Discord spänner musklerna, lovar utvecklare ännu större del av vinsten än Epic

Robot
Discord spänner musklerna, lovar utvecklare ännu större del av vinsten än Epic

90 % mot Epic Games Store 88 % (och Steams 70 %).

#discord, #epic-games-store, #steam


Medlem

När (och om!) Red Dead 2 kommer exklusivt till en platform, då blir det intressant.
Annars personligt vete fan om man bryr sig desto mer.

Å andra sidan om man tänker generellt så är det bra med lite flås i nacken för Steam så de måste vara på tå och tänka efter lite mer, för att behålla sin position och inte tappa för mycket.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Epic tosses a glove at Steam....Discord picks it up

Den här striden som byggs upp är bra för oss konsumenter, till skillnad från fallen där utvecklare låser spel till sin egen distributionskanal. Steams monopol bör ju brytas; men det är många gånger bättre att bryta det genom att andra aktörer erbjuder samma typ av tjänst än att enskilda företag har egna affärer för sina spel.

Medlem

Börjar efterlikna streamingtjänsternas kamp, alla vill ha del av kakan, men det är vi konsumenter sen så får lida när vi behöver tusen olika konton...

Medlem

Jag hatar att Discord vill vara butik. Verkligen hatar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Fri marknad :}

Medlem
Skrivet av waeress:

Epic tosses a glove at Steam....Discord picks it up

Den här striden som byggs upp är bra för oss konsumenter, till skillnad från fallen där utvecklare låser spel till sin egen distributionskanal. Steams monopol bör ju brytas; men det är många gånger bättre att bryta det genom att andra aktörer erbjuder samma typ av tjänst än att enskilda företag har egna affärer för sina spel.

Är fantastiskt för konsumenten sedan när tjänster börjar stängas till höger och vänster på grund av konkurrensen, är ju bara att köpa spelen två gånger.

Medlem

@kebbe: I jämförelse med att utvecklare har sina egna butiker, som är alternativet, så är det mycket bättre.

Medlem

@Ravenknight: Känns udda att kritisera en butik som kanske ger bättre deal, but hey you do you.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

gick inte steam ner till 20% i samband med utannonsering av epicstore?

Medlem

Skulle dock helst se att fler gjorde som GoG och la press på att det ska vara DRM-fritt. Då försvinner den stora risken för konsumenter.

Medlem

Då är väl nästa spelare att kontra Razer game store

Medlem

Skapa en plattform som styr allt det måste komma där en inloggning gäller. Detta börjar bli. Löjligt det kommer komma frågan är bara när.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Börjar efterlikna streamingtjänsternas kamp, alla vill ha del av kakan, men det är vi konsumenter sen så får lida när vi behöver tusen olika konton...

Konsumenter lider knappast av konkurrens. Inte heller utvecklarna av bättre avtal.

Medlem

Awesome, Discord har vuxit fram som en utmärkt tjänst för chat och community. Själv loggar jag fortfarande in bara för kontakten med gamla guilder.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

gick inte steam ner till 20% i samband med utannonsering av epicstore?

Bara för AAA titlar.

eld
Medlem
Skrivet av tuckdragon:

gick inte steam ner till 20% i samband med utannonsering av epicstore?

Det är en deal där du som en utvecklare som säljer ett spel för ca $13 måste sälja ca 800k kopior för att nå den första 75% gränsen, och sedan ca 4 miljoner för att ens börja få 80% av försäljningen.

Det är helt bisarra summor som de flesta mindre utvecklare aldrig kommer nå.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Börjar efterlikna streamingtjänsternas kamp, alla vill ha del av kakan, men det är vi konsumenter sen så får lida när vi behöver tusen olika konton...

Ganska stor skillnad då speltjänsterna är gratis. Det känns som det kvittar om man har flera olika launchers.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Ganska stor skillnad då speltjänsterna är gratis. Det känns som det kvittar om man har flera olika launchers.

Det hade iofs varit betydligt bekvämare att ha spelen på sin hårddisk. Fria från olika tjänster. Men det är väl tyvärr bara att drömma vidare.

Medlem

Alltså discord var ju bra när det kom. Nu är det lika lortigt och smutsigt som steam, använder det inte längre pga det

Medlem
Skrivet av xorpen:

Awesome, Discord har vuxit fram som en utmärkt tjänst för chat och community. Själv loggar jag fortfarande in bara för kontakten med gamla guilder.

Hört om detta, att discords community är stor etc. Men visste inte att dom hade en butik överhuvudtaget, och spelar då nästan uteslutande på PC. Tror detta är dödfött, och endast ett kall för investerare.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Mig veterligen har Discord inte en fantastisk spelmotor i sitt stall, detta gör nog sitt i det stora hela.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

eld
Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Mig veterligen har Discord inte en fantastisk spelmotor i sitt stall, detta gör nog sitt i det stora hela.

Om en utvecklare använder unreal jo absolut, men de flesta sitter med unity eller egna lösningar.

eld
Medlem
Skrivet av Ichabod:

Ganska stor skillnad då speltjänsterna är gratis. Det känns som det kvittar om man har flera olika launchers.

Folk glömmer snabb att man satt med ett separat konto för varje spel som hade online långt bak i tiden

Releasehästryttare

När man inte får tips tack

Medlem

@Devan: Lite av samma känsla när jag tipsade om HL dokumentären.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Hade glömt bort att discord hade en affär.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Snyggt - the more the merrier! Förhoppningsvis kan priserna för digitala köp snart vara samma eller längre än i butik. Inte femtioelva gånger dyrare som på Steam


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Svårt ose vad vi som konsumenter har för nytta av alla dessa klienter. Är ju inte så att de olika återförsäljarna säljer samma spel o ger oss lite konkurrens mellan vem man ska handla av.

Medlem

Fortsätt låsa spel exklusivt till vissa launchers. Det är ju guld för oss konsumenter... suck. Hur ska detta sluta egentligen. Kommer ganska nyss från piratande. Upptäckte Steam 2016 (sent) och insåg hur bekväm o bra den tjänsten var där man har allt samlat men detta driver mig bort mer o mer mot att bli sjörövare igen... Perkele.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

12
Skriv svar