Lira Men of War gratis online

Robot
Medlem
Lira Men of War gratis online

Sweet! Synd eller tur att man redan har det, beroende på hur man ser det. Alla borde spela detta underbara spel.


signatur

"The belief in a supernatural source of evil is unnessecary; men alone are quite capable of every wickedness" - Joseph Conrad

Jag avinstallerade det direkt när körde första uppdraget...

Alla som spelat det, eller sett någon spela det, förstår nog varför

Medlem

Ska man få ett mail med nyckeln eller?


signatur

Anta aldrig någonting. Någonsin.

Medlem
Skrivet av Count_Sandpaper:

Jag avinstallerade det direkt när körde första uppdraget...

Alla som spelat det, eller sett någon spela det, förstår nog varför

Skämtar du eller?
Det är lätt det mest realistiska strategispelet som gjorts speciellt med fysiken och realismen, det ända som som inte är realistiskt är avstånden , för att få ett mer "flow" i gameplayet.

Ryssar vet hur man gör riktiga pc spel, tyvärr är Voice-Actingen i den Engelsk-portade versionen (Men of War) helt horribel men spelet glänser ju i alla andra avseenden.

Sorgligt om du inte kan se det...

Medlem

Voice actingen är tyvärr inte det enda problemet...
I grunden är det ett fantastiskt spel, men som sagt suger voice actingen. Mellansekvenserna är värdelösa, interfacet dåligt, squadsystemet fruktansvärt osmidigt. Multiplayermatcher står snart mellan superpansarvagnar och inte så mycket annat. Det är laggigt online, och alla kör med olika versioner av spelet. Ljudet är mycket dåligt, så gott som inga miljöljud alls, inga fotsteg när soldaterna går osv. vilket förstör mycket av stämningen. Patchningsprocessen drar ut något enormt på tiden på grund av den värdelösa publicisten i väst. Som sagt, i grunden är det ett mycket bra spel, men det går inte att blunda för att det har sina problem.


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

Medlem
Skrivet av Thanatos84:

Voice actingen är tyvärr inte det enda problemet...
I grunden är det ett fantastiskt spel, men som sagt suger voice actingen. Mellansekvenserna är värdelösa, interfacet dåligt, squadsystemet fruktansvärt osmidigt. Multiplayermatcher står snart mellan superpansarvagnar och inte så mycket annat. Det är laggigt online, och alla kör med olika versioner av spelet. Ljudet är mycket dåligt, så gott som inga miljöljud alls, inga fotsteg när soldaterna går osv. vilket förstör mycket av stämningen. Patchningsprocessen drar ut något enormt på tiden på grund av den värdelösa publicisten i väst. Som sagt, i grunden är det ett mycket bra spel, men det går inte att blunda för att det har sina problem.

I single-player så kan jag hålla med om att voice-acting och mellansekvenserna är under all kritik.

Dock så undrar jag på vilket sätt du tycker interfacen är dåligt, jag har inga problem med den. Det är nästan i grunden samma interface som man har i t.ex. Company of Heroes, fast med lite fler knappar såklart eftersom gameplayet är så pass mer avancerat.

I multiplayer är det klart det kan bli väldigt laggigt (men i vilka spel där en spelet hostas på en persons dator kan det inte bli?) och jag håller med om att patchandet är riktigt uselt pga olika distributörer. Sen att fotsteg skulle vara en så väldigt stor stämmningshöjare tror jag nog är väldigt individuellt men jag tycker dock inte ljudet (inte voice-actingen:)) är så väldigt dåligt.

Squad systemet kan vara lite klurigt eftersom squads bestäms på grund av hur du markerar enheterna. Men när man väl lärt sig det, och det tar inte lång tid, så är det perfekt om men i vissa stunder bara behöver en person som ska springa till ett visst ställe och inte hela squaden.

Att de skulle vara vissa pansarvagnar som totalt dominerar online är ju bara motiverat av hur det var i verkligheten. En Sherman står helt enkelt slätt mot en Tiger tank för att ta ett exempel. Dock så kan ett välriktat skott bakifrån på Tiger (med lite tur) spränga den i tusen bitar. Sedan kan man ju även köra "infantry only" om man vill.

Personligen så skulle jag mest rekommendera Men of War om man är ett par polare som ska spela tillsammans. Det är RIKTIGT kul att köra uppdragen i Co-op, som faktiskt är roliga trots dålig engelsk voice-acting. (Man kan till och med ladda ner co-op banorna från Faces of War om man vill). Köra vanliga strider med polare online är också jävligt kul då det inte bara är att fläska på med största stridsvagnen för om den förloras så ligger man pyrt till.

Det är lätt att fokusera på det negativa men det finns väldigt mycket positivt också, och ser man det så glöms det negativa bort. Fråga bara min polare, han har svurit sig blå över den dumma AI'n i spelet, men när han tar ut mina stora tanks med en liten scout, som har dynamit med sig, som har krupit upp till min största stridsvagn så bryr han sig inte nämnvärt längre eftersom spelet har potential för episka stunder pga valfriheten som finns.

tl;dr Jag säger inte att spelet inte har sina brister, och det finns många. Men det gör vad spel ska göra, underhålla. Speciellt om man är ett par kompisar som spelar som sagt.

PS: Oj, det blev en lång text men spelet är värt det. (Det långa försvarstalet alltså.)


signatur

"The belief in a supernatural source of evil is unnessecary; men alone are quite capable of every wickedness" - Joseph Conrad

Medlem

Ja spelet är kanon, klart det är komplext interface när det är så avancerat, inget för C&C-barn detta spel. Att spelet laggar online kan jag inte hålla med om, väldigt sällan och spela inte mot folk med 120+ ping??

Blir intressant med nya Men of War som släppts senare iår.

Medlem

nedladdningslänken slutade fungera

Medlem

Kul!
Jag kommer ihåg hur jag blev fast för Soldiers: Heroes of World War II demot, som jag körde om och om igen och tillslut köpte för att kunna njuta av hela spelet...
Sen dess har Faces of War och Men of War varit självklara köp :D.

Skrivet av zauii89:

Ja spelet är kanon, klart det är komplext interface när det är så avancerat, inget för C&C-barn detta spel. Att spelet laggar online kan jag inte hålla med om, väldigt sällan och spela inte mot folk med 120+ ping??

Blir intressant med nya Men of War som släppts senare iår.

Är det en ny expansion? Vet du vad den kommer att heta?

Medlem

Det skall släppas en fristående expansion senare i år, med undertitels "Assault squad". Ingen singleplayerstory, men skirmish och nya multiplayerläge. Större fokus på infanteri, nytt squadsystem, omgjort artilleri nya väderefekter, nya fordon och bättre shaders är några av nyheterna. Och krigshundar förstås. För de av oss som undrat vem som vinner mellan en hund och en panther-tank. En beta har redan dragit igång, men det kostar pengar att delta.


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

1
Skriv svar