Twitter killing Hollywood movies?

MFC
Medlem
Twitter killing Hollywood movies?
Skrivet av Daily Telegraph:

Twitter is killing the Hollywood box office, according to film bosses who fear that instant fan reviews on the micro-blogging site can seriously damage a movie’s prospects.

Källa: http://www.telegraph.co.uk/technology/twitter/6069260/Twitter...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag kan förstå att man i Hollywood börjar skruva nervöst på sig nu när kunderna får allt mer makt och kan börja ställa krav. Allt eftersom det blir svårare att lura folk till att betala överpriser för mediokra filmer kommer nog gnället från väst att öka.

Medlem

Keep it up! Kanske vi slipper "Rosa Pantern 3"


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Det bästa är att de, istället för att fundera över hur de ska göra bättre filmer, istället antagligen sitter och funderar över hur de ska tysta twitter.

Medlem

"Free Speech killed the Hollywood Star"


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

De hittar säkert något kryphål, typ stämma dom för förtal eller kränkning.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

De hittar säkert något kryphål, typ stämma dom för förtal eller kränkning.

Det lär ju hända...


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Greger:

"Free Speech killed the Hollywood Star"

Haha! Dagens.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Förhoppningen är att Hollywood överlag ökar kvalitétsnivån på sina filmer. Det KAN faktiskt komma bra rullar därifrån.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Om man ser till de skyhöga betyg som alla nya skitfilmer får av pöbeln på imdb så måste det ju snarare vara tvärtom, att den stora majoriteten twittrar lovord, oavsett vilket skräp dom nyss bevittnat.

Inaktiv

Hollywood vill verkligen att folk ska bo i nån skön kommuniststat där censuren plockar allt dåligt om filmerna.

MFC
Medlem

Om film- och skivbolagen får välja så ska vi betala varje gång vi säger "Musse Pigg" eller nynnar på en låt av någon artist


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Fredas:

Det bästa är att de, istället för att fundera över hur de ska göra bättre filmer, istället antagligen sitter och funderar över hur de ska tysta twitter.

Ungefär så.

De kanske bör göra filmer som är värda att se istället för att pumpa ut dagens smörja på löpande band.
Bara för att en film innehåller sjukt mycket blod, brutalitet och sex blir den INTE bra!

Medlem

Bra, viva la free speech!

Medlem
Skrivet av Nestor:

Förhoppningen är att Hollywood överlag ökar kvalitétsnivån på sina filmer. Det KAN faktiskt komma bra rullar därifrån.

Ja... bara 99% ungefär. Om du inte gillar endast drama och/eller bollywood då är procentsatsen något lägre.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Hade jag läst innan exakt hur dålig AI var, så hade jag inte slösat bort två timmar av mitt liv på den skitfilmen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av BULP:

Hade jag läst innan exakt hur dålig AI var, så hade jag inte slösat bort två timmar av mitt liv på den skitfilmen.

Det gäller ju att ha kolla på vem som skriver dock eftersom alla tycker olika - Jag brukar kolla på betyget på IMDB, man kan oftast lita på det betyget förutsatt att filmen har ett tag på nacken samt att det inte är en tv-produktion, de får alltid oförtjänt högt betyg.

På tal om ingenting så såg jag "män som hatar kvinnor" idag, mer eller mindre tvingad, och jag som avskyr svensk film tyckte att den var riktigt bra. Det är roligt dock... det är samma 10 skådisar i vartenda jävla film. Svensk film är dansbandsmusik för mig.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av BULP:

Hade jag läst innan exakt hur dålig AI var, så hade jag inte slösat bort två timmar av mitt liv på den skitfilmen.

Det gäller ju att ha kolla på vem som skriver dock eftersom alla tycker olika - Jag brukar kolla på betyget på IMDB, man kan oftast lita på det betyget förutsatt att filmen har ett tag på nacken samt att det inte är en tv-produktion, de får alltid oförtjänt högt betyg.

På tal om ingenting så såg jag "män som hatar kvinnor" idag, mer eller mindre tvingad, och jag som avskyr svensk film tyckte att den var riktigt bra. Det är roligt dock... det är samma 10 skådisar i vartenda jävla film. Svensk film är dansbandsmusik för mig.

håller med, eftersom svenska producenter klagar på fördålig lönsamhet(undra va det kan bero på?) så borde dom kanske fundera på att hyra in okända skådisar till sina filmer. kan nog rent av sätta en 10:a på att det finns fler duktiga skådisar i sverige än persbrant(som iförsig inte är duktig, men det är en annan historia) på tanke av svenska filmers budget så skulle dom nog kunna spara en hyffsad slant på det.
problemet är nog att dom flesta krimenal filmerna får mycke av sin budget från tyskland som älskar dessa filmer. och skulle nog bli vansinniga om dom bytte ut orginal skådisarna.

Ont: Dom är bara förhärliga bolagscheferna, dagens clowner.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Svensk film är dansbandsmusik för mig.

Svängigt?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:
Skrivet av CastorFiber:

Svensk film är dansbandsmusik för mig.

Svängigt?

Snarare pinsamt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Fredas:

Det bästa är att de, istället för att fundera över hur de ska göra bättre filmer, istället antagligen sitter och funderar över hur de ska tysta twitter.

+1

1
Skriv svar