The Outer Worlds – Obsidians nya rollspel släpps även till PS4!

Robot
The Outer Worlds – Obsidians nya rollspel släpps även till PS4!

The Outer Worlds premiärtrailer bjuder på allt ett Obsidian-fan har längtat efter.

#nyhetstips, #obsidian-interactive, #the-outer-worlds


Medlem

kommer bli bra.

KoP
Medlem

Uppköpet och pengarna ifrån MS verkar göra nytta.

Medlem

Det verkar ju riktigt nice! Hype!

Inaktiv

Kan vara att jag är lite för seg nu på morgonkvisten för att förstå men vad syftade ni på med "att lägga band på sina förväntningar"? Hittade inget i artikeln som verkar direkt negativt.

Relik 📜

Okej, jag är lite på hype-tåget då. Borderlands-vibbar i estetiken, inte alls fel.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Kommer säkert bli bra, men bara jag som tyckte att det kändes aningen livlöst och identitetslöst?

Medlem
Skrivet av emilakered:

Okej, jag är lite på hype-tåget då. Borderlands-vibbar i estetiken, inte alls fel.

Är det ledigt på sätet bredvid dig?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Ser trevligt ut.Känns som en korsning av fallout, no mans sky och cyberpunk.

Medlem

Fallout in space!

Medlem

Tydlig trend bland speltrailers när det gäller musik. Jäkligt töntigt när man är nummer 10 i ordningen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Får se om det håller hela vägen, men det ser ut som något många har längtat efter. Mellan detta och Cyberpunk så ser framtiden ljus ut för genren.

Medlem

Fallout: Borderlands verkar ju lovande, men läppsyncen får de gärna slipa lite mer på!

Medlem

Obsidian har mitt fulla förtroende. Det här kan bli kul.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Bähh... samma fula grafik som fallout spelen ... Nej Tack

Medlem

Hoppas på mycket rollspels element men bra dialoger, möjlighet att ändra hur karaktären ser ut (åtminstone armor/kläder) samt någon form av modstöd så har de min röst!

Medlem

Tänk vad man kan skapa när man inte använder en föråldrad motor. Ser riktigt fint ut.

Medlem

Haha. Man får Fallout vibbar av det ( inte sett trailern än, bara bilderna) när man ser butiksskyltarna/reklamskyltarna. Samma 1950 stil.
Verkar intressant iallafall

Medlem

Helt klart intressant! Frågan är bara när man ska ha tid att spela allt... GAHHH!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Tänk vad man kan skapa när man inte använder en föråldrad motor. Ser riktigt fint ut.

My thoughts exactly. Om Bethesda kunde ta å slänga den där skräniga jäkla Creation engine åt helsike så hade det varit trevligt. Det är väl det största jag har att klaga på i Fo76, god damn den jäkla motorn alltså.

Medlem

Hur kan detta komma till playstation om microsoft äger obsidian? Ska inte detta vara konsolexklusivt?

Gnällkuk
Skrivet av kanshira:

Hur kan detta komma till playstation om microsoft äger obsidian? Ska inte detta vara konsolexklusivt?

Får jag gissa så har spelet varit i utveckling ett tag och avtalet med Sony slöts nog innan MS gav sig i kast med att köpa upp dem.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av kanshira:

Hur kan detta komma till playstation om microsoft äger obsidian? Ska inte detta vara konsolexklusivt?

Spelet har varit under utveckling en bra bit innan köpet.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Fick definitivt känslan av Fallout möter Borderlands. Kan bli bra.

KoP
Medlem
Skrivet av kanshira:

Hur kan detta komma till playstation om microsoft äger obsidian? Ska inte detta vara konsolexklusivt?

Dom kanske har en annan strategi än Sony. Dvs släpp till så många format som möjligt för att maximera vinsten.

KoP
Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Spelet har varit under utveckling en bra bit innan köpet.

Fast det hade väl inte hindrat MS från att utesluta Sony om dom hade velat, oavsett hur länge spelet har varit i utveckling så äger dom ju Obsidian och deras produkter. Så även detta spel.

Medlem

Trailern var ju inget att hänga i granen precis. Men spelet blir säkert bra, är ju ändå Obsidian som utvecklar.

Bara jag som tyckte det såg ut som Rage? Sett att ni nämnt borderlands i tråden men estetiskt är det ju helt klart mer Rage av trailern att döma.

Inte Fallout, men ändå Fallout på ett annat sätt. Vad finns att inte gilla?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av KoP:

Fast det hade väl inte hindrat MS från att utesluta Sony om dom hade velat, oavsett hur länge spelet har varit i utveckling så äger dom ju Obsidian och deras produkter. Så även detta spel.

Hittar ingen källa via mobil (uppdaterar sen) men spelet utvecklas under Take-Two Private Division, som fortfarande ger ut spelet.

Edit:

"A representative for Private Division reached out to Polygon with the following statement:

We look forward to publishing the upcoming RPG from Obsidian Entertainment. We’re excited to share more about the game in the near future."

https://www.polygon.com/2018/11/10/17959500/obsidian-xbox-acq...

Edit igen: @KoP min poäng är alltså att utgivningsrättigheterna stannade hos T2 efter köpet av Microsoft, vilket var känt innan avtäckandet. Det framgick inte av mitt första inlägg!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

123
Skriv svar