Guide – Minska risken för buffring och hög ping med Nighthawk XR500

Robot
Guide – Minska risken för buffring och hög ping med Nighthawk XR500

Routern Nighthawk XR500 är Netgears nya gaming-satsning. Med hjälp av kraftfull hårdvara och mjukvara ska det vara enkelt för användaren att minska risken för buffring, sänka latensen och prioritera spelande. I denna guide visar vi hur du enkelt aktiverar funktioner som kan förbättra din spelupplevelse.


Medlem

Riktigt bra router, kör den hemma.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Innebär det att spel som Blackops 4 hindras från att välja servrar långt bort?

FZ
Andreas Dimestam
Skrivet av Johan:

Innebär det att spel som Blackops 4 hindras från att välja servrar långt bort?

Det är tanken som jag förstår det. Routern håller koll på var servrarna befinner sig och det är går att styra denna funktion på lite olika sätt.

Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det är tanken som jag förstår det. Routern håller koll på var servrarna befinner sig och det är går att styra denna funktion på lite olika sätt.

Men måste spelet vara kompatibelt med den funktionen?

Medlem

Inget fel med sponsrat innehåll, men jag tycker att det behöver märkas ut tydligare än vad som är fallet här.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Inget fel med sponsrat innehåll, men jag tycker att det behöver märkas ut tydligare än vad som är fallet här.

Böjd att hålla med. Står ju att det är sponsrat innehåll men i mitt tycke liknade det mer en reklamannons eller en produktbeskrivning klippt och klistrad från Netgears hemsida.

Inaktiv

Förstår poängen men håller personligen inte med utan hade inga problem att identifiera att detta var en annons/samarbete.

För de som är intresserade ska det även finnas program man kan ladda ner på datorn som hjälper till att välja "rätt" servrar på ett liknande sätt denna router gör.

Medlem

Det står ju klart och tydligt att det är ett sponsrat innehåll. Det är en vettig artikel, en bra produkt och det genererar intäkter till FZ så att vi kan fortsätta läsa. Geeks är ett vinstdrivande företag.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det står ju klart och tydligt att det är ett sponsrat innehåll. Det är en vettig artikel, en bra produkt och det genererar intäkter till FZ så att vi kan fortsätta läsa. Geeks är ett vinstdrivande företag.

Jodå har inget problem direkt men "sponsrat innehåll" är ju ett vitt begrepp.
Hårddrar man det är ju alla recensioner också sponsrade då (antar jag i alla fall) det är företagen som tillhandahåller produkten som ska bli recenserad men med integritet från recensentens sida ger det inte automatiskt bra reklam för produkten.
Den här routern kan mycket väl vara en bra produkt, ingen aning faktiskt men som sagt i mitt tycke var det mer reklam än vad bara frasen "sponsrat innehåll" ger sken av.
Det finns ju en anledning till varför man använder just frasen "sponsrat innehåll" istället för att säga att det är reklam eller att det är en annons

Redaktör
Skrivet av bluebird:

Inget fel med sponsrat innehåll, men jag tycker att det behöver märkas ut tydligare än vad som är fallet här.

Skrivet av Camlin:

Böjd att hålla med. Står ju att det är sponsrat innehåll men i mitt tycke liknade det mer en reklamannons eller en produktbeskrivning klippt och klistrad från Netgears hemsida.

Tack för feedback.

Om jag förstår er rätt är det mer innehållet än annonsmärkningen ni syftar på? Märkningen vet jag inte om den behöver göras tydligare än vad den är, men texten kan givetvis göras annorlunda. Vad säger ni, fattar jag rätt?


signatur
Medlem

Rent spontant känns det som om artikeln var skriven av en säljperson. Det kanske skribenten är också?

Citat:

Rekommendationen är att ungefär 30 % av bandbredden reserveras.

Detta känns helt skevt, t ex... Nu när de flesta sitter på minst 100Mbit måste det vara föråldrat sen länge.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Camlin:

Böjd att hålla med. Står ju att det är sponsrat innehåll men i mitt tycke liknade det mer en reklamannons eller en produktbeskrivning klippt och klistrad från Netgears hemsida.

Jag är beredd att hålla med. Jämför man hur noga vi är med testpiloter och hur det markeras så är det en enorm skillnad. Nu är jag inte så insatt i varför det är så stor skillnad men kanske hade varit bra om det var samma / liknande på båda?

Exempel på första sidan från min Floorpad-recension som Florpade världen: https://www.fz.se/recension/278065-testpilot-florpad

Länkar två bilder för jämförelse längre ned i det här inlägget också.

Skrivet av anon_119148:

Förstår poängen men håller personligen inte med utan hade inga problem att identifiera att detta var en annons/samarbete.

För de som är intresserade ska det även finnas program man kan ladda ner på datorn som hjälper till att välja "rätt" servrar på ett liknande sätt denna router gör.

Skrivet av Dreijer:

Det står ju klart och tydligt att det är ett sponsrat innehåll. Det är en vettig artikel, en bra produkt och det genererar intäkter till FZ så att vi kan fortsätta läsa. Geeks är ett vinstdrivande företag.

Personligen hade jag inget problem att se att det var en sponsrad artikel och att det handlade om ett samarbete. Men som nämnt ovan i mitt inlägg här så kan ni jämföra hur tydliga vi är med en testpilot. Någonstans tänker väl jag att man kan göra något liknande för ett sådant här samarbete så att det syns ordentligt så man slipper förvirring.

Här har ni en liten jämförelse:

Testpilot:

Netgear samarbete:

Det är ändå helt klart värt att tänka på tycker jag.

Slänger iväg en tagg till @Tomas Helenius: också bara så han hänger med : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är beredd att hålla med. Jämför man hur noga vi är med testpiloter och hur det markeras så är det en enorm skillnad. Nu är jag inte så insatt i varför det är så stor skillnad men kanske hade varit bra om det var samma / liknande på båda?

Exempel på första sidan från min Floorpad-recension som Florpade världen: https://www.fz.se/recension/278065-testpilot-florpad

Länker två bilder för jämförelse längre ned i det här inlägget också.

Personligen hade jag inget problem att se att det var en sponsrad artikel och att det handlade om ett samarbete. Men som nämnt ovan i mitt inlägg här så kan ni jämföra hur tydliga vi blir med en testpilot. Någonstans tänker väl jag att man kan göra något liknande för ett sådant här samarbete.

Här har ni en liten jämförelse:

Testpilot: https://i.imgur.com/jNSuvZ2.jpg

Netgear samarbete: https://i.imgur.com/GFd2zTG.jpg

Det är ändå helt klart värt att tänka på tycker jag.

Slänger iväg en tagg till @Tomas Helenius: också bara så han hänger med : )

Vi tar en diskussion kring utformningen!


signatur
Redaktör

Så, inforuta inlagd upptill.


signatur
Skägg.
10 Chambers

@bluebird @camlin med flera, tack för feedback! Första gången vi kör en sponsrad guide på det här sättet och all input används för att göra det ännu bättre nästa gång.


signatur
Medlem

Tycker att ändringen gjorde susen! Fint att ni är på tårna.

Medlem

Bättre att kalla det annons än artikel men ni har blivit mycket bättre på märkningen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Man skulle ju också vilja se någon form av bevis på att det hjälper..
Dvs testa olika saker, ladda ner/upp stora filer från en annan dator på samma nät, prova wifi/lan etc. osv.

Om det inte gör någon skillnad så får ju bara routern jobba hårdare utan att göra någon egentlig nytta

Avstängd
Skrivet av kotti:

Man skulle ju också vilja se någon form av bevis på att det hjälper..
Dvs testa olika saker, ladda ner/upp stora filer från en annan dator på samma nät, prova wifi/lan etc. osv.

Om det inte gör någon skillnad så får ju bara routern jobba hårdare utan att göra någon egentlig nytta

Det är ju reklam, inte en recension, så man kan inte förvänta sig nyanserad information.

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

Det är ju reklam, inte en recension, så man kan inte förvänta sig nyanserad information.

Jag håller med om det bara hade varit en annons.
Men nu är det någon form av "samarbete" som redaktionen står bakom...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kotti:

Jag håller med om det bara hade varit en annons.
Men nu är det någon form av "samarbete" som redaktionen står bakom...

Första gången vi gör en guide av den här typen och kul att ni vill ha ännu mer djup i dem. Sånt tar vi med oss.


signatur
Avstängd
Skrivet av kotti:

Jag håller med om det bara hade varit en annons.
Men nu är det någon form av "samarbete" som redaktionen står bakom...

Det är ju uppenbart att själva poängen är att folk ska luras att tro att det är nån slags recension, när det i själva verket bara är ren reklam för produkten.

phi
Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NiceAsBice:

Det är ju uppenbart att själva poängen är att folk ska luras att tro att det är nån slags recension, när det i själva verket bara är ren reklam för produkten.

Nej, inte alls. Vår målsättning med betalda samarbeten är att det ska vara relevant, trots att någon partner betalat. Det kan röra sig om testpiloter, guider eller streams. Som du märker är vi dessutom måna om att det inte ska råda några oklarheter när det vi publicerar är ett betalt samarbete.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Camlin:

Hårddrar man det är ju alla recensioner också sponsrade då (antar jag i alla fall) det är företagen som tillhandahåller produkten som ska bli recenserad men med integritet från recensentens sida ger det inte automatiskt bra reklam för produkten.

Då ska man verkligen hårdra det. I alla fall vad det gäller spel. Ja, vi får spelen av utgivaren men det handlar om att få dem innan släppet. I vissa fall köper vi spelen där recensionsexemplar inte kommer till redaktionen. I de fallen publiceras dock våra texter en bra bit efter embargot.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tack för feedback.

Om jag förstår er rätt är det mer innehållet än annonsmärkningen ni syftar på? Märkningen vet jag inte om den behöver göras tydligare än vad den är, men texten kan givetvis göras annorlunda. Vad säger ni, fattar jag rätt?

annonser är väl okej men har du själv testat om det fungerar & ger mindre buffring och lägre ping? i spel.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Då ska man verkligen hårdra det. I alla fall vad det gäller spel. Ja, vi får spelen av utgivaren men det handlar om att få dem innan släppet. I vissa fall köper vi spelen där recensionsexemplar inte kommer till redaktionen. I de fallen publiceras dock våra texter en bra bit efter embargot.

Vad jag menade var att det finns grader i helvetet som är reklam och "sponsrat innehåll" täcker hela registret och blir därmed ganska intetsägande och ger lite upplysning.
När det gäller mitt exempel med recensionsexemplar som tillhandahålls av tillverkaren är den springande punkten som jag nämde recensentens integritet och här har jag verkligen inget negativt att säga om FZ och det var bara med som exempel på en ytterlighet av frasen "sponsrat innehåll"
Jag har inget emot reklam på FZ eftersom jag förstår behovet av detta.

I detta fallet kanske det bara var överdriven gnällighet från min sida på det jag betraktade som ganska tydlig reklam/annons som märktes med det i mitt tycke mindre reklam-klingande "sponsrat innehåll"

NuZ
Testpilot

Köpte denna i mellandagarna. Mycket bra router! Ser rätt ”ball” ut också så ett lyft där den står i köksfönstret


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot

Sen vilken himla diskussion om reklam/sponsrat innehåll det är då? Tycker märkningen är tydlig som tusan nu. Precis som med testpiloterna. Sen att folk är så kännsliga för reklam? Det behövs och nya sidan likt SweC är klockrena. Inte som IGN o andra tokstolliga sidor med popuper mm.

F*n på mobilsidan är det bara en banner i toppen tom med reklam. Det överlever man väl?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

12
Skriv svar