Steam-beta antyder crossplay med Xbox Live-spel

Robot
Steam-beta antyder crossplay med Xbox Live-spel
Fragtjuv

Är säkerligen en bra utveckling!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Gnällkuk

Drömmen: de slopar sitt sketna jävla windows store eller vad det nu heter och utvecklar Steam-plattformen gemensamt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Drömmen: de slopar sitt sketna jävla windows store eller vad det nu heter och utvecklar Steam-plattformen gemensamt.

Hur går det då med Linux stöd? 😋


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Hur går det då med Linux stöd? 😋

Microsoft har ju sin mjukvara även på konkurrerande plattformar ex Android och apples operativsystem. Så det är nog inga problem så länge det finns tillräckligt med kunder på plattformen.

Gnällkuk
Skrivet av vbgbasse:

Hur går det då med Linux stöd? 😋

Troligtvis ganska bra, de har ju bara fördjupat sitt samarbete genom åren?

https://www.omgubuntu.co.uk/2018/04/microsoft-linux-custom-ke...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hm, crossplay är ju en början antar jag, fast snälla. hoppas dom släpper alla spel från MS store till steam också, och då menar jag ordentligt släpp, inte som t.ex. Uplay där du köper spelet på steam men mer eller mindre är endast en ikon för att starta upp Uplay och spelet där igenom.

Medlem

Crossplay bryr jag mig inte om men om det innebär att ms släpper sina spel på steam är det en bra sak.

Medlem

Drömmen vore att kunna spela spel från Microsoft och använda deras gamepass, allt utan att blanda in Microsoft Store eller Xbox-appen på Win10.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Fattar inte riktigt hatet mot Windows store, visst det är inte jätte smidigt att använda men helt ok ändå. Steam är knappast perfekt heller och konkurrens är alltid bra. Playanywhere spel fungerar väldigt smidigt mellan Windows och Xbox, iaf de jag har testat.

Medlem

Nej tack! Vill inte ha console plebs i mina games.


signatur

AYY LMAO

Ambassadör
Xbox

Cross play är alltid trevligt!

Funderar på om inte detta tyder på något djupare samarbete dock... Med mus&tangentbordsstödet i full sving på Xbox så finns det ju lite intressanta möjligheter, åt båda håll för den delen.


signatur

Jump in.

Medlem

Nej tack, vill inte ha steam-drm i fler spel, vilket helvete det är.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skrivet av Lauchen:

Fattar inte riktigt hatet mot Windows store, visst det är inte jätte smidigt att använda men helt ok ändå. Steam är knappast perfekt heller och konkurrens är alltid bra. Playanywhere spel fungerar väldigt smidigt mellan Windows och Xbox, iaf de jag har testat.

Förstår det inte heller. Folk klagar på alla spelklienter och då är ju Microsoft store mycket bättre eftersom man slipper starta eller installera någon spelklient för att spela. Det ända man gör är att ladda ner därifrån sen slipper man använda den.

Medlem

@PeterMagnusson84: problemet är nog att det kräver windows 8.x eller windows 10. Många kör ju fortfarande windows 7 eller tillomed Linux med wine osv.

Sen att win10 storen använder UWP e ju inte så hett, du har inte ens åtkomst till spelfilerna även som admin, vilket begränsar rätt hårt för moddar, initweaks, reshade osv.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar