A Game of Thrones

Medlem
A Game of Thrones

HBOs nya storsatsning går under namnet A Game of Thrones och är baserad på George R.R Martins fantasyserie A Song of Ice and Fire.
Pilotavsnittet regisseras av Thomas McCarthy, kanske mest känd som skådespelare men också för sin film The Station Agent. Det är tänkt att serien skall delas upp i en säsong per bok. Inspelningen börjar snart och premiären väntas till sent/tidigt 2010/2011.

Cast:

* Sean Bean -- Eddard Stark
* Harry Lloyd -- Viserys Targaryen
* Mark Addy -- Robert Baratheon
* Peter Dinklage -- Tyrion Lannister
* Jack Gleeson -- Joffrey Baratheon
* Kit Harrington -- Jon Snow
* Nikolaj Coster-Waldau -- Jaime Lannister
* Alfie Allen -- Theon Greyjoy
* Maisie Williams -- Arya Stark
* Sophie Turner -- Sansa Stark
* Richard Madden -- Robb Stark
* Tamzin Merchant -- Daenerys Targaryen
* Iain Glen -- Ser Jorah Mormont

Så... vad säger ni?

Winter is Coming in 2010


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Avstängd

Hörde om den för några dagar sedan. HBO äger, så jag tror den blir skitbra! Riktigt intressant att göra en tv-serie av en fantasyserie.

Medlem

Aldrig hört talas om serien. Får kolla närmare på det lite senare.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

YES!!! väntat på det länge! är serien lika bra som böckerna så kommer många mer personer (redan väldigt många) läsa böckerna


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Nice, ska kolla upp...

Medlem

Ser mycket fram emot det här. Fy fan, Peter Dinklage som Tyrian. Sean Bean som Ned. Löjligt bra casting och härligt källmaterial. Kan bli min all-time favoritserie.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av WaltX:

Aldrig hört talas om serien. Får kolla närmare på det lite senare.

Gör't!

Skrivet av depthless:

Nice, ska kolla upp...

Gör't!

Jag rekommenderar alla att läsa böckerna också. De är fantastiskt bra! :3


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Kan bli intressant. Att Sean Bean är med gör inte saken sämre.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Kan bli intressant. Att Sean Bean är med gör inte saken sämre.

mer perfekt som ned får man ju leta efter. OBS! super spoiler!

synd bara att ned dör i slutet av första boken


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av RagNy:
Skrivet av Fairfax:

Kan bli intressant. Att Sean Bean är med gör inte saken sämre.

mer perfekt som ned får man ju leta efter. OBS! super spoiler!

synd bara att ned dör i slutet av första boken

Sean är ju duktig på det där. Det fick vi ju se prov på inte minst i Fellowship of the Ring
Och

efter att ha spelat igenom dussinet Sharpe-filmer har han en hel del döende att göra rätta. Men ja, jag blev väldigt paff när jag läste det kapitlet i boken, men det är ju också därför de är så jävla bra!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Avstängd
Skrivet av q0rra:
Skrivet av RagNy:
Skrivet av Fairfax:

Kan bli intressant. Att Sean Bean är med gör inte saken sämre.

mer perfekt som ned får man ju leta efter. OBS! super spoiler!

synd bara att ned dör i slutet av första boken

Sean är ju duktig på det där. Det fick vi ju se prov på inte minst i Fellowship of the Ring
Och

efter att ha spelat igenom dussinet Sharpe-filmer har han en hel del döende att göra rätta. Men ja, jag blev väldigt paff när jag läste det kapitlet i boken, men det är ju också därför de är så jävla bra!

Jag med.

Det dröjde ända tills Joffrey visade hans huvud satt på en påle innan jag accepterade att han var död. o.O Egentligen är jag lite arg på Martin över det för jag tycker att chocken blev FÖR stor. Det var upplagt för att han skulle ha överlevt på något sätt, typ att han hade blivit utbytt eller nåt.

Medlem
Skrivet av EliasN:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av RagNy:
Skrivet av Fairfax:

Kan bli intressant. Att Sean Bean är med gör inte saken sämre.

mer perfekt som ned får man ju leta efter. OBS! super spoiler!

synd bara att ned dör i slutet av första boken

Sean är ju duktig på det där. Det fick vi ju se prov på inte minst i Fellowship of the Ring
Och

efter att ha spelat igenom dussinet Sharpe-filmer har han en hel del döende att göra rätta. Men ja, jag blev väldigt paff när jag läste det kapitlet i boken, men det är ju också därför de är så jävla bra!

Jag med.

Det dröjde ända tills Joffrey visade hans huvud satt på en påle innan jag accepterade att han var död. o.O Egentligen är jag lite arg på Martin över det för jag tycker att chocken blev FÖR stor. Det var upplagt för att han skulle ha överlevt på något sätt, typ att han hade blivit utbytt eller nåt.

Ja,

det kändes som att Martin byggde upp för att Ned skulle komma därifrån men så hugger han huvudet av honom istället. Är i slutet på bok nummer 2 nu så jag börjar väl närma mig tragiska dödsfall nummer 2 nu. Jag gruvar mig :/


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Mycket bra intrig och härlig dialog i böckerna, kan bli hur najs som helst.
Det är ju inte 100% episka strider, det hela kan nog göras nårgorlunda billigt utan att det ser käs ut.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av EliasN:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av RagNy:
Skrivet av Fairfax:

Kan bli intressant. Att Sean Bean är med gör inte saken sämre.

mer perfekt som ned får man ju leta efter. OBS! super spoiler!

synd bara att ned dör i slutet av första boken

Sean är ju duktig på det där. Det fick vi ju se prov på inte minst i Fellowship of the Ring
Och

efter att ha spelat igenom dussinet Sharpe-filmer har han en hel del döende att göra rätta. Men ja, jag blev väldigt paff när jag läste det kapitlet i boken, men det är ju också därför de är så jävla bra!

Jag med.

Det dröjde ända tills Joffrey visade hans huvud satt på en påle innan jag accepterade att han var död. o.O Egentligen är jag lite arg på Martin över det för jag tycker att chocken blev FÖR stor. Det var upplagt för att han skulle ha överlevt på något sätt, typ att han hade blivit utbytt eller nåt.

Ja,

det kändes som att Martin byggde upp för att Ned skulle komma därifrån men så hugger han huvudet av honom istället. Är i slutet på bok nummer 2 nu så jag börjar väl närma mig tragiska dödsfall nummer 2 nu. Jag gruvar mig :/

hehehe....ska inte säga ngt

Har läst ut A Feast For Crows för inte så länge sen och sitter och otåligt väntar på A Dance Of Dragons om jag minns namnet rätt


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

1
Skriv svar