Senaste filmen du såg

Medlem
Skrivet av Bennii:

Ibland blir dåliga filmer kul att se just för att de är dåliga. Men det här låter inte som en sån film.

Nej "The Meg" var bara rakt igenom tråkig. Platta karaktärer och man brydde sig inte alls om vad som hände.

Medlem

Errementari

Lågbudgetfilm som man verkligen måste gilla ockulta filmer på temat demoner för att tycka om.

Då jag medger att jag kan uppskatta en bra film på nämnda tema, även om dessa filmer inte direkt växer på träd, (de bra alltså) så sågar jag den inte totalt.

Två demoner av fem


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Solo - Överraskande bra måste jag säga. 4 Lazrar av 5


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Skribent

9 april.

Dansk film om invasionen av nämnda land. Perfekt för dig som gillar cyklar och Danmark.

4 danska skallar av 5 möjliga.


signatur

I am the black wizards.

Fragtjuv

Dammade av den första Polisskolan-filmen i eftermiddags. Perfekt efter att ha hjälpt en kollega flytta.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Django Unchained. Många år för sent, det var en riktigt trevlig film Älskar att den inte är rädd för att förmedla hämdkänslan fullt ut

Testpilot

Ponyo (2008) från Studio Ghibli. En retake, typ, på Lilla Sjöjungfrun men med en anime touch. Fin historia, inte så våldsamt mycket action. Känns som att jag var lite för gammal för den här filmen även om den är fint gjord. Passar nog bra att titta på med ett barn eller två.

En del plot holes som gjorde mig lite konfunderad.

Medlem

A star is born. Sjukt bra

Ambassadör
League of Legends

Kollade på Coen-brödernas Netflixfilm, The Ballad of Buster Scruggs. En westernfilm uppdelad i 6 små berättelser helt skilda från varandra.

Den första är en musikal om Buster Scruggs och filmens svagaste del, enligt mig. Därefter lämnas musikalgenren och berättelserna tar en svägning åt det mörka hållet. Den är vacker och sevärd men inte det starkaste verket av bröderna. 6/10

Medlem

Sett lite nytt och lite gammalt i veckan.

Don't Worry, He Won't Get Far on Foot - Biografi med Joaquin Phoenix som alkoholiserad serietecknare.

Walk Hard: The Dewey Cox story - Komedi med John C. Reilly som musiklegend. Några riktigt roliga musiknummer.

Tyckte båda var sevärda. Delar man min typ av humor kan man skratta gott åt Walk Hard.

Skägg.
10 Chambers

Det finns bra julfilmer, och så finns det 48 Julönskningar. Slentrian-story med död pappa och en familj som försöker återfå julkänslan, där såklart storesyrran är sjukt anti allt. Skådespeleriet var bara snäppet sämre än de öron tomtenissarna hade på sig.

Se hellre The Christmas Chronicles om ni prompt måste se en julfilm. Iof också en död pappa (standard för julfilmer?) men bra mycket mer underhållande. Förutom fängelsescenen...


signatur
Medlem

The Wonder - Julia Roberts & Owen Wilson.

Kan helt klart rekommendera. Mysig film.

Medlem
Skrivet av wololo:

The Wonder - Julia Roberts & Owen Wilson.

Kan helt klart rekommendera. Mysig film.

Flera som tipsat mig om den, men jag har fortfarande inte sett den. Kanske den här veckan om jag hinner.

Medlem

Predator (2018)
Kändes inte "Predator" någonstans snarare som en Jason film utan skräcken.

Avstängd

The Clovehitch Killer
8.5/10 mycket bra thriller, bästa jag sett sedan Silence of the Lambs tror jag.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Flera som tipsat mig om den, men jag har fortfarande inte sett den. Kanske den här veckan om jag hinner.

Ha näsdukarna till hands bara ^^

Medlem
Skrivet av Harmond:

The Clovehitch Killer
8.5/10 mycket bra thriller, bästa jag sett sedan Silence of the Lambs tror jag.

Intressant... Får bli att kika den ikväll.

Såg The Miseducation of Cameron Pole igår. Mysig film. Fin Chloë

Tråddemonen
Testpilot

Deadpool 2, en värd uppföljare till första filmen.

Medlem

Jumanji: Welcome to the jungle.

Min typ av humor så hade roligt åt den, Jack Black är fantastisk som tonårstjej fast i en medelålders småfet mans kropp.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

A star is born. Bra skådespelare och ännu bättre röster.

KoP
Medlem

The Meg med Jason Statham. Den var inget vidare om jag ska vara ärlig.

Ambassadör
League of Legends

Kollade på I, Tonya och Coco i helgen. Båda rekommenderas stark. 7/10 vardera

Medlem

Sicario 2 var nog senaste filmen jag såg, och det var för ett tag sedan. Känns som att det inte kommer ut några bra filmer nuförtiden så blir mest serier

Avstängd

Aquaman (medtvingad av kompis), trodde jag skulle sucka mig igenom detta, men jag tyckte den var riktigt bra. Otroligt bra CGI, möjligen det bästa man sett vad gäller densitet iaf, Star Wars or LOTR's mäktigare scener är rätt tama i jämförelse.. Bra variation på miljöer. kul pop-corn superhhjälterulle. 7.5/10

The House that Jack Built. Humor/vansinne. Trier i högform. 8/10

Medlem
Skrivet av Harmond:

The Clovehitch Killer
8.5/10 mycket bra thriller, bästa jag sett sedan Silence of the Lambs tror jag.

Såg tillslut filmen du tipsade om, tyckte den var väldigt bra faktiskt.

Medlem

Child 44

Seriemördare-film som utspelar sig 1952 i Sovjet.

Den tar ganska god tid på sig att bygga upp intrigen, men växer, och utvecklar sig till en helt OK, väldigt annorlunda kriminalfilm.

Tre av fem. (Nästan fyra av fem, men inte riktigt.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

The Meg.

Jag gillar filmer som utspelar sig under vattenytan men denna var knappt medioker. Pengabrist hos skådisarna antar jag.

Se en annan film istället för denna om hajar är önskemålet


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Inte riktigt en film, men en fan-made Star Wars kortfilm.

Sorgligt att en kort fan-rulle är bättre än The Last Jedi. (Och nästintill allt Disney har gjort med Star Wars)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

The Predator. Hemsk film. Varför har de så satans svårt att göra bra Predator filmer? Senaste bra som ens var i närheten av loren var Predators från 2010.

Skrivet av Akronym:

Errementari

https://www.youtube.com/watch?v=JL_cvyZjlc4

Lågbudgetfilm som man verkligen måste gilla ockulta filmer på temat demoner för att tycka om.

Då jag medger att jag kan uppskatta en bra film på nämnda tema, även om dessa filmer inte direkt växer på träd, (de bra alltså) så sågar jag den inte totalt.

Två demoner av fem

Jag uppskattade den, och att se den på baskiska gav bättre inlevelse också. Jag ger den 3 demoner av 5. Demonerna var inte direkt lågbudget och för att vara en lågbudgetfilm så var skådisinsatserna mycket bättre än förväntat.


signatur

I drank what?

Såg Green Book igår på bio. Visste inte mycket om den innan förutom att jag sett Mortensen innan i LOTR och Ali i House of Cards. Jädrans mycket bättre än jag trodde och absolut en av mina favoritfilmer nu.

https://www.imdb.com/title/tt6966692/


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Skriv svar