Din Årets Spel-lista?

Medlem

1 Red Dead Redemption 2
2 Cross Code - Ja, jag har spelat det och det är helt suveränt
3 Octopath Traveler
4 Monster Boy
5 Beat Saber

Medlem

När jag tänker på Årets Spel-lista tänker jag på spel jag spelade det året och gillade så det spelar ingen roll vilket år det kom?

1. ASTRONEER & Monster hunter älskar båda spelen som fan det ena mysigt Inide spel det andra ett spel från en serie jag älskat sedan ps2 eran och jag äger typ alla monst hunter spel som finns till och med spel som monster hunter G på ps2an från japan
(Har till och med en officel Monster hunter MMO handkontroll som er ut som en fet ps2 dosa med massa knappar) Så stor fan är jag köper allt jag ser med Monster hunter

2. The Long Dark (Ett satans bra indie survival spel)

3.Conan exiles och Subnautica (Dessa 2 får delad plats då jag älskar båda och dom har helt olika miljöer men båda är underbart sköna survival spel)

4. Fallout 76 (Jävla kul survival spel och tro det eller ej det är inte fallout 5 och inte en uppföljare utan en trevlig spin-off)

5. Elder scrolls daggerfall (Första gången jag spelar igenom det)

6. Total war: Warhammer 2 (Total war spelen kommer alltid vara underbart)

7. Stonehearth (Typ dwarf fortes lika roligt men vackrare)

8. Hellhate London (Fan vad glad jag vart när dom släpte spelet igen som singel player spel för fan jag älskar det spelet)

9. Warhammer 40k Inquisitor - martyr (Fan bättre Diablo esk spel än vad Diablo 3 någonsin kommer att vara)

10. Warhammer: Vermintide 2 (Satans underbart Co-op spel för Warhammer nördar) (Vill ha en remake på Warhammer shadow of the horned ratt)

slänger in en nummer 11 för jag har haft så satans mysig tid i spelet No man sky fy fan efter alla uppdateringar spelet är så satans underbart.

Medlem

Om jag skulle skriva dom spel som jag tog en chansning på och blev glatt överaskad över:

1: Subnautica
2: Kenshi
3: Dominions 5

Medlem

1 Kingdom Come: Deliverence
2 Hollow Knight
3 A way out
4 God of war
5 Celeste

Medlem

1. Sea of Thieves
2. Sea of Thieves
3. Sea of Thieves
4. Sea of Thieves
5. Jurassic World Evolution

What can I say? Enda 2018 spelen som jag har köpt.

Medlem

Red Dead Redemption 2 sopar ju mattan med allting i år.

Finns inget spel som ens är i närheten.

Medlem

1. RDR2
2. GTA V online
3. Destiny 2
4. Xcom2
5. Fallout 76
6. Iconoclasts
7. Fortnite
8. The Binding of Isaac
Dom spelen kan man säga att jag spelar just nu. Men jag skulle vilja spela mer.
1. Night in the Woods
2. Ni no kuni II
3. Mad max
4. The last guardian
5. Persona 5
6. GoW
7. Moonlighter
Mf men jag har prioriterat bort dom just nu. Finns ytterligare 10-20 spel som jag skulle kunna ta tag i ifall det inte fanns några andra tidskrävande spel. Spelar ca 5 tim om dagen säkert men mycket av tiden går till spel som aldrig tar slut eller iaf tar väldigt mycket tid.

NuZ
Testpilot

Vilket spel och platform jag spelade det på. Har inget jag kan sätta som nr1. Alla är bäst i år. Har så svårt för sånt här

-Spiderman (ps4)
-RDR2 (Xbox)
-PoE2 (PC)
-Divinity: original sin 2 (Xbox)
-Octopath Traveler (Switch)

Nej God of war är inte med på listan. Tröttna halvt igenom. Spelet var snyggt men intresserade mig inte.

Bubblare är Subnautica på PC. Ett mycket bra spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

1. warcraft 2 tide of darkness
2. sniper elite 4
3. elderscrolls online
4. quake champions
5. eve online

Avstängd

Min lista är:

1.Red Dead Redemption 2

2. Marvel’s Spider-Man

3. Assassins creed Odyssey

4. God of war

5. FIFA 19

Att fifa kom in på listan är nog för att jag inte spelat mer än dessa spel i år.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Inte lätt....
Men..

Tveklös etta..
1. Beat Sabre
2. Red Dead Redemption 2
3. God of War
4. Astro Bot
5. Forsa Horizon 4


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Mitt spelår 2018

1. WoW - Battle for Azeroth
2. PUBG
3. DotA 2
4. Blandad kompott på SNES mini
5. Blandad kompott på NES mini

Black Ops 4 är införskaffat men har inte fått mycket uppmärksamhet än.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jaha ja, i min lista lyser min Marvel-ådra tydligt:
1. Marvel's Spider-man
2. A way out (Co-op spel som detta ska premieras)
3. Far Cry 5 (Den högre svårighetsgraden ger dig en riktig utmaning)
4. Hitman 2 (snacka om replay value)
5. Black Ops 4 (Att våga plocka bort kampanjen till förmån för en komplett multiplayer-upplevelse istället)

Och så topp 5 spel att införskaffa under 2019:
- Red dead 2
- God of war
- Detroit: become human
- Super Smash Bros Ultimate
- Life is strange 2

Backloggens befriare

Jag kan göra en topp 1..
Two Point Hospital.

Även känt lite på Mutant Year Zero, God of War och Read Dead Redemption 2, och skäms lite över att jag inte spelat GoW som FZ så fint förärade mig. Men min dumma hjärna bestämde att jag måste spela de tidigare liren också, ettan och tvåan är införskaffade till PS2:an, men den har jag inte tillgång till förrän i maj igen, och trean har jag på remaster till PS4. Jag önskar att jag inte funkade sådär, då hade min backlog varit ganska mycket mindre iaf.. Men finns det föregångare måste jag liksom spela dem, om möjlighet finns, finns den inte mår jag lite dåligt istället...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
  • The Messenger (Årets bästa soundtrack)

  • Dead Cells (Årets bästa indie)

  • Quake Champions (Årets bästa Multiplayer)

  • Destiny 2: The Forsaken (Årets bästa uppdatering)

  • Super Smash Bros. Ultimate (Årets bästa spel)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Jh
Medlem

Spelat alldeles för lite i år..
men jag han klämma in RDR2 och visst förtjänar det årets spel. Jag tycker dock att huvud storyn är rent ut sagt dålig och ska hålla högre klass än så. Världen däremot är helt fantastisk..
Så min lista blir således:

#1 - RDR2


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Final Fantasy XIV är en ganska konstig grej att ha på listan då jag ofta klagar på spelet men samtidigt älskar jag det. Det lider av så många problem

Lider av så många problem ? och vilka problem skulle det vara ? att det inte är som wow ? saknar battle royal mode ? att det ej är ett moba spel. Seriöst jag har spelat FF14 sedan 1.0 och jämför man det från den perioden så är det satans bra och jämför jag det med WoW så det enda jag kan säga hur fan kan FF14 inte ha dödat wow än.

Visst ff14 saknar bra pvp men då jag finner pvp tråkigt som satan i vad jag än spelar men annars tycker jag spelet är guld.

Nä jag försöker inte hoppa på dig för du tycker spelet har massa fel jag vill veta mer detaljerat vad du tycker är fel.

Plus jag vet hur det är efter 11 år är jag så satans jävla less på eve online alltså så jävla less jag hatar spelet mer än någonting likt förbannat återkommer jag och spelar det då o då.

Medlem

Kingdom Come: Deliverance
A Way Out
Battlefield V
Yakuza 0
Life is Strange 2

I någorlunda ordning.

Medlem
Skrivet av ThePeon:

Lider av så många problem ? och vilka problem skulle det vara ? att det inte är som wow ? saknar battle royal mode ? att det ej är ett moba spel. Seriöst jag har spelat FF14 sedan 1.0 och jämför man det från den perioden så är det satans bra och jämför jag det med WoW så det enda jag kan säga hur fan kan FF14 inte ha dödat wow än.

Visst ff14 saknar bra pvp men då jag finner pvp tråkigt som satan i vad jag än spelar men annars tycker jag spelet är guld.

Nä jag försöker inte hoppa på dig för du tycker spelet har massa fel jag vill veta mer detaljerat vad du tycker är fel.

Plus jag vet hur det är efter 11 år är jag så satans jävla less på eve online alltså så jävla less jag hatar spelet mer än någonting likt förbannat återkommer jag och spelar det då o då.

Jag kunde nog ha varit lite tydligare med vad mitt huvudsakliga problem med spelet är. Det har ingenting med WoW att göra(då jag inte spelat det sen launch vilket inte säger något längre).

Mitt största problem med FFXIV är ett par saker och ting, ursäkta om det blir lite långt;

  • Progression i spelet känns väldigt oinspirerat. Jag älskar loot, jag älskar att hitta saker och jag älskar att bygga på min karaktär, men när det kommer till just gear så är nog FFXIV ett av de sämsta spelen jag stött på i sin genre för just det här. Du hittar inte någon märkvärdig gear från mobs, varken i eller utanför dungeons, och det kommer enbart från bossar; eller snarare, kistor som öppnar efter man dödat en boss. Får du inte det du vill ha i till exempel raids så får du en valuta du kan byta in mot det du vill ha. Detta enligt mig är fruktansvärt ointressant och otillfredsställande(särskilt det sistnämnda). Att det varit exakt samma "Tomestone" valuta sen ARR börjar bli riktigt jäkla drygt. Det är samma visa om och om igen. Jag känner mig aldrig nöjd när jag köpt en ny gear-bit(vilket är det enda sättet man får saker i slutänden ändå, då dungeon-gear slutar vara relevant helt och hållet), men istället känner jag mig lättad att jag nu äntligen kan sluta göra skiten....bara för att sedan behöva göra det igen oavsett på grund av ny content. Dum som jag är fortsätter jag.

  • Loot är inte en grej. Detta är givetvis en smaksak men något jag älskar i MMOs är att få loot och ha möjligheten att hitta random gear/loot helt enkelt från att döda mobs. Loot, eller ens looting, är verkligen inte en grej i FFXIV. Först och främst så finns det ingen gear riktigt från några mobs i spelet, och Trash mobs i dungeons är minst lika värdelösa. För det andra, det som droppas från mobs(så som crafting material) läggs till i ditt inventory automatiskt vilket tar bort ytterligare ett moment. Nu menar jag inte att det är sjukt roligt att kuta runt och klicka på monster, men jag känner att det finns inte mycket anledning att döda något efter man är förbi zonens quests. Det saknas bara något helt enkelt i mitt tycke. Det finns ingen som helst chans att ens bli överraskad under något tillfälle i spelet(förutom storymässigt det vill säga).

  • Role-Abilities, som nu är det nya Cross-Class abilities. Helvete vilket stolpskott detta är. Det var väl tänkt att det skulle öppna upp valmöjligheter för att göra din karaktär lite mer personlig och unik men så blev det inte, och nu har de bara gett oss alla 10 abilities rakt av och nu känns det ännu mer värdelöst att det ens är en grej. Hade mycket hellre sett dessa försvinna och vissa konverteras och göras om till unika förmågor för varje class. (Till exempel alla måste ju ha Provoke om man spelar tank, men det vore betydligt mycket trevligare om den åtminstone var visuellt unik för varje tank-klass.) Vi får väl se om de har något planerat inför Shadowbringers, det känns ju som de inte tänkt behålla det med tanke på att de som sagt låst upp alla abilities nu plötsligt.

  • Tillbaka till trash-mobs i dungeons; jag gillar designen till största del och vissa dungeons är sjukt häftiga, men jävlar vad värdelöst med tid det går åt att döda skitmobs som inte har något annat syfte än att dra ut på tiden. De är inte svåra, de har ytterst sällan några som helst mechanics, och det största hotet är att man somnar under striden bara(vilket har hänt). Visst, EXP om man är lägre level men det är inte direkt en morot när man är Level 70. Detta har huvudsakligen med brist på loot/gear att göra. Jag har inget riktigt svar på hur detta hade kunnat åtgärdats i nuläget, tror det är för sent för det.

  • Alla klasser efterliknar sig själva för mycket. Vad jag menar då är att en Dark Knight är alltid en Dark Knight. En Red mage är alltid en Red mage. En Ninja är alltid en Ninja. Det finns INGET som skiljer dom åt. Jag förstår att det är meningen, de ska vara precis vad de är, men jag hade gärna sett någon möjlighet att kunna lägga lite fokus på någon viss mechanic än en annan. Jag menar inte att en Dark Knight bör kunna vara DPS eller Tank(även om jag inte haft något emot det) men kanske kunna enchanta gear-bitar, eller kanske hitta set-bitar(som YoshiP tidigare talat om att han ville ha), eller något form av poängsystem att distribuera ut points för att förändra och förstärka vissa förmågor för att passa en viss spelstil du trivs bäst med utan att allt för drastiskt ändra din klass.

  • Dungeon Roulettes. Okej, jag gillar att detta finns, men vad jag verkligen HATAR är att, som en level 70 karaktär, gå in i en låg level dungeon och plötsligt bara ha tillgång till en enda jäkla ability. Jag förstår inte alls tänket här. När jag nått level 70 vill jag ha möjligheten att använda mina abilities, det är ju det som gör ens klass roligt liksom. Som lösning till detta hade jag sagt att låt oss ha tillgång till alla våra förmågor, även i den lägst levlade, första dungeonen om vi queue:at upp för Roulette, men skala givetvis ner våran level och damage med det. Det gör ingenting om det blir lite lättare än menat för det finns inte en jävel i världen som hade misslyckats med detta såvida de inte somnat som jag nämnde tidigare. Låt oss åtminstone ha lite roligt här. Detta tycker jag nog är något som är fullt möjligt att ändra på då det, till skillnad från loot-snacket, inte kräver en hel omstrukturering av spelet.

Den sistnämnda hade jag sagt är den största punkten, samt den mest realistiska att kunna ändra utan att behöva sabotera för någon.

Men med det sagt så älskar jag fortfarande spelet, särskilt för storyn. Det är vad som drar mig tillbaka gång på gång. Jag snackar en del skit om spelet men jag hade velat påstå att det är för att jag älskar det, så när jag känner mig uttråkad så känns det deppigt då jag vill ha viljan att stanna kvar och spela hela tiden, men finner bara ingen motivation till att göra det. Åter igen, jag förstår att mycket av detta är nog bara mina personliga problem med spelet. Hade jag verkligen avskytt det hade jag inte spelat överhuvudtaget.
(Men som sagt, jag hade verkligen klarat mig utan tomestones och ha tillgång till fler förmågor i Roulette....bara förmågorna hade räckt för mig egentligen.)

Som bonus; hade gärna sett mer PvP.

Medlem

1. Kingdom Come: Deliverance.
2. Subnautica
3. Post Scriptum
4. stellaris: le guin är som ett helt nytt spel.

Medlem

1. Red Dead Redemption 2
2. Kingdom Come: Deliverance
3. Marvel's Spider-Man
4. God of War
5. Shadow of the Tomb Raider

Hade även väldigt skoj med:

Far Cry 5
Monster Hunter: World
The Evil Within 2 (jo jag vet, det släpptes 2017 men jag spelade det först i våras)

Medlem

Hmm

1. Spiderman
2. Ass Creed Odyssey. Varit så trött så trött på Ass Creed me oj så Ubisoft lyckades fånga mig med det här släppet. Om de bara kunde ha skippat de segment i spelet som hade med Animus tramset att göra så hade det varit ännu roligare.
3. God Of War
4. Spyro trilogin
5. Dark Souls Remastered

Sedan har jag ett gäng spel som kunde ha kommit in på listan om det varit en annan dag och som definitivt värda att nämna. Yakuza Kiwami 1 och 2, Shenmue 1 och 2 återsläppen, Divinity 2, remothered: Tormented fathers sjukt bra indie spel.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

1. Red Dead Redemption 2
2. God of War
3. Kingdom come: delieverance
4. Spiderman
5. AC: Odyssey / Super "Snatch" Ultimate

Medlem

1. Red Dead Redemption 2
2. God Of War
3. Frostpunk
4. Zen Pinball FX3 - Williams Collection DLC (pack 1+2)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Gen
Medlem

1. God of War
2. Red Dead Redemption 2 (2a plats endast pga PS4 Pro)
3. Far Cry 5
4. Darksiders 3
5.

Medlem

1.Kingdom Come Deliverance
2.Far cry 5
3.Red Dead Redemption 2
4.Syntax Error
5.Syntax Error

Dom tre bästa för min egen del.

Medlem

1. God of War & Red Dead Redemption 2
2. Marvel’s Spider-Man
3. Detroit: Become Human
4. Assassin's Creed Odyssey
5. Hitman 2
6. Vampyr

Medlem

Jag inser att jag spelar för lite spel numera för att delta.

Medlem

Min lista är baserad på vad jag har spelat under 2018, inte att spelen är släppta det året.

1. Mario Odyssey
2. God of war
3. Botw
4. Darkest dungeon
5. Assassins creed Odyssey


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Boyka:

1. God of War
2. Red Dead Redemption 2
3. Detroit: Become Human
4. Marvel’s Spider-Man
5. Assassin's Creed Odyssey
6. Hitman 2
7. Vampyr

Förstår verkligen God of war som etta, det andra spelet jag har tagit platinum i. Sjukt bra spel på alla sätt och vis.

Ser att många rankar Spiderman väldigt högt. Jag har nyligen fått det levererat och är sugen på att starta det, men sitter med Assassins Odyssey just nu.

Vad är det som gör Spiderman så bra?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar