Spelarna väldigt positiva till färska Insurgency: Sandstorm

Robot
Spelarna väldigt positiva till färska Insurgency: Sandstorm

Jag spelade en liten stund, men det var så fruktansvärt dåligt optimerat att man blev lätt sjösjuk. Det är säkert en barnsjukdom, men jag upplevde det inte så fräscht som jag hade hoppats det skulle vara. Kanske testar igen i framtiden?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har haft kul i spelet. Enkelheten från en standard FPS vad gäller rörelserna men fienderna (och du) dör betydligt mycket snabbare än vad de gör i t.ex. BF-serien.

Förväntar mig att det blir ännu roligare när lite vänner köper det också så man får igång ett bra teamplay, även om det funkat helt ok med okända också.

Jag har inte själv upplevt några problem med prestandan. Jag väljer visserligen bara europeiska servrar med låg (nåja) ping och så spelar jag med en hyfsad dator (8700k@5Ghz + Nvidia 1070). "Headbob" osv stängde jag givetvis av omedelbart.

Hittills en positiv upplevelse och en riktigt billig sådan också då jag redan hade förra spelet (som ger rabatt) = ca 240 kr.

/ Henkka

Medlem

Flyter hemskt! Ospelbart för min rigg.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag spelade en liten stund, men det var så fruktansvärt dåligt optimerat att man blev lätt sjösjuk. Det är säkert en barnsjukdom, men jag upplevde det inte så fräscht som jag hade hoppats det skulle vara. Kanske testar igen i framtiden?

Skrivet av Davisx3m:

Flyter hemskt! Ospelbart för min rigg.

Jag testade att både välja server själv i serverbrowsern och att låta spelet välja. Samma resultat, flyter på som vatten.

Då blir det ju lite intressant att försöka ta reda på varför det inte gör det för er.

Vad har ni för specs? Internetuppkoppling?

Telenor fiber här, 250/250 Mb/s officiellt, i verkligheten (mätte precis på www.bredbandskollen.se mot server i stockholm) 276,04 Mbit ner och 287,62 Mbit/s upp. Svarstid 3,33 ms.

Jag har som sagt var en 8700k@5Ghz och en normal Nvidia GTX 1070, utöver det så har jag 16 GB ram (2x8 3000Mhz cl 15), windows 10 är installerat på en nvme/m2 och spelet på en vanlig ssd.

Jag har inga problem alls med spelprestandan. Håller inte koll på fps då jag spelar men i början så ser jag att jag ligger runt 110-112 fps. Har dessutom nvidias automatiska funktion för highlights-inspelning igång.

Det vore intressant att se vad det är som gör att vissa har problem och att det flyter på hur bra som helst för andra.

/ Henkka

Medlem

Äntligen ett krigsspel i mellanöstern!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Geeks Gaming

Känns bara som hardcore mode i ett CoD spel.
Känns inte som något nytänk.
Håller mig hellre till squad om jag vill ha verklighet då dom kommer närmast.

Inaktiv

Har en riktigt bra dator, men lik förbannat får jag stutters. Går inte att sikta alls i det snabba tempot så jag skiter i det så länge. Väntar in lite patches innan jag provar igen.

Medlem

Spelets prestanda förbättrades med mig sen förra patchen, tycker spelet är nice, go to när jag vill ha lite snabb action.

Dom negativa delarna är väl att communityt inte ens använder proximity voip och voicechat generellt, vilket är tråkigt. Så på den fronten vinner ju squad och post scriptum.

Vet inte om man kan placera dom i samma genre dock, squad och scriptum är väldigt mycket mer taktiskt, man måste arbeta som ett lag, i insurgency kan en person göra skillnad på vinst eller förlust.

Att spelet skulle vara en call of duty klon kan jag avfärda direkt, finns verkligen ingenting som påminner om call of duty.
Kan ju börja med att gunplay är helt anorlunda, bättre ljud, inget corsair, och vapen styrning som i red orchestra.

Spelet påminner mer om red orchestra, insurgency och days of infamy, med hela commander gimmicken etc.
Även gamemodes med waves etc.

Så CoD, nä, verkligen inte. Allt är bättre än i något CoD i mina ögon.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Känns bara som hardcore mode i ett CoD spel.
Känns inte som något nytänk.
Håller mig hellre till squad om jag vill ha verklighet då dom kommer närmast.

Skillnaden med squad är att en match tar en timme och om man inte kommunicerar går det inte att spela. Insurgency är sjukt mycket snabbare och du kan lätt ha kul helt solo. Har inte testat CoD HC men enbart ljudet i Insurgency är ju en miljon gånger bättre och mer realistiskt. Man blir ju faktiskt rädd när man blir beskjuten.

Medlem

Skaffade just, får se om det är något kalas. Iaf 20% i steam butiken...


signatur

- pixelfantast

Medlem

Spelet, i nuvarande iteration, kräver mycket videominne (8+ gb) för att det ska funka bra. Mycket av texturerna hamnar som swapfil på HDn och då funkar det inte alls.

För mig var det ospelbart i 1980*1200, så jag sänkte till 1680*1050 och då funkade det ok.

Medlem

I betan fick jag stutter även om jag hade stabil 60fps

Märkligt optimerat spel

Medlem

Lirat några timmar nu. Fortfarande knepigt, men rätt kul.
Dock verkar min fps låsa vid 80fps även om jag kör no limit. Nå vajsing, men vafan.


signatur

- pixelfantast

1
Skriv svar