The Division Internal Alpha (Test från 15-18 December)

Medlem
The Division Internal Alpha (Test från 15-18 December)

Hej,

Igår fick jag en trevlig nyhet i mejl boxen, jag ska få testa The Division 2 i ett internal alpha test.
Nu till saken, hur många här fick ett sådan mejl?

Nu kan jag inte berätta något om hur det kommer att vara, eftersom jag inte spelat och att ett strikt NDA är påskrivet. Vad jag vet är det stora youtubers, samt personer som var snabba med att regga sig på thedivision2 sidan när det begav sig. Jag är ingen youtuber precis, men jag vet att andra stora killar ska få vara med och det ska bli roligt att få lira med dessa personligheter.

Vad jag missar på FZ är nyheten om att ett internt alpha test kommer att äga rum.

Mvh NIklas

Releasehästryttare

Intresset för division 2 är ganska kallt här...

That said, bara för jag säger det så kommer garanterat nån säga nedanför att de är jätte sugna på spelet ^^

Edit: Måste också påpeka att det går inget bra för svenska studior nu, BfV är en flopp, the walking dead floppade, intresset för satisfactory, the division 2 och GTFO är svin svala.. kan inte ens komma på ett svenskt spel i utveckling just nu som folk verkligen ser fram emot.

Har jag fel? Undvik kommentaren: Jag personligen är sugen på spel X.

Inaktiv
Skrivet av Devan:

Intresset för division 2 är ganska kallt här...

That said, bara för jag säger det så kommer garanterat nån säga nedanför att de är jätte sugna på spelet ^^

Edit: Måste också påpeka att det går inget bra för svenska studior nu, BfV är en flopp, the walking dead floppade, intresset för satisfactory, the division 2 och GTFO är svin svala.. kan inte ens komma på ett svenskt spel i utveckling just nu som folk verkligen ser fram emot.

Har jag fel? Undvik kommentaren: Jag personligen är sugen på spel X.

Visst generellt är kanske intresset svalt för svenskutvecklade spel men tycker nog att du är lite orättvis.

Exempel nyligen utgivna Mutant Year Zero. Sen spel som är på väg Rage 2, Wolfenstein Youngblood och Imperator: Rome. Så helt iskallt är det allt inte.

Releasehästryttare

@anon_326114:

Mutant year zero har sålt färre än 100k ex vilket är mycket dåligt.
Rage 2 visste jag inte va svenskt, men ja skulle säga att det är medium på värmeskalan.
Nya wolfenstein hade jag helt glömt bort för det pratas så lite om det.
Rome vadå? inte ens hört talas om förens nu, googlade det och ja, är man paradox fan så kanske det kan vara nått, men är ju inget massmarket spel.

Jag vill inte vara elak, men har man aktier i svenska spelföretag så är det nog läge att sälja dem nu.

Inaktiv

Nej jag håller med dig men tror att du är lite för pessimistisk. Nu är följande mitt försök till att vara objektiv så ta det med en nypa salt.

Men som exempel är nya Wolfenstein samt The Division två spel med tungt fokus på co-op och det är faktiskt en sak som säljer. Sen visst är Paradox spel rätt tunga strategi spel med kanske en något snävare kundkrets än jämfört med ett nytt RPG, FPS etc men dock så är de å andra sidan förbannat bra strategispel som har en trogen kundkrets.

Men jag håller med dig intresset för svenska spel har känts rätt svalt men tror faktiskt att de spelen jag nämnde kommer sälja rätt bra. Jag påstår dock inte att de är några "Game of the year" spel, förutom möjligtvis Imperator i just storstrategi då självklart.

Medlem

@Greenz: Jag ska testa Alphan idag. Tror den kör igång kl12 UTC, vilket borde betyda kl13 för oss. Ska bli sköj, även om man är ganska luttrad vad gäller Alphas.

Edit: Kl14 är det tydligen


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

1
Skriv svar