2018 års bästa spel – enligt kritikerna

Robot
2018 års bästa spel – enligt kritikerna

Två giganter i toppen, därefter hård kamp om den sista pallplatsen.

#god-of-war, #red-dead-redemption-2, #spelåret-2018


Medlem

Lite sorgligt att det finns remasters med på listan av bästa spel under 2018
fanns det verkligen inga andra som kunde slå dem?
Det är väll ganska no shit att ett tidigare bra spel fortfarande är bra i en nyutgåva

Vermintide 2 och senaste expansionen till Total Warhammer 2 skulle vara på min lista iaf.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Testpilot

Hälften är ju spel som inte ens kom ut i år?

Medlem

Kul med Nier så högt upp.

Står i kö nu hos postutlämning för att hämta en PS4 slim. Blir God of war i helgen


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Ambassadör
Xbox

Red Dead Redemption är kandidat till GOAT, det är på en helt egen nivå.
Skulle nästan våga påstå att det har tagit spelmediet in i en ny division, där vi kan börja ana något mognare och större på många sätt.


signatur

Jump in.

Medlem

Kritikerna är korkade, Nuff said!

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

På min lista skulle God of War hamna högst upp. Jag är alltid positiv till att Nier Automata hamnar högt upp, men det är ju inte ett spel som släpptes i år.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Geeks Gaming

Så länge CoD, bf och Destiny inte är med på någon lista så är jag okey med de.

Medlem

FH4 helt klart!

Medlem

god of war förtjänar förstaplatsen. rdr2 är otroligt imponerande, men av nån anledning har jag inte roligt när jag spelar. vet inte exakt vad det beror på, men gissar på brist på gameplay. det känns som hela spelet enbart är snygga cut scenes, följt av ta dig till mission objective, peka och skjut, repetera.

det borde väl inte förvåna mig egentligen, då det är vad rockstar alltid har gjort, men av nån anledning har jag inte roligt längre. god of war kändes ju iaf som ett SPEL och krävde lite taktik när man slogs. men vad vet jag, rdr2 kanske blir roligare längre fram, har bara tagit mig till andra lägret (det vid vattnet) än så länge.

Ambassadör
Xbox

@quadratis: Man spelar inte RDR2, man lever RDR2.

Mycket av storheten ligger i världen och allt runtomkring, bara köra på storymissions från början till slut är nog inte "bästa" sätt att uppleva spelet på.
Jag körde ett eller två storymissions i taget, däremellan pysslade jag med allt annat som spelet har att upptäcka och när jag kände att det var dags att röra det framåt lite så gjorde jag några till. Under perioder gick det tiotals timmar mellan missions. Det finns så väldigt mycket att göra och upptäcka i spelet. Storyn och framförallt karaktärsbyggandet är fantastiskt, jag hävdar att Arthur Morgan är utan tvekan en av spelvärldens allra bästa protagonister. Gameplay och "speliga" grejer ligger väldigt långt ner på listan även om de är bra de också. En annan nivå helt enkelt.


signatur

Jump in.

Medlem

Inte för jag spelat nått av de andra spelen, men rdr2 var något helt annat för mig. På senare år tröttnar jag väldigt fort på sp spel, ytterst få jag avslutar.
Roligare o lira csgo/pubg med vännerna i discord de tillfällen som ges att spela på äldre dagar.

Men som sagt rdr2 var något helt annat. När det var avklarat var saknaden nästan för stor, som när man läste lotr som tonåring o inte visste vad man skulle göra sen. Tror inget spel gett mig den känslan innan.

Fast kanske är orättvist mot andra spel då rdr2 kom i precis rätt tid så man har kunnat spela iaf 2-4 timmar per kväll. Frugan gravid så hon har gått o lagt sig samtidigt som 1 åringen här hemma. Good life

jbx
Medlem
Skrivet av Gust_:

Inte för jag spelat nått av de andra spelen, men rdr2 var något helt annat för mig. På senare år tröttnar jag väldigt fort på sp spel, ytterst få jag avslutar.
Roligare o lira csgo/pubg med vännerna i discord de tillfällen som ges att spela på äldre dagar.

Men som sagt rdr2 var något helt annat. När det var avklarat var saknaden nästan för stor, som när man läste lotr som tonåring o inte visste vad man skulle göra sen. Tror inget spel gett mig den känslan innan.

Fast kanske är orättvist mot andra spel då rdr2 kom i precis rätt tid så man har kunnat spela iaf 2-4 timmar per kväll. Frugan gravid så hon har gått o lagt sig samtidigt som 1 åringen här hemma. Good life

Fasen vilket lyx, min är oxå gravid men använder det som ett argument till att få äga TVn hela dagarna....
Men nätterna är bra


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Releasehästryttare

Sorry men Crosscode är årets spel, Opencritic har fel.

Avstängd

Detta säger en del om spelåret 2018. Det är inget som direkt går till historien som ett bra år. Kantat av den ena katastrofen efter den andra.. Det är uppenbart att industrin just nu är i en djup svacka. Om det kan vända återstår att se under 2019, men jag förehåller mig ytterst skeptisk.

FM-guru
F.d. Sisyr

1. Subnautica
2. Return of the Obra Dinn
3. Dead Cells
4. Red Dead Redemption 2
5. Unavowed
6. The Red Strings Club
7. Pillars of Eternity 2
8. Spider-Man
9. Divinity: Original Sin 2
10. Hitman 2

Alltjämt några hyllade lir jag inte hunnit med att spela än också, däribland God of War. Alltid klurigt med spel då många tar lång tid att köra igenom så man inte hinner med allt. Lättare med film...

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Detta säger en del om spelåret 2018. Det är inget som direkt går till historien som ett bra år. Kantat av den ena katastrofen efter den andra.. Det är uppenbart att industrin just nu är i en djup svacka. Om det kan vända återstår att se under 2019, men jag förehåller mig ytterst skeptisk.

Du måste ha väldigt höga krav. Ett år då vi fått massvis med bra single-player upplevelser är enligt dig ett dåligt år?

Medlem

Jahopp. Årets bästa spel, Subnautica, är inte ens med i listan.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Jahopp. Årets bästa spel, Subnautica, är inte ens med i listan.

Det spelet är ju så dåligt att de måste ge bort det gratis för att få folk att spela det.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Red Dead Redemption är kandidat till GOAT, det är på en helt egen nivå.
Skulle nästan våga påstå att det har tagit spelmediet in i en ny division, där vi kan börja ana något mognare och större på många sätt.

Yes, började 1 månad efter release med Red Dead Redemption 2 till PlayStation 4 vanilla och älskar verkligen detta spel. Jag dyrkar det! Efter en något seg start då jag kom från ett högre tempo i AC Odyssey o var tvungen att vänja mig vid det lägre tempot så öppnade spelet upp sig på ett magiskt vis. Vilket äventyr detta är alltså. Ligger på chapter 6 och det har verkligen hänt spännande saker. Wow, jag blir helt lyrisk av att tänka på vilken prestation detta verk är. True masterpiece. Skulle vara fantastiskt med ett story DLC eller två men det lär inte hända då online delen kommer prioriteras. Den skippar jag dock.

Ni som är besvikna på RDR2 måste bara ge det en rejäl chans då spelet blommar ut helt fantastiskt bra.

Spelar bara AAA pieces, så här är min lista:

1. Red Dead Redemption 2
2. Assassin's Creed Odyssey
3. HiTMAN 2
4. Spider-Man
5. Shadow of the Tomb Raider
6. Vampyr


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Yes, började 1 månad efter release med Red Dead Redemption 2 till PlayStation 4 vanilla och älskar verkligen detta spel. Jag dyrkar det! Efter en något seg start då jag kom från ett högre tempo i AC Odyssey o var tvungen att vänja mig vid det lägre tempot så öppnade spelet upp sig på ett magiskt vis. Vilket äventyr detta är alltså. Ligger på chapter 6 och det har verkligen hänt spännande saker. Wow, jag blir helt lyrisk av att tänka på vilken prestation detta verk är. True masterpiece. Skulle vara fantastiskt med ett story DLC eller två men det lär inte hända då online delen kommer prioriteras. Den skippar jag dock.

Ni som är besvikna på RDR2 måste bara ge det en rejäl chans då spelet blommar ut helt fantastiskt bra.

Välkommen in i red dead 2 tråden.

Jag tycker att det är intressant hur två konsolexklusiva spel ligger överst på topplistan. Sug på den PC-nördar! Helst Thomas på PC gamer.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Subnautica fattas i listan, precis som några andra redan konstaterat.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

1. Subnautica
2. Return of the Obra Dinn
3. Dead Cells
4. Red Dead Redemption 2
5. Unavowed
6. The Red Strings Club
7. Pillars of Eternity 2
8. Spider-Man
9. Divinity: Original Sin 2
10. Hitman 2

Alltjämt några hyllade lir jag inte hunnit med att spela än också, däribland God of War. Alltid klurigt med spel då många tar lång tid att köra igenom så man inte hinner med allt. Lättare med film...

Är Pillars bättre än Original Sin??

Medlem

Jo Subnautica!
Lätt en plats iaff, kokokrititker. o_O


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av powerbuoy:

Är Pillars bättre än Original Sin??

Föredrar striderna i Divinity (alltid varit svag för turbaserat) medan PoE:s manus föll mig betydligt bättre i smaken.

Avstängd
Skrivet av Sillgam:

Du måste ha väldigt höga krav. Ett år då vi fått massvis med bra single-player upplevelser är enligt dig ett dåligt år?

Är ju mer eller mindre konsensus på mer etablerade spelsiter & forum att 2018 varit kanske det sämsta året i modern tid.

Ge några exempel istället på "massvis med bra sp" ?

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av EXPLICIT:

Är ju mer eller mindre konsensus på mer etablerade spelsiter & forum att 2018 varit kanske det sämsta året i modern tid.

Ge några exempel istället på "massvis med bra sp" ?

God of War 2018, Red Dead Redemption 2, Marvel's Spider-Man, Octopath Traveler, Monster Hunter World, Celeste, Pillars of Eternity 2 och Divinity Original Sin 2 är några exempel på spel jag älskat i år och tillhör bland de bästa på väldigt länge. Jag vet inte vilken smak dessa forum har som du tänker på, men de delar definitivt inte min smak i alla fall God jul!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Är ju mer eller mindre konsensus på mer etablerade spelsiter & forum att 2018 varit kanske det sämsta året i modern tid.

Ge några exempel istället på "massvis med bra sp" ?

Exempel finns redan i tråden/nyheten. Kan du nämna något bättre år från det senaste decenniet så gör gärna det. Jag har dåligt minne. Och du får gärna dela med dig av vad du saknar från detta året, kul med nya perspektiv.

1
Skriv svar