Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Gen
Medlem
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Bra fråga, det undrar jag med. När jag var uppe i norr och jagade så red jag förbi en glad lirare som stod och vaskade guld vid en flod.

Lite senare när jag jagat klart så red jag förbi samma ställe. Då hade mannen gett sig av men han hade lämnat kvar lite grejer inklusive guldvaskningskitet. Jag gick fram och testade använda guldvasken men det verkade inte gå. Hade varit skoj om det funkat!

Ja, det hade varit ett kul tillskott!

Om man hänger kvar en stund så kan han hitta guld och bli tokglad. Om man råkar råna honom så har han mycket riktigt en guldklimp på sig...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag ville bara tipsa er om att ni kan få tre st rare revolvrar om ni gör alla uppdrag åt journalisten som skriver om gunslingers. Jag har alla tre nu och tror dom är bättre än dessa man köper i affären. Man får questen i Valentine på en av saloonerna.

Och tack för tipset vem det nu var om att ändra kontroller i dueller, fick min bästa pistol pga det.

Jag vet inte om jag var lite konstig. Men de uppdragen gjorde jag tidigt i spelet. Har efter det och lite utveckling specialhölster "specialrevolver" i vänster och "specialpistol" i höger. När jag dubbeldrar blir det farligt!! 😝😝

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja, det hade varit ett kul tillskott!

Om man hänger kvar en stund så kan han hitta guld och bli tokglad. Om man råkar råna honom så har han mycket riktigt en guldklimp på sig...

Den liraren som vaskar har jag träffat tre ggr på lite olika ställen. Senast pratade jag med honom och han säger som vanligt ja här är det dåligt med guld (shh han ljuger tror jag). Jag rider vidare. Plötslikt kommer karln galloperande förbi mig. Jasså fanns det guld iaf säger Arthur. Ja men det är nog inte så mycket. Lycka till iaf säger Arthur. Jag är "snälla" Arthur.

Killen skall ju säkert och registrera sin "inmutning" där han hittade guldet. Blir intressant och se om han har utvecklat sin guldutvinning om jag träffar honom igen.

Vilka historier i detta spel!!

Ambassadör
Xbox

@Över45: Hehe, jag försöker också vara trevlig men han blev lite...defensiv och fick skylla sig själv.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Över45:

Jag vet inte om jag var lite konstig. Men de uppdragen gjorde jag tidigt i spelet. Har efter det och lite utveckling specialhölster "specialrevolver" i vänster och "specialpistol" i höger. När jag dubbeldrar blir det farligt!! 😝😝

Jag gjorde dom också tidigt nu i andra genomspelningen. Hade ingen av dessa i första genomspelningen för jag hade för bråttomt med allt då och kunde inte kontrollerna 100.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Hallå nu är det inaktivt, bättre kan vi RDR2-nördar.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Jag började spela pubg på ps4 idag för det släpptes men återgick till RDR2 ganska snabbt då det inte var samma kontroller!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Min fox trotter dog nyss, jag fick glatt rida in till saint denis och köpa en svart arab. Hoppas denna håller längre. Helvete har spenderat närmare $2000 på hästar nu i min nya genomspelning.


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Haha var inne på att skaffa spelet själv, men glömde förboka så jag inte får alla PS exclusive grejerna. Kan vara kul att ordna i framtiden, men väntar nog på en rea

Avstängd
Skrivet av Zimpan:

@breahl: Haha var inne på att skaffa spelet själv, men glömde förboka så jag inte får alla PS exclusive grejerna. Kan vara kul att ordna i framtiden, men väntar nog på en rea

Nej köp inget i Online för riktiga pengar, jag rekommenderar det till alla i tråden. Det är bara bortkastade pengar, visst ni kanske blir bra på det men är fan inte värt det.

MVH//en som spenderat nära en halv miljon på onlinespel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Hallå nu är det inaktivt, bättre kan vi RDR2-nördar.

Alla sitter och spelar RDR2?

Själv så är jag på väg till sydvästra delen av kartan nu. Dags att ta en titt.
Har fortfarande inte ens sett hur kartan ser ut där trots många timmar i spelet.

Medlem

Någon som klarat av alla challenges ännu?

Själv så har jag några kvar men jag jobbar på det. Tycker sånt är riktigt skoj, challenges har magnetisk dragningskraft på mig.

En del av dem är rätt sjuka, på ett kul sätt! Som att man ska skjuta fåglar när man står på tåg som rör på sig. Vakterna på tåget blev helt rabiata varje gång jag satte igång och det slutade alltid med eldstrider uppe på vagnarna.

Medlem

jag har haft paus ett tag för att samla mig och inte bränna hela upplevelsen på bara en månad detta förtjänar extra tid. kommer att ha sett det mesta när jag väl är klar, livsmål 1 nu


signatur

//monster

Medlem

alltid bonda med hästen innan man krigar runt med den, och utrusta med bästa skiten. så mata och ha max med alla potions och skit, tror 1 totalt dött för mig, då jag bara aldrig fick chans till revive. man bondar snabbt, springa i lite cirklar å hoppa/mata/klappa lite, boom. samma med self via grov crafting och bax och man är nära på odödlig, har övat löst med hästen att göra trix och på vissa sätt och grejer, lönar sig rejält att kunna köra bra kan jag säga!! verkligen


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

alltid bonda med hästen innan man krigar runt med den, och utrusta med bästa skiten. så mata och ha max med alla potions och skit, tror 1 totalt dött för mig, då jag bara aldrig fick chans till revive. man bondar snabbt, springa i lite cirklar å hoppa/mata/klappa lite, boom. samma med self via grov crafting och bax och man är nära på odödlig, har övat löst med hästen att göra trix och på vissa sätt och grejer, lönar sig rejält att kunna köra bra kan jag säga!! verkligen

Ja min lilla pålle. Du har lärt dig gå i sidled. Jag stannar alltid vid alla stall och köper alltid mera mat åt dig. Köper även stora omsorgskitet. Stallägaren skriker efter mig att jag ska låta dig vila ofta. Han och andra skriker efter oss att du allt är en fin häst. Jag klappar dig och ryktar ofta. Så att det nästan glänser om dig. Ofta tar jag branta farliga vägar som vi ibland inte klarar att rida. Då lugnar jag dig och vi tar en bättre väg. Jag vet att du märker att det finns farliga djur omkring oss och du vägrar ibland röra dig. Om jag vore lite klokare skulle jag lyssna mer på dig då för allt för många gånger har jag inte gjort det och t ex blivit biten av en giftig orm.
Det är ju väldigt onödigt av mig och jag behöver medicin. Om jag bara lyssnat. Men jag och du har ju varandra när det inte finns någon annan vänlig själ. I alla väder och alla temperaturer står du ut med mig.
Så Gnägg på dig min trogna vän!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Ja min lilla pålle. Du har lärt dig gå i sidled. Jag stannar alltid vid alla stall och köper alltid mera mat åt dig. Köper även stora omsorgskitet. Stallägaren skriker efter mig att jag ska låta dig vila ofta. Han och andra skriker efter oss att du allt är en fin häst. Jag klappar dig och ryktar ofta. Så att det nästan glänser om dig. Ofta tar jag branta farliga vägar som vi ibland inte klarar att rida. Då lugnar jag dig och vi tar en bättre väg. Jag vet att du märker att det finns farliga djur omkring oss och du vägrar ibland röra dig. Om jag vore lite klokare skulle jag lyssna mer på dig då för allt för många gånger har jag inte gjort det och t ex blivit biten av en giftig orm.
Det är ju väldigt onödigt av mig och jag behöver medicin. Om jag bara lyssnat. Men jag och du har ju varandra när det inte finns någon annan vänlig själ. I alla väder och alla temperaturer står du ut med mig.
Så Gnägg på dig min trogna vän!

Veckans läsarbrev i MIn Häst! Haha

Själv har jag en pigg liten arabtjej nu (det där lät lite...suspekt) som gillar morötter.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag har testat några ggr nu att korsa gränsen mot Blackwater området(är fortfarande i kapitel 4). Jag har även testat så långt norrut som gränsen "Wanted dead or alive" sträcker sig och även så långt åt väster ut i bergen. Alltid samma resultat det kommer massor med prisjägare på ett ögonblick. Ingen chans har man! Det är nog inte meningen att man skall göra det för tidigt. Ha ha

Den sak som känns ganska verklighetstrogen i spelet är nog fisket. I förhållande till annat alltså. Fan vad jag önskar ha en riktig rulle. Man gör sig nästan illa på handkontrollen eller så går den väl sönder till slut.
När jag hade landat en fisk på ca 7 kg och gjorde iordning för att lägga på hästen, den blir ju hängandes över baken på hästen. Jag tillagar och äter den istället tänkte jag. Sätter mig vid elden och Arthur tar fram en pytteliten fiskbit och grillar, det var allt. Hur fan rensade han den fisken! !😂 Inte verklighetstroget.!!

Har testat att stanna kvar länge efter ett rån, för att se om det slutar komma folk. Stannar i affären en huvudingång och en sidodörr att hålla koll på. Först ett vittne, sedan kommer lagen pepprar på med repeater och pistol, behöver inte ladda om så mycket då. Det kommer folk, folk och mera folk. Jag skjuter alla i närheten. Tillslut verkar det som det t om kommer folk med hästskjuts. Inte slutade det att komma folk inte! Så många lik på en begränsad tid har jag inte ens sett i krigsspel. Tillslut var jag ett också och jag kollade inte ordentligt vad mycket bountyn kom upp i. Omöjligt uppdrag iaf.

Har "hjälpt" Mr White och Mr Black fyra ggr den senaste tiden, de hamnar bara i trubbel. De som träffat dem vet det lilla självklara skämtet. (en är vit och en är färgad, gissa vem som är vad?).

Kollade lite hur många % av storyn man påverkar med en del saker. Lite hjälp till de ovan nämnda gav 0,3% mer till storyn. Dinosaurier (fossiler) var inte heller mycket. Slumphändelser 0%. Det räknas också enbart Storyn och självpåtagna uppdrag var för sig. Om man verkligen vill analysera. Jag har hållit mig på dryga 40% på storyn eftersom jag STANNAT den. Det är ju det övriga som ökar för tillfället. Jag spelar på XB. INGEN fanboy så det skippar vi eller hur!!!!

Ja det var senaste rapporten. Nu ska jag spela igen. ☺

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Veckans läsarbrev i MIn Häst! Haha

Själv har jag en pigg liten arabtjej nu (det där lät lite...suspekt) som gillar morötter.

Ja vi måste ju ha med vårt brev till Min Häst varje vecka. 😁

Ambassadör
Xbox

@Över45: Mr White och Mr Black har jag fan inte sett till på länge... Hjälpt dem flera gånger men de kanske dyker upp längre fram igen. Roliga snubbar iaf.

Fisket är kul, fick tips från någon okänd om att använda handflatan på Right stick för att veva in, det var mycket behagligare än tummen!

Har inte haft tid till att spela på ett par dar, men jag är mitt inne i tung story-del så det blir inte så mycket anekdoter från äventyr just nu

Utforskningen får vänta till post-endgame. Tänkte att jag skulle ge mig på study/skin all animals-achievementen då, så då lär jag få resa runt och se det mesta.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Över45: Mr White och Mr Black har jag fan inte sett till på länge... Hjälpt dem flera gånger men de kanske dyker upp längre fram igen. Roliga snubbar iaf.

Fisket är kul, fick tips från någon okänd om att använda handflatan på Right stick för att veva in, det var mycket behagligare än tummen!

Har inte haft tid till att spela på ett par dar, men jag är mitt inne i tung story-del så det blir inte så mycket anekdoter från äventyr just nu

Utforskningen får vänta till post-endgame. Tänkte att jag skulle ge mig på study/skin all animals-achievementen då, så då lär jag få resa runt och se det mesta.

Får pröva det med fisket. Jag hade faktiskt ont senaste gången jag fiskade.☺ Med legendary fisk lär man väl bli tvungen att jobba hårt antar jag.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Får pröva det med fisket. Jag hade faktiskt ont senaste gången jag fiskade.☺ Med legendary fisk lär man väl bli tvungen att jobba hårt antar jag.

Ja, legendary fish är tuffa. Det varierar också beroende på typ av fisk, hehe. Detaljer!

Men handflatemetoden rekommenderas starkt. Får också en jämnare, rund rörelse som spelet vill att man ska ha så fisket går snabbare.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Över45:

Jag har testat några ggr nu att korsa gränsen mot Blackwater området(är fortfarande i kapitel 4). Jag har även testat så långt norrut som gränsen "Wanted dead or alive" sträcker sig och även så långt åt väster ut i bergen. Alltid samma resultat det kommer massor med prisjägare på ett ögonblick. Ingen chans har man! Det är nog inte meningen att man skall göra det för tidigt. Ha ha

Ja, det verkar så!

Jag testade att korsa gränsen på västra sidan. Hann knappt rida en minut, sedan dök horden av prisjägare upp. När de anföll så lyckades jag ta position bakom några stenar med ryggen mot en bergssida. Det var inga problem att försvara sig med semi-auto shotgun därifrån. Högarna av prisjägare som fick bita i gräset växte, liksom bountyn.

Jag tänkte att de kanske ger upp till slut, men anstormningen verkade aldrig ta slut. När bountyn blev fyrasiffrigt-nånting så gav jag upp.

Jag är i kapitel 5 just nu och det verkar omöjligt att ta sig fram där. Antagligen måste jag spela vidare i storyn om jag vill ta mig igenom Blackwater.

Skrivet av Över45:

Har "hjälpt" Mr White och Mr Black fyra ggr den senaste tiden, de hamnar bara i trubbel.

Jag hjälpte dem vid ett tillfälle. Eller hjälpte och hjälpte... jag fångade dem med lasso och dumpade i finkan hos sheriffen! Ingen aning ifall Mr White och Mr Black tagit sig ut igen men även om de gjort det så är de antagligen rätt sura på mig.

Skrivet av Över45:

Jag spelar på XB. INGEN fanboy så det skippar vi eller hur!!!!

Hehe, definitivt! Som gamer spelar man på allt oavsett plattform. Så tänker jag. Är det skoj att spela så är det skoj att spela, då kvittar det vilket namn som råkar stå på prylarna.

Avstängd

Jag såg en youtube-film där en red igenom blackwater söderut i kapitel 4. Men han blev skjuten av osynliga skyttar när han kommit från blackwater och neråt, så meningen är nog att man inte ska kunna besöka dom delarna före slutet av spelet.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Märkligt när man ändå får ett uppdrag av lille Jack under spelet, han frågar efter en bok som lämnades kvar i det området som man kunde hämta om man ville. Jag undrar var den var i så fall.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag såg en youtube-film där en red igenom blackwater söderut i kapitel 4. Men han blev skjuten av osynliga skyttar när han kommit från blackwater och neråt, så meningen är nog att man inte ska kunna besöka dom delarna före slutet av spelet.

Nej, det verkar så. Kul att testa i alla fall. ☺

Medlem
Skrivet av Zontos:

@breahl: Märkligt när man ändå får ett uppdrag av lille Jack under spelet, han frågar efter en bok som lämnades kvar i det området som man kunde hämta om man ville. Jag undrar var den var i så fall.

Jag har har bara fått veta att han vill ha "Penny dreadfull" böcker. Tror det var så iaf. Kan vara ngn annan också. Inget om var jag kan hitta dem. Det kommer ju många små frågor om saker man kan hitta till sina kompisar. Så jag har inte tänkt på det så mycket. Plötsligt hittar man något och ger bort det i lägret. Har verkligen letat efter ett munspel. Kommer dock inte in i en musikaffär i Saint Denis. Så det är väl tänkt på något annat sätt.

Medlem
Skrivet av Över45:

Jag har har bara fått veta att han vill ha "Penny dreadfull" böcker. Tror det var så iaf. Kan vara ngn annan också. Inget om var jag kan hitta dem. Det kommer ju många små frågor om saker man kan hitta till sina kompisar. Så jag har inte tänkt på det så mycket. Plötsligt hittar man något och ger bort det i lägret. Har verkligen letat efter ett munspel. Kommer dock inte in i en musikaffär i Saint Denis. Så det är väl tänkt på något annat sätt.

Munspelet finns hos en grisfarmare man besöker i uppdraget där man ska leta upp gunslingers och fota dom. 😀

Avstängd
Skrivet av Zontos:

@breahl: Märkligt när man ändå får ett uppdrag av lille Jack under spelet, han frågar efter en bok som lämnades kvar i det området som man kunde hämta om man ville. Jag undrar var den var i så fall.

Jag har gjort det uppdraget och böckerna finns inte i det området. Här har du locations på alla 4 böcker, ingen är där nere vad jag kan se.

http://www.gosunoob.com/red-dead-redemption-2/penny-dreadful-...


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Munspelet finns hos en grisfarmare man besöker i uppdraget där man ska leta upp gunslingers och fota dom. 😀

Tackar har gjort uppdraget och vet var det är. Får gå tillbaka och leta munspel.☺

Skriv svar