200 miljoner har hämtat PUBG till sina mobiler

Robot
200 miljoner har hämtat PUBG till sina mobiler

Har nu lika många dagliga spelare som Fortnite.

#fortnite, #pubg, #steam


FM-guru
F.d. Sisyr

Lirar aldrig mobilspel. Senast jag körde ett mobilspel var nog det där Fruit Ninja eller vad det hette där man slicade frukt. Sånt var hett när touch screen på mobil var en ny företeelse.

Medlem

Och folk undrar fortfarande varför utgivare väljer att fokusera på spel till mobiler.

Själv tycker jag mest om CS:GO - Danger Zone. En liten karta, relativt enkelt att vinna om man inte har för bråttom, sedan är det kul att CS aldrig slutar att utvecklas.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

NuZ
Testpilot

Finns få spel som är bra till mobiler. Alltså spel, inte tidsfördriv
Måste då säga att pubg mobile är riktigt bra spel mobilt. Snyggt, bättre än pc versionen på många sett och faktiskt rätt underhållande. Men är så trött på lootlåde skiten överallt. Sen att man måste klicka sina achivements hela tiden. Men kina är kina


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd

Majoriteten av spelarna bor garanterat i Asien där mobilspel är störst pga. omständigheterna där de flesta bara har råd med en smartphone och även reser flera timmar per dag fram och tillbaka från arbete.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Och folk undrar fortfarande varför utgivare väljer att fokusera på spel till mobiler.

Jag tror inte att folk undrar, utan det är som med mikrotransaktioner o dyl: att folk klagar för att dom själva inte gillar det. De allra flesta vet nog att pengarna styr och är det mobilspel som drar in dolans så är det mobilspel som tillverkas.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av D01tY:

Finns få spel som är bra till mobiler. Alltså spel, inte tidsfördriv
Måste då säga att pubg mobile är riktigt bra spel mobilt. Snyggt, bättre än pc versionen på många sett och faktiskt rätt underhållande. Men är så trött på lootlåde skiten överallt. Sen att man måste klicka sina achivements hela tiden. Men kina är kina

Har inte spelat det själv på mobilen så jag måste fråga. Hur siktar man på ett vettigt sätt i en mobil?

KoP
Medlem
Skrivet av Stich:

Har inte spelat det själv på mobilen så jag måste fråga. Hur siktar man på ett vettigt sätt i en mobil?

Man skaffar en bluetooth handkontroller avsedd för mobilt spelande. Spelet i sig måste givetvis stöda handkontroller. Har dock ingen aning om Pubg på mobil gör det.

ELF
Medlem

Kanske ska testa en gång bara för att.

@AplAy: Stod faktiskt att de flesta bor i Indien(Asien), så du har rätt


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Finns ju även massvis med pubg kopior till mobil.
Undrar hut många som spelar dom.
Det roliga i det hela är att jag tror tencent är ägare av många dom utvrcklarna också.
Kina satsar på world domination och blir belönade för att dom "kopierar" andra.
Är nog ingen annanstans i världen man blir drt, utan man blir stämd ist


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot
Skrivet av Stich:

Har inte spelat det själv på mobilen så jag måste fråga. Hur siktar man på ett vettigt sätt i en mobil?

Helt gratis att ladda hem. Är bara kosmetiska saker som kostar så ladda hem o testa Fu styr med fingret. På min samsungplatta är kontrollerna väldigt lika en vanlig fast obekväm kontroller


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Stich:

Har inte spelat det själv på mobilen så jag måste fråga. Hur siktar man på ett vettigt sätt i en mobil?

Du kan ju kika på ex Youtube så ser du hur man styr.
Det är ganska enkelt att träffa fiender i pubg på telefonen. Antagligen storhitbox och mycket auto aim.
I de första matcherna vinner de flesta eftersom man då möter mycket bottar som är usla.

Avstängd

Detta säger egentligen inte så mycket. Arbetade själv med utvecklingen en app i början på förra året. Efter 10 månader hade vi nått över 200k nedladdningar, vilket var något som vi lyfte fram till investerarna. Sanningen var att inte ens 5% var aktiva användare (dvs startade appen minst 1 gång i veckan)....

Medlem
Skrivet av D01tY:

Finns få spel som är bra till mobiler. Alltså spel, inte tidsfördriv
Måste då säga att pubg mobile är riktigt bra spel mobilt. Snyggt, bättre än pc versionen på många sett och faktiskt rätt underhållande. Men är så trött på lootlåde skiten överallt. Sen att man måste klicka sina achivements hela tiden. Men kina är kina

Jasså på vilket sätt är det bättre på mobilen än på pc?
Ända jag kan tänka mig är på språng.. men resten är bara nackdelar

NuZ
Testpilot
Skrivet av eessah:

Jasså på vilket sätt är det bättre på mobilen än på pc?
Ända jag kan tänka mig är på språng.. men resten är bara nackdelar

Stabilare, bättre flyt i gameplay bla. Känns som en bättre version tekniskt. Testa själv. Ja sen är de självklart en bättre upplevelse på PC men jag snackar de tekniska


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar