Kassandra vs Alexios – vem har spelats mest i Assassin's Creed Odyssey?

Medlem

Lirade som Alexios då jag föredrar att spela som man i spel. Han började rätt så tråkig men växte till sig mer o mer för att tyckas om efter ett tag. AC Odyssey var en mycket bra upplevelse. Jobbigt att de tar ett sabbatsår nu men det ska bli sjukt spännande att se vart och i vilken tidsperiod nästa AC ska utspelas.

Enda gången jag valt en kvinna i dessa val är DisHonored 2 då hon hade helt nya fräscha egenskaper jämfört med Corvo.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Körde som Kassandra. Hade oerhört svårt att stå ut Alexios "Punkragefärgade",
efter-första-whiskeyn pojkbandsröst (med samma nivå av karaktär som den gula kaktusen här hemma på fönsterblecket), lite som "jag har på tok för mycket att bevisa, så mycket att ingen bryr sig...

Det känns överlag (trotts all populistisk, redan grundad teori kring kvinnors enspåriga karaktärisering) som att det faktiskt är vanligare att dom lyckas utforma en intressant personlighet med djup ur en kvinna än en man. Därför anser jag, trotts pillefjong, att det är enklare att "immersa" sig med det kvinnliga alternativet...

Kör som Kassandra!

MAn har ju inte mycket att gå på innan valet och hade knappt hört deras röster.
Hörde att hon va kanon så körde på det + att jag knappt kört med nån kvinnlig assassin innan.

Det som tar bort inlevelsen som ingen nämner är väl att man som kvinnlig legosoldat svingar en 40 kilos Yxa rakt igenom en manlig 130 kilos snubbe och vinner

Fanns det ens kvinnliga krigare på det sättet under den tidsperioden?
Och när man går till sängs med 3:e tjejen på rad så känns det som det va menat att Alexios skulle va huvudkaraktär.
("Not that there´s anyting wrong with that" - Seinfeld)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Min femöresgissning är att många väljer en avatar med samma kön som en själv, när valet ges. Å andra sidan hade nog ingen saknat Alexios, om Ubisoft valt att bara köra på Kassandra.

Jag är helt tvärtom, oftast när det finns ett val att spela som kvinna och det finns "stöd" i storyn för det, väljer jag det.

För mig kan saker som klassen jag spelar som ha betydelse. Spelar jag tillexempel Thief, Assassin, Hunter, Sniper, Magiker, Warlock eller liknande faller valet på Kvinna oftast, då Stealth, Intelligens och Smidighet passar mer in på en kvinnofigur i min fantasi. Men även en stark Paladin eller Warrior kan bli kvinnor.

Har alltid varit så och jag kan inte riktigt förklara varför, valde kvinnomodeller i Quake, samma i Tribes, mina huvudkaraktärer i WoW var Female.

Kanske har det med att några av mina favoritspel när jag var liten var Tomb Raider och NOLF. Men också spel där de kvinnliga karaktärerna var mer intressant för mig så som, Tifa och Aerith i FFVII, Kerrigan i Starcraft, Jill i RE, Zelda, Regina i Dino Crisis.

Har många gånger spekulerat i varför, för jag har fått skit från vänner under åren för just det valet.
Det är antagligen bara något som intresserar mig mer med kvinnliga karaktärer än manliga.

Bra iaf när valmöjligheten ges, ibland kan jag ju tycka att storyn eller miljön för spelet inte alls stämmer med en kvinna och väljer då man.


signatur

Nämen!

Medlem

Under senare tid har jag valt kvinnliga karaktärer i spel. Men ser gärna även filmer , serier nu med kvinnliga karaktärer.
Vet inte varför , men inte har blivit så nu för tiden. När man var yngre så valde man aldrig det. Skönt man växer upp till en viss grad ,haha

Medlem

Körde tio minuter som Alexios sedan bytte jag. Jäklar sicken tråkig röstskådis. Hon som kör Alexandra var iaf bättre måste jag säga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ska man ändå sitta och stirra på ett arsle och en och samma kropp i 10-tals timmar, så väljer man så klart en kvinna / tjej... Vem fan orkar sitta och glo på ett karl-arsle som karl?


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Jag valde Kassandra. Dels för skådespel, men ännu mer för spring animationerna.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Kvinnliga huvudkaraktärer för all del, men så när jag ges valet att välja känns det helt enkelt bara mer "mig" att spela som en man, speciellt om man kan lira med ett rakat huvud och en mustig Goatee / annat skägg.x) Jag spelar oftast först som ruthless/renegade/ond osv. Att vara ett asshole som Kassandra är oväntat bra dock. Men överlag brukar jag anse det är lite.. vekt i jämförelse. Det är ju trots allt män som oftast som alltid är de brutala mordiska dårarna så det känns alltid "fel" med en kvinna som väljer såna val. xD Kvinnor är mer empatiska by nature.

Medlem

Kassandra all the way! Men hur kan hon egentligen vara canon? I collectors edition dyra och superdyra, så är Alexios frontfigur :/

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av nils45:

Ser ut som FZ:a Calle

😍


signatur
Inaktiv

Spelade som Kassandra. Ångrade mig en bit in dock. Tråkigare och stelare karaktär får man leta efter. Var så illa att jag började klicka bort all story.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Spelade som Kassandra. Ångrade mig en bit in dock. Tråkigare och stelare karaktär får man leta efter. Var så illa att jag började klicka bort all story.

För att vara ärlig, Alexios är precis lika stel. Det är som att detta är två personer med varsin halv personlighet, som dock är identisk mellan de två karaktärerna. Jag har en gnagande misstanke att om de inte valde att ha två spelbara karaktärer, så kunde den som blev kvar faktiskt ha en hel personlighet istället, vilket hade varit uppskattat.

Medlem
Skrivet av Piraten88:

När jag skaffar spelet i framtiden så kommer det bli Kassandra! För ärligt talat så är det tråkigt att kvinnor inte får samma rampljus som män. Blir sådan rabalder om man kör endast kvinna i något AAA-franchise till exempel i AC: Odyssey.

Horizon Zero Dawn & Life is Strange (season 1 & before the storm) är två spel som ligger varmt om hjärtat och gör spelet rättvisa med kvinnliga karaktärer. Vill ha mer kvinnor i större spel för det finns mycket talang därute och ärligt talat så är kvinnor mer badass i spelvärlden, när man verkligen känner för dem. Enda spelet man verkligen känner för en manlig karaktär var Lee Everett i Telltales The Walking Dead Season 1.

Kanske inte samma, men de får definitivt mycket rampljus.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Nightsorrow:

För att vara ärlig, Alexios är precis lika stel. Det är som att detta är två personer med varsin halv personlighet, som dock är identisk mellan de två karaktärerna. Jag har en gnagande misstanke att om de inte valde att ha två spelbara karaktärer, så kunde den som blev kvar faktiskt ha en hel personlighet istället, vilket hade varit uppskattat.

Ah, ok. Orkade aldrig köra något alls med Alexis men kan lungt tänka mig att du har helt rätt. Ser hellre en person med personlighet är dom här två då.

Avstängd

Körde Alexios i första genomspelningen, har påbörjat en andra med Kassandra men tog en paus pga red dead 2.


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar