Resident Evil 2 får mikrotransaktioner... eller inte

Robot
Resident Evil 2 får mikrotransaktioner... eller inte
Medlem

Kläder och vapen ingår om man förbokar, det är iaf redan känt.

Medlem

Äsch. Bara strunta i det. Bara kosmetiska saker. Finns inget multiplayer så inget pay2win. Bara petitesser.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Vad är ännu mer otäckare än zombier och mikrotransaktioner?

Att en remake ligger på någons topp två över spel att se fram emot under 2019.

Medlem

Vem bryr sig. Om dom säljer Leon i tanga men låter en spela skiten i jeans så spelar det väl ingen roll.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Vad är ännu mer otäckare än zombier och mikrotransaktioner?

Att en remake ligger på någons topp två över spel att se fram emot under 2019.

Förutom att det här ser ut att bli kanske den bästa remaken genom tiderna. Med det sagt kommer jag inte (våga) spela det.

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Äsch. Bara strunta i det. Bara kosmetiska saker. Finns inget multiplayer så inget pay2win. Bara petitesser.

Nu kanske du menar RE2 specifikt men microtransaktioner kan vara problematiska i SP-spel då det är annat än kosmetiska saker och spelaren mer lr mindre måste välja grind eller att betala.

Medlem

Om man kan köpa kostymer och dylikt så är det väl okej, men samtidigt känns det girigt. Det lär ju sälja som smör i solsken vilket borde räcka.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har ett minne av att om man gjorde något specifikt fram till polisstationen så kunde man få alternativa kostymer, i orginalet. typ en skåpnyckel av en speciell zombie som endast spawnade under någon typ av förutsättning, minns inte. Undrar om dom kommer ha kvar sådana hemlisar

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sapiens:

Vad är ännu mer otäckare än zombier och mikrotransaktioner?

Att en remake ligger på någons topp två över spel att se fram emot under 2019.

Och jag skäms inte en sekund för det! Det ser ju löjligt bra ut. Dessutom: den första Resident Evil-remaken till Gamecube är en av de bästa remakes som någonsin gjorts. Sedan är tanken liiite mer upphetsande på en remake av ett spel från förra årtusendet än ett från typ förra året. Och slutligen: det är Resident Evil 2.

What's not to love?


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

@KeyserSoze: Ja, visst var det någon levande död gammal S.T.A.R.S.-medlem (Brad?) som häckade under bron utanför polisstationen om man ... inte dödade en enda zombie på vägen dit? Och han hade väl någon skåpsnyckel? Om jag inte blandar ihop det.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av laban005:

Kläder och vapen ingår om man förbokar, det är iaf redan känt.

Bara rookies kör med något annat än kniv.

Medlem

Förresten... Varför är folk hypade av RE2? Är inte det svarte petter i RE till Playstation (1)?
Ettan är en klassiker och det är väl trean som Nemesis dyker upp? Tvåan kan jag knappt komma ihåg.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Vad är ännu mer otäckare än zombier och mikrotransaktioner?

Att en remake ligger på någons topp två över spel att se fram emot under 2019.

Då originalet är så pass gammalt från 1998-99? så har säkert många här inte lirat spelet, bl.a. jag själv som aldrig ägde en PlayStation 1. Så detta kommer bli helt nytt för egen del. Tycker remaken ser helt magisk ut och jag är så glad att de går till ett 3D perspektiv o inte låst kameravinkel från 90-talet. Ja e supertaggad o ge mig in i ett mörkt horror spel igen. Senast var The Evil Within 2 som var en höjdare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Håkan:

Förresten... Varför är folk hypade av RE2? Är inte det svarte petter i RE till Playstation (1)?
Ettan är en klassiker och det är väl trean som Nemesis dyker upp? Tvåan kan jag knappt komma ihåg.

Följde med fassa in i någon butik och köpte ettan samtidigt som jag köpte starcraft 1 och Die by the sword 1998.

Senare fick jag ff7 till mitt ps1 i julklapp. 1998 var ett bra år en 11 åring.

Körde igenom 2an och 3an likaså och jag gillade känslan av att va jagad av nemesis mer än tvåan's polisstation.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Bara rookies kör med något annat än kniv.

Så må vara 😉 syftade mest på att det redan är känt, så behöver inte betyda så mycket mer än så... På gränsen till icke-nyhet i så fall.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@KeyserSoze: Ja, visst var det någon levande död gammal S.T.A.R.S.-medlem (Brad?) som häckade under bron utanför polisstationen om man ... inte dödade en enda zombie på vägen dit? Och han hade väl någon skåpsnyckel? Om jag inte blandar ihop det.

Nästan rätt, man fick inte plocka upp några skott 😁

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Sapiens:

Vad är ännu mer otäckare än zombier och mikrotransaktioner?

Att en remake ligger på någons topp två över spel att se fram emot under 2019.

Jag har aldrig spelat originalet så för mig är det intressant!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Förresten... Varför är folk hypade av RE2? Är inte det svarte petter i RE till Playstation (1)?
Ettan är en klassiker och det är väl trean som Nemesis dyker upp? Tvåan kan jag knappt komma ihåg.

Håller inte alls med. För mig är RE2 utan tvekan seriens höjdpunkt. En perfekt uppföljare som tog vara på det bästa från första spelet och förädlade varje segment. Nemesis känns på gränsen till ett gimmick-spel i jämförelse. RE2 i mitt <3

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Nu kanske du menar RE2 specifikt men microtransaktioner kan vara problematiska i SP-spel då det är annat än kosmetiska saker och spelaren mer lr mindre måste välja grind eller att betala.

Svårt att se spelet som en grindare. Återstår att se. Tror mer på kosmetiska alt. Vapen kanske som är till salu. Det är helt okej för min del då detta inte är ett online mmo liksom. Som tidigare kommentar ej pay2win

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@KeyserSoze: Ja, visst var det någon levande död gammal S.T.A.R.S.-medlem (Brad?) som häckade under bron utanför polisstationen om man ... inte dödade en enda zombie på vägen dit? Och han hade väl någon skåpsnyckel? Om jag inte blandar ihop det.

Jafan så var det! Det var ju helikopter piloten från första spelet, its all coming back to me, någon annan sa att man inte fick plocka upp items tror det stämmer.

Medlem

Vem vet kanske är en mer fleshed out hunk del som blir dlc eller nått. För min del var detta spel magiskt till ps1, gillade det mer än 1a och 3an. Scenario upplägget gjorde ju att det var som 4 spel!!! + hela konspirationen kring polishuset wowawiwa, tänker inte spoila något speciellt men känslan och mystiken i stationen var något extra.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Vad är ännu mer otäckare än zombier och mikrotransaktioner?

Att en remake ligger på någons topp två över spel att se fram emot under 2019.

En remake är jubett nytt spel baserat på ett tidigare.
Spelet "ser ut" som resident evil 2 men i övrigt är inget likt gamla RE2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Dres81:

Svårt att se spelet som en grindare. Återstår att se. Tror mer på kosmetiska alt. Vapen kanske som är till salu. Det är helt okej för min del då detta inte är ett online mmo liksom. Som tidigare kommentar ej pay2win

Nä det tror inte jag heller, därför jag fråga om hen mena allmänt eller RE2 specifikt. Vissa menar att Shadow of War var grindigt om man inte betalade och man kunde köpa ammunition i senaste Deus Ex vilket förmodligen innebär att det är anpassat därefter.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Och jag skäms inte en sekund för det! Det ser ju löjligt bra ut. Dessutom: den första Resident Evil-remaken till Gamecube är en av de bästa remakes som någonsin gjorts. Sedan är tanken liiite mer upphetsande på en remake av ett spel från förra årtusendet än ett från typ förra året. Och slutligen: det är Resident Evil 2.

What's not to love?

Det är inte du som ska skämmas, det är spelindustrin som skapat en situation där många nu främst ser fram emot remakes på gamla klassiker, istället för något nytt och spännande.

När tex Resident Evil-remaken till Gamecube kom, låg det verkligen på absoluta topplistan av spel att se fram emot det året? För vissa kanske det var så, men jag tror för de flesta låg titlar som BF1942, Kingdom Hearts, Mafia, Splinter Cell eller Metriod Prime högre på listan.

Sen tycker jag det kan vara lite tråkigt med att det läggs resurser på att göra något som redan finns, om man nu inte gör en nytolkning utav det, tex som John Carpenter The Thing. Vilket det här kanske är? Eller? Tja, då är det kanske inte lika illa som många andra remakes.

Och visst det kan vara kul att återuppleva en klassiker igen i ny skepnad. Jag tyckte tex Black Mesa var ett av de bästa singelplayer fps lir jag spelet på flera år, men jag tyckte också det var otroligt ledsamt att så var fallet.

Medlem

haha att den överväldigande majoriteten av oss väljer att ta med oss en zombiehord över mikrotransaktioner till en öde ö säger en del om vad flesta tycker om detta satans påfund.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Det är inte du som ska skämmas, det är spelindustrin som skapat en situation där många nu främst ser fram emot remakes på gamla klassiker, istället för något nytt och spännande.

När tex Resident Evil-remaken till Gamecube kom, låg det verkligen på absoluta topplistan av spel att se fram emot det året? För vissa kanske det var så, men jag tror för de flesta låg titlar som BF1942, Kingdom Hearts, Mafia, Splinter Cell eller Metriod Prime högre på listan.

Sen tycker jag det kan vara lite tråkigt med att det läggs resurser på att göra något som redan finns, om man nu inte gör en nytolkning utav det, tex som John Carpenter The Thing. Vilket det här kanske är? Eller? Tja, då är det kanske inte lika illa som många andra remakes.

Och visst det kan vara kul att återuppleva en klassiker igen i ny skepnad. Jag tyckte tex Black Mesa var ett av de bästa singelplayer fps lir jag spelet på flera år, men jag tyckte också det var otroligt ledsamt att så var fallet.

Spelindustrin är i samma formsvacka som filmindustrin, iaf Hollywood, som numer verkar ha helt slut på idéer och gör remake på remake på filmer med varierande resultat.
Personligen ser jag inga probs med vissa remakes men visst borde de satsa mer på nya titlar.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Nä det tror inte jag heller, därför jag fråga om hen mena allmänt eller RE2 specifikt. Vissa menar att Shadow of War var grindigt om man inte betalade och man kunde köpa ammunition i senaste Deus Ex vilket förmodligen innebär att det är anpassat därefter.

Ja just det ja det kunde man. Hm hoppas bara det är kosmetiskt skit och inte köpa massa first aid kit etc och vapen och så. Vilket blir ju löjligt med tanke på denna jättes rykte

Medlem

Den stora mjölk kon står redo! Men mig lurar hon ej!

Medlem
Skrivet av SunShine:

Spelindustrin är i samma formsvacka som filmindustrin, iaf Hollywood, som numer verkar ha helt slut på idéer och gör remake på remake på filmer med varierande resultat.
Personligen ser jag inga probs med vissa remakes men visst borde de satsa mer på nya titlar.

Va!? Gör Hollywood remakes!? Det kan visserligen förklara den här videon jag såg nyss...

12
Skriv svar