Slutcraftat! Sista Minecraft-patchen släppt till gammelkonsolerna

Robot
Slutcraftat! Sista Minecraft-patchen släppt till gammelkonsolerna

Tack och hej för 360, PS3, PS Vita och Wii U.

#minecraft, #playstation-3, #ps-vita, #wii-u, #xbox-360


Medlem

Trodde konsol minecraft var typ samma som pocket edition ich att allt gick att göra samma av alla.
Tydligen inte


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Trodde konsol minecraft var typ samma som pocket edition ich att allt gick att göra samma av alla.
Tydligen inte

Alla använder i princip W10/Pocket Edition ja
Men det finns nuvarande ingen universalt sätt att compilea till alla platformar
Dom behöver fortfarande devkit till samtliga konsoller

Så blir rätt mycket om dom är tvugna att ha devkit konsoll för:
Xbox 360
Wii U
PS3
PSVITA
Xbox One/PC
Switch
PS4

Blir rätt mycket, och är inte hållbart att fortsätta utveckla till gamla konsoller.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

KoP
Medlem

Synd. Har slutat spelat MC sen dom slutade stöda Minecraft Xbox One Edition. Tycker inte alls om Better Together versionen tyvärr. :/

Skrivet av KoP:

Synd. Har slutat spelat MC sen dom slutade stöda Minecraft Xbox One Edition. Tycker inte alls om Better Together versionen tyvärr. :/

Har nästan bara spelat Java-versionen till PC. Försämrade dem spelet eller något, vad menar du? Kollade upp Better Together-updaten lite snabbt och det visar sig vara en merge-version av Minecraft för moderna gaming-system. Vore hemskt om grafiken försämrats eller om det blivit färre funktioner pga mobiler.

Men du kanske får det att låta värre än vad det är. Jag ska nog läsa på mer om denna Better Together-update.

KoP
Medlem
Skrivet av Monsterfrukost:

Har nästan bara spelat Java-versionen till PC. Försämrade dem spelet eller något, vad menar du? Kollade upp Better Together-updaten lite snabbt och det visar sig vara en merge-version av Minecraft för moderna gaming-system. Vore hemskt om grafiken försämrats eller om det blivit färre funktioner pga mobiler.

Men du kanske får det att låta värre än vad det är. Jag ska nog läsa på mer om denna Better Together-update.

Den enda versionen av MC dom håller uppdaterad på Xboxen är Minecraft Realms versionen vilken jag har testat men det är något som känns off jämfört med Xbox One Edition. 🤔 Xbox One Edition var perfekt i det avseendet att det bara var jag och en polare som lirade (känner inga andra som lirar MC och att spela med randoms är inte attraktivt).

Skrivet av KoP:

Den enda versionen av MC dom håller uppdaterad på Xboxen är Minecraft Realms versionen vilken jag har testat men det är något som känns off jämfört med Xbox One Edition. 🤔 Xbox One Edition var perfekt i det avseendet att det bara var jag och en polare som lirade (känner inga andra som lirar MC och att spela med randoms är inte attraktivt).

Låter tråkigt, men har de lagt av med updates helt och hållet eller sker det i långsammare takt? Känner till att PS4-versionen har fått saker delayed, men det beror kanske på att Minecraft blivit Microsofted. Olika typer av multiplayer modes borde fortsätta stödjas tycker jag. Har du förresten hört talats om den kommande DLC:n Super Duper Graphics Pack? Det kommer till Windows 10 Edition och till Xbox One (osäker om det är till båda Xbox Ones eller endast Xbox One X). Istället för ett Minecraft 2 släpper de upgraded grafik liksom.

Men det är tydligen "super duper delayed": https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/9hvvlp/what_the_hec...

Medlem

Synd. Spelar fortfarande Minecraft på Vita ibland, men man förstår väl att dom inte kan supporta den döda konsolen.

1
Skriv svar