Dice ber Battlefield V-fans om ursäkt efter balansändringar

Robot
Dice ber Battlefield V-fans om ursäkt efter balansändringar

Låter spelarna välja mellan enklare och svårare servrar.

#battlefield-v, #dice


Medlem

Ge mig ett pure hardcore läge istället! En kula i bröstet ska rendera i död, ingenting annat.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

ELF
Medlem

När jag körde BF så körde jag enbart Hardcore. Folk dog ju inte i Normal.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Och där blir spelarna splittrade ändå fast vi får gratis DLC. Kul att dom gjorde ändringarna för att få nya spelare att fortsätta spela. Alltså för att de ska få fler chanser att sälja kosmetiska föremål.

Original TTKn var ju asbra, varför inte bara gå tillbaka helt istället? Är det verkligen "noobsen" man vill behålla för en hållbar community och hålla igång livslängden för ett spel?

Medlem

Ge mig ett gammalt hederligt hardcore-läge som i BF3/4, ska det vara så svårt?

Medlem
Skrivet av donniedarko:

Ge mig ett pure hardcore läge istället! En kula i bröstet ska rendera i död, ingenting annat.

Blir ett hästjobb att balansera om alla vapen då 😁

Medlem

Jag spelar endast Reacon med den nya TTK. Det är den enda klassen där man får flest fördelar. HS är fortfarande 1 skott och man dör inte lika ofta av Assults som pew pewar en från halva banan. Men jag är helt klart för att den gamla TTK ska införas igen.

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Blir ett hästjobb att balansera om alla vapen då 😁

Precis som denna uppdatering då. Nu måste alla vapen balanseras för två olika ttks. Sanslöst korkad uppdatering om du frågar mig

Medlem

Ett av dom populäraste spelen just nu är ju fortnite, vilket jag alltid tyckte varit lite sjukt då det verkligen inte är ett simpelt spel.

Om nya spelare inte väljer att stanna så tror jag inte det beror på att spelet är för svårt.
Man spelar väl online för att man vill ha en utmaning?

Medlem

@aeqvist: Eller införa ett Hardcore läge så är biffen klar


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Dice tycker att sin community är efterblivna kids som inte kan klara av svåra spel
Hell, hela spelindustrin tror det.
Rätt ironiskt om man ska vara ärlig, dom säljer spel som man mördar folk i, som egentligen ska vara från 18 år, och sen dummar dom ner spelen för att dom tror att spelarna har låg intelligens.
Ett bra exempel på en chef som gör så är Pete Hines, Bethesda
Han orkar inte läsa, därför dummade han ner Fallout 4.

Dice gör lika med saker som t.ex. inget hardcore läge, som det nyheten handlar om, och sen att man spawnar i direkt in i fordon istället för att leta upp dem och starta dem själva.

HÅLL MIG I HANDEN SNÄLLA, JAG ÄR RÄDD


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

"98%" av spelindustrin (få riktiga undantag) är arkad*insert*.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Jag förstår verkligen inte varför folk blir så upprörda över detta.

Är det för att ni inte längre kommer att ha lika många noobs att PK:a, eller är det för att ni tycker att enbart fanatiska gamers som inte har något liv utanför datorrummet skall ha tillgång till onlinespel?

Vad i H-vete spelar det för roll om spelare som känner sig lite mer casual kan välja en lite lättare spelupplevelse?

Varför inte bara avskaffa alla Korpen föreningar också? Folk idrottar väl för att de vill ha en utmaning, låt alla spela på elitnivå direkt. Vi kan ju inte dela upp "idrottarbasen" (Obs sarkasm)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Med risk för att bli kallad 12 årig noob,så ser jag ändå poängen. Jag hade inte spelat Battlefield sen gamla BF2,men testade via Origin Acess att spela BF1 (alltså WW1 liret) för några veckor sedan, och som nybörjare var det verkligen ingen höjdare.

Just att man dör så snabbt gjorde att jag sällan kände nått större nöje i striderna. Jag gick runt ett hörn, men upp på en kulle stod nån bakom en sten och 1 sekund senare var jag död. Jag smög i nån skyttegrav och PANG så vat det nån sniper mer 28/1 i KD som sköt mig. Spawnade och sen kom en tank och jag hade inget antitank vapen ,så dog.

I grunden kul. Men jag kände att jag hade två val. Börja läsa en massa guider, skaffa en grupp med folk att spela med och allmänt nöta i ett par veckor ... Eller bara ge upp. Jag valde det senare. Tröskeln var allt för hög, speciellt då alla andra var BETYDLIGT mer rutinerade.

Om det sen är rätt väg som det valt nu vet jag inte. Väldigt svårt hålla hardcore och casuals nöjda samtidigt.

Medlem

Löjligt hur folk gnäller över högre TTK och anser att det sänker skilltaket. Det är egentligen tvärt emot. Högre TTK tvingar faktiskt folk att sikta och inte enbart förlita sig på reaktionstid och spray. Imo så har skilltaket höjts i och med att det är svårare att döda någon. Det är mer värt att kontrollera sin spray dvs. skjut inte på full auto. Och HS är åter igen det bästa sättet att döda någon på. Allt detta kombinerat påminner mig om den gamla goda tiden då spelare faktiskt kunde sikta utöver bodyshots. Eller mer i stil av CS där bodyshots inte är insta kill beroende på vapen.


signatur

Idono. That's me!

Så hardcore spelarna med "skills" klagar på att det e svårare att döda fienderna?!? Hmmm...


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Varför inte införa något sorts experience-baserat tak för att kunna spela på "noob-servrarna"? Efter en generös period på de "enklare" servrarna så kan du inte längre spela på dem? Eller riskerar de snart att stå halvtomma?

Medlem

Det största problemet jag har med BFV är att de fortfarande inte har lärt sig från BF1. I jämförelse med många spel så var BF1 en "nystart", det var ett spel som träffade rätt på många punkter även om det fortfarande hade en hel del att styra upp. Här dyker de upp med BFV och det känns som BF1.5 där många problem har ordnats upp, samtidigt som de inte har ordnat de mest fundamentala problemen.
Iställer verkar det som att BFV inte alls är en legitim uppföljare som det borde vara, utan snarare BF1.5 där de har valt att lägga övrig tid på saker som RTX istället för att göra ett värdigt spel.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Geeks Gaming
Skrivet av Idono:

Löjligt hur folk gnäller över högre TTK och anser att det sänker skilltaket. Det är egentligen tvärt emot. Högre TTK tvingar faktiskt folk att sikta och inte enbart förlita sig på reaktionstid och spray. Imo så har skilltaket höjts i och med att det är svårare att döda någon. Det är mer värt att kontrollera sin spray dvs. skjut inte på full auto. Och HS är åter igen det bästa sättet att döda någon på. Allt detta kombinerat påminner mig om den gamla goda tiden då spelare faktiskt kunde sikta utöver bodyshots. Eller mer i stil av CS där bodyshots inte är insta kill beroende på vapen.

Skrivet av Snake Plissken:

Så hardcore spelarna med "skills" klagar på att det e svårare att döda fienderna?!? Hmmm...

Anledningen till varför folk "Gnäller" Är för att all balans är borta från spelet. Spelet va gjort för att ha lägre TTK. Deras nya ammunition och medic system va gjort för en låg ttk.
Dom hade precis gjort smgs mer användbara... Nu är dom totalt värdelösa då det kan krävas 9 skott för att döda någon medans vissa vapen bara kräver 2-3 på alla avstånd.
Snipers som va ett problem innan är ett ännu större nu då det är en enda klassen så inte påverkas. Inte för dom döda mycket innan utan för dom gör inte ett skit under matchen.

Och man gör detta efter man frågat folket om vad dom tyckte och typ ingen ville ändra de. Bara för att hålla kvar "noobs" som inte klarar av ett snabbare spel.

Ändrar detta skilltakat? Nej. Dom som är bra är fortfarande bra. Och dom som är dåligt har det ännu sämre nu då innan hade dom chans att kunna flanka och få lite kills. Nu när det krävs fler skott kommer dom ha ännu svårare att döda folk då dom som är bättre kommer ha mer tid på sig att reagera och skjuta tillbaka.

Nej denna uppdateringen är så fruktansvärt dålig och deras argument är ännu sämre.
Communityn kommer nu bli delad istället för att fixa damage stack buggen som nog är största anledningen till varför folk har lämnat spelet.

Går även att gå in på deras Reddit och se att "nyare" spelare HATAR nya TTKn

Medlem

@aeqvist: Enkelt, man sätter en cap på hur många som får använda vissa vapen.
Vilket även hade fixat mycket gameplay mässigt, ibland är ju varenda jävel support, eller recon, en hel pluton med snipers...

Vapen delen är den jag ogillar mest med battlefield v, det är rent jävla larv att ha en massa tyska trupper kuta runt med sten gun, exempelvis.

Synd att dom inte kunde göra det rätt, factional, mg 38, mg 42, kar 98, mp40, gewehr etc åt tyskarna, lee enfield, m1garand, thompson, sten gun, browning .30 cal, bar, bren gun etc åt allierade...

Wää wää det skulle förstöra unlock systemet, jamen ta bort unlock systemet då. Tillför ju inte ett skit ändå.
Moroten i multiplayer shooters bör vara att det är roligt.

Tycker även att det är skitfult att det finns red dot sights, bestäm er vad fan ni vill göra för era dice.
Dom kunde lika gärna fortsatt göra modern krigsföring.

Finns ju verkligen 0 ww2 känsla i spelet ändå.

Medlem

Jag har alltid föredragit låg ttk(dvs att det man skjuter dör snabbt). Främst på längre avstånd så vill jag faktiskt kunna få ner fiender jag skjuter på.
Därför spelar jag nu "conquest core" där ttk är som det var innan patchen. Är du som jag, gör då som jag!
Så hoppas vi att Dice märker på sina statistik att kidsen inte alls "ragequittar" för att de dör för enkelt. Och att de sedan ändrar tillbaka ttk:n, för jag köpte spelet för att det var mer hardcore med låg ttk.

Gnällkuk
Skrivet av Akronym:

Jag förstår verkligen inte varför folk blir så upprörda över detta.

Är det för att ni inte längre kommer att ha lika många noobs att PK:a, eller är det för att ni tycker att enbart fanatiska gamers som inte har något liv utanför datorrummet skall ha tillgång till onlinespel?

Vad i H-vete spelar det för roll om spelare som känner sig lite mer casual kan välja en lite lättare spelupplevelse?

Varför inte bara avskaffa alla Korpen föreningar också? Folk idrottar väl för att de vill ha en utmaning, låt alla spela på elitnivå direkt. Vi kan ju inte dela upp "idrottarbasen" (Obs sarkasm)

JackFrags sammanfattar och förklarar varför det är ett snedsteg rätt bra

TLDW,

Det finns ingen tanke alls bakom detta, det kommer knappast innebära att det blir en bättre upplevelse - för någon. Utöver det så har ändringarna gjorts utan förvarning, ingen som inte följde twitter, reddit, yt osv hade någon koll. Man vill också lägga till "core-läget" som ytterligare modes. Det kommer bli stor förvirring och när man äntligen fått bort splittandet av spelarbasen genom season pass så ska man krångla till det ännu mer med att ha två helt olika spellägen.

Jag förstår intentionen, men det är helt fel väg att gå tycker jag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det är bra med högre TTK. Det betyder att man måste lära sig att pricka huvudet. Dvs mer skill än "hardcore" där man sprayar på måfå mot en husknut från 300m.

Medlem
Från roligt till frustrerande

Min största beef med BF1 var att man I princip var chanslös i en 1v2 situation. Detta pga att, headshots borträknat, i princip var omöjligt att få ner två motspelare innan man själv dog.

Intitialt i BF V kunde jag med rätt rörelse och rätt användande av skydd vinna en 1v2 situation och känna att jag "vann" och "var bättre" än mina motståndare. Jag kunde även pricka folk med en karbin på lite avstånd och få ner dem.

Som medic behövs det nu upp till 9 body shots vilket som är helt galet. Räkna sedan in den lilla ammunition man får bära med sig och matematiken faller.
1v2 är galet svårt att vinna nu då det krävs så mycket mer, ja ett skott är mycket mer, för att få ner fienden.
En kan argumentera för att det främjar teamwork, men då BF numera i stort är ett enda stort myller av folk får du helt enkelt räkna med att du är ensam mot ett gäng, eller följer med lemmeltåget av polare.

TTK var INTE problemet med BF V. Ta som exempel R6 Siege, CoD, PUBG, Fortnite, CS i alla dess former.
Kort TTK, men finslipade.
I BF V vet du ofta inte ens om att du tar skada , din upplevelse att dö fort är fortfarande närvarande. Känslan är att det tar endast längre tid att döda, inte att dö. Och detta är frustrerande.

Vägen DICE gick med mindre ammo, kortare TTK var rätt. Sedan blev de i vanlig ordning rädda och gav sämre spelare en boost lagom till julhandeln. Go figure.

Att sedan dela upp spelarbasen är helt fel. Rankat/orankat kan jag köpa, men att tillhandahålla en sorts barnversion av spelet är helt galet. De flesta strider utspelar sig inte på 300m som många påstår utan snarare på upp till 50m. De flesta, naturligtvis inte alla. Att då kunna tracka en motspelare, sätta 8/9 skott med en sunkig smg för att sedan bli nedskjuten av någon som kom till fighten 10 min senare känns fel.

Medlem
Skrivet av snubben:

Precis som denna uppdatering då. Nu måste alla vapen balanseras för två olika ttks. Sanslöst korkad uppdatering om du frågar mig

Japp, håller med 👌

Inaktiv

Det hade varit spännande om man dött på riktigt om man dör i spelet, typ nån sorts dräkt som ger spelar en kraftig stöt där man blir träffad och tar kål på en när hp är ekvalent med noll.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Det är bra med högre TTK. Det betyder att man måste lära sig att pricka huvudet. Dvs mer skill än "hardcore" där man sprayar på måfå mot en husknut från 300m.

DICE har redan medgett att meningen med denna längre TTK är just för att hjälpa nya spelare...

Medlem

Man skulle kunna se det som en fet nerf på alla vapen utom dom två som är mest frustrerande att bli dödad av, shotguns och snipers.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Det är bra med högre TTK. Det betyder att man måste lära sig att pricka huvudet. Dvs mer skill än "hardcore" där man sprayar på måfå mot en husknut från 300m.

Om aim är det enda måttet på skill, ja - vilket jag inte håller med om. Men som tidigare påpekat var inte ändringen för att hjälpa nybörjare - hur det nu hjälper nybörjare att få lika "svårt" att döda andra som andra har att döda dem.

Jag förstår inte heller hur de dragit slutsatsen att det är här skon klämmer för nybörjare, och inte alla buggar och nätkoden (instakill på 1-2 frames från 100hp) som gör att man kanske fort lessnar och inte spelar det igen. Det sistnämnda sker fortfarande trots längre TTK. Men det är klart - det är en ändring som är förhållandevis lätt att göra (lite server side-värden som ändras). I slutändan handlar det om att locka fler till köp under jul, men jag hoppas faktiskt att det slår precis tvärtom (inte som att det blivit så bra reklam för spelet). Jag känner mig lite lurad, jag trodde det här spelet skulle vara en ansats åt motsatt håll. Bort från BF1 och de senare installationerna i serien. Det var också det som lockade till köp för mig. Ironiskt också att man slopar premium för att inte splittra spelarbasen, för att sedan inför dubbelt så många spellägen - likadana, fast med "Core"... Grattis, Dice.

Medlem

Jag har spelat en del BFV och jag gillar vanliga TTK, men kan någon vänligen förklara vad de har gjort nu?

Har de ändrat TTK så att de går ennu snabbare? Är de på alla gamemodes nu lr bara specifika?

Mvh

12
Skriv svar