Iceborne är Monster Hunter: Worlds första massiva expansion

Robot
Iceborne är Monster Hunter: Worlds första massiva expansion

Släpps hösten 2019, men innan dess kommer The Witcher-Geralt till spelet.

#capcom, #monster-hunter-world, #monster-hunter-world-iceborne


Tråddemonen
Testpilot

Dags att återgå till jagandet igen då!

Gnällkuk
Skrivet av Zimpan:

Dags att återgå till jagandet igen då!

Påbörjade mitt jagande men kom sedan av mig, tappade lite intresset när jag kom till den stora världen som motsvarar umm... bara tre tror jag det var, kanske fyra. Ett av största problemen var ju att det i princip aldrig gick att spela med andra och var problem 99/100 gånger man försökte, det enda som fungerade hyfsat var SOS flares :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Påbörjade mitt jagande men kom sedan av mig, tappade lite intresset när jag kom till den stora världen som motsvarar umm... bara tre tror jag det var, kanske fyra. Ett av största problemen var ju att det i princip aldrig gick att spela med andra och var problem 99/100 gånger man försökte, det enda som fungerade hyfsat var SOS flares :/

Haha man var det inte du som hjälpte mig med en fix? Så jag minns det och efter det funkade det kanon.

Problemet är hur som haver fixade nu iaf.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem
Skrivet av Zimpan:

Dags att återgå till jagandet igen då!

Lirar det till och från men de online sessions man hamnar i är alltid tomma så det känns inte som att värst många lirar spelet längre. Som tur var kan man soloa det mesta själv.

Testpilot

Hur många expansioner kommer det? Vill spela spelet, men väntar till att allt material är släppt.

Medlem

Kom en bra bit på konsol minns jag vid release, men jag hade ingen polare att spela med så jag kom av mig helt jag med Riktigt kul, men känner att jag behöver vänner med mig för att hålla igång.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Tråddemonen
Testpilot

@Gen: Om vi på FZ hoppar in så lär det fyllas återigen

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mutumba:

Hur många expansioner kommer det? Vill spela spelet, men väntar till att allt material är släppt.

Då lär du få vänta väldigt länge. Denna kommer som sagt hösten nästa år.

Bättre att komma in i gemenskapen redan nu så är man redo till nästa expansion. Det finns tonvis att göra redan!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spelet är på "att spela"-listan... men den är redan lång och tiden begränsad >_<

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Haha man var det inte du som hjälpte mig med en fix? Så jag minns det och efter det funkade det kanon.

Problemet är hur som haver fixade nu iaf.

Hmm, minns inte det. Har för mig jag hjälpte dig men fått för mig att det var gällande controllers. Good to know, får väl kanske ta upp mitt jagande under julen :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hur ser coop ut idag? Jag och flickvännen var sugna men läste på launch att spelet inte riktigt funkade bra eller var gjort för coop. Har någots ändrats där?

Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Då lär du få vänta väldigt länge. Denna kommer som sagt hösten nästa år.

Bättre att komma in i gemenskapen redan nu så är man redo till nästa expansion. Det finns tonvis att göra redan!

Ah, det är mer att min backlog är välfylld redan så. Då får det till att bli en duktig rea på spelet i så fall! Tack för svaret annars.

Medlem

@generalfil: Coop funkar bra när det kommer till gameplay, det är lite klurigt men man lär sig. Finns inget splitscreen eller så och är det story missions där det är cutscenes måste man var och en spela fram till cutscenen sen kan man quita och åka tillbaka till staden, sen starta missionet igen tillsammans.

Gen
Medlem

Kan 4K Texturpaketet komma någon gång tack? Varför dröjer det så länge kan man undra?

@Zimpan: Det får vi göra

Medlem
Skrivet av Gen:

Lirar det till och från men de online sessions man hamnar i är alltid tomma så det känns inte som att värst många lirar spelet längre. Som tur var kan man soloa det mesta själv.

Hur menar du ? Om man kör tex,2 spelare så får monstren dubbla hp bars

Medlem

Kanske går lägga till en fotnot att spelet går att prova på konsol under denna vecka

http://monsterhunterworld.com/trial/uk/

Gen
Medlem
Skrivet av chrille_1994:

Hur menar du ? Om man kör tex,2 spelare så får monstren dubbla hp bars

Det visste jag inte. Poänglöst att spela med andra isf om det ändå är lika svårt?

Medlem
Skrivet av generalfil:

Hur ser coop ut idag? Jag och flickvännen var sugna men läste på launch att spelet inte riktigt funkade bra eller var gjort för coop. Har någots ändrats där?

Jag och min tjej kör Coop! Funkar sjukt bra. Om man story ihop, starta uppdragen samtidigt. Efter ni båda sett filmen med monstret lämnar den ena sitt uppdrag medans den andra skjuter sin sos flare. Joina och spöa monstret ihop. Kombineras gärna med ett glas rött 🍷

Medlem
Skrivet av Gen:

Det visste jag inte. Poänglöst att spela med andra isf om det ändå är lika svårt?

Typ för att det är "kul"? För det är väl det som är syftet med dataspel? 🙂

Medlem
Skrivet av Riko:

Jag och min tjej kör Coop! Funkar sjukt bra. Om man story ihop, starta uppdragen samtidigt. Efter ni båda sett filmen med monstret lämnar den ena sitt uppdrag medans den andra skjuter sin sos flare. Joina och spöa monstret ihop. Kombineras gärna med ett glas rött 🍷

Ah okey, då vet jag att det faktiskt funkar då, hoppas de fixar så det är lite smidigare i framtiden !

Gen
Medlem
Skrivet av Riko:

Typ för att det är "kul"? För det är väl det som är syftet med dataspel? 🙂

Okej, känner att jag var väldigt otydlig med vad jag menade.
Min poäng var att det inte spelar någon roll om man tänker "svårighetsgradsmässigt" Dvs det är lika svårt när man är ensam som när man är två, tre eller fyra Men visst är det kul att lira fler än en.

1
Skriv svar