Har du spelat Fallout 76? Då har du en gratis Fallout-samling att hämta i januari

Robot
Har du spelat Fallout 76? Då har du en gratis Fallout-samling att hämta i januari
Medlem

Tidigare varit gratis hos gog tidigare i år.

Lite ironiskt att dom ger bort spel från fallout serien dom inte har utvecklat själva.
De som hade någon slags kvalitet när det kom till rp och Gameplay.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det är ju nästan så att dom gör Obsidians jobb och marknadsför deras spel inför The Outer Worlds.

Medlem

Har ju redan köpt alla de där spelen flera gånger. Fysiska ex, digitala. Sen så kände jag ju lukten av skit lång väg, så köpte aldrig '76, men hade jag gjort det vore ju detta ännu en anledning till irritation

Medlem

Visserligen inte kört Fallout 76 men jag äger redan spelen på skiva och på GoG (som GoG gav bort under en tid). Så jag tror inte folk som är Fallout fans (som jag är, första spelet är än idag ett av de bästa RPG spel som gjorts) kommer bli så glada över att få ett spel de med stor sannolikhet redan äger.

Medlem

Vet inte vem som sköter Bethesdas marknadsföring, men vem det än är borde dom verkligen jobba med något annat.

Att ge bort något som för de allra flesta inte har något värde ses inte som något positivt... hur kan dom inte inse detta?

Testpilot

"Här, spela de här bra spelen istället"?

Medlem

Varför klagar ni så mycket i tråden? Bethesda ger bort 2 bra spel utan kostnad och allt ni gör är att klaga.

Medlem

Ni som köpt Fallout 76. Nu får ni äntligen lite värde eför pengarna

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Varför klagar ni så mycket i tråden? Bethesda ger bort 2 bra spel utan kostnad och allt ni gör är att klaga.

Att få något som a) varit gratis för inte så länge sedan, b) redan följde med som pre-order bonus och c) alla fans av serien redan har sedan länge... Ja, det är nästan förolämpande att ge det som ursäkt för att de släppt ett ofärdigt spel och läckt personuppgifter.

Visst är spelen bra men som jag sa innan, de saknar helt värde för de allra flesta.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Att få något som a) varit gratis för inte så länge sedan, b) redan följde med som pre-order bonus och c) alla fans av serien redan har sedan länge... Ja, det är nästan förolämpande att ge det som ursäkt för att de släppt ett ofärdigt spel och läckt personuppgifter.

Visst är spelen bra men som jag sa innan, de saknar helt värde för de allra flesta.

Sen tvekar jag på att demografin som Bethesda riktade sig mot när det kommer till Fallout 76 har tålamod eller intresse att spela ett isometrisk rp spel som är äldre än dom själva.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Här, vi bjuder på 20 år gamla spel som plåster på såren för att vi blåste er alla.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Att få något som a) varit gratis för inte så länge sedan, b) redan följde med som pre-order bonus och c) alla fans av serien redan har sedan länge... Ja, det är nästan förolämpande att ge det som ursäkt för att de släppt ett ofärdigt spel och läckt personuppgifter.

Visst är spelen bra men som jag sa innan, de saknar helt värde för de allra flesta.

Problemet är att du ser detta som en ursäkt för något. Vad får dig att tro det? Det är juletider och flera företag ger bort gratis spel och föremål. Även om vi utgår ifrån att det var tänkt som någon form av kompensation, förstår jag inte varför det gör er sura. Att det varit gratis tidigare är ju inget argument. Det är som att klaga när Company of Heroes 2 är gratis på steam för 100:e gången. Bara för att DU redan fått det gratis betyder inte det att alla andra tog del av erbjudandet.

Ska ni klaga på Bethesda kan ni väl fokusera på de dåliga sakerna du redan tagit upp? Förstår inte varför det ska klagas bara för klagandets skull. Som sagt; ni klagar på att de ger bort spel utan extra kostnad.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Problemet är att du ser detta som en ursäkt för något. Vad får dig att tro det? Det är juletider och flera företag ger bort gratis spel och föremål. Även om vi utgår ifrån att det var tänkt som någon form av kompensation, förstår jag inte varför det gör er sura. Att det varit gratis tidigare är ju inget argument. Det är som att klaga när Company of Heroes 2 är gratis på steam för 100:e gången. Bara för att DU redan fått det gratis betyder inte det att alla andra tog del av erbjudandet.

Ska ni klaga på Bethesda kan ni väl fokusera på de dåliga sakerna du redan tagit upp? Förstår inte varför det ska klagas bara för klagandets skull. Som sagt; ni klagar på att de ger bort spel utan extra kostnad.

Dom kunde ha gett bort något annat
Som Fallout 3 GOTY eller New Vegas
But nope
Ger hellre bort spel som dom vet inte säljer
Win win för dem.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Instämmer, förstår inte hur de tänker när de tror att de som gillar dagens Fallout spel även skulle gilla de äldre spelen om de inte redan spelat dem. Jag äger Fallout 3 däremot inte Fallout 4 och jag tror det hade varit smartare, ge bort Fallout 3 eller 4, spel som iaf har mer likheter än de äldre spelen har med deras senaste Fallout spel.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Dom kunde ha gett bort något annat
Som Fallout 3 GOTY eller New Vegas
But nope
Ger hellre bort spel som dom vet inte säljer
Win win för dem.

Dem kunde också struntat i att ge bort något och ingen hade brytt sig. Som sagt; klaga på dåliga saker och inte på saker som detta.

Medlem

Tror inte att de vinner mycket på det. Men visst är det trevligt att de ger bort någonting till offren för fiaskot.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Har inget intresse av de gamla Fallout spelen alls, riktigt tråkiga spel. Hade sett att de gett bort något nyare


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Har inget intresse av de gamla Fallout spelen alls, riktigt tråkiga spel. Hade sett att de gett bort något nyare

Fallout 1 och 2 tillhör mina bästa spelupplevelser och jag har spelat båda spelen flera gånger. Blir förvånad att någon kan gilla dom nya Fallout men ogilla dom gamla.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Har inget intresse av de gamla Fallout spelen alls, riktigt tråkiga spel. Hade sett att de gett bort något nyare

Tråkiga spel?? ÄR man bara ute efter ögongodis så!

Medlem

En refund hade varit trevligare tycker jag.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Inaktiv
Skrivet av Sillgam:

Dem kunde också struntat i att ge bort något och ingen hade brytt sig. Som sagt; klaga på dåliga saker och inte på saker som detta.

Folk känner väl att det är too little too late att ge bort några gamla Falloutspel som är äldre än många av spelarna själva som något sorts plåster på såren, plus att de gamla och nya Fallout-spelen är såpass olika. Tänk dig att CSGO har funkat dåligt en tid så Valve ger bort Ricochet.

Jag tycker inte man automatiskt ska tacka och ta emot, visst hade Bethesda kunnat strunta att ge bort något men jag tror det hade set bättre ut än att ge något ingen vill ha.

Medlem
Två?
Skrivet av Sillgam:

Varför klagar ni så mycket i tråden? Bethesda ger bort 2 bra spel utan kostnad och allt ni gör är att klaga.

Vadå två bra spel. Det följer ju med tre. Fallout 1, Fallout 2 och Fall....oh! I see what you did there!

Ambassadör
Xbox

Spännande för konsolspelare också.


signatur

Jump in.

KoP
Medlem

Synd om alla som köpte/bokade FO76 och blev besvikna. Men anande man inte ugglor i mossen eller hörde varningsklockorna så får man skylla sig själv lite.

Fanns aldrig på kartan att lägga pengar på FO76. 😂

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Folk känner väl att det är too little too late att ge bort några gamla Falloutspel som är äldre än många av spelarna själva som något sorts plåster på såren, plus att de gamla och nya Fallout-spelen är såpass olika. Tänk dig att CSGO har funkat dåligt en tid så Valve ger bort Ricochet.

Jag tycker inte man automatiskt ska tacka och ta emot, visst hade Bethesda kunnat strunta att ge bort något men jag tror det hade set bättre ut än att ge något ingen vill ha.

Se det positiva i handlingen istället. Folk som aldrig tidigare hade intresse för de äldre spelen kanske tankar hem dem nu och upptäcker hur bra dem är. Det kanske är som du säger att spelen är äldre än många som spelar fo76 och det är ju då ett utmärkt sätt att exponera dessa spelarna för hur bra Fallout kan vara när det är gjort rätt.

Skrivet av KoP:

Synd om alla som köpte/bokade FO76 och blev besvikna. Men anande man inte ugglor i mossen eller hörde varningsklockorna så får man skylla sig själv lite.

Fanns aldrig på kartan att lägga pengar på FO76. 😂

Håller helt med dig. Om man ens hade intresse av att köpa fo76 efter allt som visades upp innan release så har man bara sig själv att skylla. Spelet såg bedrövligt ut redan från början.

Medlem

Fallout 4 hade väl varit nåt att få gratis, som kompenserar just för de brister som 76:an har, samma spel men bättre på alla punkter.

Medlem

Haha... de kan ju bara hoppas på att detta skulle fungera som plåster. Folk köpte Fallout 76 till AAA-fullpris (minst). Som om det skulle gå lika bra att få spela Fallout 1, 2 och tactics nu när Fallout 76 inte fungerar som det ska...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv
Skrivet av Sillgam:

Se det positiva i handlingen istället. Folk som aldrig tidigare hade intresse för de äldre spelen kanske tankar hem dem nu och upptäcker hur bra dem är. Det kanske är som du säger att spelen är äldre än många som spelar fo76 och det är ju då ett utmärkt sätt att exponera dessa spelarna för hur bra Fallout kan vara när det är gjort rätt.

Håller helt med dig. Om man ens hade intresse av att köpa fo76 efter allt som visades upp innan release så har man bara sig själv att skylla. Spelet såg bedrövligt ut redan från början.

Jag håller med det du säger men jag har bara svårt att tro att det är någon stor procent som faktiskt kommer ta del av detta vilket är synd. Min poäng är att Bethesda borde nog förstå det också att det inte är många som uppskattar detta tyvärr.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Har inget intresse av de gamla Fallout spelen alls, riktigt tråkiga spel. Hade sett att de gett bort något nyare

Fallout 2 är, även med dess underliga buggar, i min mening ett av de bästa spelen som någonsin gjorts.

Men det är bara min åsikt. Spelet är väldigt gammalt nu och jag förstår att det ofta är svårt för den yngre generation att uppskatta sådana spel.

12
Skriv svar