasty VII för sparade veckopengar drog igång ett veckolångt bråk med min mor, och en livslång relation till Playstatoin.

Medlem

Jag minns när man var hos sin morbror och häpnades över grafiken i resident evil, rayman och tomb raider. Snacka om banbrytande spel. Hemma vart man fast med Mulle meck...

Medlem

Kommer ihåg att jag inte hade ett minneskort. Kom hem från skolan och mamma stängt av grendosan, var i slutet på Spyro. Hävdar än idag att min barnarage var befogad.

Inaktiv
Playstation och scart? Ingen kanalsökning..?

Mitt första minne av playstation var att jag inte förstod hur man skulle kanalsöka efter att få bild till konsolen, eftersom jag bara hade erfarenhet av antennkabel eller dylikt så öppnades en helt ny värld upp för mig. Playstation + scart va en så aha-faktor att det blev en av mitt största minnen, om inte det roligaste. Lite som att lära sig koka snabbmakaroner för första gången.

#playstationfordummies

Medlem

Fick aldrig ha spelkonsoll när jag var liten, så missade första Playstationkonsollen.
Men såg GTA hos min brors kompis, och då visste jag direkt vad jag ville syssla med framöver.

Medlem

Fanns inget bättre än att utmana kompisar/kusiner/familj på dueller i Tekken 3. Många roliga fighter och tände verkligen tävlings-spelandet i en.

Medlem

Sedan första Playstation inhandlades som finnig tonåring på 90-talet har konsoler och karaktärer varit inneboende oavsett hem, oavsett stad. Tack Snake, Crash, Ellie & Joel m fl. Tack Sony!

Medlem

Fick playstation i julklapp.
Diablo, första gången jag min äldre bror kom överens och satt spela i timmar på julafton.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Kommer ihåg hur man satt på fritidsgården och alla försökte slå varandras tider i Wipeout. Samt min introduktion till Resident Evil och hur hemskt man tyckte spelet var då.

Medlem

Första Playstation var den konsolen som jag verkligen satt fastklistrad vid och den första spelserien som jag lirade igenom var Syphon Filter-trilogin. Mitt spelintresse började på allvar med konsolen.

Medlem

För ca 20 år sen. Liret var Destruction Derby. Man mosade man bilen så mycket att man fick backa sig till framgång. Är bland dom roligaste och starkaste spelminnen jag har.

Medlem

Fick mitt Playstation i julklapp med tillhörande (episka) demoskiva. Startade MGS1 och slutade inte förrän det var slut. Byta kontrollport vid Psycho Mantis...Mind. Blown.

Medlem

Jag var 10år och önskade mig mer än allt annat en Playstation i födelsedagspresent. Fick jag någon? Nej. Resultat: Gråt och besvikelse som jag fortfarande kommer ihåg 22år senare.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Jag var så anti Playstation i början. Men så provade jag spela lite Final Fantasy 7 i en leksaksbutik på gotland och fastnade i affären i ca. 3 timmar.


signatur

Mjölk är inte gott

Medlem

Jag fick efter många om och men min psx chippad så jag kunde spela mitt ntsc Resident Evil 2 (original givetvis) är än idag ett STORT RE-fan! Tack vare Sonys psx

Killmonday Games

Jag och en vän beslutade oss att besegra Suikoden 2 tillsammans, vilket vi ägnade hela sommaren åt, men han tog slutet själv när jag var bortrest. Bästa speltraumat hittills.


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Testpilot

Mitt favoritspel Final Fantasy 8 var det första RPG som jag spelade, klockan stannade på 99.99 och jag förstod inte att spelets fiender har samma level som ditt party.

Medlem

Köpte ps1 när jag var 17 år, bad att få det inpackat som julklapp, jag ville inte visa att det var jag som skulle ha det. Tuff som man va

Medlem

Jag hade en Saturn så mitt starkaste minne är alla butikshyllor fyllda med Playstationspel som hånade mig när jag gick längst in för att hitta den enda hyllan med Saturnspel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kommer ihåg berget av speltidningar + demoskivor. Med min veckopeng så var det allt jag kunde köpa varje månad. Var ändå helnöjd! Spara och slösa? Slösa!

Medlem

Hade aldrig PS1, det var min bror som hade. Det hindrade inte mig från att lägga grunden för många mardrömmar genom att smyga in i hans rum och spela RE1.

(30 ord var en strikt gräns)

Min mamma hade precis flyttat ifrån mig, så pappa gav mig ett PS samt Crash Bandicoot 1996. Det gav mig en flykt in i en värld där jag fick lugn och allt var ok, något jag använder mig av än idag, 22 år senare.

Skriv svar