Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Nemo: Jag gick till en foto-affär i St. Denis och tog ett porträtt för din skull! I sann sekelskiftesstil, min Arthur:

https://i.imgur.com/0ZCk72d.jpg

Du har rätt, Arthur är stenhård i de kläderna! Grym pose.

Medlem
Skrivet av breahl:

Rånade nyss pokerhålan ovanför gunsmith i saint denis, blev en jävla kalabalik och slutade med bounty på $60.

Haha, kommer ihåg det där!

Jag rånade samma ställe, sprang sedan ut på balkongen och hoppade ned på ett hustak. Fortsatte att springa runt på hustaken och letade efter en stege så att jag kunde ta mig ned.

Kunde inte hitta någon stege så jag tog sats och hoppade till en loftgång nedanför, missade hoppet och föll tre våningar ned i backen, slog mig halvt fördärvad men klarade livhanken med en hårsmån. Svepte en flaska hälsotonic och sprang till hästen. Sen vart man jagad av polisen också...

Medlem
Skrivet av breahl:

Rånade nyss pokerhålan ovanför gunsmith i saint denis, blev en jävla kalabalik och slutade med bounty på $60.

Gjorde samma rån med riktigt dåligt resultat. Råkade skjuta ett par stycken, hittade inte mycket pengar, fick sen panik och hoppade ut från balkongen och dog..

Edit: såg nu att @nemo hade ungefär samma scenario. 😀

Medlem
Skrivet av breahl:

Är på kapitel 5 nu igen och tycker det var tråkigaste kapitlet så går trögt.

ta en bärs och kör lite exploration man måste vila från spelet här å där tycker jag iaf, skulle nog säga att 80% av tiden jag lagt minst är på, ja allt utom uppdrag! har haft skitkul, hittat och sett oändligt med skit.

ps ni vet väl by now att man kan hoppa från (iaf en våning lr 2) rakt ner på hästen för att direkt komma på och dra iväg? sen är bandana skit, jag kör bara executioner hood och mörka kläder som gangster, fina rena kläder utan hatt när jag kör normalt.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ta en bärs och kör lite exploration man måste vila från spelet här å där tycker jag iaf, skulle nog säga att 80% av tiden jag lagt minst är på, ja allt utom uppdrag! har haft skitkul, hittat och sett oändligt med skit.

Jag har inte haft mycket tid ett tag nu så det står still. Ska väl försöka dra igång lite i helgen. Vill inte riktigt gå vidare från kap. 4. Efter alla "varningar" från er andra. Försöker verkligen knata igenom hela kartans minsta vrå. Så långt det går än så länge. 🙂

Medlem

måste säga att nu i chap 4 och efter hittat alla skatter utom EN så är jag larvigt rik, har allt av allt och flera lax. så nu bryr jag mig inte ens om bounties, gör vad jag vill, smiter kvickt med svarta araben, gärna genom upp på tak och hoppa ner på hästen strategiskt placerad bakom nånstans. sen bara åker jag in och betalar av det direkt, inga problem. plus att dom har ju ändå ingen chans att ta en om man håller sina cores gyllene osv jämt. bara cougars lyckas klippa mig nu men det är för frugan stör fokus, haha.

bara äta kryddad big game och köra special tonics, sen är man gud hela dan. man kan tydligen även ha Perfect weight, vilket jag nu klarat av sista dagarna. inte sett det förr. så äta med variation och hålla livet runt toppen jämt antar jag.


signatur

//monster

Medlem

Jag tog ett break och spelade poker i saloonen i Valentine igår. Hade ingen tur alls med korten utan förlorade mest.

Testade att bluffa några gånger men cowboy-gänget gick inte på det utan jag förlorade då med.

Till råge på allt så klagade de på att Arthur luktade gris. Okej det kan ju i och för sig stämma, Arthur satt med rätt nedblodade kläder och var inte särskilt fräsch efter några dagars fågeljakt och inget bad. Gnällpellar...

Medlem
Skrivet av Över45:

Jag har inte haft mycket tid ett tag nu så det står still. Ska väl försöka dra igång lite i helgen. Vill inte riktigt gå vidare från kap. 4. Efter alla "varningar" från er andra. Försöker verkligen knata igenom hela kartans minsta vrå. Så långt det går än så länge. 🙂

tänk på att sidemissions (alla vita) försvinner om man inte gör dom snarast lr senast innan ett chapter avslutas. och allt som görs för och i camp Måste man ha gjort klart innan man ens går över till chapter 4 vad jag vet.

stranger missions vet jag inte helt med, men dom är ofta bara tillgängliga vissa tider på dygnet, så ser du en missions försvinna å hålla på, kolla in game klockan, åk sen dit den tiden. men allt vitt som gäller camp måste göras Direkt, annars försvinner det. som fishing och hunting.

allt man gör för dom i campet osv. och för att det ska vara möjligt skulle jag säga att extremt mkt utforskning behövs. jag har verkligen täckt majoriteten av kartan grundligt, in i varenda vattenfall och grotta, knallat runt i alla skogar, ridit alla vägar, varit uppe på alla bergstoppar, rånat varenda hus etc etc. önskar bara sååå dom fixar en sida med alla stats så jag kan få njuta av å veta allt jag gjort!!!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

måste säga att nu i chap 4 och efter hittat alla skatter utom EN så är jag larvigt rik, har allt av allt och flera lax. så nu bryr jag mig inte ens om bounties, gör vad jag vill, smiter kvickt med svarta araben, gärna genom upp på tak och hoppa ner på hästen strategiskt placerad bakom nånstans. sen bara åker jag in och betalar av det direkt, inga problem. plus att dom har ju ändå ingen chans att ta en om man håller sina cores gyllene osv jämt. bara cougars lyckas klippa mig nu men det är för frugan stör fokus, haha.

bara äta kryddad big game och köra special tonics, sen är man gud hela dan. man kan tydligen även ha Perfect weight, vilket jag nu klarat av sista dagarna. inte sett det förr. så äta med variation och hålla livet runt toppen jämt antar jag.

Din fru är alltså en riktig "Puma". 😘😝 Jag vet lite gränsfall men det var
för kul för att missa.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

tänk på att sidemissions (alla vita) försvinner om man inte gör dom snarast lr senast innan ett chapter avslutas. och allt som görs för och i camp Måste man ha gjort klart innan man ens går över till chapter 4 vad jag vet.

stranger missions vet jag inte helt med, men dom är ofta bara tillgängliga vissa tider på dygnet, så ser du en missions försvinna å hålla på, kolla in game klockan, åk sen dit den tiden. men allt vitt som gäller camp måste göras Direkt, annars försvinner det. som fishing och hunting.

allt man gör för dom i campet osv. och för att det ska vara möjligt skulle jag säga att extremt mkt utforskning behövs. jag har verkligen täckt majoriteten av kartan grundligt, in i varenda vattenfall och grotta, knallat runt i alla skogar, ridit alla vägar, varit uppe på alla bergstoppar, rånat varenda hus etc etc. önskar bara sååå dom fixar en sida med alla stats så jag kan få njuta av å veta allt jag gjort!!!

Jag ska jobba stenhårt för kap. 4. Innan jag går till nästa.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av monsterbenke:

ps ni vet väl by now att man kan hoppa från (iaf en våning lr 2) rakt ner på hästen för att direkt komma på och dra iväg? sen är bandana skit, jag kör bara executioner hood och mörka kläder som gangster, fina rena kläder utan hatt när jag kör normalt.

Vad i h-e...Jag visste inte det om hästen! Haha, nu ska här hoppas från tak. Har inte rånat gunsmithen i St Denis än, så det passar bra.


signatur

Jump in.

Avstängd

På tal om Gavin. Jag stal brevet som han har på sig, han som letar efter Gavin alltså. Jag lassoade honom och band honom, lootade brevet sen. Det är från någon kompis till han och Gavin i England som skriver. Ni får väl göra det och läsa själv om ni vill veta vad som står.

Jag är i kapitel 6 och han var i Rhodes då, men han var där även under tidigare kapitel med. Har också hört honom i saint denis någon gång.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

@breahl: Jag stötte på han som ropar efter Gavin uppe vid Roanoke, så han letar verkligen överallt... Haha. Ska bli intressant att se om någon hittar Gavin någonsin.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

@breahl: Jag stötte på han som ropar efter Gavin uppe vid Roanoke, så han letar verkligen överallt... Haha. Ska bli intressant att se om någon hittar Gavin någonsin.

Ja vore kul men tveksamt.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

In other news så har jag nu klarat storyn: SUPER ULTRA MEGA-SPOILER ALERT!:

På riktigt, LÄS INTE OM DU INTE ÄR KLAR MED STORY

Vilken jäkla resa! Fantastiskt slut, hela kap 6 var ju episkt. Har nog aldrig varit så emotionellt engagerad i ett spel tidigare, blev fan rörd till tårar vid slutet, vuxen man som jag är. Arthur Morgan är en av de bästa karaktärerna jag haft nöjet att följa i ett spel.
Väldigt många välskrivna karaktärer som är trovärdiga och intressanta för övrigt, enastående. Även om man anade att det skulle barka åt h-e så blev jag fortfarande överraskad av sättet det skedde på, att Micah var ett rövhål det visste jag ju men att han samarbetade med Milton? -Aldrig tänkt tanken. Hela upplösningen av gänget, sättet det skedde på gradvis -briljant!

Det finns så mycket att reflektera över, men jag ska spela färdigt epilogerna först. Har tagit mig en bit igenom första, enorm tempoväxling, men nästan terapeutiskt att följa John och försöka styra upp något gott till slut i alla fall. (Även om jag har kört RDR1 så jag vet ju att det inte varar). Nästan lite chockartat först att helt plötsligt spela som Marston, men det är ändå rätt på något sätt. Arthurs resa fick ett slut, nu ska jag försöka leva upp till hans förväntningar.

Utan tvekan ett av de bästa, kanske det bästa, spel som jag har spelat någonsin och då har jag spelat en jäkla massa spel under lång tid. 6/5 i FZ-betyg.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

In other news så har jag nu klarat storyn: SUPER ULTRA MEGA-SPOILER ALERT!:

På riktigt, LÄS INTE OM DU INTE ÄR KLAR MED STORY

Vilken jäkla resa! Fantastiskt slut, hela kap 6 var ju episkt. Har nog aldrig varit så emotionellt engagerad i ett spel tidigare, blev fan rörd till tårar vid slutet, vuxen man som jag är. Arthur Morgan är en av de bästa karaktärerna jag haft nöjet att följa i ett spel.
Väldigt många välskrivna karaktärer som är trovärdiga och intressanta för övrigt, enastående. Även om man anade att det skulle barka åt h-e så blev jag fortfarande överraskad av sättet det skedde på, att Micah var ett rövhål det visste jag ju men att han samarbetade med Milton? -Aldrig tänkt tanken. Hela upplösningen av gänget, sättet det skedde på gradvis -briljant!

Det finns så mycket att reflektera över, men jag ska spela färdigt epilogerna först. Har tagit mig en bit igenom första, enorm tempoväxling, men nästan terapeutiskt att följa John och försöka styra upp något gott till slut i alla fall. (Även om jag har kört RDR1 så jag vet ju att det inte varar). Nästan lite chockartat först att helt plötsligt spela som Marston, men det är ändå rätt på något sätt. Arthurs resa fick ett slut, nu ska jag försöka leva upp till hans förväntningar.

Utan tvekan ett av de bästa, kanske det bästa, spel som jag har spelat någonsin och då har jag spelat en jäkla massa spel under lång tid. 6/5 i FZ-betyg.

Du kan träffa på vissa från gänget sen i spelet, även läsa tidningar om vad strauss gör osv. Du måste även besöka Arthurs grav.
Men spela igenom epilogerna, dom är riktigt bra också och allt får ett slut då kan man säga.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Du kan träffa på vissa från gänget sen i spelet, även läsa tidningar om vad strauss gör osv. Du måste även besöka Arthurs grav.
Men spela igenom epilogerna, dom är riktigt bra också och allt får ett slut då kan man säga.

Oh, trevligt. Hoppas att man kan jaga ner Micah och tokmörda fanskapet! (nej spoila inte det ) Fick ett brev från Sadie, blev glad så henne ska jag leta upp härnäst.

Jag har massor kvar att göra i RDR2 känner jag, inte mätt än. Först epilogen, sedan ska jag nog ge mig på lite mer samlande. Kanske tom ta Best in the West-achievementet. Undersöka allt!
Det är ju ett mått på hur bra spelet är...har kört hur mycket som helst och vill bara ha mer!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@breahl: Jag stötte på han som ropar efter Gavin uppe vid Roanoke, så han letar verkligen överallt... Haha. Ska bli intressant att se om någon hittar Gavin någonsin.

Under, eller efter epilogen träffade jag på mannen som letar efter Gavin, då har han en berättelse som delvis förklarar saken.

Avstängd
Skrivet av Leffe76:

Under, eller efter epilogen träffade jag på mannen som letar efter Gavin, då har han en berättelse som delvis förklarar saken.

Ah ok, får kolla det sen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ah ok, får kolla det sen.

Eller, jag vet inte. Kollade den dialogen igen nu på youtube, blev inte klokare..

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Leffe76:

Under, eller efter epilogen träffade jag på mannen som letar efter Gavin, då har han en berättelse som delvis förklarar saken.

Skrivet av Leffe76:

Eller, jag vet inte. Kollade den dialogen igen nu på youtube, blev inte klokare..

Haha,


signatur

Jump in.

Avstängd

Över 20- här i helgen så det blir till att sitta inne och spela red dead.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Över 20- här i helgen så det blir till att sitta inne och spela red dead.

Herregud, bor du i Sibirien?

Ska försöka ta tag i detta snart igen jag också, hoppas på att helgen erbjuder några speltimmar med lugn och ro. Spännande så här i början på Kap. 6 med två (?) uppdrag avklarade. Känns som man måste igenom storyn nu och svårt att fokusera på utforskande.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Avstängd
Skrivet av N_micke:

Herregud, bor du i Sibirien?

Ska försöka ta tag i detta snart igen jag också, hoppas på att helgen erbjuder några speltimmar med lugn och ro. Spännande så här i början på Kap. 6 med två (?) uppdrag avklarade. Känns som man måste igenom storyn nu och svårt att fokusera på utforskande.

Skulle bli uppåt 35- i morgon.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

Epilog-SPOILERS:

Det är riktigt fränt hur spelvärlden faktiskt har förändrats efter några år när John kommer tillbaka, det är inte bara copy-paste. Verkligen genomtänkt av Rockstar! Just nu känns det extra fräscht med de nya områdena i söder också så klart, men det ger lite distans till Arthurs tid också vilket passar väldigt bra.
Jag blir bara mer och mer imponerad av det här spelet.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Skulle bli uppåt 35- i morgon.

Nordkap?


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Nope men västerbotten.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Epilog-SPOILERS:

Det är riktigt fränt hur spelvärlden faktiskt har förändrats efter några år när John kommer tillbaka, det är inte bara copy-paste. Verkligen genomtänkt av Rockstar! Just nu känns det extra fräscht med de nya områdena i söder också så klart, men det ger lite distans till Arthurs tid också vilket passar väldigt bra.
Jag blir bara mer och mer imponerad av det här spelet.

Jo finns ett par bountys du kan göra där nere åt en väldigt hård sheriff.

Sen finns det väl även ett par legendariska djur/fiskar där har jag för mig. Det är väldigt stort där nere, typ lika stort som kartan där uppe, lite synd att dom inte gjorde något singleplayer där. Men vem vet, det kanske kommer en expansion får vi hoppas?


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Nope men västerbotten.

mm ost!


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Jo finns ett par bountys du kan göra där nere åt en väldigt hård sheriff.

Sen finns det väl även ett par legendariska djur/fiskar där har jag för mig. Det är väldigt stort där nere, typ lika stort som kartan där uppe, lite synd att dom inte gjorde något singleplayer där. Men vem vet, det kanske kommer en expansion får vi hoppas?

Ah just det, fler legendariska djur! Fint det.

Känns som om de mest vill krama ur online-torskarna på pengar, men vem vet de kanske släpper mer singleplayer-material! Jag kan tänka mig att spendera ungefär 0 kr på online och hur mycket som helst på mer story


signatur

Jump in.

Skriv svar