Era bästa spelupplevelser

Medlem

Fy tusan bästa spel minnen.
När jag Spela Terraria för första gången jag mins hur jag hade så kull bara utforska och bygga.

Eller När jag spelade Eve online för första gången jävla vilken upplevelse det var då inget förlåtande spel mins första gången när jag börja 2007 skulle ner I null sec (Rymd där det finns massa spelare som älskar om mörda en) Visste fan inte ens var null var och blev så paff när 2 små skepp kom och sköt sönder mig I min stora battle cruiser.

Eller när jag köpte och spela Skryim när det kom ut man var bara wow så vacker så häftigt och när jag såg min första drake jävlar minns jag satt nog 12 timmar den dagen och spela.

Gud man har så många spel minnen men även en del man inte mins så jävla starkt och ja sedan kan jag ju tyvär inte skriva så detaljerat från minne som du kan. Har till och med svårt o skriva min egna blogg där av har jag typ slutat med den för jag kan fasen i mig inte skriva och ja kääns som igen mening o ha en heller.

Medlem

Det första som poppar upp i huvudet är Medal of Honor Warfighter. När man förlorar sin vän i slutet och det blir begravning. Sen spelas Linkin Park upp med deras specialskrivna "Castle of glass" medan eftertexterna rullar. Ett av mina absoluta favoritslut i ett spel. Synd dem la ner studion

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

@HELV3TE:
Fick minnesflashar nu bara för det
Dock inte Orginal Sonic utan tvåan då jag fick den där "andra generationens" megadrive bundle som ser betydligt tråkigare ut än den futuristiska designen orginalet har. Anyway, grymma minnen, fick den i Julklapp.. Man var inte lite glad då hehe.
Inte bästa minnet ever men hade helt glömt bort så var kul att bli påmmind. Nostalgi är så trevligt !

http://toon-collection.pagesperso-orange.fr/IM%20MEGADRIVE2%2...

Det där är ju den jag hade också! Då var det 2:a generationes mega drive! Det var bara att blåsa dammet ur disketen så var det felsökt och klart!

Medlem

Det första jag tänker på är det senaste, The Last of Us. Det var mycket fängslande, ville inte att det skulle ta slut.
Det andra är FFVII. Gick i högstadiet å flera i klassen spelade det samtidigt, fick Aeris spoilad men det var det första spelet med en story, karaktärer och en värld som jag verkligen fastnade för.

Ett annat kärt minne är första gången jag fick se/spela Dark Forces som min kompis storebror hade skaffat, vilket sätt att uppleva Star Wars! Trots att vi spelade med piltangenterna ist för med mus. Sprängde mina sinnen.

Edit: Mycket fin historia du delade med dig av OP!

Medlem

Slutet på Wing Commander 3. Sjukt starkt!

Medlem

Bästa spelupplevelsen för mig
1. Goldeneye 64
2. Super Mario 64
3. wow
4. Witcher 3
Finns fler spel också, men dom här 4 är suveränt bra tycker jag.

Avstängd

Största spelupplevelsen är nog Final Fantasy VII, jäklar vilket spel det var på sin tid.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Här är spelen som inte bara är spel för mig. Lång resa så kan ha glömt nått...

Mario bros 3
Mario 64
mario kart 64
Zelda - ocarina of time
ffvii
midtown madness
half-life
cs 1.0
gta3
bf1942
bf2
uncharted

Medlem

Neverwinter Nights

Medlem

Jösses, det var inte lätt att svara på. Vissa upplevelser är över på någon minut, andra håller i sig i åratal. Det är nästan omöäjligt att jämföra dem mot varandra med tanke på hur jag upplevde dem för stunden, men känslan av att dra igång Zelda och Metroid på NES med en ynglings ögon kommer jag tyvärr aldrig få uppleva igen...bara glad att jag fortfarande minns den, om än vagt.
Så var det ändå på "den tiden", spelen hade ett helt annat värde än idag.
Unga MP-tider kring Quake II, Half-Life, Unreal Tournament, Age of Empires, Empire Earth och Counter Strike är ju gyllene, men ögonblicken som sticker ut är ofta relaterade till Blizzards spelbibliotek...Warcraft 2 & 3, Starcraft, Diablo 2...
Känslan när jag läste de första nyheterna kring World of Warcraft samt de första bilderna...oj oj.

Idag så finns det långt fler spel än vad jag hinner spela och jag vill inte ens tänka på vilka godbitar jag missar. Att börja spela The Witcher-serien kring släppet av trean var en höjdare och ibland det häftigaste jag sett var nog när jag klev ut på skrovet till The Almighty i Destiny 2, ett spel som är galet prisvärt enbart för sina fantastiska miljöer.

Medlem

@Zimpan
Du är ju en riktig poet!
Själv är jag en klant för tillfället. Jag hade skrivit ganska länge för denna tråden, på surfplatta. Slarvade till det på något vis och raderade ALLT 😲😱. Jag återkommer i morgon. Men har ett gulligt spelminne från min hustru ❤.
Hon kommer inte ihåg spelnamnet men de hade dator ganska tidigt. " Hade joystick och spelade ett spel där jag ständigt bombade med ett flygplan. Jag spelade och spelade tillslut hade jag så ont så jag fick ta på mig tumvante, då orkade jag lite längre" 🤘

Tråddemonen
Testpilot

@Över45: Haha tackar! Anledningen varför jag endast skriver de längre inläggen enbart på dator. Blir lätt med touchskärmar att saker går fel. Ser fram emot det du hade tänkt att skriva!

Medlem

Om man går tillbaka till rötterna och framåt:

1. Chaos (ZX Spektrum)
2. Pirates! (Commodore 64)
3. The Last Ninja (Commodore 64)
4. Wings (Amiga 500)
5. Wing Commander (Amiga 500)
6. Lords of the Rising Sun (Amiga 500)
7. It Came from the Desert (Amiga 500)
8. Wing Commander 2 (PC)
9. Klingon Honour Guard (PC)
10. Dark Age of Camelot (PC)

Listan kan göras oändlig.


signatur

I drank what?

Medlem

Nu har jag tänkt igenom just ordet "upplevelser". Har kommit fram till att det känns bäst att skriva just glimtar av händelser som verkligen fastnat i mitt minne ända sedan jag var ung. Hela spel kan jag ju älska men det finns ju inte nästan en chans till att man kommer ihåg allt från ett spel. Så det blir nog en beskrivning av euforiska ögonblick kopplade till vissa spel.Sådant som aldrig försvinner från minnet. Nu kör jag....

När jag var UNG och hälsade på min moster och hennes make, han var TVreparatör. Han tog fram någon grej och plötsligt kunde man spela TENNIS på en TV, riktig tennis trots att allt var fyrkantigt. PONG!

Tänk när jag fick Game and watch spelet Donkey Kong!

NES absolut fantastiskt, starkaste minnet av GULDfärgade spelet Zelda.

Lite dator: Heroes of might and magic (en tidig version). Min helt oslagbara vampyrarme den ökade och ökade ju hela tiden. Tillslut blev jag nästan rädd 😁. Warcraft, riktiga orcher från Tolkien!! Half Life, det är ju JAG som utforskar och slåss oooh.

SNES: ZELDA a Link between worlds. Första gången Link kommer över till spegelvärlden. HAN ÄR JU EN ROSA KANIN !!!! Jag skrattade och ler fortfarande när jag tänker tillbaka.
Riktiga JRPG. Fick betala för att få SNESen ombyggd så jag kunde köra Amerikanska och Japanska spel. Höll mig till de Amerikanska så man förstod. (att få ombyggdt fixade en viss ägare av Nordic Games 😉) Starkaste minnet från alla dessa klassiker: Inledningen till FF VI en långsam vandring genom snö med MECHAmaskiner

Super Mario 64. Det ÄR 3D!!!!

Stämningsminnen: Resident Evil-fönstret, hundarna. Silent hill 2-början, vilken grymm stämning, ljudbilden fruktansvärt skrämmande och inget händer på en lång stund.

Sedan finns ju massor modernare saker. Men det är de minnen jag beskrivit som nog minnescentrum i hjärnan alltid kommer hitta när jag tänker på spel.

Tråddemonen
Testpilot

@Över45: Här var ett helt gäng med trevliga minnen! Tack för inlägget, var underhållande att läsa igenom och mycket utav spelen kan jag relatera till.

Tråddemonen
Testpilot

@pumbaa: Spelade ut TLOU 3 gånger inom beloppet utav en vecka. Kunde inte få nog utav spelet

12
Skriv svar