Från Fortnite PS4 till PC

Medlem
Från Fortnite PS4 till PC

Hej!
Jag har försökt nå Epicgames support för att få svar på denna fråga utan resultat:
Går det att alternera mellan PS4 och PC i Fortnite? Dvs, om jag spelar Fortnite på PS4 idag och skulle vilja använda samma konto, samma nivå, skins etc, för att spela på PC imorgon, är det möjligt? Det vill säga: går det att alternera mellan PS4 och PC och fortfarande oberoende av hårdvaran, vara på den senaste nivån.
Jag tar tackasamt emot tips och råd för hur jag väst löser detta!
Vänlig hälsning,
Karin

Hello, I would like to know if it is possible to alternate between PS4 and PC when playing Fortnite? For instance, if I play Fortnite on PS4 today, and would like to play with the same account and level tomorrow on PC and the day after on PS4 on the same account again. Is this possible? That is, can you alternate between PS4 and PC and still be at the most recent level?
Many thanks in advance!
Best regards,
Karin

Releasehästryttare

Nej, har du spelat fortnite på ps4 så är det kontot låst till den, går ej att ändra.

Medlem

Om man skapar sitt konto på PC så är kan man sen använda det kontot på PS4an och enkelt hoppa mellan platformarna. Om du däremot skapade kontot på PS4an (vilket det låter som att du gjort) så är det låst där och kan inte användas på andra platformar. Tyvärr så är det inget att göra något åt i det läget.

/ LordDaimos

Medlem

Bekräftar hälften av vad föregående talare sagt, spelar på pc men installerat på ps4 och det fungerar att skifta.

Medlem

Hej,

Vill fortsätta tråden med en ytterligare fråga. Jag är mamma och vill köpa PS4 som julklapp. Nu förstår jag att sonen kommer att kunna switcha mellan PC och PS4. När jag ser PS 4 i butikerna så står det att man kan köpa den med Fortnite. Behövs det om han har det på PC-n? Annars skulle jag vilja köpa den PS4an som säljs med FIFA 19 så att min man kan också spela.
Fråga: kan sonen spela Fortnite på PS4 om jag inte köper spelet?
Mvh
Eflod

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Eflod:

Hej,

Vill fortsätta tråden med en ytterligare fråga. Jag är mamma och vill köpa PS4 som julklapp. Nu förstår jag att sonen kommer att kunna switcha mellan PC och PS4. När jag ser PS 4 i butikerna så står det att man kan köpa den med Fortnite. Behövs det om han har det på PC-n? Annars skulle jag vilja köpa den PS4an som säljs med FIFA 19 så att min man kan också spela.
Fråga: kan sonen spela Fortnite på PS4 om jag inte köper spelet?
Mvh
Eflod

Fortnite är gratis så det som ingår i Playstation 4-pakter är följande: ”Exklusivt skin till Fortnite och 500 V-bucks” där V-Bucks är valutan i spelet man köper skins och danser för. Det går alltså helt utmärkt att köpa vilket Playstation 4 som helst och sedan ladda ner Fortnite gratis från Playstation Store (butiken från konsolen).


signatur
Medlem

Tack. Låter super!
Mvh
E

1
Skriv svar