Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Fick också den igenkänningen precis just där i backen! I RDR 1 så är det ju lite mer modernt, med bilar o grejer om jag inte missminner mig, så det var först i backen och med kyrkan där som jag kände igen mig. Sedan hittade jag ju fler ställen som jag kände igen, när det väl klickat.

RDR 1 har fått en Xbox One X-enhanced patch så det ser inte alls dumt ut:

https://www.youtube.com/watch?v=lK-eya5qGUU

Å tusan! Det har jag inte ens tänkt på, den patchen alltså. Jaha då kanske jag får stanna i western längre och längre. Tyvärr är det som för alla "här" tror jag. Jag har för mig att det finns en liten sådan där "backlogg". Vad skall jag spela??!!! Av alla de spelen som jag börjar drömma mardrömmar om att jag inte spelat dem. Tänkt att man kan få ångest över att man kanske har missat ngt roligt. Extrema LYXPROBLEM egentligen.

Medlem

Sådant man kan göra när man klarat storyn. En liten utmaning jag såg som finns på XB iaf. Är att under samma genomspelning vara både så god som möjligt och även så ond som möjligt. Har lyckats med godhetsmätaren och har nog ngn gammal fil sparad så man kan bli riktigt elak också, alltså efter jag blev god. Men jag är väl lite mesig så det kan nog bli jobbigt att alltid bete sig som ett svin.

Är dock inte riktigt klar än med epilogerna. Så skall jag spela vidare efter det eller MÅSTE jag spela något ospelat?? 😁 Tänk vilka jätteproblem man har. 😜

Medlem

1500!! Inlägg, rätt otroligt för ETT spel!

Medlem
Skrivet av Över45:

1500!! Inlägg, rätt otroligt för ETT spel!

Haha!

Spel A... 23 inlägg.
Spel B... 55 inlägg.
Spel C... 120 inlägg.

RDR2: Hold my beer.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Å tusan! Det har jag inte ens tänkt på, den patchen alltså. Jaha då kanske jag får stanna i western längre och längre. Tyvärr är det som för alla "här" tror jag. Jag har för mig att det finns en liten sådan där "backlogg". Vad skall jag spela??!!! Av alla de spelen som jag börjar drömma mardrömmar om att jag inte spelat dem. Tänkt att man kan få ångest över att man kanske har missat ngt roligt. Extrema LYXPROBLEM egentligen.

Ja, det är lockande att ge sig på RDR 1 igen, var längesedan jag spelade det och med allt kött man har på benen nu efter RDR2 så tror jag att det finns mycket att uppskatta mer i en omspelning. Med upphottningen på X så lockar det ännu mer... Min backlogg ligger och snyftar i fosterställning efter den här hösten/vintern.

Skrivet av Över45:

1500!! Inlägg, rätt otroligt för ETT spel!

Haha ja, det är ganska episkt faktiskt. Att vi dessutom fortfarande upptäcker nya saker hela tiden... Fantastiskt!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Över45:

Men jag är väl lite mesig så det kan nog bli jobbigt att alltid bete sig som ett svin.

Jag har också svårt för att spela som ond. Det slutar alltid med att min karaktär blir en helyllehjälte. Men om jag sätter upp lite egna regler som jag måste följa oavsett så blir det lite enklare att rollspela.

En regel jag kört stenhårt med i RDR2 är att om någon förolämpar eller knuffar mig i spelet så måste jag svara med Antagonize och det gäller oavsett vem eller vilka de är och oavsett hur många de är. Det spelar ingen roll var jag befinner mig någonstans, så det gäller även om jag är i Saint Denis och det kryllar av poliser runtomkring.

Den regeln gör att jag ofta hamnar i sjukt roliga situationer som slutar med boxningsmatcher eller våldsamma eldstrider.

En annan regel jag börjat köra med är att om någon idiot hånar mig och skriker "Coward!" (vilket en del cowboys gör rätt ofta har jag märkt ) så måste jag kolla ifall jag har en dynamitgubbe eller molotovcocktail med mig. Om svar Ja så måste jag tända på och kasta på idioten! 💥😀

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Ja, det är lockande att ge sig på RDR 1 igen, var längesedan jag spelade det och med allt kött man har på benen nu efter RDR2 så tror jag att det finns mycket att uppskatta mer i en omspelning. Med upphottningen på X så lockar det ännu mer... Min backlogg ligger och snyftar i fosterställning efter den här hösten/vintern.

Haha ja, det är ganska episkt faktiskt. Att vi dessutom fortfarande upptäcker nya saker hela tiden... Fantastiskt!

Är avis på er som kan spela RDR 1. Kan ju undra varför inte Sony kan släppa versionen från PS3 på PS4.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag har också svårt för att spela som ond. Det slutar alltid med att min karaktär blir en helyllehjälte. Men om jag sätter upp lite egna regler som jag måste följa oavsett så blir det lite enklare att rollspela.

En regel jag kört stenhårt med i RDR2 är att om någon förolämpar eller knuffar mig i spelet så måste jag svara med Antagonize 😈 och det gäller oavsett vem eller vilka de är och oavsett hur många de är. Det spelar ingen roll var jag befinner mig någonstans, så det gäller även om jag är i Saint Denis och det kryllar av poliser runtomkring.

Den regeln gör att jag ofta hamnar i sjukt roliga situationer som slutar med boxningsmatcher eller våldsamma eldstrider.

En annan regel jag börjat köra med är att om någon idiot hånar mig och skriker "Coward!" (vilket en del cowboys gör rätt ofta har jag märkt ) så måste jag kolla ifall jag har en dynamitgubbe eller molotovcocktail med mig. Om svar Ja så måste jag tända på och kasta på idioten! 💥😀

Ja jag antar att det blir mycket mer action bara det att verkligen vara otrevlig. Har ngn märkt hur det påverkar "lägerlivet"? Det borde ju ändra sig om man aldrig hjälper till. Inte ger mat. Inte skänker pengar,smycken osv. Det känns faktiskt lite mer intressant att pröva om man tänker på det. Uppgradera inget i lägret, skit i de andra, vapen, ammo, medicin, mat kan man fixa åt sig själv.

Vad glada alla kommer att bli när man dör. Kan man bli vän med Micah? Undrar om det GÅR att ändra på olika händelser på detta sätt? Sen ser John tillbaka på skitstöveln Arthur. 😀

Intressant att se hur mycket spelet kan ändras, för den som orkar.

Medlem
Skrivet av Över45:

Ja jag antar att det blir mycket mer action bara det att verkligen vara otrevlig. Har ngn märkt hur det påverkar "lägerlivet"? Det borde ju ändra sig om man aldrig hjälper till. Inte ger mat. Inte skänker pengar,smycken osv. Det känns faktiskt lite mer intressant att pröva om man tänker på det. Uppgradera inget i lägret, skit i de andra, vapen, ammo, medicin, mat kan man fixa åt sig själv.

Vad glada alla kommer att bli när man dör. Kan man bli vän med Micah? Undrar om det GÅR att ändra på olika händelser på detta sätt? Sen ser John tillbaka på skitstöveln Arthur. 😀

Intressant att se hur mycket spelet kan ändras, för den som orkar.

Jag vet åtminstone en sak, om kapitel 6...

Exakt vad som händer och sägs i slutscenen i kapitel 6 skiljer sig beroende på om man har hög eller låg honor.

Medlem
Skrivet av breahl:

Är avis på er som kan spela RDR 1. Kan ju undra varför inte Sony kan släppa versionen från PS3 på PS4.

En 360 går att hitta för några hundralappar. Spelet för kanske 50-100kr. Lätt värt det!

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Jag vet åtminstone en sak, om kapitel 6...

Exakt vad som händer och sägs i slutscenen i kapitel 6 skiljer sig beroende på om man har hög eller låg honor.

Ja på tal om det så finns alla slut här, men inte så stor skillnad. Synd att man inte kan ändra mer på utgången. Se inte denna om ni inte klarat kapitel 6.

https://www.youtube.com/watch?v=iszV5EVVv98


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Vad lustigt, jag såg idag att man kan köpa grejer till sin offline story-karaktär här:

Man handlar med dollars som man har i spelet.
Nästa gång spelet startas så visas ett meddelande om att köpta grejer förts över till sadelväskorna.

Funkar fint, jag köpte nyss massa käk till hästen och allt hade kommit fram när jag körde igång. Imponerande leverans av Vilda västern-posten eftersom jag stod i en skog mitt i ingenstans.

Medlem

Uttjatat, jag vet men måste bara påpeka igen, vilket grymt spel. Som när man red ut ifrån bergen första gången så bara gapade jag över miljöerna och hela känslan kring spelet. Fick till och med kolla igenom en Chapter 1 lets play för att jag missat så mycket dialoger haha. Apropå dialogerna, vad grymma dom också är, nästan för bra ibland, hur dom relaterar till händelser, humorn och spontaniteten. Hade inte väntat mig så välskrivna dialoger alls.

Har inte haft nåt spelsug på flera år, och tänkt att det ändå är naturligt med åldern, med familjelivet och allt som tar upp ens tid. Men detta spel har vänt den känslan helt och hållet.

Känslan när man var ut och jagade med pil och båge första gången, för mig nåt extremt rogivande med naturmiljöerna och närvaron av den, alla dom "småsakerna" är så grymma. Det som gör mig deprimerad är att spelet har ett slut, och ska det någonsin komma ut ett liknande spel igen? Hoppas inte Rockstar lyssnar på dom som tjatar om att spelet är segt, att det är för många animationer och för mycket att göra, att spelet är långsamt osv osv. Det är det som gör spelet så bra. Antar ochså att jag som 15år gammal kanske inte hade uppskattat det så mycket, men med lite ålder så ändras ens synsätt.

Håller på o läser tråden igen för typ andra gången nu för att snappa upp tips som man inte kunnat relatera till innan jag började spela spelet. Rdr2 har tagit över all min "lediga" tid känns det som, men lätt värt det, väntat typ 10år på ett spel som detta.

Edit: Trösten är väl att jag tänkt lira igenom Rdr med 4k patchen efter att detta spel är klart...

Ambassadör
Xbox

@saigon: Det tål att sägas igen!

Håller med om dialogerna, de är inte bara bra, en hel del ändras dessutom utifrån vad man gjort och inte gjort i världen. Världen ja, förstår precis vad du menar; hur många gånger har man inte kommit av sig för att man bara tar in omgivningen i stället för vad man nu skulle göra...
Slå upp sitt tält vid en sjö, brygga lite kaffe vid lägerelden och sätta sig under tältduken och se och lyssna på regnet som öser ner. En fisk som slår, en älg som kommer simmandes... Där någonstans i början av spelet var jag såld.


signatur

Jump in.

Avstängd

Detta var en bra film om olika easter eggs i rdr2, lite walking dead osv. Han visar vilka filmer och scener allt kommer ifrån med.

https://www.youtube.com/watch?v=Oii3_avRiWQ

En del spoilers dock men han säger till när dom är.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja på tal om det så finns alla slut här, men inte så stor skillnad. Synd att man inte kan ändra mer på utgången. Se inte denna om ni inte klarat kapitel 6.

https://www.youtube.com/watch?v=iszV5EVVv98

Ja lite synd.

Funderar bara på varför de kallas och listas som Good,Bad,Sad. Utan hemliga. Är det verkligen så stor skillnad på de tre olika sluten för att sätta dem i en sådan ordning? Stämmer inte riktigt för mig iaf.

Avstängd

Jag gjorde questen rock carvings idag, tog några timmar. Det sägs ju att han man gör den åt Francis Sinclair är en tidsresenär. Om ni vill veta varför så kan ni läsa spoilern nedanför.

Man får den ju av han personligen men då man gjort den och mailat alla kordinater till honom så får man brev av han. Där det står att man ska komma till hans stuga så skulle han visa vad han satt ihop av alla carvings. Men man måste skynda sig för han ska "travel" alltså resa snart.

När man kommer dit så förstår man vad han menar med det. Då är det bara en miss sinclair där som håller en i en bebis. Då frågar man henne vart hennes man är, då säger hon: Tom? Han har varit död ett tag. Men Francis säger man då, och då svarar hon att det är denna bebis som är hennes son.

Han är alltså troligen en tidsresenär från framtiden. Om ni inte orkar göra questen så kan ni se den här lite nedkortad för den tar som sagt några timmar att göra. Såg först på youtube också men jag ville uppleva det i spelet med.

Är jätte mycket intressant i hans stuga med då man kollar teckningarna han gjort från alla carvings han hittat, saker som bara finns i framtiden på vissa bilder.

https://www.youtube.com/watch?v=7Wi0OEUctYw

Man kan även crafta Raven Claw Talisman när man är klar med detta, enda saken man behöver finns i Francis hus.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Jag gjorde questen rock carvings idag, tog några timmar. Det sägs ju att han man gör den åt Francis Sinclair är en tidsresenär. Om ni vill veta varför så kan ni läsa spoilern nedanför.

Man får den ju av han personligen men då man gjort den och mailat alla kordinater till honom så får man brev av han. Där det står att man ska komma till hans stuga så skulle han visa vad han satt ihop av alla carvings. Men man måste skynda sig för han ska "travel" alltså resa snart.

När man kommer dit så förstår man vad han menar med det. Då är det bara en miss sinclair där som håller en i en bebis. Då frågar man henne vart hennes man är, då säger hon: Tom? Han har varit död ett tag. Men Francis säger man då, och då svarar hon att det är denna bebis som är hennes son.

Han är alltså troligen en tidsresenär från framtiden. Om ni inte orkar göra questen så kan ni se den här lite nedkortad för den tar som sagt några timmar att göra. Såg först på youtube också men jag ville uppleva det i spelet med.

Är jätte mycket intressant i hans stuga med då man kollar teckningarna han gjort från alla carvings han hittat, saker som bara finns i framtiden på vissa bilder.

https://www.youtube.com/watch?v=7Wi0OEUctYw

Man kan även crafta Raven Claw Talisman när man är klar med detta, enda saken man behöver finns i Francis hus.

Yes, det är en bra quest! Många frågetecken


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Yes, det är en bra quest! Många frågetecken

Japp, gillar sådana där quester där man undrar saker efter. Fast det gör man iofs om det mesta i detta spel haha.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

På tal om Arthur Morgan, jag hade aldrig sett skådisen förut. Man hör ju verkligen då han står på scen här och vinner pris att det är han.

https://www.youtube.com/watch?v=pl2ZPoevd0I


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: vet du ifall det går att hitta alla carvings utan guide på något sätt?

Kartan är ju rätt stor så det verkar omöjligt att hitta alla enbart genom att rida runt och hoppas på det bästa...

Det hade varit skoj ifall man kunnat fråga folk i Valentine, osv, om de vet något. De hade kunnat säga något i stil med "Yeah, I once heard about some funny rock carving near the top of Mount Hagen." och sedan hade Arthur kunnat göra en notering om det i sin journal.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

@breahl: vet du ifall det går att hitta alla carvings utan guide på något sätt?

Kartan är ju rätt stor så det verkar omöjligt att hitta alla enbart genom att rida runt och hoppas på det bästa...

Det hade varit skoj ifall man kunnat fråga folk i Valentine, osv, om de vet något. De hade kunnat säga något i stil med "Yeah, I once heard about some funny rock carving near the top of Mount Hagen." och sedan hade Arthur kunnat göra en notering om det i sin journal.

Nä det är nog omöjligt tyvärr. Jag använde guide och ändå tog det flera timmar, en del är ändå förjävliga att hitta. Branta klippor oftast haha

Men du vet ju hur stor kartan är, och att du ska hitta 10 st. Känns som man skulle få hålla på flera år med det. Dom är dessutom svåra att se.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Gavin har tydligen något att göra med Rock Carvings questen också.

Han är möjligtvis en tidsresenär också. För om man lootar brevet av han som går och letar efter Gavin, då har en ett brev från en som heter Tom.

Man får ju veta i denna quest att Francis Pappa heter Tom så det är säkerligen samma Tom som skickar brevet till Nigel, alltså han som letar efter Gavin. Mer info här: https://www.youtube.com/watch?v=J-xEZZoQkJc


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jaha, nu är jag 100% på storyn. Klar alltså, eller nu kan man göra en massa annat.
Nu behöver jag nog samla ihop tankarna ngr dagar och sen får vi se om jag drar igång igen.

Det roliga med eftertexterna var ju att man fick se små filmer på vad alla andra överlevande kompisar gjorde. Inte Dutch. Även att Pinkertons redan hittat John. Det fick mig att komma ihåg RDR(1) och eländet där. Så för tillfället känns det inte troligt med genomspelning av RDR igen.

Nu kan jag ju läsa igenom hela denna tråd!

Avstängd
Skrivet av Över45:

Jaha, nu är jag 100% på storyn. Klar alltså, eller nu kan man göra en massa annat.
Nu behöver jag nog samla ihop tankarna ngr dagar och sen får vi se om jag drar igång igen.

Det roliga med eftertexterna var ju att man fick se små filmer på vad alla andra överlevande kompisar gjorde. Inte Dutch. Även att Pinkertons redan hittat John. Det fick mig att komma ihåg RDR(1) och eländet där. Så för tillfället känns det inte troligt med genomspelning av RDR igen.

Nu kan jag ju läsa igenom hela denna tråd!

Är du klar med epilogerna med? Alltså kapitel 7 och 8?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Är du klar med epilogerna med? Alltså kapitel 7 och 8?

Det stod iaf att jag klarat epilogen.

Jag Sadie och charles besegrade Micah på berget, det blev giftermål, eftertexter, små berättelser om andra ur gänget. Slutade med att John och Abigail tittade på den färdiga farmen från kullen. Sedan kan jag väl göra vad jag vill antar jag?

Avstängd
Skrivet av Över45:

Det stod iaf att jag klarat epilogen.

Jag Sadie och charles besegrade Micah på berget, det blev giftermål, eftertexter, små berättelser om andra ur gänget. Slutade med att John och Abigail tittade på den färdiga farmen från kullen. Sedan kan jag väl göra vad jag vill antar jag?

Japp exakt, nu kan du göra vad du vill. Jag hade lyckats missa ett par stranger missions märkte jag när jag red omkring idag haha. Men vi får verkligen hoppas det kommer en expansion.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

På tal om Arthur Morgan, jag hade aldrig sett skådisen förut. Man hör ju verkligen då han står på scen här och vinner pris att det är han.

https://www.youtube.com/watch?v=pl2ZPoevd0I

Undrar om Rockstar kommer att släppa någon behind the scenes-video. Skulle gärna vilja se Roger Clark vid micken när han gör rösten till Arthur.
🎤🎧🤠

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Undrar om Rockstar kommer att släppa någon behind the scenes-video. Skulle gärna vilja se Roger Clark vid micken när han gör rösten till Arthur.
🎤🎧🤠

Ja skulle fan vara grymt haha.

Såg att han som spelade Trevor i GTA 5 även är med i detta spel men i en något mindre roll.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Över45:

Jaha, nu är jag 100% på storyn. Klar alltså, eller nu kan man göra en massa annat.
Nu behöver jag nog samla ihop tankarna ngr dagar och sen får vi se om jag drar igång igen.

Det roliga med eftertexterna var ju att man fick se små filmer på vad alla andra överlevande kompisar gjorde. Inte Dutch. Även att Pinkertons redan hittat John. Det fick mig att komma ihåg RDR(1) och eländet där. Så för tillfället känns det inte troligt med genomspelning av RDR igen.

Nu kan jag ju läsa igenom hela denna tråd!

Plus alla miljoner spoilers på youtube! 😁

Skriv svar