LoL Uppdatering mellansäsong

Ambassadör
League of Legends
LoL Uppdatering mellansäsong

League of Legends säsong 8 är nu officiellt slut. Det enda som kvarstår är helgens All Star-turnering som brukar bjuda på avslappnad underhållning med de bästa spelarna från världens alla hörn. Under denna perioden görs många förändringar och istället för att göra uppdateringar för varje patch (som jag brukar göra här) gör jag övergripande uppsamlingsinlägg istället. Nedan kan ni läsa allt från Marvel till en ny champion.

Ny champion

Då var det dags för en ny champion att göra entré. Neeko, the chamelon är en magisk “shapeshifter” som verkar otroligt jobbig att möta. Nästan en Zoe fast mer åt assassin-hållet.

Hennes passiva är hennes mest unika ability. Hon kan byta skepnad till en av hennes allierade champions och tar över utseendet och attacklängden av den kopierade vännen. Hon tar inte över andra stats eller abilities. Så den passiva funktionen lär nog mest användas för att förvirra vid ganks eller locka in motståndare i en fälla.

Hennes övriga abilities verkar vara en blandning cc och magisk skada. Läs mer om henne i följande länk. Eller se hennes champion spotlight i denna film:

Serie

League of Legends universum bjuder på enorma mängder av bakgrund och världsbyggande. Världen där spelet utspelar sig heter Runeterra och ni kan utforska världen i deras interaktiv karta.

Riot har tidigare använts sig av serier för att dela med sig av berättelser i världen. Dessa har varit mycket populära. Detta har gjort att man vill utveckla detta ytterligare och har börjat ett samarbete med ingen mindre än Marvel. Tillsammans planerar man att göra fler och bättre serier kring League of Legends värld.

Senaste serien handlade om Ryze äventyr. Du kan läsa den här.

eSport

Inför säsong 8 valde nordamerikanska ligan att “franchise:a” sig och sina lag. Istället för en öppen liga blev det en större satsning av de lagen som är med i serien. Nu är det även dags för Europa att göra detta.

Med detta blir det en omstart för ligan, istället för EULCS, heter den nu LEC.

Lagen i ligan är en blandning av klassiska lag men också några nya. Här nedan kan ni läsa om de olika lagen.

Fnatic

Origen

G2 Esports

SK Gaming

Vitality

Misfits Gaming

FC Schalke 04

Excel

Splyce

Rouge

Ändringar i spelet

Den första stora skillnaden är ”Turret plating”. De yttre tornen har nu extra skydd men istället får man guld för var 1000:e skada som tornet utstår, mot förr då guld delades ut när tornet förstördes. Med denna ändringen hoppas man att uppmana aggressiva lag att tidigt få en guldledning men som inte straffar lite långsammare spelare alltför mycket.

Jag har inte haft tid att spela så mycket League of Legends sedan patchen kom så kan inte ge en alltför djup analys av ändringen.

Nästa stora ändring gäller ”bounties”. Hur guld fördelas när man dödar en motståndare. I stora drag ges nu guld beroende på minionkills så väl som champion kills. Det leder till att det blir mer riskfyllt att stanna kvar i lane för att farma istället för att gruppera med laget.

Även runes och rankat spel har fått stora ändringar. Jag går inte in på dessa i detalj utan låter er läsa själva på “patch note”-sidorna

8.23
https://na.leagueoflegends.com/en/news/game-updates/patch/pat...

8.24
https://na.leagueoflegends.com/en/news/game-updates/patch/pat...

Moderator | Testpilot

Såg ditt inlägg innan du tog bort det @Devan: men roligt nog har det funnits något liknande i spelet.

Maokai, en trädkaraktär, hade en ultimate som gjorde att hela matchen stängdes ned. Var någon bugg när han aktiverade och sedan avaktiverade den.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar