Gaming dator, komplett, steam/origin 67 spel säljes

Medlem
Gaming dator, komplett, steam/origin 67 spel säljes

Hejsan har slutat med denna hobby då jag enligt själv har hållt på nu i allt för många år med spelande känns det som.

NZXT S340 Elite Mattsvart Chassi - Nypris - 990kr

Skitsnyggt chassi med glas på sidan som visas på bilderna. bra cabelmanagment och konfigurerbart.

-

ASUS PRIME Z370-P - nypris - 1390kr

-

Extremt snyggt och lättmanövrerat interface, där man kan överklocka och leka hur mycket man vill

--

Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB 6 kärnor 6 trådar - nypris 3490kr

Monster av processorn som ej överklockats förutom standard moderkorts val. Kommer hålla i många, många år framöver.

---

Noctua NH-D15 kylare till processorn - nypris 949kr

lyckades att få min I7 2600K klockad till 5.1ghZ! Utan några som helst värmeproblem, helt fantastiska kylare.

---

MSI GeForce GTX 1060 6GB GT OCV1 - nypris - 2999kr

Kan man spela Escape From Tarkov som är så dåligt optimerat, men ändå lyckas ha höga inställningar och bra FPS så vet man att grafikkortet är i en helt annan nivå!

--

Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance LPX

nypris- 2090kr

Nya generationens DDR4 minnen, corsair är bäst i marknaden

----

Nätaggregat - Corsair HX 750 W - köpt för 1290kr

SSD - Samsung Evo 500GB - nypris 990kr

Bra med utrymme och blixtsnabb, komplementera gärna med en standard hårddisk med minst 1TB.

---

Diverse Komponenter

--

LG 23" TFT W2363D-PF 120Hz Skärm - köpt för 2490kr

Tillräckligt stor skärm för min upplevelse av gaming. Kör 120Hz vilket är vitalt, och då menar jag VITALT för att spela tävlingsinriktade spel som Fortnite, PUBG, COD, CS osv. 3D klar.

--

Qpad MK-85 Pro röda switches - köpt för 1189kr

Väldigt skönt tangentbord, städade däremot igår och lyckades få spacebar knappen att gnälla lite. annars i jättebra skick. Går ju att köpa ett billigt o bra tangentbord nuförtiden.

--

Sades Gaming hörlurar - köpta för 700 kr

Fastän det låga priset, de bästa och absolut skönaste hörlurarna som skapats, öronen har väldigt med plats och ljudet är brutalt bra, speciellt ifall man gillar Bass. förutom skönhetsfel så är det bara mikrofonen som ej fungerar.

--

Snowball Ice - Mikrofon - köpt för 600kr

För att mikrofonen ej fungerar på hörlurarna så komplementerade jag med en av de bästa mikrofonerna på marknaden. Vill man hålla på med att spela in videos så är det inga problem, väldigt rent ljud.

--

Logitech Gaming G900 Chaos Spectrum - köpt för 990kr

Wow säger jag, var tveksam till trådlösa musar, men denna best klarar sig i flera dagar utan att laddas och känns bara perfekt.

Stor gamingmatta ingår ses på bilden, steelseries som ni ser, däremot rätt jävla ful just nu, fungerar annars mycket bra!

Nypris för allt detta?

20 157kr - finns digitala kvitton på allt.

Pris: 12 000 kr för allt och då ingår Steam konto som är över 15 år troligen med 58 spel, värde troligen 4000kr. samt origin konto 9 spel. Kan bjussa in Escape from Tarkov konto, ubisoft konto samt receiver till Windows Xbox kontroll med en kontroll.

Klarar allt i högsta inställningar i 1080p!

Ni betalar för frakt och emballage ifall ni vill ha det skickat.
Finns i Helsingborg
Ge bud är inte omöjlig

BILDER: http://imgur.com/gallery/243K3H8

Medlem

Och alla dessa kommentarer under varje komponent som är tagna ur luften tillsammans med personliga åsikter likt "Det jag köper är det bästa som finns"?

Corsair, bäst på marknaden, enligt vem? Dig? En av de ledande tillverkarna möjligtvis.
GTX 1060 6GB I en "helt annan nivå"? Vad för nivå talar vi om? Budget nivån?

Skulle även vara bra att specificera just vilken SSD det är. Är det den vanliga SATA SSDn så är den ungefär lika snabb som de flesta SSDer på marknaden. Är det M.2 varianten som heter typ 970 eller något så är den blixtsnabb.

Och en i5 håller i regelbundet i ca. 2-3 år från inköp då den är nysläppt.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem
Skrivet av donniedarko:

Och alla dessa kommentarer under varje komponent som är tagna ur luften tillsammans med personliga åsikter likt "Det jag köper är det bästa som finns"?

Corsair, bäst på marknaden, enligt vem? Dig? En av de ledande tillverkarna möjligtvis.
GTX 1060 6GB I en "helt annan nivå"? Vad för nivå talar vi om? Budget nivån?

Skulle även vara bra att specificera just vilken SSD det är. Är det den vanliga SATA SSDn så är den ungefär lika snabb som de flesta SSDer på marknaden. Är det M.2 varianten som heter typ 970 eller något så är den blixtsnabb.

Och en i5 håller i regelbundet i ca. 2-3 år från inköp då den är nysläppt.

Man behöver inte alltid vara så spydig i livet. Vilken besserwisser,la upp denna på blocket, alltså lite allmänsnack för den ovane som kanske vill köpa till sin son. Orkade inte ta bort allt.

Jag vet inte vad du gör med dina processorer eller vad du lirar. Men min i7 2600k höll ända in till början av året med mycket jävla bra prestanda, Köpt 2011.

Inte intresserad så är det bara att titta bort, folk som vet något om komponenterna kan själva värdera vad de tycker samt ifall de är intresserade.

Medlem
Skrivet av srpski1sin:

Man behöver inte alltid vara så spydig i livet. Vilken besserwisser,la upp denna på blocket, alltså lite allmänsnack för den ovane som kanske vill köpa till sin son. Orkade inte ta bort allt.

Jag vet inte vad du gör med dina processorer eller vad du lirar. Men min i7 2600k höll ända in till början av året med mycket jävla bra prestanda, Köpt 2011.

Inte intresserad så är det bara att titta bort, folk som vet något om komponenterna kan själva värdera vad de tycker samt ifall de är intresserade.

i7 håller längre ja, i5 däremot håller i ca 2-3 år.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem
Skrivet av donniedarko:

Och en i5 håller i regelbundet i ca. 2-3 år från inköp då den är nysläppt.

Håller längre än så. 4670k släpptes 2013 och spelar du i 4K med ett GTX 2080 Ti kommer grafikkortet flaska långt före CPUn.
Det är bara om du kör lågupplöst som 1440p eller liknande och försöker få ut 120+ fps i olika CPU tunga titlar som den hamnar efter.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

I5 håller bara 2 / 3år ?
Har en dator med 1:a gen i5 760 som tuggar på (ej "huvud speldator )
Tillsammans med ett geforce 1050 så är det en hyffsad speldator. klarade av BF1 utan problem.

I5 8600K är ju dessutom 6 trådad så det är nog så gott som samma som tidigare i7 som var 4 trådad med ht


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

I5 håller bara 2 / 3år ?
Har en dator med 1:a gen i5 760 som tuggar på (ej "huvud speldator )
Tillsammans med ett geforce 1050 så är det en hyffsad speldator. klarade av BF1 utan problem.

I5 8600K är ju dessutom 6 trådad så det är nog så gott som samma som tidigare i7 som var 4 trådad med ht

Elitister o besserwissrar vill va tuffa ju. Räcker inte med i5 måste vara i20.

1
Skriv svar