Julhelgsdiskussion – Vad spelar du helst under ledigheten?

Medlem

Blir nog lite Sonic allstars med vänner och bekanta på pc och eventuellt Halo 3 odst och Vermintide 2 på Xbox.
Kan rekommendera bionic commando rearmeds mulitiplayerläge om man inte testat det. Sjukt kul, spelet borde inte kosta många kronor på Steam.

Medlem

Subnautica VR

Medlem

Ska försöka dra igenom Spyro-trilogin. Har än så länge klarat 120% (100%) av ettan.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Jag slog till på samma erbjudande. Inte fått chans att testa än bara.

Riktigt bra pris för ett riktigt bra spel. Det är en sådan underbar tyngd i allt man gör som jag älskar.

Det enda tråkiga jag har att säga om det, efter att ha kommit typ halvvägs, är att jag får ångest redan nu över att det en dag tar slut, haha.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Octopath traveler nu när man är 35 mil från datorn och destiny 2 i 10 dagar

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Du känner säkert till det men där är en ganska bra rea på just switchspel i shoppen nu

Tack! Jag hade missat det, så köpte Mario + rabbids för 180 spänn. Väntar med octopath ifall jag får det imorrn i julklapp.

Medlem

Helt besatt i DayZ. 400+ timmar sedan releasen på Xbox (29 augusti).


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag har äntligen tid att spela Divinity Original sin 2! Spelar coop med min fru i soffan på ps4. Julmust, snacks och hund. Riktigt skön ledighet! Spel hör julen till. God Jul!

Backloggens befriare

Heroes of Might and Magic III som jag lirat på lediga stunder sedan slutet av november, ska försöka orka igenom alla tre kampanjer i en stöt, för första gången någonsin. Är precis i slutet på mellankampanjen nu. Fortfarande taggad!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

CS:GO har de blivit lite mycket just nu, men de händer att de bli andra spel också så som Euro Truck Simulator 2, American Truck Simulator eller de danska spelet Hereos & Generals WW2-tema. Spelade de igår shit va nytt de har kommit, nya maps verka de har kommit. Kul spel faktiskt.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Har nyligen hoppat in i Witcher 3 för första gången, ska försöka klämma in en timme här och där. Det blir inte särskilt mycket tid över med allt ätande som finns planerat!


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Jag har kört igenom The Last of Us Remastered en gång, blir nog ett varv till bara för att innan jag hugger in i RDR2.

Testpilot

Yakuza 0 mys och lite Stardew Valley.

Medlem

... Prisjakt!?

Medlem

Precis unnat mig en ny laptop och är singel, barnfri och arbetslös fram till nyår (så jag får dottern, det övriga håller nog ett tag till)
Installerade följande spel som jag velat spelst länge men inte haft tid till:

Hollow Knight
Stellaris
To the Moon
Bayonetta
GTA V
The Witcher 3

Kan nog hålla mig underhållen ett tag

Medlem

go spel jul Bahh humbug.

Medlem

World of warships, Star Citizen och Civ6...och lite FM2019

Är precis klar med RDR 2 så tänkte ge mig på Shadow of the Tomb Raider. Mixat med Spyro Trilogy.

Medlem

Spelar Frostpunk varvat med League of Legends. Har lite lust att spela EU4 för julmusiken de har, ett DLC nu men började som en uptareing första julen efter release, eller var det så länge sedan som EU3?

Medlem

Jag har just avslutat min tredje genomspelning av witcher 3 och känner depressionen infinna sig. Vilket spel kan överhuvudtaget lyfta upp mig efter det. Obskyra indiespel, isometriska RPG eller annat trams gör sig icke besvär utan det ska vara pompösa AAA spel med bländande grafik och underhållande berättelser. Kanske ska ge mig på Fallout 76 som ligger och väntar på SSD:n 😁

Medlem

Känner mig ganska tråkig men jag fortsätter med Battlefront 2 och Battlefield V. Jag tycker det bara blir roligare och roligare.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Det verkar som att jag kommer att spela en hel massa Let's go Pikachu: Pokemon i mellandagarna. Dottern kräver det. :?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Kört uteslutande Battlefield V.

Mixad känsla ungefär som man skulle vara inne på Ica maxi och bli panik skitnödig. Slänger i alla varor i vagnen kör hem som en dåre. Då kommer det........... Man är inte skitnödig längre!!! par timmar senare går man en 1 VS 1 mot arslet, arsle guden är oförlåtande ber direkt till han och lovar och svär nästa gång tar jag kundtoaletten. AJ känslan blir som någon precis dragit ut en sotarborste där bak smärtan är total efter man andats häftigt ett tag kommer man på SÅ GLAD man har 3 lagers hemma då 3'e ögat är som en blåklocka.

Så är det och spela BF -V på Xbox one just nu. Man spelar fast man borde först göra det när dom fixat alla minor issues.

God Jul alla!

Medlem

Har fått åtnjuta de första tio minuterna på RDR2. Ibland vill man bara bli tonåring igen...

Medlem

Spelat ATOM RPG rätt rejält (51 timmar hittills ser jag nu sen jag köpte det för mindre än en vecka sen) under julen och spelar även Stellaris med sitt nya dlc som släpptes lite före jul det med. Problemet med Stellaris är att jag är van vid alla mods och efter uppdateringen i samband med det nya dlc:t så är nästan alla mods jag nästintill är beroende av hyfsat trasiga, vilket i sin tur gör att spelet kraschar lite titt som tätt tyvärr även om de uppdaterats till den nya versionen. Har väldigt svårt att köra det spelet helt vanilla tyvärr, då mods, precis som till Buggshedas spel, gör Paradox spel så oändligt mycket bättre och det finns en väldigt vital och levande mod-scen till många av Paradox spel, även de lite äldre faktiskt.

Rekommenderar verkligen Atom RPG!

Rätt saftig spoiler, läs ej om ni inte vill få en del av spelet förstört.

Hittade tidigare ikväll en bunker, där en missil inte hade skickats iväg av personalen gjorde uppror mot politikerna som tog beslutet att förstöra planeten och en sista missil fanns fortfarande kvar efter som den aldrig avfyrats som det var tänkt. Ingen var vid liv men bunkern var i fullt funktionellt skick (förutom lite giftgas, radioaktivitet, mutanter och annat smått och gott som hör en postapokalyptisk värld till) och datorn i ledningscentralen som styrde avfyrningsmekanismen fungerande fortfarande, trots att årtionden har gått sedan apokalypsen i spelet hände. Givetvis var det första jag gjorde att genast trycka på den berömda knappen bara för att testa liksom! Lite kul var att en av mina kompanjoner då undrade vad fan jag höll på med och blev rätt sned, milt sagt. Laddade om spelet och oskadliggjorde istället avfyrningsmekanismen, samtidigt som en annan kompanjon entusiastiskt uppmanade mig att hugga de kapitalistiska svinen i ryggen med en interkontinental ballistisk kärnvapenmissil en sista gång och ville att jag absolut skulle avfyra den och då blev hen sur istället... Sånt gör mig på otroligt gott humör när jag hittar en sån här grej helt på måfå när jag planlöst går runt och utforskar.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Köpte det för 257 kr igår och sitter och spelar nu. Helt otroligt bra spel, från första sekunden. Har bara kört ett par timmar men att detta är ett mästerverk känner man redan nu.

Spelade klart Botw för en månad sedan, du har en fantastisk upplever framför dig. Passar mycket bra som julspel också med sin härliga och mysiga atmosfär.

God Jul!

257kr är ju rena kapet
Underbart spel som sagt...

Ja, Breath of the Wild får ju timmarna att bara flyga iväg och jag har bara skrapat lite på ytan. Jag som har så många andra spel jag behöver spela klart
Det får bli sen...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

257kr är ju rena kapet
Underbart spel som sagt...

Ja, Breath of the Wild får ju timmarna att bara flyga iväg och jag har bara skrapat lite på ytan. Jag som har så många andra spel jag behöver spela klart
Det får bli sen...

Gillade det så mycket så jag beställde det på skiva från webhallen för 299.. Totalen blir som original priset så jag är nöjd

Har klarat ut storyn och älskar hur mycket postgame content det finns. Har kört lite Niflheim och kommit till sista steget i Muspelheim. Har precis dödat mina första två Valkyrior och ska jaga rätt de andra. Sen blir det New game+ på en svårare svårighetsgrad.

Fan vilket bra spel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skulle va trevligt att försöka ta sig an Divinity 2.

Medlem

För mig har det blivit mycket Battlefield V och Pathfinder: Kingmaker.

123
Skriv svar