The Whispered World

Robot
The Whispered World

Det är inte ofta vi blir bortskämda med påkostade äventyrsspel. Daedalic Entertainment vill ändra på det med The Whispered World.

#the-whispered-world


The Whispered World

Det var inte mycket till recension. Hur var storyn, hur var de handmålade bilderna, testade du på en laptop, funkar det med pekplatta, var det bakgrundsmusik, etc...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Graffen ser ju sjukt skön ut iaf. En dos av den gamla, gedigna skolan.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det var inte mycket till recension.

Håller med. Det enda som sägs är ju att huvudpersonen är tråkig och att folk med wideskärmar tvingas spela i fönster, men att det ändå är ett OK spel. Att recensenten inte visste att man kunde trycka på mellanslag är ju inte riktigt spelets fel.

Medlem

Meh, aldrig att jag sitter och spelar ett äventyr i ett fönster. Då försvinner ju verkligen all atmosfär när skrivbordet gör sig påmint.
Vad tänkte dom med egentligen när dom bestämde sig för att ha 1024*768. Otroligt många skärmar som har det som native...

Inaktiv

+ spot, musiken, atmosfären, grafiken

- Dom tecknade bitarna, svårt att se vissa föremål, Kort, Tråkig humor, Slutet är lite mja,, sådär

Medlem

Aww, jag som hade hoppats på ett nytt, kul och bra Point 'n' click spel :C

Saknar tiden då LucasArts gav ut så mycket bra äventyr...

Medlem

Efter att ha spelat det måste jag ge spelet lite högre betyg, iaf 3/5. Jag hade också väldigt svårt att hitta föremålen i början, eftersom allting flyter ihop med bakgrunden. Dock om man tar hänsyn till mellanslag direkt så är det inte längre något problem, tyvärr stod det inget om detta om man inte läste "Readme" filen vilka ingen gör nu för tiden(?)

Angående rösten på Sadwick håller jag med om att han låter lite smått efterbliven, men varför han alltid är så nere får man reda på i slutet av spelet.
Angående upplösningen så sitter jag på en enbart 15.6" laptop med upplösningen 1366x768 och jag tyckte inte att det var något större problem med bildkvalitén, sitter man däremot på en 17"+ så kan det nog se fult ut.

Pusslen är ganska långsökta, men vi vet ju alla hur äventyrsspel av den gamla skolan fungerar vid det här laget. Försök kombinera föremål A med föremål B och funkar inte det så pröva med föremål C etc.
Storyn är lite konstig i början men jag tyckte att det förklarade sig bra i slutet.
Grafiken och animationerna är väldigt vackra, jag älskar verkligen dom handmålade bakgrunderna.
Angående frågan ifall det funkar med pekplatta så blir svaret ja, det finns inga action moment där det behövs snabba beslut. Tanka ner demot och testa själva

Medlem

gregari: Det tackar vi för!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Medlem

Jag testade demot och blev imponerad över antalet röstsnuttar för när man gjorde dumma saker och misslyckades med pussel. Till exempel om man försöker prata med mattan eller använda en spade på spisen, så har han liksom nånting att säga om det istället för bara "Nope."

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag testade demot och blev imponerad över antalet röstsnuttar för när man gjorde dumma saker och misslyckades med pussel. Till exempel om man försöker prata med mattan eller använda en spade på spisen, så har han liksom nånting att säga om det istället för bara "Nope."

Jag önskar han hade sagt "nope" eller rent av bara skakat på huvudet. Den rösten gav mig rysningar av illamående. Så otroligt, genuint, konstant genomusel att den totalt dödade all möjlighet till att ens försöka spela igenom det för min del.

Det är möjligt att de tyska rösterna är bättre, men då vill man ju ha engelska subtitles i a f och det går icke. Spelupplevelsen hade faktiskt tjänat på enbart pratbubblor och bakgrundsmusik, à la adventure games of the old days.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ser ju as sunkigt ut ju

Medlem

Det ända som är bra med det här spelet är grafiken.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ähh ni kollar ju på va andra game siter har satt för betyg på spelet sen går ni efter de xD Ja tycker de här spelet är värt en 3 åtminstone. Skön huvudperson äre med^^

Medlem

Huvudpersonen låter som Adam Sandler i Waterboy lite smått efterbliven.

Inaktiv

Det kan säkert vara skoj, för dom som står ut med rösterna. Min allergi mot usla röster tvingade mig att kasta ut demot efter fem min.

Medlem

Jag kan inte klandra dig. Men smaken är delad
Men om man tänker efter så älskar vissa basshunter som inte direkt heller har en bra röst...höhö. Dålig jämförelse.

Medlem

haha!:)


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Vad synd, jag hade hoppats på att detta skulle bli jättebra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

QRT
Medlem

Har haft stora problem med att hitta föremålen i spelet. Själva pusslen är inte särskilt svåra, det jobbiga är att hitta alla saker som smälter in i den enormt detaljrika bakgrunden. Kände inte ens till mellanslags funktionen förrens jag läste det i din recension :/

1
Skriv svar