Nintendo fokuserar "just nu" på Switch-konsolen i sin aktuella form

Robot
Nintendo fokuserar "just nu" på Switch-konsolen i sin aktuella form

Kommer Nintendo också hoppa på uppgraderingståget?

#nintendo, #switch


Medlem

Vill gärna ha en uppgraderad variant, vilket jag är helt säker på att det kommer.

Sen om den får bättre prestanda är en annan 5:a, men hoppas på det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Lägg gärna in bluetooth för ljud och minska skärmkanterna hade varit trevligt tillsammans med en Metroid bundle nästa år.

Gen
Medlem

En 1080p docked only med överklockad SoC känns mer än välkommet.

Medlem

4K dockad med 60fps. 1080P med 60fps bärbart. Gärna med bättre batteritid. Ja tack! Drömma är ju tillåtet :-). Men för detta är nog år 2019 för tidigt. Blir nog en annan variant om det är 2019 som gäller.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Kontot avslutas

Precis som med alla andra bärbara konsoler så tror jag även att denna hybrid konsol kommer att få en uppdaterad version tidsnog.


signatur

ゼルダの城

Releasehästryttare
Medlem

Nu är det nog inte Ramminnet som håller tillbaka Nintendo switch utan en klen GPU och CPU.

eld
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu är det nog inte Ramminnet som håller tillbaka Nintendo switch utan en klen GPU och CPU.

Sant, de håller tillbaka den så mycket att den aldrig kommer få spel som skyrim, dark souls eller wolfenstein.

Medlem
Skrivet av eld:

Sant, de håller tillbaka den så mycket att den aldrig kommer få spel som skyrim, dark souls eller wolfenstein.

Klart man kan få de flesta spelen att fungera om man sänker kraven. Men bara för att spelet finns till plattformen betyder det inte att det är en bra version.
Och det jag försökte få fram är att ett expansion pack som till n64 troligtvis inte hjälpt switch eftersom jag tror det är främst gpu som orsakar den dåliga prestandan och inte mängden ramminne.

Medlem
Skrivet av eld:

Sant, de håller tillbaka den så mycket att den aldrig kommer få spel som skyrim, dark souls eller wolfenstein.

Skyrim kom 2011 och dark souls har pissdålig grafik. Bara wolfenstein och eventuellt doom som känns moderna. När rdr2, gta v, far cry new dawn, ac: odyssey, shadow of the tomb raider, battlefield v och resten av alla "större" spel kommer, då är jag övertygad. Men vissa hade säkert velat fortsätta spela på sitt PS3 i 720p, 30 skakiga fps om de bara kunde. Samtidigt har de råd med senaste mobilen men gråter blod när de måste köpa ny spelkonsol för 3000 kr vart femte år.

Medlem

Fantastisk bärbar grafik och riktigt smidig tycker jag, men visst vore en liten uppdatering ett givet köp ändå. Bästa som hänt konsolvärlden på många år.

Medlem
Skrivet av Gen:

En 1080p docked only med överklockad SoC känns mer än välkommet.

En docked only-version är absolut det sämsta beslut N skulle kunna ta med Switch. Snacka om att ge bort (tappa bort) den största fördelen maskinen har. Oavsett prestanda. Switch säljer för att den är bärbar.

Inaktiv
Skrivet av Vamp:

En docked only-version är absolut det sämsta beslut N skulle kunna ta med Switch. Snacka om att ge bort (tappa bort) den största fördelen maskinen har. Oavsett prestanda. Switch säljer för att den är bärbar.

Håller med fullständigt. Varför ta bort funktionen som de förmodligen lagt ner mycket tid och resurser att ta fram som gör Switchen helt unik just nu.

Kontot avslutas

De dagar som jag har möjlighet så brukar jag spela Skyrim på Switch. Det är riktigt kul att kunna ligga ner i sängen och spela utan att behöva vara tvungen att sitta framför data skärmen som vi har som tv.

Skulle gärna se fler The Elder Scrolls spel till Nintendo Switch, som Oblivion och Morrowind, men en dröm vore ju om Arena och Daggerfall också kom till konsol för första gången.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Vamp:

En docked only-version är absolut det sämsta beslut N skulle kunna ta med Switch. Snacka om att ge bort (tappa bort) den största fördelen maskinen har. Oavsett prestanda. Switch säljer för att den är bärbar.

Jag köpte en enbart för spelen som inte kommer till annat än Nintendo. Hade gärna haft en icke bärbar som antingen var billigare eller hade bättre prestanda.
Tror inte jag är ensam om att önska detta.

Och bara för de erbjuder en stationär version försvinner väl inte bärbarheten i den nuvarande? Så vad tappar de bort?

Kontot avslutas
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag köpte en enbart för spelen som inte kommer till annat än Nintendo. Hade gärna haft en icke bärbar som antingen var billigare eller hade bättre prestanda.
Tror inte jag är ensam om att önska detta.

Och bara för de erbjuder en stationär version försvinner väl inte bärbarheten i den nuvarande? Så vad tappar de bort?

Skulle personligen hellre se att de gjorde en helt bärbar version som är betydligt billigare men som ändå går att docka om man köper till någon typ av dockningsstation.
Tycker ändå att det är viktigt att Switch ska fungera som både en stationär och bärbar version oavsett.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Skulle personligen hellre se att de gjorde en helt bärbar version som är betydligt billigare men som ändå går att docka om man köper till någon typ av dockningsstation.
Tycker ändå att det är viktigt att Switch ska fungera som både en stationär och bärbar version oavsett.

En icke bärbar skulle kunna vara grunden då slipper vi som inte vill ha den bärbar betala för skärm och batteri. Sedan skulle den kunna dockas i en skärmdocka (tänk dig något Asus padphone liknande) för de som uppskattar portabelt spelande.

Medlem

Switchen är bösta konsolen just nu.
Saknar faktiskt inget med den.
Men är det en version med bättre prestanda, kanske än större skärm tom så kan det ev bli en uppgradering.
Jag spelar switch mest portabelt.
Trodde jag skulle spela mest dockat men otroligt trevligt att bara plocka upp och spela kvalitetsspel man bara föreställt sig "stationärt" bärbart.
Många ggr mycket trevligare än tex nintendo 3ds.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag vore nöjd om de gav oss möjlighet att koppla bluetooth-hörlurar till konsolen. Är trött på att använda trådbundna öronsnäckor varje gång jag spelar på tåg, flyg eller buss. Skärmstorleken och batteritiden är inga problem för mig, men en ny variant med högre prestanda vore knappast en dålig sak.

Skrivet av jOnÄTÄn:

En icke bärbar skulle kunna vara grunden då slipper vi som inte vill ha den bärbar betala för skärm och batteri. Sedan skulle den kunna dockas i en skärmdocka (tänk dig något Asus padphone liknande) för de som uppskattar portabelt spelande.

Det låter som en fruktansvärt klumpig Frankensteinprodukt som på sin höjd skulle spara en femhundring i produktionskostnader.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

En icke bärbar skulle kunna vara grunden då slipper vi som inte vill ha den bärbar betala för skärm och batteri. Sedan skulle den kunna dockas i en skärmdocka (tänk dig något Asus padphone liknande) för de som uppskattar portabelt spelande.

Skulle nog också vilja ha en helt bärbar version som var billigare så kan man dom som vill köpa en docka till. Har varit sugen på Switch men tycker det blir lite dyrt med alla grejor som man måste köpa till.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Det låter som en fruktansvärt klumpig Frankensteinprodukt som på sin höjd skulle spara en femhundring i produktionskostnader.

Vore smidigare än den är idag.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag köpte en enbart för spelen som inte kommer till annat än Nintendo. Hade gärna haft en icke bärbar som antingen var billigare eller hade bättre prestanda.
Tror inte jag är ensam om att önska detta.

Och bara för de erbjuder en stationär version försvinner väl inte bärbarheten i den nuvarande? Så vad tappar de bort?

Att sälja en produkt till en stor massa handlar inte om att erbjuda marknaden varenda önskemål som uppkommer. Du måste som producent snarare lyssna på marknaden, erbjuda något de flesta vill ha samt förklara varför dina beslut är en bra idé. I den bästa av världar har du en produkt som marknaden inte ens visste att de ville ha (ungefär som Switch). Ipad är ett annat bra exempel. Det var i princip ingen som visste att de ville ha en ipad innan den kom.

Du är säkert inte ensam om att vilja ha en "docked only-version" av Switch, men ni är tillräckligt få för att inte erbjudas detta.

Även om Nintendo behåller den nuvarande hybridvarianten så kommer de att splittra sin målgrupp med två versioner som erbjuder två separata spelupplevelser. En ren stationär Switch (vars namn dessutom blir väldigt märkligt) är bara en klen konsol i mängden som inte erbjuder något spännande alls, precis som PS4 och Xbox One.

För att svara på din fråga. Det Nintendo tappar bort är det som gör produkten unikt och det är livsfarligt.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Att sälja en produkt till en stor massa handlar inte om att erbjuda marknaden varenda önskemål som uppkommer. Du måste som producent snarare lyssna på marknaden, erbjuda något de flesta vill ha samt förklara varför dina beslut är en bra idé. I den bästa av världar har du en produkt som marknaden inte ens visste att de ville ha (ungefär som Switch). Ipad är ett annat bra exempel. Det var i princip ingen som visste att de ville ha en ipad innan den kom.

Du är säkert inte ensam om att vilja ha en "docked only-version" av Switch, men ni är tillräckligt få för att inte erbjudas detta.

Även om Nintendo behåller den nuvarande hybridvarianten så kommer de att splittra sin målgrupp med två versioner som erbjuder två separata spelupplevelser. En ren stationär Switch (vars namn dessutom blir väldigt märkligt) är bara en klen konsol i mängden som inte erbjuder något spännande alls, precis som PS4 och Xbox One.

För att svara på din fråga. Det Nintendo tappar bort är det som gör produkten unikt och det är livsfarligt.

De hade ju en 2ds och new 2ds där den unika funktionen från alla 3ds versioner var borta. Men det var inga problem.
Att erbjuda en budget version med färre funktioner är ganska standard. Inte livsfarligt speciellt inte så länge deras spel är okej.
Men skitsam bara den sjunker rejält i pris blir jag nöjd.

Medlem

Switch saknar mikrofon, den borde ha en inbyggd eller en 3.5 som vi kan ansluta en egen via. Alternativt (gärna även det första) att man kan ansluta vilket bluetooth headset som helst.

Vi kommer nog får en "New" version förr eller senare som ger mer prestanda och förhoppningsvis löser kommunikationen bättre.

Känns inte så lockande att ha ett headset eller prata i högtalaren på mobilen medans spelet körs online på TV. Antingen hör jag spelet sämre eller så hör den jag pratar med mitt spel....

Medlem

Kommer det en ny version så kommer det troligen enbart bli ändringar som
Bättre batteri
TN panel istället för IPS, för att hålla priset nere.

Och får den också bättre kylning och bättre batteritid så kanske dom kan göra den starkare genom att klocka upp den närmare standard clock på tegra chippet.

Detta är redan möjligt med homebrew, for now bara till Retroarch.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De hade ju en 2ds och new 2ds där den unika funktionen från alla 3ds versioner var borta. Men det var inga problem.
Att erbjuda en budget version med färre funktioner är ganska standard. Inte livsfarligt speciellt inte så länge deras spel är okej.
Men skitsam bara den sjunker rejält i pris blir jag nöjd.

Den unika funktionen. Menar du 3D-effekten? Det stämmer. Däremot är det unika med 3DS/2DS är snarare dubbla skärmar och det är via de dubbla skärmarna du som speltillverkare kan lägga funktioner som inte går att föra över om en skärm tas bort. Samma sak med nuvarande Switch kontra stationär "Switch". Det är då du splittrar spelarbasen.

1
Skriv svar