Löfte från Square Enix: flera Final Fantasy VII-demonstrationer under 2019

Robot
Löfte från Square Enix: flera Final Fantasy VII-demonstrationer under 2019
Medlem

Hoppas verkligen remaken blir bra. Hade originalet till PS1 som jag sålde av någon dum anledning. Måste införskaffa det igen inom en snar framtid.


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Gjorde exakt samma sak. Ångrade mig tre timmar senare hehe

Medlem

Hype nivå 0 är fortfarande grinig för att dom ändrade stridssystemet

Medlem

Nyheter, Rollspel , Playstation.

Släpps inte detta till Xbox? 😢

Gnällkuk

Nej, har redan tappat det mesta av intresset efter att det ska bli något episodbaserat spel. Känns inte som det kommer vara en remake, snarare bygga på originalet men sim ett helt annat spel. För en som håller det som ett av de bästa spelen genom tiderna har jag svårt att se att jag inte kommer bli besviken, dels för att man inte upplever samma magi som när man var liten och dels för att det känns mer riktat mot en bred massa och inte gamla fans primärt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hoppade in i FFXIV och tog emot min motorcykel idag. Blev positivt överraskad av att höra Crazy Motorcycle Chase spelas upp.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nej, har redan tappat det mesta av intresset efter att det ska bli något episodbaserat spel. Känns inte som det kommer vara en remake, snarare bygga på originalet men sim ett helt annat spel. För en som håller det som ett av de bästa spelen genom tiderna har jag svårt att se att jag inte kommer bli besviken, dels för att man inte upplever samma magi som när man var liten och dels för att det känns mer riktat mot en bred massa och inte gamla fans primärt.

Med tanke på Square-Enix trackrecord av FF spel senaste tiden så känns det som att chansen att bli besviken kommer vara hög. Episodbaserat, realtime combat är två saker som gör att jag kommer hoppa över det. Och kommer inte bry mig om recensionerna med tanke på att mainstream recensenter gav FF13 10/10 när spelet är ett av, om inte det sämsta i FF serien (2:an håller fortfarnde första platsen när jag tänker efter). FF13 är inte bara ett dåligt FF spel, det är ett uselt spel hur man än vrider på det.

Medlem

Jag hoppas att remaken blir bra.
Jag.behöver ärligt inte samma spel somnoriginalet i ny förpackning utan välkomnar nytt stridsystem tex.
Det här med episoder låter dock inte nå vidare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

@Rackaren: Håller med dig. Varför inte behålla det gamla stridssystemet bara och göra spelet snyggare, men eventuellt nya sidospår.

Gnällkuk
Skrivet av Esri:

Med tanke på Square-Enix trackrecord av FF spel senaste tiden så känns det som att chansen att bli besviken kommer vara hög. Episodbaserat, realtime combat är två saker som gör att jag kommer hoppa över det. Och kommer inte bry mig om recensionerna med tanke på att mainstream recensenter gav FF13 10/10 när spelet är ett av, om inte det sämsta i FF serien (2:an håller fortfarnde första platsen när jag tänker efter). FF13 är inte bara ett dåligt FF spel, det är ett uselt spel hur man än vrider på det.

Jag försökte verkligen med FF13, tänkte att det blir nog bra snart... men det blev det aldrig. Visuellt kändes det överlag bra, men jag fick aldrig någon känsla för karaktärerna och tycker inte story eller monster var speciellt intressanta.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Esri:

Med tanke på Square-Enix trackrecord av FF spel senaste tiden så känns det som att chansen att bli besviken kommer vara hög. Episodbaserat, realtime combat är två saker som gör att jag kommer hoppa över det. Och kommer inte bry mig om recensionerna med tanke på att mainstream recensenter gav FF13 10/10 när spelet är ett av, om inte det sämsta i FF serien (2:an håller fortfarnde första platsen när jag tänker efter). FF13 är inte bara ett dåligt FF spel, det är ett uselt spel hur man än vrider på det.

FF13 var en besvikelse, men FF13-2 är faktiskt mycket bra jämfört med FF13.

Jag är faktiskt mer hypad just nu över tre andra JRPG släpp än remaken av FFVII. Etrian odyssey Nexus i Februari, Tales of Vesperia Definitive edition till PS4 i Januari samt Trails of Cold Steel III som ännu väntar på ett release datum i väst. Cold steel 1 och 2 kommer till PS4 i Januari i förberedelse för trean som släpps på samma platform.

Medlem

Älskar FF7-FF9 helt otroligt mycket, några av mina bästa spelminnen någonsin. Men med 10an kom något slags skifte i estetiken som inte passade mig alls. Det blev helt plötsligt extremt mycket fokus på flashiga kläder, helgalna frisyser och löjliga karaktärer. Jag gillade fortfarande 10an men det va med 10an som jag först började känna "ok, det här ser ju bara löjligt ut" lite väl ofta.

Förstår att det är en kombination av att utvecklarna fick mer frihet när hårdvaran utvecklades (denna ambition med galna kläder etc. kanske redan fanns i PS1 eran men kanske helt enkelt inte syntes pga. begränsningarna.) och att jag själv blev äldre.

FF15 tvingade jag mig igenom, combat systemet va ju mer eller mindre obefintligt, du kan ju mer eller mindre bara hålla ner cirkel och klara varenda strid som dyker upp. Story va helt obegriplig, även för att vara Final Fantasy.

Har inga som helst förhoppningar på FF7 remaken men hade givetvis blivit glad om det va bra. Tror tyvärr att jag har vuxit ifrån Final Fantasy spelen dock.

Backloggens befriare
Skrivet av RedZour:

Nyheter, Rollspel , Playstation.

Släpps inte detta till Xbox? 😢

Jag tror att det kommer att komma till Xbox i och med att de inte uttalat något om någon exklusivitet vad jag har hört.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Aletheides:

FF13 var en besvikelse, men FF13-2 är faktiskt mycket bra jämfört med FF13.

Jag är faktiskt mer hypad just nu över tre andra JRPG släpp än remaken av FFVII. Etrian odyssey Nexus i Februari, Tales of Vesperia Definitive edition till PS4 i Januari samt Trails of Cold Steel III som ännu väntar på ett release datum i väst. Cold steel 1 och 2 kommer till PS4 i Januari i förberedelse för trean som släpps på samma platform.

Kan verkligen inte hålla med om FF13-2, tycker det är sämre än 13. Det gjorde allting ännu värre än vad det redan var, och lightning returns var ett skämt utan dess like.

Resten håller jag med om.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Esri:

Kan verkligen inte hålla med om FF13-2, tycker det är sämre än 13. Det gjorde allting ännu värre än vad det redan var, och lightning returns var ett skämt utan dess like.

Resten håller jag med om.

Tycker faktiskt också att XIII-2 var bättre än XIII. Det Pokémon-aktiga insamlandet av en grupp monster och jakten på att få ihop det ultimata teamet var faktiskt lite kul, och det hade mer utforskande av öppna miljöer än korridorsimulatorn XIII. Men med det sagt var även XIII-2 uselt sett till handling och narrativ struktur, spelade bara det för monstersamlandet och utforskandet.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Loevet:

Tycker faktiskt också att XIII-2 var bättre än XIII. Det Pokémon-aktiga insamlandet av en grupp monster och jakten på att få ihop det ultimata teamet var faktiskt lite kul, och det hade mer utforskande av öppna miljöer än korridorsimulatorn XIII. Men med det sagt var även XIII-2 uselt sett till handling och narrativ struktur, spelade bara det för monstersamlandet och utforskandet.

Tyckte det kändes för tunt och ointressant i det stora hela, fast iofs så gillade jag World of Final Fantasy som också hade pokémon samling, även om det spelet hade sina brister så var det mycket, Mycket bättre än tidigare spel.

Medlem

Square Enix är sjukt ojämna i sina leveranser nu. Ett tag var det katastrof (13-serien, första 14 släpptes) då trodde jag det var över för gott. Sen kommer pärlor som FF14, Octopath Traveler och ett godkänt FF15. FF7R kommer inte vara lika bra som originalet. Det kommer va ett helt annat spel, och det är nog så man ska se på det. Ett nytt modernt FF7 som uttrycks i annat gameplay och sätt att berätta storyn på. Dumt att förvänta sig samma episka spel Med modern grafik för det kommer det inte vara.

1
Skriv svar